Zawleczka gruszki sztangi turbiny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mzawrotniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr paź 31, 2007 14:31
Lokalizacja: Myślenice

Zawleczka gruszki sztangi turbiny

Post autor: mzawrotniak » śr kwie 11, 2012 11:29

Witam!
Koledzy drodzy, użytkownicy TDI-ków, potrzebuję Waszej rady. Padła mi gruszka sterująca pracą kierownic (gdzieś przepuszcza powietrze i nie wytwarza się podciśnienie). Zamówiłem gruszkę garreta na allegro, już właśnie do mnie jedzie kurier, martwi mnie tylko jedna rzecz - mianowicie dużo naczytałem się o zawleczce na sztandze - lubi pękać itd. Czy ktoś ma po pierwsze jakieś zdjęcie jak ta zawleczka wygląda, jak jest zamocowana, jakiego typu to jest zawleczka? Będę to ściągał trochę "na ślepo" (bez wyciągania turbo) i chciałbym zminimalizować szanse na urwanie zawleczki.. No i dwa - jak już ją urwę to jak się ratować? Czy można gdzieś coś podobnego dokupić?



Awatar użytkownika
Omek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: czw paź 26, 2006 21:01
Lokalizacja: Wronki
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ASV

Zawleczka gruszki sztangi turbiny

Post autor: Omek » śr kwie 11, 2012 11:39

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=455863" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Omek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: czw paź 26, 2006 21:01
Lokalizacja: Wronki
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ASV

Zawleczka gruszki sztangi turbiny

Post autor: Omek » śr kwie 11, 2012 11:52

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a0 ... 01acc.html" onclick="window.open(this.href);return false;



mzawrotniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr paź 31, 2007 14:31
Lokalizacja: Myślenice

Zawleczka gruszki sztangi turbiny

Post autor: mzawrotniak » śr kwie 11, 2012 11:59

No i rewelacja! Dzięki wielkie! Domyślam się, że ściągałeś to ustrojstwo, faktycznie taki problem z nim? Jakaś rada na co uważać (z autopsji)? Pryskać WD40 wcześniej czy po prostu wyciągnąć i się modlić?



mzawrotniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr paź 31, 2007 14:31
Lokalizacja: Myślenice

Zawleczka gruszki sztangi turbiny

Post autor: mzawrotniak » śr kwie 11, 2012 12:02

I jeszcze jedno pytanie w takim razie, czy wystarczy jak odkręcę gruszkę od wspornika, czy wspornik też muszę od turbo odkręcić? (czy przez otwór w wsporniku przejdzie sztanga?)



Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Zawleczka gruszki sztangi turbiny

Post autor: damian-ppp » śr kwie 11, 2012 12:38

Sztanga przejdzie przez otwór w wsporniku, więc wystarczy odkręcić 2 śruby mocujące gruszkę.
U siebie przy wymianie gruszki nie miałem żadnego problemu z zawleczką, delikatnie podważyłem małym śrubokrętem i zeszła. :okej:


Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)

Awatar użytkownika
Omek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: czw paź 26, 2006 21:01
Lokalizacja: Wronki
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ASV

Zawleczka gruszki sztangi turbiny

Post autor: Omek » śr kwie 11, 2012 13:12

Można obsmarować smarem tą zawleczkę albo jakiś dobry magnes przyłożyć w razie czego, a przy montażu można na nitkę tą zawleczkę zawiązać aby gdzieś sobie nie poleciała.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14143
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Zawleczka gruszki sztangi turbiny

Post autor: Michał_1977 » śr kwie 11, 2012 13:29

Mi w ALH pękła choleryna...
Nie mogłem dostać takie,więc rozciąłem podkładkę fi 6mm,trochę rozgiąłem,założyłem na ten trzpień i wąskimi kleszczykami zacisnąłem w rowku,w którym była wcześniej ori zawleczka.
Trochę druciarstwo,no ale skąd miałem wziąć...trzyma dobrze do dziś.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

mzawrotniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr paź 31, 2007 14:31
Lokalizacja: Myślenice

Zawleczka gruszki sztangi turbiny

Post autor: mzawrotniak » śr kwie 11, 2012 14:04

dzięki Panowie! Od 17 trzymać kciuki żebym nie zrobił SDI z TDI :P



mzawrotniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr paź 31, 2007 14:31
Lokalizacja: Myślenice

Zawleczka gruszki sztangi turbiny

Post autor: mzawrotniak » czw kwie 12, 2012 00:31

No i się udało! :)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14143
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Zawleczka gruszki sztangi turbiny

Post autor: Michał_1977 » czw kwie 12, 2012 06:48

mzawrotniak pisze:No i się udało!
Zatem zamykam,żeby nie było zbędnego bicia piany :bajer:
Jak kogoś z czymś przypili,to pukać na PW.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 177 gości