Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- baldman
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: pn kwie 18, 2005 09:37
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos
Witam
Posiadam dość specyficzny problem ze swoim autem, sprawa wygląda dość zagmatwanie.
Silnik 1 Z przejechane 310 000, auto od 6 lat na chipie. Zero błędów na kompie i nigdy nie było odkąd go mam.
Sprawa wygląda tak auto na zimnym silniku przy odpalaniu wali z tłumika dużym dymem (biały lub niebieskawy) ciężko stwierdzić.
Im większy mróz tym dłużej auto dymi. Dodatkowo przez jakiś czas też w zależności od temperatury na zewnątrz autem bardziej telepie, ale obroty są równe. Jak dam mu 2000 obrotów i przytrzymam chwilkę to dymienie i telepanie szybciej mija.
Auto odpala bez problemu nawet przy -27 stopniach i staniu na zewnątrz. Z tą różnicą że jak odpalałem auto o 7 rano to jeżeli ostatnia jazda była o godzinie 23 to odpalał za pierwszym razem i krótkim kręceniu. Jeżeli ostatnia jazda była powyżej 12 godzin to auto odpalało za 3 razem i przy dłuższym kręceniu i wtedy autem telepało bardziej i obroty przez chwilkę czasu skakały.
Po odpaleniu z tłumika wydobywa się strasznie gryzący zapach aż łzy lecą i nos wykręca. Zapach naprawdę jest mocny i gryzący.
Zużycie oleju w normie od czasu dymienia na zimnym nie zaobserwowałem zwiększonego zużycia.
Jako ciekawostkę dodam ale to już od dawna mam (to chyba sprawka chipa), że jak na zimnym silniku czyli np. przez pierwsze 2 minuty chciałoby się ostro ruszyć żeby np. gdzieś zdążyć auto jakby zakrztusza się, wariują obroty i wali sadzą (jakby go nie wiem zalewało), po kilkunastu sekundach wraca do normy wszystko.
Tej zimy zamarzłą mi odma i wywaliło olej. Odpowietrzenie silnika miałem wyprowadzone na zewnątrz i rura zamarzła, z okolic silnika i tłumika poleciał dym i auto dostało samo zapłonu (pomimo wyciągnięcia kluczyka obroty rosły po czym po przekroczeniu 4000 z kawałkiem po kilku sekundach silnik zgasł i zero oleju). Odma została podpięta fabrycznie i dolałem olej i wszystko było ok.
Ale kopcenie na zimnym było zanim to się wydarzyło, zapach prawdopodobnie też.
Podczas jazdy nie ma kopcenia, dopiero ponad 180 km/h i dalszym przyspieszeniu już widać czarny dym.
W tej chwili jestem na etapie sprawdzania dokładnego spalania samochodu i myślę wlać jakiś preparat na czyszczenie wtrysków.
Jeden z pomysłów to może zacinanie się wtrysku stąd może zapach nie spalonej ropy i dym. Lub któryś z wtrysków leje. Z tego co pamiętam to jeszcze w tamtym roku silnik zaczynał ciągnąć przy 1800 rpm teraz jest od 2000. Za sprawą chipa było to że szybciej łapie.
Posiadam dość specyficzny problem ze swoim autem, sprawa wygląda dość zagmatwanie.
Silnik 1 Z przejechane 310 000, auto od 6 lat na chipie. Zero błędów na kompie i nigdy nie było odkąd go mam.
Sprawa wygląda tak auto na zimnym silniku przy odpalaniu wali z tłumika dużym dymem (biały lub niebieskawy) ciężko stwierdzić.
Im większy mróz tym dłużej auto dymi. Dodatkowo przez jakiś czas też w zależności od temperatury na zewnątrz autem bardziej telepie, ale obroty są równe. Jak dam mu 2000 obrotów i przytrzymam chwilkę to dymienie i telepanie szybciej mija.
Auto odpala bez problemu nawet przy -27 stopniach i staniu na zewnątrz. Z tą różnicą że jak odpalałem auto o 7 rano to jeżeli ostatnia jazda była o godzinie 23 to odpalał za pierwszym razem i krótkim kręceniu. Jeżeli ostatnia jazda była powyżej 12 godzin to auto odpalało za 3 razem i przy dłuższym kręceniu i wtedy autem telepało bardziej i obroty przez chwilkę czasu skakały.
Po odpaleniu z tłumika wydobywa się strasznie gryzący zapach aż łzy lecą i nos wykręca. Zapach naprawdę jest mocny i gryzący.
Zużycie oleju w normie od czasu dymienia na zimnym nie zaobserwowałem zwiększonego zużycia.
Jako ciekawostkę dodam ale to już od dawna mam (to chyba sprawka chipa), że jak na zimnym silniku czyli np. przez pierwsze 2 minuty chciałoby się ostro ruszyć żeby np. gdzieś zdążyć auto jakby zakrztusza się, wariują obroty i wali sadzą (jakby go nie wiem zalewało), po kilkunastu sekundach wraca do normy wszystko.
Tej zimy zamarzłą mi odma i wywaliło olej. Odpowietrzenie silnika miałem wyprowadzone na zewnątrz i rura zamarzła, z okolic silnika i tłumika poleciał dym i auto dostało samo zapłonu (pomimo wyciągnięcia kluczyka obroty rosły po czym po przekroczeniu 4000 z kawałkiem po kilku sekundach silnik zgasł i zero oleju). Odma została podpięta fabrycznie i dolałem olej i wszystko było ok.
Ale kopcenie na zimnym było zanim to się wydarzyło, zapach prawdopodobnie też.
Podczas jazdy nie ma kopcenia, dopiero ponad 180 km/h i dalszym przyspieszeniu już widać czarny dym.
W tej chwili jestem na etapie sprawdzania dokładnego spalania samochodu i myślę wlać jakiś preparat na czyszczenie wtrysków.
Jeden z pomysłów to może zacinanie się wtrysku stąd może zapach nie spalonej ropy i dym. Lub któryś z wtrysków leje. Z tego co pamiętam to jeszcze w tamtym roku silnik zaczynał ciągnąć przy 1800 rpm teraz jest od 2000. Za sprawą chipa było to że szybciej łapie.
Golf III Movie, 96, 1,9 TDI, gwintowane zawieszenie H&R, chiptuning
Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos
Sprawdź kąt wtrysku, dobrze by było też sprawdzić ciśnienie sprężania
Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos
Sprawdź kąt wtrysku, dobrze by było też sprawdzić ciśnienie sprężania
- baldman
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: pn kwie 18, 2005 09:37
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Re: Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos
Dzięki za podpowiedź, czyli według tego
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235" onclick="window.open(this.href);return false;
sprawdzę co i jak wygląda
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235" onclick="window.open(this.href);return false;
sprawdzę co i jak wygląda
Golf III Movie, 96, 1,9 TDI, gwintowane zawieszenie H&R, chiptuning
Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos
I jak poszło sprawdzanie kąta wtrysku?
Dobrze odpalało auto zimą?
Dobrze odpalało auto zimą?
- baldman
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: pn kwie 18, 2005 09:37
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos
do około -20 stopni żadnych problemów - tylko oczywiście kopcił i trochę się telepał
powyżej -20 stopni najlepiej robić przerwy między odpalaniem max 8 godzin wtedy palił od razu za pierwszym zakręceniem, jak dłużej to za 2 - 3 razem odpalał i trzeba było dłużej kręcić bo bulgotał i obroty przez kilka, kilkanaście sekund skakały.
Sprawdzenie kąta wtrysku dało rezultat jak w obrazku
wartości w polu 2: od 11 do 14 zamiast tego co znalazłem na forach 47 - 48.
Czyli co przestawiać pompę, bo jedynie dym i smród jest a tak to auto działa poprawnie. Pytanie czy chip nie ma wpływu na taką wartość.
powyżej -20 stopni najlepiej robić przerwy między odpalaniem max 8 godzin wtedy palił od razu za pierwszym zakręceniem, jak dłużej to za 2 - 3 razem odpalał i trzeba było dłużej kręcić bo bulgotał i obroty przez kilka, kilkanaście sekund skakały.
Sprawdzenie kąta wtrysku dało rezultat jak w obrazku
wartości w polu 2: od 11 do 14 zamiast tego co znalazłem na forach 47 - 48.
Czyli co przestawiać pompę, bo jedynie dym i smród jest a tak to auto działa poprawnie. Pytanie czy chip nie ma wpływu na taką wartość.
Golf III Movie, 96, 1,9 TDI, gwintowane zawieszenie H&R, chiptuning
Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos
Taki tani ? z alledrogo np jak najbardziej ma....
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- baldman
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: pn kwie 18, 2005 09:37
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos
Tak tylko dymienie jest przypuśćmy od września 2011 roku. A chip jest od 6 lat i nie jest to nakładka na kabel tylko wymienione pamięci na komputerze.
