[MK2 AAZ] Potrzebna POMOC z Podcisnieniem i Elektryką

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

[MK2 AAZ] Potrzebna POMOC z Podcisnieniem i Elektryką

Post autor: Apsik » czw lis 30, 2006 02:00

Witam,

po bliższym zapoznaniu się z silnikiem AAZ, który posiadam okazało się że jest to jego nowsza wersja/odmiana czyli bez "przyspieszacza na linkę", z jakimś regulatorem biegu jałowego na podciśnienie, 2ma czujnikami "wody" na kołnierzu (dla AAZ z klimą) i wg ETKI brakuje jakis elektrozaworów .... :goof:

Mój silnik wygląda tak:
Obrazek
Legenda:
Zielony - przewody podciśnienia, jeden od "vacu-pompy", drugi od pompy paliwa, trezci od tego regulatora
Żółty - to coś od regulacji biegu jałowego - działa na podciśnienie jak widać
Czerwony 1 - pierwszy czujnik wody 4piny
Czerwony 2 - drugi czujnik wody też 4ry piny
Pomarańczowy - wtyk alternatora 2 piny
Niebieski 1 - czujnik temp oleju w głowicy
Niebieski 2 - czujnik temp oleju w podstawie
Różowy - ten nieszczęsny dodatkowy kabel do pompy paliwa (2 przewody)

Teraz takie moje pytania z tym związane:
- planuję wywalić jeden z czujników wody i zastąpić go 2pinowym czujnikiem z MK2 więc będę miał niezbędne odczyty na zegarach, ale co z tym 2gim, no i który zamienić I czy II - jeżeli 2gi jest tylko pod klime z MK3 to mogę se go darować... (w MK2 2gi czujnik był do kompa, a tu??)
- z czujnikami oleju sprawa prostsza, bo ten w głowicy jest standard, a ten w podstawce to w MK2 do komputera MFA cisnienie chyba ... no chyba że się mylę... ale ciekawe gdzie tego z podstawki podlaczyc
- jak i/lub gdzie podłączyć te 2 dodatkowe "kabelki" z pompy, [zasilanie pompy jest takie samo jak w przypadku 1.6D, ale co z tymi dwoma dodatkowymi ??? i do czego one służą ... moż emogę je pominąć, a moż eone w jakiś sposób sterują tymi elektrozaworami, o których poniżej]
- jeżeli ktoś z Was ma właśnie taki silnik AAZ to prosiłbym bardzo o fotki podłączenia węży podciśnienia i ... niby maja byc w tej instalacji jakies elektrozawory, co pokazuje poniższy rysunek, w zasadzie oba:
Obrazek
Obrazek
te elektrozawory sterują biegem jałowym?? a może recyrkulatorem spalin??
A moze to znowu coś od klimy MK3?? Żeby było śmieszneij to powiem od razu że nie mam tych elektrozaworów, ale jak trzeba będie to je zdobędę.

Myslałem że rozkminia tego pójdzie łatwiej, bo sąsiad ma MK3 TD AAZ ale z 94roku i bez klimy i szczerze powiedziawszy inaczej to u niego wygląda ... ale liczę na Wasza pomoc.
Jeżeli ktoś zna odpowiedź na nurtujące mnie pytanie to będę zobowiązany, bo zawsze to oszczędność czasu i mniej szukania i kombinowania.

Może ktoś wie co by się stało gdybym połączył węże podciśnienia bez elektrozaworów ;>

Pozdro :-k


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » czw lis 30, 2006 02:30

z czujnikami oleju sprawa prostsza, bo ten w głowicy jest standard, a ten w podstawce to w MK2 do komputera MFA

drugi jest po to zebys czasem niezarznal diesla,ten pierwszy pokazuje cisnienie rozruchowe i temp a drugi ma zazadanie pokazac ci wrazie "W" czy podczas jazdy cisnienie oleju jest nie za male
dlatego w czasie jazdy niektorym wlaczaja sie kontrolki od oleju bo spadlo cisnienie albo jest jego malo od tego wlasnie jest ten w podstawie chlodnicy oleju. jakbys je wykrecil to na odwrocie bedzie widac do jakiego cisnienia oleju sa te czujnik chodzi o wartosci 0.3-0.6 1.3-3 jakos tak niepamietam dobrze
Może ktoś wie co by się stało gdybym połączył węże podciśnienia bez elektrozaworów ;>
nieodpalisz go


podstawe z czujnikami od wody mozesz zastapic tymi od mk2 o ile wejda w glowice



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: [MK2 AAZ] Potrzebna POMOC z Podcisnieniem i Elektryką

