TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek08 » pn kwie 16, 2012 16:13

Witam, zrób tak jak kolega wyżej pisze, miałem to samo, czasem przeleciał pęcherzyk, aż pewnego dnia zaczął dziwnie chodzić. Przyczyna - dżem w smoku (koszu) paliwowym, po wyczyszczeniu tego zero pęcherzyków.
Dodatkowo, jak będziesz miał wyjęty ten smok ściągnij paliwo do zera i wyczyść zbiornik w środku, tym bardziej jak samochód stał przez cała zimę na letnim paliwie na mrozach.
Właśnie z tego robi się ten dżem.
nightjack pisze:przyczyną jest to że jeśli tylko lekko przekręcę to odpali ładnie ale zaraz zgaśnie
to zmienił bym jeszcze powroty paliwa z wtrysków (te gumowe wężyki w oplocie), miałem tak kiedyś w polonezie, zapalał i po chwili zaczynał bardzo nie równo chodzić.
Zacznij jednak od tego zbiornika :bajer: .
Pozdrawiam.


Tomek

kamil_pojawa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 09:15
Lokalizacja: Gdańsk

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: kamil_pojawa » wt kwie 17, 2012 22:42

witam....
JA panowie swojego problemu niestety nie rozwiazalem ... i mam kolejne pytanie :
czy pompa vacum ma jakikolwiek wplyw na prace silnika ?? odpalanie - 1.9 TD AAZ 75KM ?? 96 rok ?


Kamil

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek08 » śr kwie 18, 2012 10:30

Witam, kamil_pojawa, wydaje mi się, że w Twoim przypadku nie, ale jednak nich inni się wypowiedzą.
Sprawdzałeś czy to paliwo Ci się nie cofa, smok w baku czysty, o-ring na filtrze paliwa ok. i zaworek, pęcherzy powietrza w przewodzie nie ma??? Sprawdź to wszystko, a potem będziemy myśleć dalej, że po odpaleniu kopci to nie ważne, jeśli paliwo się cofa to pompa zawsze też coś poda, ale jest to zbyt mało, żeby silnik zapalił, jednak po odpaleniu będzie kopcił.
W eliminuj te ewentualne problemy (sprawdź to).
Pozdrawiam.


Tomek

duszek000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob sie 28, 2010 15:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: duszek000 » czw kwie 19, 2012 07:57

Siemka. Mój problem polega na tym że rano i tylko rano albo po dłuższy postoju ponad 5 godzin mam problemy z zapaleniem. zaczęło się w zimę przy minus 20 albo i lepiej, padł akumulator więc wziąłem od rodziców z auta i wszystko grało oni mieli mój i też grało. Po powrotnej zmianie i ocieplenia się auto ciężko pali i dymi przy porannym oddaleniu kolorem biało siwym. wydaje mi się że aku już jest skaczony więc sierpień wrzesień planuje zmianę ale wyrosło też spalanie przed zimą robiłem po 1000km do rezerwy a teraz nie umie dojechać do 900km. więc wyczytalem że mogą to być wtryski. ogólnie jak jeżdżę w dzień auto pali na dotyk. waszym zdaniem w czym jest problem? mam przejechanie 205tys



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek08 » czw kwie 19, 2012 18:06

Witam, sam sobie odpowiedziałeś, że to wina akumulatora, bo na innym było ok.
Co do wzrostu spalania to mógł nawalić termostat. Podepnij vaga i będziesz wiedział wszystko.
Pozdrawiam.


Tomek

PanPingwin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 20:44
Lokalizacja: Mikołów, Polska

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: PanPingwin » sob kwie 21, 2012 14:25

Witam! Mam golfa 2, 1.6TD 1V. Niedawno wymieniłem sobie uszczelkę pod głowicą na metalową (oczywiście szlif też był), zmieniłem wtryski na te z aaz i pojawił się problem. Zawsze auto mi ciężko odpalało na ciepłym silniku, ale na zimnym nie było problemów. Po tych zmianach gdy chcę odpalić (zimny) silnik, musze chwile pokręcić, a potem silnik chodzi przez chwile tak, jakby jeden z cylindrów nie działał - jak nie dodam gazu to gaśnie, a tak, strasznie skaczą mu obroty (o 300/400) (bez przyspieszacza, bo jak jest, to działa normalnie) aż się rozgrzeje - wtedy juz pracuje idealnie. Ale po dłuższej jeździe (ponad 30 km) obroty zaczynają powoli spadać i zatrzymują się na ok 200obr mniej niż mam ustawione.. Sprawdzałem czy się nie zapowietrza, ale w przewodach nic nie widać, przelewy mam nowe, wtryski suche. Czasem czuje gdzieś paliwo z silnika ale nie mogę zlokalizować gdzie, a dzieje się to tylko gdy go trochę pocisnę. Po tej wyminie zauważyłem też, że na niskich obrotach silnik świszczy jakby rozkręcało się turbo, ale przy 1100obr to nie jest możliwe.. Czy może to być wina pompy? I jak to sprawdzić? Warto dodać że nawet przy -20 nie jechałem już na przyspieszaczu po przejechaniu 20m - nie było takiej potrzeby, a teraz po ponad 4km dalej musze go mieć, bo obroty skaczą.



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek08 » ndz kwie 22, 2012 15:29

Witam, a nie trzeba czasem zmienić kąta wtrysku, bo może te wtryski mają inne ciśnienia i teraz kąt się przestawił?
Na filtrze paliwa nie ma gdzieś nieszczelności?
Sprawdź to.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
michaltrzebnica
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pn sty 18, 2010 12:03
Lokalizacja: DTR

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: michaltrzebnica » ndz kwie 22, 2012 21:33

panowie mam maly problem i chcialbym zapytac Was o zdanie. jestem aktualnie we wloskich alpach gdzie nocami jest do -10 stopni, rano auto strasznie ciezko pali i zanim sie rozgrzeje baardzo dymi. jak juz silnik jest rozgrzany wszystko jest ok, dymienie tez ustaje. na poczatku myslalem ze to akumulator ale jakos teraz wydaje mi sie ze moga to byc swiece. moge tak wracac do polski i czy to napewno swiece?



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek08 » pn kwie 23, 2012 12:44

Witam, sprawdź michaltrzebnica, te świece, kablem z akumulatora do każdej świecy, jeśli za iskrzy to ok. jeśli nie to świeczki do wymiany.
Według mnie to świece, możesz wracać spokojnie.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
szewczi90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 660
Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
Lokalizacja: - - - - - -
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: szewczi90 » pt kwie 27, 2012 17:34

robert14-83 pisze:świece załączają się tak jak zawsze przy przekręceniu kluczyka trwa to niecałą sekundę i gasną....
a rano też świece szybciutko gasną?
jeśli gasną szybko to to że ktoś wmontował jakiś opornik w czujnik temp. jest raczej wykluczone


Obrazek

robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: robert14-83 » pt kwie 27, 2012 23:09

szybciutko gasną...



berni_tcz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lis 17, 2009 23:30
Lokalizacja: Pomorskie

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: berni_tcz » ndz maja 06, 2012 11:54

BKC- nie ciężko odpala na ciepłym silniku
Witam miałem taki przypadek ze Touran BKC jak kupowałem miał przejechane jakieś 120 tys KM serwisowany książka itp zrobiłem na nim w sumie jakieś 250 tys. km bez żadnych problemów no oczywiście klocki rozrząd oleje itp. odpalał na ciepłym zimnym bez problemu. jak już miał 300tys. to ciężko odpalał na ciepłym silniku Padła mi skrzynia begów pekła obudowa nie będę się rozpisywał czemu bo to nie ma znaczenia. Poszukałem drugiej skrzyni i zlazłem gościa co sprzedaje własnie taką samą pojechałem maił kompletny samochód można było odpalić przejechać piękna sztuka miał na liczniku jakieś 120tys. km no bajka ładniejszy jak mój super. Kupiłem od niego w końcu silnik i skrzynie zamontowałem i zero problemu z odpalaniem na ciepłym aż zrobiłem na nim jakieś 70tys. km i zaczęło się ciężko pali na ciepłym. O co chodzi jak przełożyłem nowy silnik nie zmieniałem softa palił na dotyk nie zmieniałem aku palił na dotyk nie zmieniałem rozrusznika palił na dotyk więć co tak naprawdę Boli te BKC bo to nie soft ani nie rozrusznik nie aku ? Oczywiście sprawdzałem wszytko aku. rozr. świece. a i jeszcze co śmieszniejsze bo padły mi 4 świece(40tys. na nowym silniku) i z rana zaczoł gorzej odpalać ale na ciepłym palił na dotyk hehe jak je wymieniłem było oki do momentu 70tys. :( i teraz standard ciepły bardzo ciężko odpala



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek08 » wt maja 08, 2012 23:23

Witam,
untaztood pisze:W pompie wtryskowej nie ma immo :-) a już na pewno w TD. Tam jest pompa mechaniczna ;-)
w pompie może i nie, ale na pompie tak. Muszę Cię jeszcze zaskoczyć, że w TD też montowane były immo :popcorn: .
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
wojteo CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 16:14
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: wojteo CK » śr maja 09, 2012 13:27

Witam!

Mam problem ze swoim 1,9 TDI AHU. Mianowicie występują dwa problemy:

1. Problem odpaleniem auta. Objawia się tak jakby był rozładowany akumulator( akumulator jest dobry, nigdy go nie rozładowałem etc.), czyli przygasają kontrolki i rozrusznik zakręci 2 obroty. Po 3-4 próbie auto odpala normalnie, bez zająknięcia. Przy ponownym odpaleniu, po zgaszeniu silnika, auto pali normalnie. Wczoraj np. problem pojawił się po nocy, 3 próby odpalenia i za 4 próbą się udało. Samochód postał 5 godzin i znowu 3 próby odpalenia i za 4 odpalił bez problemu. Sprawa jest dla mnie dość dziwna bo tak jak mówię, akumulator raczej dobry. Obstawiał bym coś z rozrusznikiem.

2. Czasami zdarza mi się że auto przy ruszaniu pod górkę z 1 biegu zgaśnie. Sytuacja wygląda tak jakbym wrzucił trzeci bieg i próbował ruszyć i auto się zadławiło. Problem pojawia się nieregularnie. Nie zauważyłem żeby samochód zgasł mi przy ruszaniu na prostej drodze.

Pozdrawiam!
Wojtek.


Mój Variant Yachting ;) viewtopic.php?f=88&t=375516" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 244 gości