Czyli 6 lat działał poprawnie z chipem a teraz nagle robi się problem.
Pytanie dlaczego miałaby się pompa przestawić??
Mam obawy ją ruszać bo skoro nie była nigdy odkręcana to jakby się mogła przestawić.
Czyli 6 lat działał poprawnie z chipem a teraz nagle robi się problem.
Pytanie dlaczego miałaby się pompa przestawić??
Mam obawy ją ruszać bo skoro nie była nigdy odkręcana to jakby się mogła przestawić.
Golf III Movie, 96, 1,9 TDI, gwintowane zawieszenie H&R, chiptuning
- krzysiek1606
- Użytkownik
- Posty: 273
- Rejestracja: pn lis 21, 2011 13:44
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos
ja bym sprawdził stan kółka i klina na walebaldman pisze:do około -20 stopni żadnych problemów - tylko oczywiście kopcił i trochę się telepał
powyżej -20 stopni najlepiej robić przerwy między odpalaniem max 8 godzin wtedy palił od razu za pierwszym zakręceniem, jak dłużej to za 2 - 3 razem odpalał i trzeba było dłużej kręcić bo bulgotał i obroty przez kilka, kilkanaście sekund skakały.
Sprawdzenie kąta wtrysku dało rezultat jak w obrazku
wartości w polu 2: od 11 do 14 zamiast tego co znalazłem na forach 47 - 48.
Czyli co przestawiać pompę, bo jedynie dym i smród jest a tak to auto działa poprawnie. Pytanie czy chip nie ma wpływu na taką wartość.
krzysiek.[audi a4 b5 avant +++ ]
246HP-472NM [ soft by spanky ]
oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW
246HP-472NM [ soft by spanky ]
oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW
- baldman
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: pn kwie 18, 2005 09:37
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos
Stan kółek i klina wporządku.
Czego się czepić bo nie chce ruszać niepotrzebnie pompy żeby sobie kłopotów nie robić.
Czego się czepić bo nie chce ruszać niepotrzebnie pompy żeby sobie kłopotów nie robić.
Golf III Movie, 96, 1,9 TDI, gwintowane zawieszenie H&R, chiptuning
Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos
JA bym sprawdził ciśnienie sprężania
Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km
- krzysiek1606
- Użytkownik
- Posty: 273
- Rejestracja: pn lis 21, 2011 13:44
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos
doreguluj kąt wtrysku według wykresu tdi timing na środkową niebieską liniebaldman pisze:Stan kółek i klina wporządku.
Czego się czepić bo nie chce ruszać niepotrzebnie pompy żeby sobie kłopotów nie robić.
powinna być poprawa
krzysiek.[audi a4 b5 avant +++ ]
246HP-472NM [ soft by spanky ]
oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW
246HP-472NM [ soft by spanky ]
oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW
- baldman
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: pn kwie 18, 2005 09:37
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos
Pewnie zacznę od ciśnienia bo mam obawy ruszać pompy bo boję się że jej nie ustawię już tak dobrze i auto może nie odpalać w zimie tak ładnie.
Wyniki spalania rzeczywistego, tankowanie pod korek jazda ok. 190km po mieście i 330 km taka jakby trasa Jarosław - Lublin - Jarosław - 5,54 litra.
Wyniki spalania rzeczywistego, tankowanie pod korek jazda ok. 190km po mieście i 330 km taka jakby trasa Jarosław - Lublin - Jarosław - 5,54 litra.
Golf III Movie, 96, 1,9 TDI, gwintowane zawieszenie H&R, chiptuning
- krzysiek1606
- Użytkownik
- Posty: 273
- Rejestracja: pn lis 21, 2011 13:44
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos
baldman pisze:Pewnie zacznę od ciśnienia bo mam obawy ruszać pompy bo boję się że jej nie ustawię już tak dobrze i auto może nie odpalać w zimie tak ładnie.
Wyniki spalania rzeczywistego, tankowanie pod korek jazda ok. 190km po mieście i 330 km taka jakby trasa Jarosław - Lublin - Jarosław - 5,54 litra.
śmiało masz vaga nie ma problemu z ustawieniem
forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235
krzysiek.[audi a4 b5 avant +++ ]
246HP-472NM [ soft by spanky ]
oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW
246HP-472NM [ soft by spanky ]
oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 97 gości