po bliższym zapoznaniu się z silnikiem AAZ, który posiadam okazało się że jest to jego nowsza wersja/odmiana czyli bez "przyspieszacza na linkę", z jakimś regulatorem biegu jałowego na podciśnienie, 2ma czujnikami "wody" na kołnierzu (dla AAZ z klimą) i wg ETKI brakuje jakis elektrozaworów ....
![goof :goof:](./images/smilies/goof.gif)
Mój silnik wygląda tak:
![Obrazek](http://img201.imageshack.us/img201/3604/silnikkoloryzz7.jpg)
Legenda:
Zielony - przewody podciśnienia, jeden od "vacu-pompy", drugi od pompy paliwa, trezci od tego regulatora
Żółty - to coś od regulacji biegu jałowego - działa na podciśnienie jak widać
Czerwony 1 - pierwszy czujnik wody 4piny
Czerwony 2 - drugi czujnik wody też 4ry piny
Pomarańczowy - wtyk alternatora 2 piny
Niebieski 1 - czujnik temp oleju w głowicy
Niebieski 2 - czujnik temp oleju w podstawie
Różowy - ten nieszczęsny dodatkowy kabel do pompy paliwa (2 przewody)
Teraz takie moje pytania z tym związane:
- planuję wywalić jeden z czujników wody i zastąpić go 2pinowym czujnikiem z MK2 więc będę miał niezbędne odczyty na zegarach, ale co z tym 2gim, no i który zamienić I czy II - jeżeli 2gi jest tylko pod klime z MK3 to mogę se go darować... (w MK2 2gi czujnik był do kompa, a tu??)
- z czujnikami oleju sprawa prostsza, bo ten w głowicy jest standard, a ten w podstawce to w MK2 do komputera MFA cisnienie chyba ... no chyba że się mylę... ale ciekawe gdzie tego z podstawki podlaczyc
- jak i/lub gdzie podłączyć te 2 dodatkowe "kabelki" z pompy, [zasilanie pompy jest takie samo jak w przypadku 1.6D, ale co z tymi dwoma dodatkowymi ??? i do czego one służą ... moż emogę je pominąć, a moż eone w jakiś sposób sterują tymi elektrozaworami, o których poniżej]
- jeżeli ktoś z Was ma właśnie taki silnik AAZ to prosiłbym bardzo o fotki podłączenia węży podciśnienia i ... niby maja byc w tej instalacji jakies elektrozawory, co pokazuje poniższy rysunek, w zasadzie oba:
![Obrazek](http://img143.imageshack.us/img143/484/podcisnienieetka1im4.jpg)
![Obrazek](http://img207.imageshack.us/img207/4377/podcisnienieetka2cw9.jpg)
te elektrozawory sterują biegem jałowym?? a może recyrkulatorem spalin??
A moze to znowu coś od klimy MK3?? Żeby było śmieszneij to powiem od razu że nie mam tych elektrozaworów, ale jak trzeba będie to je zdobędę.
Myslałem że rozkminia tego pójdzie łatwiej, bo sąsiad ma MK3 TD AAZ ale z 94roku i bez klimy i szczerze powiedziawszy inaczej to u niego wygląda ... ale liczę na Wasza pomoc.
Jeżeli ktoś zna odpowiedź na nurtujące mnie pytanie to będę zobowiązany, bo zawsze to oszczędność czasu i mniej szukania i kombinowania.
Może ktoś wie co by się stało gdybym połączył węże podciśnienia bez elektrozaworów ;>
Pozdro
![Think :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)