Zaworek zwrotny podciśnienia AHF

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 664
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Zaworek zwrotny podciśnienia AHF

Post autor: krissMK4 » ndz maja 27, 2012 18:33

Witam

Panowie otóż mój golf ożył po notlaufie , przyczyną było zatkane podciśnienie a właściwie zaworek zwrotny (numer 046 905 291a) który nie przepuszczał podciśnienia , jakoś go przetkałem ale chyba przebiłęm bo puszcza w obie strony powietrze i oczyściłem n75 bo nie pracował , po tym auto fajnie jeździło ze 2 tyg i delikatnie osłabło , jak znowu przecyściłem to przez chwile było ok , więc postanowiłem podmienić wężyk na nowy bez tego zaworka , auto fajnie chodzi ale po jakichś 10km delikatnie słabnie , niejest takie ogresywne , pomaga zredukowanie podciśnienia , zdejme wężyk na odpalonym i założę , i jest w stanie zwijać asfalt , i moje pytanie czy problem leży w n75 ? że słabnie po jakimś czasie , i czy musi być ten zaworek zwrotny , nie wpłynie to jakoś niszcząco dla turbiny ?

Z góry dziękuje


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Zaworek zwrotny podciśnienia AHF

Post autor: wesol » ndz maja 27, 2012 21:22

moze byc ze N75 kleka. Mi tez tak sie dzialo i podmienilem drania z tym od EGRu. Ten zwrotny chyba tez wywaliłem ( nie pamietam dokladnie) jak jeszcze mielem AHFa. Ogolnie proscilem uklad o rurki podcisnienia egr. Mialem tylko klape gaszaca i turbo sterowane. Sprawdz jeszcze czy masz szczelny ten waż łaczacy pompe vac z serwem hamulcowym bo dosc czesto siada a wcale tego nie widac. Najlepiej to wymienic drania na nowy i masz spokój.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 664
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Zaworek zwrotny podciśnienia AHF

Post autor: krissMK4 » ndz maja 27, 2012 22:17

mi sie własnie też tak wydaje ze klęka , możliwe że jak odpinam mu podciśnienie to się odwiesza , pojeżdżę trochę i się zawiesi i wisi :) i taki efekt :) , ale czytałem gdzieś na forum ze ten od egr różni się rezystancją cewki i może nie pracować poprawnie :)


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Zaworek zwrotny podciśnienia AHF

Post autor: Sztomel » ndz maja 27, 2012 23:16

N75 i N18 mają tę samą rezystancję w silnikach z turbo ze zmienną geometrią i można je stosować zamiennie. Co innego w silnikach ze zwykłą turbosprężarką z zaworem upustowym - tam jest różnica nie tylko w rezystancji pomiędzy elektrozaworami ale także i w sterowaniu medium - podciśnienie/ciśnienie.


Obrazek

Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 664
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Zaworek zwrotny podciśnienia AHF

Post autor: krissMK4 » ndz maja 27, 2012 23:21

aha dobrze wiedzieć :)


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 664
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Zaworek zwrotny podciśnienia AHF

Post autor: krissMK4 » pn maja 28, 2012 14:48

To można jeździć bez tego zaworka czy bez ? jeśli może ktoś nie wie o który chodzi załączam zdjęcie poglądowe Obrazek bo spotkałem się z opinią że bez tego zaworka jest nieustabilizowane podciśnienie i szarpie membraną n75 co się wiąże z uszkodzeniem turbo ;/


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Zaworek zwrotny podciśnienia AHF

Post autor: wesol » pn maja 28, 2012 17:00

Jest akumulator podcisnienia ktory to ze tak powiem wygladza to podcisnienie. Ten zaworek poprostu odcina uklad hamulcowy- serwo. W sumie nie powinno sie nic dziac pod warunkiem ze serwo jest szczelne, wezyki oraz ta pompa vac jest sprawna w 100%. Czasami pompy vac sa juz lche i wytworza odpowiednie podcisnienie ale podczas hamowania i kilkukrotnego wduszania pedalu hamulca moze sie skonczyc podcisnienie i minie kilka sekund zanim podpompuje.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 664
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Zaworek zwrotny podciśnienia AHF

Post autor: krissMK4 » pn maja 28, 2012 22:01

czyli można jeździć bez , ale lepiej założyć żeby vacum nie wyzionęła ducha :)


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 132 gości