Jak dbać o silnik TDI?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

emtepe76
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 17:48
Lokalizacja: Olsztyn

Jak dbać o silnik TDI?

Post autor: emtepe76 » czw lip 20, 2006 20:31

Chcialbym otrzymac kilka porad na temat tego jak dbac o sinik dieselka 1.9 TDI (mk4). Do tej pory jezdzilem na benzynie.
Poradzcie na co nalezy zwracac uwage, czego pilnowac...

Na forum wyczytalem gdzies, ze trzeba silnik rozgrzac zanim mocniej przycisnie sie na gaz. W innym miejscu ze trzeba po jezdzie pozwolic zeby "ostygł" (?) Jestem absolutnie uzytkownikiem a nie mechanikiem niestety dlatego prosze o kilka przekazanych w prosty sposob porad.
Ostatnio zmieniony pn lut 22, 2010 22:36 przez emtepe76, łącznie zmieniany 1 raz.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » czw lip 20, 2006 20:45

przede wszystkim po pierwszym uruchomieniu silnika np rano albo dłuzszy postój staraj sie jeżdzic nie przekraczając 2000 tys obrotów aż do zagrzania silnika tj 90 stopni,póznij można mu przysisnać,z kolei po dłuzszej jezdzie trzeba odczekac(ja zostawiam go na wonlych ok2 min) ze wzgledu na turbine aby mogła zejść z obrotów,natychmiastowe wyłaczenie silnika powoduje po takim dłuższym uzytkowaniu uszkodzenie turbiny



solaris

Post autor: solaris » czw lip 20, 2006 21:38

Do tej pory jezdzilem na benzynie.
przedewszystkim należy przejść na inny rodzaj paliwa , ja proponuję olej napędowy;]:P , a tak generalnie to. po uruchomienuu silnika niech se klekot pochodzi z 5 minurt, cel w tym taki żę by olej doszedł do wszystkich podzezpołów i się lekko rozgrzał , wtedy ma leprze smarowanie, jak wiadomo silniik nie jest złożony ( spasowany w stopiu zerowym) więc też po to się ma grzać by zredukowały się luzy techniczne! turbo musi się rozruszać i lekko rozgrzać by można było je katować hmmm co jeszcze techniczna temperatura ptracy o ile dobrze pamiętam to 40 stopni, ale nie dam sobie głowy odciąć... a normalna w zależbności od silnika od 70 nawet do 98 stopni! przed wygaszeniem turbinowca wyapadało by pochodził od 2 do 5 minut celem wystudzenia turbiny ta reguła nie tyczy się wolnossaków. w zasadzie to wszystko co winno zapewnić długie i wierne służenie właścicielowi. i pamiętaj lej rope bie benzyne ;]



solaris

Post autor: solaris » czw lip 20, 2006 22:20

hehe dobre, silnik najszybciej się rozgrzewa podczas jazdy, nie mówię że zaraz po zga śnięciu lampki ciśnienia oleju mamy mu dać w palnik ale z tymi 5 minutami to nie wiem gdzie to wyczytałeś
z doświadczenia?


każdy metal się rozszeża, jak wiadomo na ciepłym silniku ten dany metal się rozszeża a na zimnym silniku metalowe elenenty takie jak tłok sforzeń korbowody, a nawet wał nie posiadają swych pełnych wymiarów bo nie posiadają temperatury roboczej, zaóważyłeś możę że jak silnik jest zilny to pracuje jak młockarnia? wszystko w nim puka, a po rozgrzaniu te pukanie i głośna praca cichnie, nawet wtryskiwacze są poddane tej zasadzie... poczytaj na ten temat puźniej się wypowiadaj;] bo jak powszechnie wiadomo zmiennosć obiętości elementów metalowych jest zależna od ciepłoty tak samo smarowanie. przelej sobie przez małą dziureczkę zimny olej i gorący olej, ciawe który olej przeleci szybciej? zimą oleje dochosdzą do takich gęstości żę można go kroić nożem i na widelec nadziewać, a po rozgrzaniu staje się praie jak woda, ale charakteryzuje się lepkością hehe, tak samo ciepły olej posiada więkrzą lepkość niż zimny... zresztą przeprowadź doświadczenie sam i dowiedź się jak np. zmienia się i nakłada wieniec zębaty na koło zamachowe hehe mozę zrozumiesz o co Mi chodzi


Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw lip 20, 2006 22:31

solaris pisze:a tak generalnie to. po uruchomienuu silnika niech se klekot pochodzi z 5 minurt, cel w tym taki żę by olej doszedł do wszystkich podzezpołów i się lekko rozgrzał
bez przesady - auto dla kierownika, czy kierownik dla auta :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

solaris

Post autor: solaris » czw lip 20, 2006 22:34

bez przesady - auto dla kierownika, czy kierownik dla auta :)
zależy czy kierownik chce długo jeździć samochodem , a nie kowadłem ;] :) :crazy:



solaris

Post autor: solaris » czw lip 20, 2006 22:39

ale jest coś takiego jak klin smarny, chodzi teraz o wał korbowy i panewki, na zinmym silniku nie jest on osiągnięty bo elementy są w zbyt wielkiej odległości od siebie co powoduje mniejszą szczelność, jak i też gorsze ciśnienie oleju przy zimnym silniku, to że ma smarownie to nie wszstko hehe



solaris

Post autor: solaris » czw lip 20, 2006 23:02

słaby klin smarny zapewnia na brak styku panewki i czopu wału na NIE OBCIążONYM silniku, na OBCIążONYM już ten wał się styka z panewką i wał i panewka się niszczą teraz trybisz?



Awatar użytkownika
Macienty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
Lokalizacja: BWA

Post autor: Macienty » czw lip 20, 2006 23:06

:panna: daj spokuj z takimi teoriami. Poprostu trzeba oszczedzac silnik jak jest zimny i tyczy sie to rowniez silnikow benzynowych, Ciekawi mnie czy Ty z zegarkiem w reku odpalasz silnik i czekasz 5 min... maskara :panna:


"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 141 gości