Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

Post autor: JacekB » sob cze 23, 2012 17:43

Witam.
Od początku postaram się przybliżyć mój problem.
Moje auto VW Bora z 2000r AJM 115KM na pompowtryskiwaczach. Przebieg 202 000 km.

Latem zeszłego roku moje auto miało olbrzymie problemy z paleniem podczas wysokich temperatur oraz gdy stało na pochyłym terenie. Problem został usunięty przez wymianę uszczelnień (cały komplet gumek i miedzianych podkładek pompowtryskiwaczy. Auto na ułamek sekundy odpalało ale gasło i trzeba było kręcić około 6-8 razy aby zaczęło "zaskakiwać" i odpalać. Podczas odpalania był strzał białego dymku, auto pracowało w miarę równo na obrotach i nie było problemów do następnego postoju na pochyłym terenie (wystarczyło 15 min) lub po postoju przez noc. Problem minął po wymianie tak jak pisałem.

Tyle z historii, teraz problem znów się pojawił lecz bez różnicy w jakiej pozycji auto stoi. Auto odpala na ćwierć sekundy po czym gaśnie i trzeba kręcić z 5-6 razy, nagle po chwili auto zaczyna jakby ksztusić się i odpala, wtedy pojawia się biały dymek a auto po chwili pracuje nie równo i obroty wg vaga wahają się od prawidłowych 903obr/min do 882obr/min. Słychać jakby tak twardo pracowało, gdy dodam lekko gazu turbo pracuje normalnie tylko silnik pracuje bardzo twardo i sztywno, nie ma klekotania, tylko jest takie twarde bicie. Silnik pracuje jakby na zwolnionych obrotach, trzęsie nim, obroty ma jak ciągnik czyli w mocne uderzenia w wyraźnych odstępach. Jak po nagrzaniu się przedmucham borówkę to przy wysokich obrotach widać za mną resztki białego dymku.

Do tej pory wymieniłem: akumulator na nowy Bosch Silver, komplet świec na Beru, uszczelnienie pod Vacu pompą (przy której lekko widać zacieki ropy), wymieniony został filtr paliwa na oryginalny wraz z uszczelkami, wymieniłem też podgrzewacz ropy- ten taki trójnik na filtrze paliwa, mam też zawór zwrotny zapobiegający cofaniu się paliwa do baku.
W baku nie mam pompy wstępnej. Wkład w baku wyjąłem i wyczyściłem, ale w samym baku jest dosyć brudno, planuje wyjąć bak i go wyczyścić na wysoki połysk. Kolejna wskazówka to to, że temperatura cieczy rośnie liniowo, regularnie w górę więc czujnik raczej jest sprawny.

Zrobiłem kilka screenów wskazań bloków z VAGCOM. Coś mi w nich nie pasuje, ale nie potrafię ich poprawnie zinterpetować więc proszę o to was.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

VAGCOM wyłapał jeden błąd sporadyczny:
16685
Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 35-10

Kiedyś też był ten błąd, chyba kasowałem go 3 razy więc może to okazać się jakimś tropem.


Z moich obserwacji;
+ auto pracuje żwawiej i ma lepszego buta gdy mam bardzo niski stan paliwa- rezerwa.
+ najgorzej jest odpalać w upalne dni gdy jest bardzo gorąco, w te dni to pierwsze odpalenie auta jest makabryczne.
+ najlepiej pali gdy jest chłodno, jak popada deszcz.
+ żadnych spadków oleju czy ilości płynu chłodzącego.
+ problem pojawił się sam, nie było wtedy auto nigdzie naprawiane czy coś w tym rodzaju.
+ auto 2 razy zgasło podczas jazdy na chwilę po odpaleniu, trzeba było kręcić z 5-6 razy aby odpaliło.
+ wymieniałem uszczelnienie vacu pompy, ale nadal brudzi mi przy niej silnik.
+ mam brudny bak, po czyszczeniu wkładu który był czarny auto paliło dobrze, możliwe, że znowu się zapchało sito wkładu baku które ciągnie paliwo.
+ vaku pompa podaje właściwe ciśnienia (sprawdzone manometrem)

Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie, bo nie potrafię sobie z tym poradzić. Nie wiem czy przyczepić się pompek, vacu pompy czy głowicy.