Post autor: RobertP » czw lis 30, 2006 12:12

Apsik pisze:- jak i/lub gdzie podłączyć te 2 dodatkowe "kabelki" z pompy,
[zasilanie pompy jest takie samo jak w przypadku 1.6D, ale co z tymi dwoma
dodatkowymi ??? i do czego one służą ... moż emogę je pominąć, a moż eone
w jakiś sposób sterują tymi elektrozaworami, o których poniżej
mój AAZ jakiś jest inny :-)
może dojrzysz z tym że moja pompa jest inna
fotka robiona nie dawno jeszcze jak działał aparat
Obrazek
tutaj link do większego: http://img90.imageshack.us/img90/6541/p ... ww3bl7.jpg

jak coś to po niedzieli bede mial aparat to porobie foty jesli satysfakcjonuje Cie powyższa
bo jak pisałem mam troszke inaczej, co najwyżej moge oblukać i opisać ...
Ostatnio zmieniony pt gru 01, 2006 11:57 przez RobertP, łącznie zmieniany 4 razy.


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » czw lis 30, 2006 12:42

RobertP, - masz właśnie ten model wcześniejszy - i masz "ssanie" na linkę - a u mnie tego nie ma, ale za fotki silnika i węży podciśnienai będę bardzo wdzięczny


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » czw lis 30, 2006 13:08

RobertP, a od czego jest ten jaskrawopomatańczowy przewód? :-k :hmm:
:jezor: :D

Apsik, sorki za wejście w temat :pub:

Pozdrawiam.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw lis 30, 2006 14:59

Grzesiekk1982 pisze:RobertP, a od czego jest ten jaskrawopomatańczowy przewód? :-k :hmm:
:jezor: :D
wiesz nie moge Ci powiedzieć to moja tajemnica służbowa, którą podpisywałem
w firmie ;-) :jezor:
1żyła wyciągnięcia z sieciowego do lanu czy z krosu na patchpanelach już nie pamietam
jak widać podtrzymuje kable od turbiny z nitro i przez co mam 500KM
ze swojego AAZ ... :jezor" hehehe ... nie no żartuje :rotfl: :okej:
podtrzymuje kablek od altka jest jakiś pokiereszowany, popękany z zimna może :crazy:
i żeby nie zwierał do masy to go podniosłem do góry, ale jak będzie mi sie chciało
to zrobię to lepiej jakąś koszulke nałożę czy owinę jakąś dobrą taśmą ... :bigok:

[ Dodano: Czw Lis 30, 2006 14:06 ]
Apsik pisze: i masz "ssanie" na linkę
i nie używam odpala bez niego może dlatyego że w garażu stoi
Ostatnio zmieniony pt gru 01, 2006 11:57 przez RobertP, łącznie zmieniany 1 raz.


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » czw lis 30, 2006 23:02

http://faq.piranha-net.de/index.php Może ta strona Ci pomoże.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » czw lis 30, 2006 23:18

RobertP pisze:nie no żartuje :rotfl: :okej:
Ja również :D
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » pt gru 01, 2006 03:18

1 6 D pisze:Może ta strona Ci pomoże.
Pomogła, ale to jeszcze nie to...

...chyba się konkretów nie doczekam, więc zaczynamy dialog ... mam nadzieję że w ten sposób do czegoś dojdę.

-------------------------------

Dzisiaj mialem do testów AAZ mojego sąsiada Mój sąsiad ma MK3 z końca 94roku i nie jestem pewien do konca czy ma te nowsza pompe czy te starszą - tu prosze uzytkowników AAZ o opinie - otóż to "ssanie" na pompie ma na elektromagnes ... a u mnie jest na podciśnienie (i nie wiem jak to podlaczyć), no ale jak Wy to macie rozwiązane?

Jego pompa wtryskowa polaczona jest wezykiem z kolektorem ssącym (Wasze AAZ tez tak mają) i ja tak planuję to rozwiązać.

Teraz to co pisał Krzylu, że po wypięciu elektrozaworu auto nie odpali ... NIEPRAWDA!!! bo silnik odpala pomomo kombinacji z wężami podciśnienia!!!
Turbina połączona jest wężykiem z wastegate i recyrkulatorem spalin i przy recyrkulatorze jest dodatkowe rozgałęzienie i wezyk idzie w okolice kielicha i tam zlokalizowany jest ten nieszczęsny elektrozawór. Od elektrozaworu węzyk idzie do vacuum-pompy.
Na wyłączonym silniku zawór jest zamkniety, na wolnych obrotach zawór dostaje zasilanie i się otwiera, ale po dodaniu gazu odrazu się zamyka (około 2000rpm i jest zamkniety) - wypiecie zaworu i zaślepienie obu węży nie powoduje różnicy w zachowaniu silnika (moze ma jakis wpływ na wolne obroty, ale na wysokich nie może miec żadnego, bo przecież na zamknietym zaworze vacuum-pompa jest odcięta), ale gdy połączyłem węże ze sobą (bez elektrozaworu) to ciśnienie w dolocie było bardzo niskie (obserwowałem zachowanie węża dolotu - normalnie puchł, ale przy tym eksperymencie ani drgnął)
Wniosek jest taki ze na wolnych, gdy jest duże podcisnienie powinien działac recyrkulator, a otwarty elektro zawór powoduje ze podciśnienie w obiegu jest jeszcze większe przez co recyrkulator otwiera się na maxa. Gdy dodajemy rpm'ów elektrozawór się zamyka co powoduje zamykanie recyrkulatora, bo podciśnienie maleje. Przy ~2200rpm elektrozawór jest już zamknięty, a podciśnienie jest juz na tyle "słabe" że recyrkulator tez już jest zamknięty. Przy dalszym wzroście rpm'ów w tym (już praktycznie odciętym) układzie zaczyna pojawiać się ciśnienie (z turbiny) co powoduje otwarcie się wastegate.

Jeżeli coś gdzieś pomieszałem to mnie poprawcie - te wypociny to 1h obserwacji i testów.
Jeżeli sa osoby które wiedzą dlaczego koniecznie powinienem zastosować elektrozawór w tym układzie podcisnienia to proszę o wypowiedź.
Ja planuję go olać i jednoczesnie uzyskam efekt jak przy wyższych rpm - ale na niższych (na biegu jałowym) recyrkulator nie będzie w pełni otwarty ... ciekawe czy są jakieś skutki uboczne takiego mod'a ;)

Teraz wracam do tematu pompy wtryskowej, bo to moja jedyna aktualna bolączka...
Udało mi się wyodrębnić wiązkę "sterowania" pompa z instalacji MK3 - 75% tej wiązki mam już rozkminione co i jak. Wiązkę z MK2 mam juz praktycznie całą obczajoną i wstępnie wiedziałbym co i jak podłączyć ... ale pojawia sie problem samego sterowania pompą.
O ile wiązka ma właściwe przewody i dało by to rade wpiąć pod instalacje z MK2 to do samej pompy w moim przypadku idą 3 pary przewodów czyli jest ich SZEŚĆ. 1sza para idzie gdzieś w dół pompy, 2ga para idzie w prawa scianę pompy między wyjscia na wtryskiwane, a 3cia para jest ... obcieta. U sąsiada ta para przewodów idzie do Urzadzenia sterującego pompą BOSCH nr. 0 281 005 004 - niestety ja tego NIE MAM :blush:
Po odłączeniu przewodów od tego urzadzenia Golf sasiada nie odpalał!!! Czyli wychodzi na to że to jest ważne... i tu znów pytanie do użytkowników AAZ: wszyscy macie to urządzenie sterujace??? - od kiedy to odkryłem mam niezłego zonka :kupa: bo jeżeli to jest rzecz konieczna to nowy "dynks" kosztuje 550zł, a w uzywce to praktycznie marne sznase ... i trochę będę się musiał rozmówić z tym forumowiczem od którego mam silnik, jak to u niego działało i jak ta sprawa w ogóle wygląda... ale tego się dowiem dopiero po południu :roll:

Jeżeli ktoś mógłby mi wytłumaczyć do czego ta pompa potrzebuje, aż trzech par przewodów to będę wdzięczny, bo moge zrozumiec że jedna para to zasilanie/sterowanie, ale reszta :-k

Czujniki oleju juz rozkminione i mogę je wpiąć bezpośrednio do instalacji z MK2
Czujniki wory też rozkminione i jeden moge olać bo to do klimy z MK3, a 2gi ma 2 wyjścia - jedno do wskazań na tacho, a drugi :-k no własnie "po co?" może do przekaźnika od grzania świec (żeby nie grzał na ciepłym silnku??)

W sumie to teraz czekma na Wasze głosy w tej "bardzo nietypowej sprawie".

Z gry dziękuję.


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt gru 01, 2006 10:30

recyrkulacje mozesz wywalic. nie powoduje to zadnego zlego dzialania silnika. mozesz calkowicie pozbyc sie zaworu a rure egr'a zaslepic dwustronnie dla ograniczenia zawirowan.
efektem bedzie mniej syfu w kolektorze ssacym i cisnienie z turbawki juz od dolnych obr.

jesli chodzi o czujnik wody to tez podejrzewam ze 2 kable sa na tacho a 2 do przekaznika grzania swiec, ale dowodow na to nie mam. nalezaloby albo podejrzec deske przekaznikow od tylu albo odpiac przy czujniku 1 lub 2 kable [pary 1-3, 2-4] i poczekac na rozgrzanie silnika. zwieranie pinow ze soba we wtyczce do czujnika na zimnym silniku u mnie nie dawalo zadnego efektu.

dzialaj dzialaj bo jestem ciekaw koncowego efektu prac

niech ktos zmniejszy to zdjecie bo sie forum rozjechalo i zle sie czyta :grrr:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt gru 01, 2006 12:00

SouleR pisze:niech ktos zmniejszy to zdjecie bo sie forum rozjechalo i zle sie czyta :grrr:
już :okej: :smoke:
btw
poza tym jakby ktoś jeszcze sobie formatował txt, poprzez trzaśniecie
w ENTER np. co 9 10 wyraz to byłoby fajnie nie mielibyśmy dolnego
paska do przewijania i czytało by sie zupełnie normalnie :bigok: :grin:

[ Dodano: Pią Gru 01, 2006 21:22 ]
znalazłem jeszcze jakieś dwie foty, ale chyba nie przydatne
jak dopadne aparat to porobie jeszcze
jedna http://img73.imageshack.us/img73/6342/obraz001jg2.jpg
druga http://img109.imageshack.us/img109/1529/obraz002fq1.jpg

[ Dodano: Pią Gru 08, 2006 15:50 ]
Apsik pisze:RobertPfotki silnika i węży podciśnienai
w końcu dopadłem sie do jakiegoś aparatu
fotki zrobione dzisiaj, jakoś niezabardzo ale cos tam widac
nawet nie mialem czasu nauczyc sie robic tym aparatem zdjec
moze ci sie przydadzą.
oto linki:
http://img136.imageshack.us/img136/3954/obraz001te1.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/2375/obraz002ou6.jpg
http://img139.imageshack.us/img139/9632/obraz003pz8.jpg
http://img296.imageshack.us/img296/8762/obraz004xv4.jpg
http://img215.imageshack.us/img215/8876/obraz005fb9.jpg
http://img177.imageshack.us/img177/6639/obraz006oa0.jpg
http://img218.imageshack.us/img218/6044/obraz007rb0.jpg
http://img215.imageshack.us/img215/9998/obraz008xb7.jpg
http://img142.imageshack.us/img142/405/obraz009lc2.jpg
http://img174.imageshack.us/img174/4278/obraz010zr0.jpg
http://img148.imageshack.us/img148/4987/obraz011hs8.jpg
http://img95.imageshack.us/img95/1932/obraz012kx9.jpg
http://img85.imageshack.us/img85/6529/obraz013fr6.jpg
http://img176.imageshack.us/img176/5531/obraz014zz8.jpg
http://img87.imageshack.us/img87/8040/obraz015hs5.jpg
http://img245.imageshack.us/img245/5724/obraz016lg3.jpg

popatrz sobie i porównaj
pzdr
RP

[ Dodano: Pią Gru 08, 2006 16:30 ]
Apsik pisze:
1 6 D pisze:Może ta strona Ci pomoże.
Pomogła, ale to jeszcze nie to...

...chyba się konkretów nie doczekam, więc zaczynamy dialog ... mam nadzieję że w ten sposób do czegoś dojdę.
dałeś tak ostro że aż nie chce sie tego czytać
wieczorem przeglądnę, w sumie mimo że mam tego AAZ to aż tak ostro
w nim nie grzebałem, ale postaram sie coś opisać ...

jeszcze co chciałeś to fotki łapy którą namierzyłeś od kogoś ...
są tutaj:
http://img294.imageshack.us/img294/2343/pict3394gm5.jpg
http://img389.imageshack.us/img389/4461/pict3395bi7.jpg
http://img358.imageshack.us/img358/6936/pict3396xo2.jpg
http://img389.imageshack.us/img389/2899/pict3397fu9.jpg
http://img482.imageshack.us/img482/584/pict3398uo2.jpg
http://img299.imageshack.us/img299/9000/pict3399dp7.jpg
http://img475.imageshack.us/img475/6704/pict3400fq6.jpg


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » sob gru 09, 2006 22:47

Sytuacja opanowana...
to co teraz napisze może przydac się dla osób które myśla o SWAPie silnika AAZ do MK1 / MK2 / MK3 itd
Silnik AAZ był produkowany z dwoma typami pomp wtryskowych:
z pompą cąłkowicie mechaniczną podobna do tej z 1.6 TD
oraz po 1994 r. z pompa posiadającą elektroniczne sterowanie kątem wtrysku (tych pomp jest więcej bo były dłużej produkowane).

Schodzy zaczynaja się gdy przy SWAPie chce się podpiąć własnie tę drugą pompę (ja taka miałem) gdyz koniecznie trzeba podpiąć do instalacji moduł sterujący do pompy.
Ja mimo iz posiadałem te informacje to zrezygnowałem z kombinacji kabelkami, bo po prostu tego nie lubię i kupiłem pompę mechaniczną, której podłączenie nie powinno przyskorzyć mi kłopotów (tego dowiem się za 2 dni, jak dojdzie)

Dodatkowo, różnie to jest z sterowaniem biegiem jałowym... starsze modele posiadają sterowanie poprzez linkę, jak w MK2 D/TD, nieco nowsze poprzez elektro-magnes, a jedne z ostatnich wersji z klima mają sterowanie biegiem jałowym na podciśnienie. Z tego powodu czasami może się wydawać że pompa wyglada inaczej niż u "znajomego" który tez ma AAZ, ale wcale tak nie jest!

Jeszcze można by coś napisać o sterowaniu podciśnieniem poprzez elektrozawory, ale ten "bajer" jest niepotrzebny i mozna go pominać przy SWAPie i tylko odpowiednio podłączyć turbine i pompe z kolektorem dolotowym.

Pozdrawiam i mam nadzieję ze wynik moich zmagań z SWAPem silnika AAZ komuś kiedys tam się przyda ;)


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
zorro89
GTI
GTI
Posty: 695
Rejestracja: czw lis 30, 2006 20:31
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

[MK2 AAZ] Potrzebna POMOC z Podcisnieniem i Elektryką

Post autor: zorro89 » pt kwie 27, 2012 00:28

witam. nie bede zakladał nowego tematu bo w sumie pytania dotyczace podcisnien w azz jak to ma byc podpiete ? w okolicy turbo są 2 podcisnienia jedno w jakby tej gruszce i 2gie na kolanku.... ja mam podpięte to z kolanka do pompy a to z gruszki mam niezaslepione wolne ciagnie sobie przez to powietrze.. wydaje mi sie ze nie tak to ma byc..

http://img148.imageshack.us/img148/4987/obraz011hs8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

tu foto od apsika.. chodzi i te 2 podciśnienia


Był mk2 potem mk3 potem mk2 teraz mk4 :D

Awatar użytkownika
zorro89
GTI
GTI
Posty: 695
Rejestracja: czw lis 30, 2006 20:31
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

[MK2 AAZ] Potrzebna POMOC z Podcisnieniem i Elektryką

Post autor: zorro89 » pt kwie 27, 2012 00:31

http://img14.allegroimg.pl/photos/orygi ... 22637000_1" onclick="window.open(this.href);return false; tu 2gie foto mojej pompy.. ta trzynastka na górze pompy mam wykreconą i wkrecona jest z taka śruba z miejscem na podciśnienie. tak mi kumpel doradzil ze nyby jak nie ma tych podciśnien to nie ma sterowania i turbo sie kręci ale jak by nie ładowało... dodam ze silnik swapniety to mk2


Był mk2 potem mk3 potem mk2 teraz mk4 :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości