Oszczędna jazda diesel'em
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Oszczędna jazda diesel'em
Mi się wydaje, że wolnossący diesel najefektywniej pracuje w zakresie 2000-3000obr. Z czego najbardziej oszczędny to będzie do jakichś 2500-2600obr. Takie są moje spostrzeżenia po przejechaniu 10kkm Vento. Średnio pali około 6-6.2l z przewagą jazdy po mieście.
Oszczędna jazda diesel'em
Po moich 150kkm przejechanych 1 y tym z zelektronizowaną pompą stwierdzam,że nic nie jest w stanie go zabić znosi równe dobrze obroty rzędu 1400 jak i 4000...Pali max 8l w zimie odcinki do 2km zawsze zimny,a min ok 4,4 na trasie i można nawet zapitalać 130...Dodam,że mam też inne auto na pd i tam spalanie w mieście ok 6 a w trasie też 4,4 ale przy wolniejszej jeździe-ok 100.
Re: Oszczędna jazda diesel'em
Wybaczcie że odkopuję taki stary wątek, ale chciałem jeszcze coś dodać w kwestii oszczędzania paliwa. Wbrew obiegowej opinii, jazda na luzie i hamowanie silnikiem to nie są wzajemnie wykluczające się techniki - obie mają inne zastosowanie i umiejętnie stosowane (każda w innych warunkach) pozwalają na zmniejszenie zużycia paliwa.
Szczegółowo wyjaśnione jest to tutaj: http://eko-jazda.info/jak-zmniejszyc-spalanie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam
Szczegółowo wyjaśnione jest to tutaj: http://eko-jazda.info/jak-zmniejszyc-spalanie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 443
- Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Oszczędna jazda diesel'em
a ja twierdzę że nie ma taniej jazdy dieslem ,może i tak ale tylko do czasu ,tanio było 20 lat temu ropa na lewo wszędzie no i diesle porządne trwałe a teraz ropy na lewo nie ma diesle to masakra nie dojś że palą prawie to samo co nowe benzyniaki to potwornie drogi osprzęt do niego jest ,diesle jeszcze kupuje się chyba z rozpędu po starych czasach ale to minie niedługo ,,,,,,DPF-y ,,FAP-y
EGR-Y elektroniczne CAMONREIL ze swoimi wadami ,,,,bebebebebebebebe
EGR-Y elektroniczne CAMONREIL ze swoimi wadami ,,,,bebebebebebebebe
było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm
Oszczędna jazda diesel'em
zawsze można poszukać starego diesla, koszty zakupu mniejszy niż jakakolwiek naprawa w nowym aucie, a eksploatacja tania.
z tym spalaniem to nie rozumiem - przecież nowoczesne silniki (common rail) palą mniej, skoro mi w starym 1.7D wychodzi 4-4.5 l / 100 km, to w nowym aucie wyjdzie jeszcze mniej.
z tym spalaniem to nie rozumiem - przecież nowoczesne silniki (common rail) palą mniej, skoro mi w starym 1.7D wychodzi 4-4.5 l / 100 km, to w nowym aucie wyjdzie jeszcze mniej.
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Oszczędna jazda diesel'em
Dokładnie tylko kurcze te stare diesle niestety nie też nie będą wieczne więc niestety kiedyś albo benzyna (coraz częściej z udziwnieniami) albo diesel którego koszta eksploatacji powalają..slawo666 pisze:zawsze można poszukać starego diesla, koszty zakupu mniejszy niż jakakolwiek naprawa w nowym aucie, a eksploatacja tania.
Re: Oszczędna jazda diesel'em
berthold61 pisze:a ja twierdzę że nie ma taniej jazdy dieslem ,może i tak ale tylko do czasu ,tanio było 20 lat temu ropa na lewo wszędzie no i diesle porządne trwałe a teraz ropy na lewo nie ma diesle to masakra nie dojś że palą prawie to samo co nowe benzyniaki to potwornie drogi osprzęt do niego jest ,diesle jeszcze kupuje się chyba z rozpędu po starych czasach ale to minie niedługo ,,,,,,DPF-y ,,FAP-y
EGR-Y elektroniczne CAMONREIL ze swoimi wadami ,,,,bebebebebebebebe
Benzyniaki tak samo turbiny, sprężarki, bezpośredni wtrysk, koła dwumasowe po 15 sond lambda w jednym ciągu, czujniki halla, aktywne odpowietrzniki.....
O to przecież chodzi żeby płacić płacić płacić a nie jeździć bez awarii przez setki tyś km.
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Oszczędna jazda diesel'em
owcy2, ale prostszych benzyniaków jednak jest więcej, bezpośredni wtrysk praktycznie dopiero niedawno wszedł, turbo itp no to już różnie z tym bywa, ale wolnossące też jeszcze można kupić, co z dieslem trudne jest. Chociaż porównać osiągi wolnossaka z tej samej pojemności benzyny i diesla..
Oszczędna jazda diesel'em
Dzisiaj nie ma mowy abo nowoczesnym dieslem naszpikowanym elektroniką i mechaniką służącą oczyszczaniu spalin jeździć emerycko i ekonomicznie. Pół roku bujania i mamy wszelkie możliwe tryby awaryjne. To niestety musi regularnie dostawać w palnik aby się oczyszczało. Pomijając już fakt iż pyrkotanie i zmiana biegów na maksymalnie najniższych obrotach silnika - zabija bardzo kosztowny dwumas. Dzisiejsze diesle z 16V i turbinami zakres obrotów użytecznych mają w przedziałach porównywalnych z silnikami benzynowymi.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Oszczędna jazda diesel'em
Piasek, już od czasów turbin VNT jazda emerycka zabija turbiny. Ale weź jeździ ktoś taki emerycko, potem np chce wyprzedzić tira, i na połowie długości ciach, tryb awaryjny, auto traci połowę kucyków, a z naprzeciwka jedzie inne auto.. Powinni to inaczej zrobić.. Kumpel taki przypadek w Passacie miał, tyle dobrego że droga szeroka była to się wyminęli
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości