Co jest z tym ALH

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mateo86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: śr sty 14, 2009 14:27
Lokalizacja: Rybnik

Co jest z tym ALH

Post autor: mateo86 » wt cze 19, 2012 08:51

Odnośnie dawki paliwa. Po kupnie mój alh miał dawkę 2.2 po roku zmieniłem na ok 3,8 zmiany jakie nastąpiły to - odczuwalny spadek mocy, nie wkręcał sie tak jak wczesniej oraz nie wiem czy komp zeswirował przez ta zmiane czy poprostu ta zmiana spowodowala wzrost spalania o 0,8 litra po poł roku wrociłem do dawki 2.2. :bigok: i wszystko wrocilo do normy.



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Re: Co jest z tym ALH

Post autor: ciachotdi » wt cze 19, 2012 09:11

mateo86 pisze:Odnośnie dawki paliwa. Po kupnie mój alh miał dawkę 2.2 po roku zmieniłem na ok 3,8 zmiany jakie nastąpiły to - odczuwalny spadek mocy, nie wkręcał sie tak jak wczesniej oraz nie wiem czy komp zeswirował przez ta zmiane czy poprostu ta zmiana spowodowala wzrost spalania o 0,8 litra po poł roku wrociłem do dawki 2.2. :bigok: i wszystko wrocilo do normy.
dziwne :goof: dawka 2.2 to powinien palić sporo ale dawka 3,8 to powinno być w normie. Ja do tego miałem lekkie drgawki silnika ale po oczyszczeniu egr-a i dolotu drgawki przestał. O co tu chodzi ?



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Co jest z tym ALH

Post autor: kw » wt cze 19, 2012 09:18

U mnie dawka jest 2.6 tak ustawiła fabryka do nastawnika nikt nie zaglądał. Spalanie 6-6.5 litra, brak drgań czy innych objawów.


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
malyszdj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 15:21

Co jest z tym ALH

Post autor: malyszdj » śr cze 20, 2012 11:00

Mam ALH rok 99 przebieg 310tys wtryski nie ruszane od nowości (historia w aso) 6,2 l/100km czy to dobry wynik? jazda po mieście w 4 osoby do pracy (13km) 20% z klimą. Kilka swiateł i zakrętów po drodze w tym odcinek prostej 4 km gdzie jade 100km/h. Jazda czasem dynamiczna a czasem spokojna powiedzmy 50/50. Jak zmienie końcówki na 216 SEVEN DIESEL ile może spaść spalanie?



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Co jest z tym ALH

Post autor: kw » śr cze 20, 2012 11:14

malyszdj pisze:6,2 l/100km czy to dobry wynik? jazda po mieście w 4 osoby do pracy (13km) 20% z klimą.
Nawet bardzo.
malyszdj pisze:Jak zmienie końcówki na 216 SEVEN DIESEL ile może spaść spalanie?
Końcówek nie wymienia się, żeby zmniejszyć spalanie, tylko podnieść moc. 0,216 + soft u tunera powinien dać min. 140 koni, zaczniesz go traktować butem spalanie pójdzie w górę. Jak jeździsz tylko po mieście to nie jest najlepszy pomysł. I tak pewnie nie ma się gdzie rozpędzić, sprzęgło będzie bardziej obrywać, a IC w ciepłe dni nie wyrobi.


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Co jest z tym ALH

Post autor: Piasek » śr cze 20, 2012 14:46

Dokładnie. Spalanie nie spadnie, a przynajmniej nie w jakiś zauważalnych ilościach. Reasumując: nawet jeżeli udałoby ci się nie zmieniać stylu jazdy i uzyskać jakaś dziesiętną część spalania - oszczędności to i tak nie zwrócą Ci one wydatku na całą imprezę związaną z wymianą końcówek. Takie rozwiązanie kompletnie mija się celem.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
malyszdj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 15:21

Co jest z tym ALH

Post autor: malyszdj » czw cze 21, 2012 16:16

Piasek pisze:Dokładnie. Spalanie nie spadnie, a przynajmniej nie w jakiś zauważalnych ilościach. Reasumując: nawet jeżeli udałoby ci się nie zmieniać stylu jazdy i uzyskać jakaś dziesiętną część spalania - oszczędności to i tak nie zwrócą Ci one wydatku na całą imprezę związaną z wymianą końcówek. Takie rozwiązanie kompletnie mija się celem.
kw pisze:Końcówek nie wymienia się, żeby zmniejszyć spalanie, tylko podnieść moc. 0,216 + soft u tunera powinien dać min. 140 koni, zaczniesz go traktować butem spalanie pójdzie w górę. Jak jeździsz tylko po mieście to nie jest najlepszy pomysł. I tak pewnie nie ma się gdzie rozpędzić, sprzęgło będzie bardziej obrywać, a IC w ciepłe dni nie wyrobi.
Wiem że podniesie się moc. Starczą mi same 216-ki bez programu bo nie chce wykończyć sprzęgła i dwumasy w miarę delikatnie jeżdżąc. Nie tylko po mieście smigam (ostatni miesiąc tylko taki miałem że do pracy tylko) A nie zależy mi tylko na spalaniu. Moc też się przyda :satan: . W lipcu bede jechać nad morze zobaczymy jaki wynik spalania osiągnę na tych wtryskach z przebiegiem 310tyś. Napewno podzielę się tym na forum :grin:
p.s. Ile ori. wtryski od ALH wytrzymują (przebieg)? Powiedzmy przy dobrej jakości paliwa. Jak u was to wygląda?



