asz 130 km kopci i przerywa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Alan1155
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw maja 31, 2012 19:57

asz 130 km kopci i przerywa

Post autor: Alan1155 » czw maja 31, 2012 20:15

Witam przepraszam za interpunkcje ale pisze z niemieckiej klawiatury.Silnik asz 130 km. Sprawa wyglada nastepujaca przy obrotach 1800 a 2000 obrotow zaczyna przerywac przy dodawaniu gazu , a przy mocniejszym depnieciu mocno kopci.Samochod ma przejechane obecnie 60 tys kilometrow i nie byl cofniety z 200tys byl kupiony w niemczech od pierwszego wlasciciela w tamtym roku przed kupnem sprawdzony w niemieckim salonie przebieg 100% jego.Jakies dwa miesiace temu wymieniony w polskim salonie rozrzad i zrobiony tkz duzy przeglad(zrobiony tylko dlatego aby miec ciaglosc w ksiazce serwisowej).Obecnie ma najechane dokladnie 62 tys.Za dwa miesiace wracam do polski ale chcialbym sie dowiedziec jaka moze byc tego przyczyna bo po telefonie do mojego mechanika widze ze cos kreci i chyba niema zielonego pojecia co to moze byc dziekuje bardzo za chec pomocy i poswiecenie swojego czasu pozdrawiam ok rozumiem najpierw vag potem pytac co dalej
Ostatnio zmieniony sob cze 02, 2012 00:45 przez Alan1155, łącznie zmieniany 1 raz.



misior19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pt cze 03, 2011 18:15

Re: asz 130 km kopci i przerywa

Post autor: misior19 » czw maja 31, 2012 21:47

Logi pompowtrysków grupa 13 18 23 (pompowtrysk), może też coś z N75.., przepływomierz.. Albo jakaś nieszczelność od turbiny do kolektora ssącego.. Skoro kopci..



misior19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pt cze 03, 2011 18:15

Re: asz 130 km kopci i przerywa

Post autor: misior19 » czw maja 31, 2012 21:58

Ale jeśli przebieg jest faktyczny to nie powinno nic się dziać z popowtryskami, pierwsze co sprawdzić BIPy na pompowtryskach, i korekcje na poszczególnych cylindrach przez prostego VAG'a grupa 13 18 i 23.. jesli wszystko jest w normie to szukać problemu gdzieś w doładowaniu i sterowaniu doładowania, albo poprostu... filter paliwa przypchany i nadaje się do wymiany...



Alan1155
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw maja 31, 2012 19:57

asz 130 km kopci i przerywa

Post autor: Alan1155 » pt cze 01, 2012 01:06

Dziekuje za podpowiedz w przyszlym tygodniu jade do domu bo nie daje mi to spokoju takze podpowiem to mojemu mechanikowi.Co do przebiegu napewno faktyczny przy kupnie wlasciciel mial 79 lat jak pisalem powyzej oprocz tego i tak sprawdzilem przebieg w niemieckim salonie.Jezeli ktos ma wiecej pomyslow prosze pisac,jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5942
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

asz 130 km kopci i przerywa

Post autor: grg474 » pt cze 01, 2012 13:02

Alan1155, wszystko było bardziej jasne gdyby były jakieś błędy na vag albo zrobione logi - tak to albo paliwo (filtr), albo przepływka, N75 bym wykluczył bo nie widziałem kopcenia przy błędach N75 tylko muła (notlauf)


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

arq84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 22:29
Lokalizacja: Bielsko-Biała

asz 130 km kopci i przerywa

Post autor: arq84 » wt cze 05, 2012 23:15

Witam. Mam identyczne obiawy jak kolega Alan, tyle że w AJM . Przyspieczając, w okolicach 1800-2100obr/min silnik przeryw i mocno kopci na czarno.Po zdrobieniu logów 013 018 023 mam następujące wyniki:

