TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Dziadol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 09, 2007 20:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Dziadol » ndz cze 10, 2012 13:17

Witam serdecznie.

Mam problem z odpaleniem auta po całonocnym postoju z rana zimnego silnika 1.9 TDI 105 km BKC
Czytałem troszeczke, lecz to co pisano dokonałem.Czyli, wymieniłem akumulator, wymieniłem filtr paliwa i problem nadal istnieje.
Czytałem także o jakimś sterowniku lecz nie mam pojęcia gdzie on się znajduje. W obudowie filtra paliwa, paliwo jest....
Trzeba nieźle kręcić silnikiem aby odpalił. W tygodniu problem występuje zawsze rano i nie co dzień. Raz odpala cały tydzień a raz co drógi dzień jest problem. Nieraz po odpaleniu troszeczke telepie silnikiem z 2 sekundy i puści lekkiego białego lub siwego dymka.
Pomimo w/w problemu auto pracuje normalnie. Odpala na dotyk w ciągu dnia (tylko problem po postoju całonocnym lub kilku dni i nie co dzień) nic nie stuka nic nie puka auto ma moc nic nie kopci podczas jazdy spalanie w cylku mieszanym 6,2 l/100....

Zapoznałem się z w/w tematem lecz jest tak wiele opisywanych propozycji wymian,że musiałbym połowe podzespołów wymienić...

Prosze o pomoc..

PS
Dziękuje kol@italiano_83 za naprowadzenie ... :blush:


[b]Człowiek jest wielki,nie przez to co ma,nie przez to kim jest,
nie przez to co posiada, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.

Jan Paweł II[/b]

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: kw » ndz cze 10, 2012 14:29

Dziadol pisze:W obudowie filtra paliwa, paliwo jest...
A jak kręcisz, kiedy nie chce odpalić to nie idą pęcherzyki powietrza w wężyku od filtra? Od tego bym zaczął, chociaż to telepanie silnikiem rzuca trochę podejrzenie na pompki.


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek08 » ndz cze 10, 2012 16:16

Witam, kolega miał tak samo i winny za to był zapchany smok w baku lub pompa elektryczna, nie było jej słychać, po dłuższej trasie Katowice-Gdańsk się poprawiło, pompka zaczęła chodzić wyraźniej (czytaj głośniej).
Pozdrawiam.


Tomek

batu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: czw sie 28, 2008 08:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: batu » ndz cze 10, 2012 17:59

Panowie potrzebuję pomocy mam problem z odpaleniem Golfika IV z silnikiem ASZ na pompkach jak jest nagrzany. Tzn kończę jazdę staję na postój gaszę. I tu zaczynają się problemy muszę długo kręci by go zapalić i tak cały czas. Ale jak trochę odpocznie 15 20 min to pali na dotyk . Z zimnego po nocy zero problemu. Co z tym fantem można zrobi. W mojej okolicy dobrego medyka nie mam co szukać



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: kw » ndz cze 10, 2012 21:22

batu pisze:Panowie potrzebuję pomocy mam problem z odpaleniem Golfika IV z silnikiem ASZ na pompkach jak jest nagrzany. Tzn kończę jazdę staję na postój gaszę. I tu zaczynają się problemy muszę długo kręci by go zapalić i tak cały czas. Ale jak trochę odpocznie 15 20 min to pali na dotyk . Z zimnego po nocy zero problemu. Co z tym fantem można zrobi. W mojej okolicy dobrego medyka nie mam co szukać
Nagrzej, odepnij czujnik temp cieczy, sprawdź jak pali.


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
Dziadol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 09, 2007 20:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Dziadol » ndz cze 10, 2012 23:03

kw pisze:
Dziadol pisze:W obudowie filtra paliwa, paliwo jest...
A jak kręcisz, kiedy nie chce odpalić to nie idą pęcherzyki powietrza w wężyku od filtra? Od tego bym zaczął, chociaż to telepanie silnikiem rzuca trochę podejrzenie na pompki.
A jak t sprawdzić..???. Weżyki cą czarne a nie przezroczyste i nie widać czy są pecherzyki powietrza czy nie....
Jest jakaś inna metoda sprawdzenia czy odpowietrzenia układu paliwowego...
------------------------
A co masz na myśli podejrzenie w strone pompek...
Po VCDS'ie spec powiedział, ze pompki pracują poprawnie lekko więkrze wartości miał czwarty popmpowtrysk ale w całkowitej normie...Tak powiedział.
Spalanie OK, i to lekkie telepaniem silnikiem albo jak by śmigał na trzy gary to jest tylko 2-3 sekundy i tylko jak rano odpala i jeszcze oczywiście nie zawsze. Takie objawy są tylko 2-4 razy w tygodniu rano....lub tylko po kilkunastogodzinnym postoju...