Na razie planuję wyczyścić bak oraz znów wsad baku. Kolejna rzecz która mnie denerwuje to spocone okolice GŁOWICA-VACU POMPA mimo, że ciśnienia prawidłowe.


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

Post autor: Łuki_79 » sob cze 23, 2012 22:45

Popraw synchronizację wałków na 0 (zero) - grupa 4,pole 4
JacekB pisze:16685
Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 35-10
Sprawdź wtyczkę na I pompce,czy nie jest luźna,popraw/podoginaj w niej blaszki.


Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

Post autor: doggie » ndz cze 24, 2012 00:51

JacekB, logi robione przy zbyt niskiej temperaturze silnika :bajer:

na pierwszym cylindrze albo pompka dogorywa albo kompresja do bani



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

Post autor: Fahoo » ndz cze 24, 2012 01:30

pompka dentka lub wiązka w głowicy złom....
synchro tez kicha do poprawki
daj 23 grupe


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Re: Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

Post autor: JacekB » ndz cze 24, 2012 09:34

doggie pisze:JacekB, logi robione przy zbyt niskiej temperaturze silnika :bajer:
Robione to było na chwilę po starcie bo interesował mnie głównie czujnik temp cieczy, ale okazał się w porządku.

Fahoo pisze:pompka dentka lub wiązka w głowicy złom....
synchro tez kicha do poprawki
daj 23 grupe
Postaram się z tą grupą 23 dzisiaj coś zdziałać.

Z tą kompresją to będzie trzeba zrobić próbę olejową głowicy?


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

Post autor: Fahoo » ndz cze 24, 2012 11:02

JacekB, nie koniecznie


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

Post autor: JacekB » ndz cze 24, 2012 11:05

Fahoo, najpierw przyczepie się wtrysków, wyczyszczę bak. Będę informował jak będę coś wiedział.


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

Post autor: Fahoo » ndz cze 24, 2012 11:57

czyszczenie baku ic nie da czysciłem u siebie ,włącznie z koszem pompy przewodami...dla tego tak długo swego paździerza skałdałem


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

Post autor: doggie » ndz cze 24, 2012 21:23

JacekB pisze: Robione to było na chwilę po starcie bo interesował mnie głównie czujnik temp cieczy,

powinieneś to sprawdzać na zimnym nie odpalonym silniku



Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

Post autor: JacekB » ndz cze 24, 2012 22:16

doggie, tak robiłem, potem odpaliłem i obserwowałem jakie są zmiany temperatur do uzyskania temperatury pracy silnika.


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

Post autor: doggie » pn cze 25, 2012 09:24

a co vag w 018 powiada odnosnie statusu pierwszej pompki?



Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

Post autor: JacekB » pn cze 25, 2012 15:17

Fahoo, doggie,

Zrobiłem kilka pomiarów na zimno zaraz po odpaleniu i po uzyskaniu przez auto ok 90*C

Grupa 013

Kod: Zaznacz cały

NA ZIMNO
3,0     -0,8     -1,6     -0,9

TEMP. ROBOCZA (napisałem wahania się wartości min i max obserwując przez chwilę każdy cylinder)
1,11 do -1,15    -0,48 do -0,54    -0,40 do -0,56    -0,16 do -0,35


Grupa 023

Kod: Zaznacz cały

NA ZIMNO
-28 do -40       40 do 34       14 do 22      8 do 10 

TEMP. ROBOCZA 
1,0 do 8,0      17,0 do 28,0       8,0 do 16,0        2,0 do 6,0 

przy 2000 obr/min
28,0       35       17       23    
Grupa 018

Kod: Zaznacz cały

TEMP. ROBOCZA 
0     0        0          0  

powyżej 2000obr/min 

4    4     4     4


Błędu z problemem z zapłonem na 1 cylindrze od wczorajszego skasowania nie odnotowano.


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

Post autor: Fahoo » pn cze 25, 2012 19:32

widze problem z linią wahy...potrzebne dalsze testy


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

Post autor: doggie » wt cze 26, 2012 09:31

pompka na pierwszym cylindrze to już kupa, ale zanim ją wymienisz sprawdź kompresję


czy w statusie 018 powyżej 2000 rpm pojawia się 4?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 261 gości