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Co jest z tym ALH

Post autor: Piasek » czw cze 21, 2012 16:42

Mój firmowy ALH ma 431 tyś km na ori i nadal żadnych problemów latem czy zimą.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
piotreq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob lis 13, 2004 15:59
Lokalizacja: Płock

Co jest z tym ALH

Post autor: piotreq » pt cze 22, 2012 20:00

Czy uszkodzony lub zużyty wtrysk/wtryski może spowodować spalanie na poziomie 9.2l (słownie: dziewięć i dwie dziesiąte litra) ? :banghead:
Oczywiście wynik nie z komputera tylko wyliczony.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Co jest z tym ALH

Post autor: munior » pt cze 22, 2012 20:20

malyszdj pisze:Jak zmienie końcówki na 216 SEVEN DIESEL ile może spaść spalanie?
malyszdj pisze:Starczą mi same 216-ki bez programu bo nie chce wykończyć sprzęgła i dwumasy w miarę delikatnie jeżdżąc.
Niczego nie wykończysz ,jak bedziesz jezdził z głową ...i własnie paradoksalnie auto po programie potrafi spalić mniej ,przy normalnej jeżdzie ,niż na ori sofcie.Po zmianie wtrysków, na zauważalną zmianę spalania bym nie liczył ,o ile poprzednie wtryski miałeś sprawne


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Co jest z tym ALH

Post autor: jaro789 » sob cze 23, 2012 19:59

u mnie stare wtryski z alh były w miarę ok
ale po zainstalowaniu 216 boscha różnica w jeździe i spalaniu była duża
auto zaczęło palić mniej o 0.7 litra
na programu raczej nie będzie bo auto trzeba zmienić



Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Co jest z tym ALH

Post autor: steniu4 » pn cze 25, 2012 21:00

Ja właśnie 2 dni temu przesiadłem się na strzykawki 216 w końcu. Dla tego silnika (bardzo go sobie chwalę) to przeskok o 1000lat świetlnych do przodu. Naprawdę miła jazda, ale nie obyło się bez problemów. O ile wymiana wtryskiwaczy to buła z masłem, o tyle po odpaleniu problemy. Zostawmy temat kąta wtrysku bo jest na 100% dobry (48).... Problem mam natomiast z dawką paliwa :/
Mianowicie. jest teraz 1.2mg a chciałbym zejść na te 4mg ale nie mogę. Na VAGu obnizyłem ile mi pozwolił zakres, a na nastawniku nie bardzo mi się to udaje. Regulacja nastawnikiem zmienia mi wyniki dawki w zakresie 0.8-1.2mg i ni chu chu żeby dać większą wartość... Silnik już się nie trzęsie, ale jak wiadomo dawka za duża, co za tym idzie polane po tłokach = Jelcz i do tego szkoda motoru i większe spalanie... Co może być nie tak? Mój nastawnik po zluzowaniu ma maksymalnie 1mm ruchy, choć wg mnie ma zdecydowanie mniej niż 1mm :(
Powoli nie mam już pomysłów. Może ktoś z was mi pomoże??


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Co jest z tym ALH

Post autor: munior » pn cze 25, 2012 22:20

steniu4 pisze: Regulacja nastawnikiem zmienia mi wyniki dawki w zakresie 0.8-1.2mg i ni chu chu żeby dać większą wartość... Silnik już się nie trzęsie, ale jak wiadomo dawka za duża, co za tym idzie polane po tłokach = Jelcz i do tego szkoda motoru i większe spalanie... Co może być nie tak? Mój nastawnik po zluzowaniu ma maksymalnie 1mm ruchy, choć wg mnie ma zdecydowanie mniej niż 1mm :(
Pewnie ci się zassał ,jak nikt go wczesniej nie zdejmował ,czasem po odkręceniu śrub nawet trzyma,trafiały mi się i takie ,rzadko ale się zdarza :chytry: poluzuj wszystkie śruby i puknij przez jakieś drewno solidnie ,nie ma opcji żeby nie puścił ,bo nie ma tam żadnych innych blokad


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Co jest z tym ALH

Post autor: steniu4 » wt cze 26, 2012 22:00

No kurtka możliwe, że nigdy nie był ruszany. Robiłem już tak nawet na zgaszonym jak i chodzącym silniku i to samo. I to delikatnie (ostrożnie) ale zdecydowanie negocjowałem jego pozycję młotkiem poprzez drewnianą klapkę... A może zdjąć tą pokrywkę czy jak, bo nie wiem nigdy nie obcowałem z pompą i nastawnikiem... No bo nie chce mi się wierzyć, że nic nie da się zrobić skoro wszyscy robią i im się udaje.
Przy okazji jeszcze jedna rzecz, może coś wam to powie. Ustawiłem wczoraj kąt wtrysku 48 na ciepłym powyżej 80 stopni temp płynu. Wszystko już niby w miare ok, motor ładnie zaczął pracowac pomimo za wysokiej dawki, a po nocy już nie odpalił, czyli na zimnym. Kreciłem z 3 razy i tylko parafina w powietrze. Niespalone paliwo w wydech poszło. Szybka regulacja na pompie na znaki w "stare" położenie i odpaliłem... Ręce mi opadają.
W poniedziałek mam umówioną wizytę w ASO, ale nie wiem czy oni sa w stanie to ogarnąć bo tam pracują wymieniacze.... :/


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 177 gości