======================================
@tomek08

Jaki smok o co chodzi z tym smokiem ....???
A czy filtr paliwa może miećprzyczynę??? Filtr wymieniałem niedawno i nie był strasznie zabrudzony...
A czy jeśli w paliwie są jakieś częściowe oznaki wody lub skroplonej wody czy mogą byćtakie objawy jak opisałem w pierwszym poście???

====================================
Doczytałem jeszcze o tzw Vacum pompie . A dokładniej zawór zwrotny w niej, że paliwo się cofa po pewnym czasie.
Rozwincie Panowie conieco..

Pozdro...


[b]Człowiek jest wielki,nie przez to co ma,nie przez to kim jest,
nie przez to co posiada, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.

Jan Paweł II[/b]

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: kw » pn cze 11, 2012 19:27

Dziadol pisze:
kw pisze:
Dziadol pisze:W obudowie filtra paliwa, paliwo jest...
A jak kręcisz, kiedy nie chce odpalić to nie idą pęcherzyki powietrza w wężyku od filtra? Od tego bym zaczął, chociaż to telepanie silnikiem rzuca trochę podejrzenie na pompki.
A jak t sprawdzić..???. Weżyki cą czarne a nie przezroczyste i nie widać czy są pecherzyki powietrza czy nie....
Jest jakaś inna metoda sprawdzenia czy odpowietrzenia układu paliwowego...
------------------------
A co masz na myśli podejrzenie w strone pompek...
Po VCDS'ie spec powiedział, ze pompki pracują poprawnie lekko więkrze wartości miał czwarty popmpowtrysk ale w całkowitej normie...Tak powiedział.
Spalanie OK, i to lekkie telepaniem silnikiem albo jak by śmigał na trzy gary to jest tylko 2-3 sekundy i tylko jak rano odpala i jeszcze oczywiście nie zawsze. Takie objawy są tylko 2-4 razy w tygodniu rano....lub tylko po kilkunastogodzinnym postoju...


======================================
@tomek08

Jaki smok o co chodzi z tym smokiem ....???
A czy filtr paliwa może miećprzyczynę??? Filtr wymieniałem niedawno i nie był strasznie zabrudzony...
A czy jeśli w paliwie są jakieś częściowe oznaki wody lub skroplonej wody czy mogą byćtakie objawy jak opisałem w pierwszym poście???

====================================
Doczytałem jeszcze o tzw Vacum pompie . A dokładniej zawór zwrotny w niej, że paliwo się cofa po pewnym czasie.
Rozwincie Panowie conieco..

Pozdro...
Na moje oko sprawa wygląda tak: albo układ paliwowy albo coś z pompkami. Widzę dwa rozwiązania zanim zaczniesz się pakować w kosztowne zabawy. Po pierwsze zrobienie logów dwóch bloków związanych z pompkami (masz ABC diagnostyki i adaptacji VAG na forum) i ich wrzucenie na forum, jeśli nie jesteś pewien, czy wszystko jest ok z pompkami, oraz obserwacja czy jest paliwo w wężyku, kiedy nie chce zapalić, do tego potrzebujesz przezroczystego jak w mk4. Z uwagi, że to zdarza się to incydentalnie można sprawdzić styki przy pompawtryskiwaczach. Tyle możesz zrobić w miarę tanio, bo później to Cię mogą różni spece naciągać na drogie wymiany


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek08 » śr cze 13, 2012 14:27

Witam, wydaje mi się, że to może być wina softu lub czujnik temperatury. Podłącz vag powinien coś pokazać.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
Dziadol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 09, 2007 20:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Dziadol » czw cze 14, 2012 14:09

tomek08 pisze:Witam, wydaje mi się, że to może być wina softu lub czujnik temperatury. Podłącz vag powinien coś pokazać.
Pozdrawiam.
Witaj serdecznie.
Był podłączany kilka razy pod VAG'a. Żadnego błędu nie pokazuje w żadnym sektorku...

Bym musiał podłączyć wtedy jak są problemy z odpaleniem.. (tylko nie mam kabelka). Obecnie prawie cały tydzień odpalał bez problemu. Nie mam pojęcia już co jest, że nieraz mu się ta przypadłość zdarza. Ostatnio nie mogłem odpalić w sobotę 09.06.1012 a dzisiaj jest 14.06...i narazie nie ma problemu....
Piszesz o czujniku temperatury....??? Komp by pokazał błąd..??? bo obecnie nic nie pokazuje. Owszem kilka razy wyskoczyła ikona na FIS'ie chłodzenia silnika na zimnym i napis STOP....Sprawdziłem płyn i okazało się że płyn był na pozycji MIN. Dolałem do pozycji MAX i od tego czasu nie pojawiło sięnic na wyświetlaczu FIS'a....A może naprawde czujnik szaleje???... co wy na to.???

Pozdro...


[b]Człowiek jest wielki,nie przez to co ma,nie przez to kim jest,
nie przez to co posiada, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.

Jan Paweł II[/b]

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek08 » pt cze 15, 2012 12:41

Witam,
Dziadol pisze:.A może naprawde czujnik szaleje???... co wy na to.???

na zimnym silniku podepnij vaga i w grupie 007 porównaj temperatury, nie powinny mieć większej różnicy niż do 5stopni, jeśli temperatura płyny będzie się różniła więcej to właśnie czujnik.
Na próbę odepnij ten czujnik i sprawdź czy się poprawi.

Sokop13, napisz coś więcej jaki to golf, jaki silnik.
Kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach to widać w przewodzie pęcherze powietrza?
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
Dziadol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 09, 2007 20:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Dziadol » pt cze 15, 2012 13:22

tomek08 pisze:na zimnym silniku podepnij vaga i w grupie 007 porównaj temperatury, nie powinny mieć większej różnicy niż do 5stopni, jeśli temperatura płyny będzie się różniła więcej to właśnie czujnik.
Na próbę odepnij ten czujnik i sprawdź czy się poprawi.
OK... Więc musze się zaopatrzyć w kabelek aby to sprawdzić....

Wyczytałem także, że takie objawy może powodować wadliwy lub uszkodzony oring na pompowtrysku...
Z astanawia mnie tylko czy jeśli faktycznie jest uszkodzony to czy nie powinien być problem z odpalaniem cały czs. A u mni ejest tylko od czasu do czasu, lecz to także irytuje..... :-(

Pozdro...


[b]Człowiek jest wielki,nie przez to co ma,nie przez to kim jest,
nie przez to co posiada, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.

Jan Paweł II[/b]

kam
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: czw gru 03, 2009 21:42
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: kam » pt cze 15, 2012 19:13

Witam mam taki problem w golfie 1,9 aaz

Raz odpala od strzała a raz nie, za drugim razem chocbym nie wiadomo jak długo krecił to nie zapali.. po kilku próbach odpala bez problemu... co może być nie tak?
gdzie szukać problemu?

wstępnie sprawdziłem po powrocie z pracy nie grzeje świec żarowych (ale w końcu jest ciepły więc to normalne )
prąd na pompe dostaje 12v ~~ spada w momencie kręcenia..

co to może być?

ok troche jeszcze kombinacji, do odpalenia potrzebny jest immo po odpaleniu moge go zabrac tak ma byc?


Sprzedam
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=345282

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek08 » ndz cze 17, 2012 13:03

Witam, Sokop13, zadałem Ci pytanie, ale Ty na nie nie odpowiedziałeś, więc jak ktoś Ci ma pomóc?
Pozdrawiam.


Tomek

Sokop13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt cze 15, 2012 09:19

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Sokop13 » ndz cze 17, 2012 16:30

tomek08 pisze:Witam, Sokop13, zadałem Ci pytanie, ale Ty na nie nie odpowiedziałeś, więc jak ktoś Ci ma pomóc?
Pozdrawiam.
:banghead: glupio mi troche nie doczytalem :banghead: golf 3 , silnik 1,9tdi 90km. tak zdarza się ,że pojawi sie pecherzyk powietrza (b.malutki) w przewodzie biegnacym od filtra do pompy (bylo gorzej po zakupie bo jeden wezyk gumowy byl uszkodzony) po wymianie tj pisalem czasem tylko malutki jakis sie pojawi czasem(mowa o postoju) na wl silniku raczej nie widac nic...


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 112 gości