Słabszy silnik po wymianie uszczelki pod głowicą.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

adam1974
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 20, 2009 14:55
Lokalizacja: mysłowice

Słabszy silnik po wymianie uszczelki pod głowicą.

Post autor: adam1974 » ndz maja 20, 2012 21:52

Witam.Niedawno zostala wymieniona uszczelka pod glowica silnik AJM 115KM.Glowica sprawdzona,planowana,olej,filtr,rozrzad nowy.Mam wrazenie jakby silnik byl mniej zwawy. kilkanasie miesiecy do tylu mialem problem z notlaufem,ale pedal gazu do oporu i po kilkudziesieciu kilometrach auto chodzilo jak nalezy.Zmierzam do tego ze teraz podobny problem to mi sie zdarza ale cos przy predkosci 180km/h objaw podobny i nawet jak znacznie zwolnie to reakcja na dodanie gazu znikoma,wylacze zaplon i wszystko znow chodzi. Mechanik po wymianie uszczelki stwierdzil ze turbina bedzie do regeneracji,wymiany gdyz troche intelcoler sie olejem poci i kierownice sa zatarte. Wiec dzien wolnego i turbo na stole.wyczyszczone poskladane zalozone,pocic moze bedzie sie dalej ale lopatki czyste-ruchome.Nie mialem okazji jechac ponad 180km/h lecz nadal auto tak jakby bylo mniej zrywne.Silnik odpalam to gruszka turbiny wciaga ciegno wiec lopatki,gruszka sa ok.Podlaczylem vag aby sprawdzic blok 11 ale moj vag wymaga rejestracji i du...a.Szukalem vaga 311-2 ale cos licho z chodzacymi wersiami.Czytalem ze po sciagnieciu glowicy pompowtryski powinny byc w ropie lub plynie by nie zaschly.auto bylo u mechanika zajmujacego sie przewaznie samochodami z grupy vw wiec wiedzial co robi choc glowice robila firma zewnetrzna.Silnik pali na dotyk mimo to cos mu z dawnej zrywnosci ucieklo.Gdzie szukac przyczyny?



ZWIREK1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 10:38
Lokalizacja: łęczna

Słabszy silnik po wymianie uszczelki pod głowicą.

Post autor: ZWIREK1 » ndz maja 20, 2012 23:23

Witam
Pokaż jakie masz bip-y blok 23 .
Pzdr



adam1974
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 20, 2009 14:55
Lokalizacja: mysłowice

Słabszy silnik po wymianie uszczelki pod głowicą.

Post autor: adam1974 » pn maja 21, 2012 16:01

Nie bardzo rozumiem-pokazac bip-y blok 23.Chwilke szukalem i jakos nie znalazlem jak to sprawdzic?czy to ma byc na zimnym czy cieplym silniku.Kabelek do vag posiadam ale uzywany jest do kasowania bledow,bez konkretnej instrukcji nie wchodze w program vag glebiej . :?



ZWIREK1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 10:38
Lokalizacja: łęczna

Słabszy silnik po wymianie uszczelki pod głowicą.

Post autor: ZWIREK1 » pn maja 21, 2012 16:48

Wyszukiwarka nie gryzie .
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=299803" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vw-passat.pl/threads/51667 ... naliza-TDI" onclick="window.open(this.href);return false;
Pzdr



adam1974
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 20, 2009 14:55
Lokalizacja: mysłowice

Słabszy silnik po wymianie uszczelki pod głowicą.

Post autor: adam1974 » wt maja 22, 2012 12:21

ponizej zamieszczam bip-y sa trzy zrzuty ekranu bo wartosci sie roznia a robilem je w odstepach kilkudziesieciu sekundowych.kolejnosc zdjec przypadkowa Obrazek Obrazek Obrazek



chcialem tez sprawdzic jak chodzi gruszka z turbo ale mimo edukacji na net nie moge uruchomic programu,ponizej pokazuje jaki wyskakije blad,ciezko cos go obejsc :? Obrazek


ponizej zrzut bloku 018



Obrazek



ZWIREK1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 10:38
Lokalizacja: łęczna

Słabszy silnik po wymianie uszczelki pod głowicą.

Post autor: ZWIREK1 » wt maja 22, 2012 18:48

Do tych wartości niema co się przyczepić wszystko OK .
Jak wchodzisz BS 11 to nie dodawaj gazu komputer sam sonie będzie regulował gruszkę .
Pzdr



adam1974
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 20, 2009 14:55
Lokalizacja: mysłowice

Słabszy silnik po wymianie uszczelki pod głowicą.

Post autor: adam1974 » wt maja 22, 2012 19:41

Podczas sprawdzania nie dotykalem pedalu gazu. Czyli jak pompowtryski ok to nie wiem co tu mozna jeszcze sprawdzic. Ostatnio zauwazylem wlasciwie uslyszalem ze z okolic pedalu hamulca czasem dochodzi czasami syk powietrza,lekko nacisne pedal i to znika.W hamulcach wyskoczyl blad 00812 a to jest miedzy innymi nieszczelne serwo czyli jak dobrze rozumiem uklad podcisnienia i byc moze przez ten uklad z uwagi na ta nieszczelnosc slabiej reguluje turbo czy to inne urzadzenia na podcisnienie.Moze na dniach bedzie okazja to przegonie silnik i sprawdze czy po czyszczeniu turbo powyzej 180 znow wyskoczy powiedzmy notlauf choc ten tryb powinien wskoczyc juz przy 130.Fakt jest taki ze kiedys z niskich obrotow lepiej sie auto zbieralo,



ZWIREK1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 10:38
Lokalizacja: łęczna

Re: Słabszy silnik po wymianie uszczelki pod głowicą.

Post autor: ZWIREK1 » wt maja 22, 2012 21:53

Z tym podciśnieniem masz racje ono steruje gruszką od zmiennej geometrii turbiny .
Trzeba podłączyć zegar wacum i sprawdzić jakie masz pod ciśnienie w układzie .
To że robi małe pss.. przy pedale hamulca to tak ma być, tym się nie przejmuj .
Dodatkowo zrób logi dynamiczne jak pompuje sprężarka .
Jest opisane na forum jako sprawdzanie przepływomierza powietrza .
Pzdr



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości