Jaki olej?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 422
- Rejestracja: ndz mar 25, 2012 17:42
Jaki olej?
Wymieniłem szklanki bo po nocy głośno i długo stukały.. Okazało się że nowe też z rana jakieś 3-5 sek stukają co prawda nie tak głośno jak stare ale troszkę je słychać. Czy to normalne na nowych szklankach? Może to wina oleju? Zalany jest Shell 10W40. Może przejść na 5W40 lub zalać jakiś inny? (silnik ALH)
I jeszcze jedno pytanie czy przejście z Shella 10W na 5W nie rozszczelni silnika? Wg mechanika 10W ma też jakieś dodatki oczyszczające i jak na nim oleju zbytnio nie łyka to i na 5W nie będzie.. Co o tym sądzicie?
I jeszcze jedno pytanie czy przejście z Shella 10W na 5W nie rozszczelni silnika? Wg mechanika 10W ma też jakieś dodatki oczyszczające i jak na nim oleju zbytnio nie łyka to i na 5W nie będzie.. Co o tym sądzicie?
ALH -> seria 98,1KM/225Nm -> soft 122,2KM/290,5Nm -> 0,205 & korekta 142,5KM/319Nm
Jaki olej?
Najczęstsza przyczyna to założone niewłaściwe szklanki. ALH wymaga innych niż pozostałe TDI VP. Jesteś pewien na 100% że zostały założone prawidłowe ?flatron1984 pisze:Wymieniłem szklanki bo po nocy głośno i długo stukały.. Okazało się że nowe też z rana jakieś 3-5 sek stukają co prawda nie tak głośno jak stare ale troszkę je słychać. Czy to normalne na nowych szklankach?
Kolejne możliwe przyczyny owego stanu rzeczy:
- doszło do owalizacji gniazd. Przy wymianie powinno być dokonane wymiarowanie gniazd, rozwiercenie przywracające im okrąg i nadwymiarowe szklanki (+0,5) jakie ma w ofercie np Ruville.
- 5W-40 powinien (ale nie musi) przyspieszyć napełnianie i wyciszanie szklanek - kwestia tylko czy to aby na pewno wina oleju czy też niższego już ciśnienia oleju wynikająceo z podjechania silnika. I to też kolejny punkt do rozważań: czy warto lać znacznie droższy olej 5W do takiego silnika...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- kris11998877
- Użytkownik
- Posty: 259
- Rejestracja: pn lip 11, 2011 12:33
- Lokalizacja: Przed Poznań, Pniewy i Szamotuły
Jaki olej?
flatron1984 Według mnie to zmień mechanika jak ci takie rzeczy gada To co przed W (5,10) oznacza odporność na mróz, a to co za W to gęstość czyli w obu olejach taka sama bo 40. Tak łopatologicznie wyjaśnione bo różnic jest więcej Jak cię stać lej 5/40
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=424496" onclick="window.open(this.href);return false; Nawijam o cudach i ciekawostkach, mam wodę w kolanach i cukier w kostkach ;]
-
- Użytkownik
- Posty: 422
- Rejestracja: ndz mar 25, 2012 17:42
Jaki olej?
Zostały założone INA 420 0043 10Piasek pisze:Jesteś pewien na 100% że zostały założone prawidłowe ?
A co do stanu silnika to chyba nie jest w najgorszym stanie... Teraz od wymiany oleju zrobiłem 8 tys km i z poziomu max na bagnecie (koniec zakropkowanego pola) trochę ubyło, ale dolałem 0,2l i znowu jest max (a nie jeżdżę jak emeryt) więc chyba nie jest tak źle?
ALH -> seria 98,1KM/225Nm -> soft 122,2KM/290,5Nm -> 0,205 & korekta 142,5KM/319Nm
Jaki olej?
Ja sie podepne pod temat , kupiłem Plusa 1.9 TDi BXE. Nie mam pojęcia jaki byl lany. W serwisie powiedieli zebym zalał Mobil 1 ESP FORMULA 5w30. (choć nie mam DPFu)
Auto obecnie ma 191 tys, rozrząd byl wyieniany na 141tys. Po przejechaniu 10 tys km zauważyłem ze z bangnetu znikneło troszku. 3 pola "zakropkowane" odsłonięte. Jakieś sugestie? Pozdrawiam.
Auto obecnie ma 191 tys, rozrząd byl wyieniany na 141tys. Po przejechaniu 10 tys km zauważyłem ze z bangnetu znikneło troszku. 3 pola "zakropkowane" odsłonięte. Jakieś sugestie? Pozdrawiam.
Jaki olej?
Tutaj nie masz pola do popisu. Te silniki przyjmują zasadniczo tylko 5W-30 a większość z nich spełnia specyfikacje LL zaś co drugi dodatkowo mid lub lowSAPS zatem cokolwiek wpadnie Ci w ręce z 5W-30 będzie się nadawało. Ze swojej strony mogę tylko polecić skrócenie interwału wymiany do 15 - 20 tyś km.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Jaki olej?
Dzeki. Martwi mnie troche ten ubytek oleju choc z perspektywy km wydaje sie to malo , skoro nawet w instrukcji pisze że to zjawisko normalne . Mysle że doleje z 0,1 L . I nie wiem czy przy nastepnej wymianie nie zmienie marki.
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Re: Jaki olej?
Widziałem nowe silniki PD, które brały więcej oleju, niczym się nie masz martwić.borrego pisze:Dzeki. Martwi mnie troche ten ubytek oleju choc z perspektywy km wydaje sie to malo , skoro nawet w instrukcji pisze że to zjawisko normalne . Mysle że doleje z 0,1 L . I nie wiem czy przy nastepnej wymianie nie zmienie marki.
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Jaki olej?
Znajomy w nowiutkiej Octavii 1.9TDI BLS dolewa litr na każde 5 tyś km powyżej 10 tyś km od wymiany oleju !!
U ciebie w porównaniu z nim - konsumpcja jest żadna
Zawsze możesz poeksperymentować z różnymi markami olejów... Ze swojego doświadczenia: Comma, Total i Valvoline to bardzo odporne na spalanie oleje. Każdy z nich ma odpowiedni dla twojego silnika olej i każdy z nich jest tańszy niż analogiczny Mobil 1 czy Castrol Edge
U ciebie w porównaniu z nim - konsumpcja jest żadna
Zawsze możesz poeksperymentować z różnymi markami olejów... Ze swojego doświadczenia: Comma, Total i Valvoline to bardzo odporne na spalanie oleje. Każdy z nich ma odpowiedni dla twojego silnika olej i każdy z nich jest tańszy niż analogiczny Mobil 1 czy Castrol Edge
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- inż. Mk2_marcin
- Golfista
- Posty: 2034
- Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jaki olej?
zgadza się, tata miał taką służbówkę i aż mnie to przeraziło co to za silniki teraz produkująPiasek pisze:Znajomy w nowiutkiej Octavii 1.9TDI BLS dolewa litr na każde 5 tyś km powyżej 10 tyś km od wymiany oleju !!
U ciebie w porównaniu z nim - konsumpcja jest żadna
Jaki olej?
ASO podpiera się zapisem z książki że te silniki mają prawo brać do 1,5L na każdy tysiąc km i ucina sprawę...
Ja wiem że tak jest najwygodniej ale litr takiego oleju (a auto na gwarancji) Castrol Edge 5W-30 kosztuje 45-60zł i teraz weź lej tego 5L na każdy interwał olejowy, nie licząc jakichś 4,5 które wlali podczas wymiany.
Poza tym jak można mówić o ekologii i jakichś normach emisji spalin w silniku który żłopie takie ilości oleju...
Jak tylko skończy się gwarancja - przejdziemy na coś innego.
Ja wiem że tak jest najwygodniej ale litr takiego oleju (a auto na gwarancji) Castrol Edge 5W-30 kosztuje 45-60zł i teraz weź lej tego 5L na każdy interwał olejowy, nie licząc jakichś 4,5 które wlali podczas wymiany.
Poza tym jak można mówić o ekologii i jakichś normach emisji spalin w silniku który żłopie takie ilości oleju...
Jak tylko skończy się gwarancja - przejdziemy na coś innego.
na początek i zobaczymy jak będzie się zachowywać konsumpcja oleju.Piasek pisze:Comma, Total i Valvoline
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Jaki olej?
Piasek, kupiłem Filtrona OP 525/4 a teraz mam 525 - czy na pewno ten nowy będzie pasował? Wg katalogu do mojego silnika właśnie jest 525/4.... jaka to jest różnica w ogóle?
Jaki olej?
Tylko technologiczna. Chodzi o ilość miejsca dostępnego aby włożyć i przykręcić filtr. Niby 3mm ale zawsze. No i cenowa. OP 525 jest połowę tańszy.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 127 gości