Kod: Zaznacz cały

Group A:	'013				Group B:	'018				Group C:	'023			
	Cyl 1	Cyl 2	Cyl 3	Cyl 4		Cyl 1	Cyl 2	Cyl 3	Cyl 4		(no units)	(no units)	(no units)	(no units)
TIME	-2.8 to +2.8 mg/H	-2.8 to +2.8 mg/H	-2.8 to +2.8 mg/H	-2.8 to +2.8 mg/H	TIME	0	0	0	0	TIME				
STAMP	 mg/R	 mg/R	 mg/R	 mg/R	STAMP					STAMP				
   0	 -0,85	0,09	0,52	0,16	0,34	 0	0	0	0	0,68	24	15	-18	14
   1	 -0,85	0,09	0,52	0,16	1,35	 0	0	0	0	1,73	23	14	-19	13
 2,09	 -0,85	0,09	0,52	0,16	2,45	 0	0	0	0	2,8	 20	10	-14	 9
 3,12	 -0,85	0,07	0,56	0,16	3,46	 0	0	0	0	3,78	16	11	-14	 7
 4,12	 -0,85	0,07	0,59	0,12	4,46	 0	0	0	0	4,78	13	14	-17	13
 5,12	 -0,82	0,09	0,61	0,09	5,46	 0	0	0	0	5,79	30	17	 -9	18
 6,15	 -0,82	0,09	0,61	0,09	6,51	 0	0	0	0	6,87	40	24	 -4	20
 7,23	 -0,82	0,09	0,61	0,09	7,56	 4	4	4	4	7,9	 40	24	 -4	20
 8,22	 -0,82	0,09	0,61	0,09	8,54	 4	4	4	4	8,88	40	24	 -4	20
 9,2	  -0,82	0,09	0,61	0,09	9,54	 4	4	4	4	9,86	40	24	 -4	20
10,21	-0,82	0,09	0,61	0,09	10,59	4	4	4	4	10,94  40   24	 -4	20
11,31	-0,82	0,09	0,61	0,09	11,66	4	4	4	4	12	  26	19	-13	18
12,33	-0,85	0,07	0,59	0,12	12,66	0	0	0	0	12,99  17	 9	-22	14
13,31	-0,87	0,02	0,59	0,16	13,63	0	0	0	0	13,97  28   12	-19	14
14,29	-0,92	0,05	0,59	0,24	14,65	0	0	0	0	15,02  28	11	-20	13
15,39	-0,94	0,07	0,56	0,24	15,75	0	0	0	0	16,1	28	12	-21	13
16,44	-0,94	0,07	0,56	0,24	16,77	0	0	0	0	17,1	24	11	-21	14
17,42	-0,92	0,09	0,56	0,21	17,75	0	0	0	0	18,08  21	13	-19	 9
18,41	-0,92	0,09	0,54	0,21	18,74	0	0	0	0	19,1	22	14	-23	 7
19,46	-0,89	0,09	0,52	0,21	19,82	0	0	0	0	20,17  19   11	-22	 7
20,54	-0,89	0,07	0,52	0,24	20,86	0	0	0	0	21,19  17   13	-19	10
21,51	-0,85	0,07	0,52	0,21	21,85	0	0	0	0	22,17  19   13	-21	11
 22,5	 -0,85	0,07	0,49	0,21	22,83	0	0	0	0	23,16  20   14	-19	 9
 23,5	 -0,82	0,07	0,49	0,19	23,86	0	0	0	0	24,22  23   14	-18	10
24,58	-0,82	0,07	0,49	0,21	24,94	0	0	0	0	25,25  28	14	-19	12
25,62	-0,82	0,07	0,49	0,21	25,93	0	0	0	0	26,27  24    9	-22	13
26,59	-0,82	0,07	0,49	0,19	26,93	0	0	0	0	27,25  22   15	-18	13
27,57	-0,82	0,07	0,52	0,16	27,93	0	0	0	0	28,28  27   14	-19	15
28,64	-0,8	 0,09	0,52	0,16	29	   0	0	0	0	29,36  27   14	-18	13
 29,7	 -0,82	0,07	0,52	0,16	30,03	0	0	0	0	30,37  23   15	-15	12
Natomiast w grupie 011 wygląda to tak:

Kod: Zaznacz cały

Group A:	'013				Group B:	'018				Group C:	'011			
	Cyl 1	Cyl 2	Cyl 3	Cyl 4		Cyl 1	Cyl 2	Cyl 3	Cyl 4		Engine speed	Spec. intake press.	Actual intake press.	D.cycle MAP
TIME	-2.8 to +2.8 mg/H	-2.8 to +2.8 mg/H	-2.8 to +2.8 mg/H	-2.8 to +2.8 mg/H	TIME	0	0	0	0	TIME	2850-3150	2000-2150	2000-2200	40-95%
STAMP	 mg/R	 mg/R	 mg/R	 mg/R	STAMP					STAMP	 /min	 mbar	 mbar	 %
0,8	  -0,96	 0,16	0,52	0,21	1,16	 0	0	0	0	0,43	 903	 969	   958,8	19,9
1,88	 -0,82	 0,19	0,47	0,09	2,23	 0	0	0	0	1,52	 903	 969	   958,8	19,9
2,91	 -0,75	 0,16	0,47	0,07	3,25	 0	0	0	0	2,58	 903	 989,4	 958,8	19,9
3,91	 -0,64	 0	   0,64	0	   4,25	 0	0	0	0	3,57	 1008	979,2	 958,8	19,9
4,92	 -0,54	-0,12	0,8	-0,12	5,28	 0	0	0	0	4,57	 1050	979,2	 958,8	19,9
6	    -0,56	-0,14	0,85  -0,16	6,36	 0	0	0	0	5,64	 1092	979,2	 958,8	19,9
7,03	 -0,59	-0,09	0,87  -0,16	7,35	 0	0	0	0	6,7	  1113	989,4	 958,8	19,9
8,02	 -0,68	-0,07	0,82  -0,07	8,33	 0	0	0	0	7,69	 1155	999,6	 958,8	19,9
8,99	 -0,82	-0,16	0,8	 0,14	9,34	 0	0	0	0	8,67	 1218	989,4	 958,8	24,3
10,06	-0,85	-0,16	0,85	0,16	10,42	0	0	0	0	9,7	  1344	1040,4	958,8	32,7
11,13	-0,85	-0,16	0,89	0,12	11,45	0	0	0	0	10,78	1491	1101,6	958,8	33,9
12,11	-0,92	-0,14	0,94	0,09	12,43	0	0	0	0	11,77	1596	1132,2	958,8	36,3
13,09	-0,92	-0,14	0,94	0,09	13,41	0	0	0	0	12,76	1848	1203,6	958,8	39,8
14,09	-0,92	-0,14	0,94	0,09	14,46	4	4	4	4	13,75	2226	1193,4	958,8	45,4
15,18	-0,92	-0,14	0,94	0,09	15,53	4	4	4	4	14,82	2604	1213,8	969	  50,6
16,19	-0,92	-0,14	0,94	0,09	16,51	4	4	4	4	15,86	2709	1213,8	969	  51,4
17,17	-0,92	-0,14	0,94	0,09	17,49	4	4	4	4	16,84	2499	1132,2	969	  48,2
18,15	-0,92	-0,14	0,94	0,09	18,51	0	0	0	0	17,83	1344	1009,8	969	  33,9
19,24	-0,92	-0,16	0,89	0,16	19,6	 0	0	0	0	18,88	903	 969	   979,2	19,9
20,29	-1,01	-0,09	0,75	0,33	20,63	0	0	0	0	19,95	903	 969	   958,8	19,9
Pompowtryski mieszczą się w granicach ale czy te wartości świadczą o ich nadmiernym zużyciu? W grupie 011 ciśnienie turbiny jest prawie stałe, jednak przy wyrzszych wartościach obrotów (tu akutat tego nie widać) słychać świst. Dziś padało więc nie sprawdziłem dolotu. Co jeszcze może być przyczyną?

ps. przepraszam za sposób wrzucenia logów zrobiłem je dziś na szybko szukając bliżniaczego przypadku.



Junior.pl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz maja 23, 2010 12:57
Lokalizacja: DJA

asz 130 km kopci i przerywa

Post autor: Junior.pl » ndz cze 10, 2012 21:11

Miałem tak jak Wy.
Na wyższych obrotach brak mocy i kopcił jak Jelcz...
Słyszałem świst od strony pasażera. Okazało się że pękła rura powietrza doładowanego 1JO145838B.
Trzeba to sprawdzić w dwie osoby, jedna dodaje gazu a druga oświetla rurę i patrzy gdzie pojawia się dziura.



arq84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 22:29
Lokalizacja: Bielsko-Biała

asz 130 km kopci i przerywa

Post autor: arq84 » pn cze 11, 2012 19:44

W moim przypadku kopcenie, brak mocy, duże wibracje, przerywanie silnika wynikało z uszkodzonej przepływki.
Uszkodzona przepływka AJM



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 190 gości