nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

Post autor: piotrekgal » sob maja 05, 2012 10:29

cześć, mialem ten problem i rok temu i wczesniej tez, jako, ze mamy juz wyzsze temperatury (chocby np 21*C) jadąc normalnie, na chwile stajac na swiatlach i dalej jadac i temp czesto wskakuje na 100*C (przy przydeptaniu to samo- ale to wiadomo), musze ogrzewaniem je zbijac i wtedy do normy ok 85*C, wentylatory sie potrafia tez wlaczyc, przy tej wysokiej temperaturze dolny wąż bardzo ciepły a dolny gorący, jak jest temp robocza to dolny lekko cieply a gorny goracy, to chyba z termostatem jest wszystko ok ? Chlodnice mam na dwa wiatraki (od thermotronicu) Boje sie, ze jak zaaplikuje w najblizszym czasie duza pompe to mi roztopi ten silnik.



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Re: nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

Post autor: wielblad2 » sob maja 05, 2012 11:57

Właśnie termostat jest walnięty - dolny wąż powinien być zimny lub chłodny.Kupić WAHLERA i wstawić, musi pomóc.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

Post autor: Q_mac » sob maja 05, 2012 12:14

Albo niedrożna chłodnica, albo termostat się zbyt mało otwiera. Kąt wtrysku też może powodować nadmierne grzanie



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

Post autor: piotrekgal » sob maja 05, 2012 12:47

wielblad2, chlodnica byla brana nowa ok 3 lata temu co prawda zamiennik, termostat wahlera z 3,4 lata temu wymieniany- byl wrzucany stosunkowo niedawno do wrzątku, jakos sie otworzyl. I to chyba byc tak powinno, ze jak temperatura jest duza to termostat puszcza dolny obieg i tym sposobem dolny robi sie goracy?
Q_mac, mozliwe mozliwe, auto wysoko i chetnie sie kreci to i kat wtrysku pewnie opozniony.



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

Post autor: Q_mac » sob maja 05, 2012 20:45

Dodam jeszcze do puli lejące wtryski ;) W sumie jak chłodnica ok i termostat to tylko to. Najczarniejszy scenariusz to uszczelka pod głowicą, ale byłby inne objawy (zapowietrzanie układu, twarde węże itp). W sumie to może pomogło by mycie chłodnicy z zew. czasami jest przyblokowana od much i błota.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

Post autor: piotrekgal » sob maja 05, 2012 20:52

Q_mac, nie nie, wtryski raczej ok- zadnych objawow aby laly- kopcenie, problemy z odpalaniem. Uszczelka raczej jest stuknieta- wycieka plyn na zewnatrz na kancie glowy, ale brak zapowietrzenia i twardych wezych jak wspomniales. Chlodnica natomiast czysta, mam część chlodnicy przykrytej u dolu z powodu zamontowanego FMIC (z meganki). Tylko moze jednak ten termostat mimo wszystko, ale objawy na wezach mam chyba odpowiadajace jakoby byl on w porzadku, no chyba, ze sie myle a powinno byc z nimi tak jak kolega wielblad2 mowil?



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

Post autor: Q_mac » sob maja 05, 2012 21:05

Wąż powinien być zimny jak termostat nie przepuszcza kiedy silnik jest zimny. Na nagrzanym zawsze oba będą ciepłe (logiczne). Może się jednak mało otwierać i wtedy jest niewielki obieg. Co do wtrysków, to że nie kopci wcale nie oznacza że wtryski są igła. U mnie było niby wszystko wporzo, a jednak silnik po wymianie równiej pracuje na nowych i mniej się grzeje. Spalanie nie wiem bo dawka poszła do góry ;P. Ja bym mimo wszystko celował w kąt wtrysku, tak czy siak warto ustawić. Co do IC sam mam z movano i też zasłania chłodnicę-> nic się więcej nie grzeje, może nawet mniej bo to dodatkowa chłodnica w końcu.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

Post autor: piotrekgal » sob maja 05, 2012 21:13

Q_mac, i tak tez mam- nagrzany ok 90*C dolny cieply gorny goracy, do 100*C oba wlasciwie gorace- tak jak wspomnialem. Jesli chodzi o wtryski to no to kopcenie kopceniem ale wiadomo praca silnika- ta akurat u mnie jak zegareczka. Kat wtrysku ustawie dopiero na nowej pompie 11stce ktora mam nadzieje, ze otrzymam lada chwila no i wtryski tez zreszta pojde drugie kombinowane. Bedzie trzeba po za tym moze zaopatrzec sie jednak ponownie w nowy termostat moze z ASO najlepiej, czujnik temp moze zreszta tez..



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

Post autor: Q_mac » ndz maja 06, 2012 08:57

Na większej pompie ustawia się chyba celowo inny statyczny kąt wtrysku (późniejszy). I raczej nie na zegar tylko trzeba dobrać. Ale to już temat który mnie obecnie przerasta ;)



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

Post autor: piotrekgal » ndz maja 06, 2012 10:12

Q_mac pisze:I raczej nie na zegar tylko trzeba dobrać
dobrac tzn? ;-) inny bedzie na pewno, pozniejszy.



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

Post autor: wielblad2 » ndz maja 06, 2012 10:43

Nie szukajmy zbędnych wydatków-wstawmy najpierw termostat ,a potem gdybajmy o reszcie dolny wąż nie może być gorący.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

Post autor: piotrekgal » ndz maja 06, 2012 10:47

wielblad2, tylko moze wspomne jeszcze raz, przy ok 85*C mam dolny ciepławy ale nie gorący, jak ponad 90*C to dopiero robi sie goracy, to moze wlasciwe jest? gorzej chyba gdyby dolny byl goracy przy tych 85*C.



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

Post autor: wielblad2 » ndz maja 06, 2012 10:58

Cały czas to samo-termostat nie powinien dopuścić do osiągnięcia temperatury wyższej niż 90.Jeżeli jednak jest tak jak piszesz to logika nakazuje wymianę .temperatura otwarcia termostatu to w zależności od modelu 85-87 stopni,to skąd u ciebie bierze się ponad 90.Druga możliwość to czujnik temperatury w chłodnicy ,ale nie on odpowiada za otwarcie termostatu.termostat ma w sobie bimetal ,który przy określonej temperaturze otwiera się samoczynnie po uzyskaniu określonej wartości temperatury.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

Post autor: piotrekgal » ndz maja 06, 2012 11:03

nie no to jak najbardziej rozumiem, tylko zachowanie wezy zdawalo mi sie byc w porzadku, a samo wychylanie sie temperatury juz mniej- temu szukalem jeszcze dodatkowej ew. przyczyny po za termostatem, ale na to wskazuje, ze tutaj faktycznie bedzie piesp ogrzebany. No chyba, ze kiedys silnik moze zostal przegrzany?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 153 gości