EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

EGR out - wrazenia

Post autor: bradley » ndz kwie 08, 2012 10:01

Predzej bym upatrywal wyzszego spalania przez zle ustawienie rozrzadu tymbardziej, ze to pompowtryski, a tam kat synchronizacji walka rozrzadu dziala cuda.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
szadrak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: czw mar 25, 2010 23:28
Lokalizacja: PO
Auto: Seat Leon ST

EGR out - wrazenia

Post autor: szadrak » ndz kwie 08, 2012 14:54

już zastanawiałem się nad tm, żeby ten EGR z powrotem zamontować :banghead:



Awatar użytkownika
bocian19
Łowca Rarytasów
Łowca Rarytasów
Posty: 2278
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 23:07
Lokalizacja: Bruksela/Podlasie-BBI
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: bocian19 » ndz kwie 08, 2012 15:02

szadrak pisze:już zastanawiałem się nad tm, żeby ten EGR z powrotem zamontować :banghead:
To juz od ciebie zalezy kolego
EGR nie daje duzo mocy tylko to ze twoje autko oddycha swiezym powietrzem
Lepiej zamiast tego wywal KAT


Moj mk3 VARIA(N)T
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad :-)

Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg :) on złamie Ci dokładkę :)

Awatar użytkownika
szadrak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: czw mar 25, 2010 23:28
Lokalizacja: PO
Auto: Seat Leon ST

Re: EGR out - wrazenia

Post autor: szadrak » ndz kwie 08, 2012 15:04

Poza tym, myślałem że w silnikach PD żadnego kąta już się nie ustawia oprócz, (wiadomo dobrze zamontowanego rozrządu jak w każdym silniku),silników VP.



Awatar użytkownika
bocian19
Łowca Rarytasów
Łowca Rarytasów
Posty: 2278
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 23:07
Lokalizacja: Bruksela/Podlasie-BBI
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: bocian19 » ndz kwie 08, 2012 15:08

szadrak pisze:Poza tym, myślałem że w silnikach PD żadnego kąta już się nie ustawia oprócz, (wiadomo dobrze zamontowanego rozrządu jak w każdym silniku),silników VP.
Wywala sie wywala
Tylko trzeba obejsc sonde tu masz temat,poczytaj se
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=264774" onclick="window.open(this.href);return false;


Moj mk3 VARIA(N)T
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad :-)

Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg :) on złamie Ci dokładkę :)

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

EGR out - wrazenia

Post autor: wesol » ndz kwie 08, 2012 15:20

bocian nie kata tylko kąta ( wtrysku).

W rozrzadzie wazne jest ustawienie pompy czyli co za tym idzie kąt wtrysku jak i tez ustawienie wałka rozrzadu. Rozrzad to zgranie trzech kół: wał glowny, pompa i walek rozrzadu. W silnikach PD z racji iz nie ma pompy to sie ustawia walek rozrzadu ktory tez i napedza pompki( dusi krzywkami). Same pompki sa odpalane impulcem elektrycznym ale duszenie na pompke jest ustawiane mechanicznie na wałku. Silniki CR maja mozliwosc pelnej regulacji kata wtrysku elektrycznie. Tam pompa CR wysokiego cisnienia chodzi tylko po to by sie krecila i pompowala cisnienie na szyne.

Uklad recyrkulacji spalin w silnikach PD jest nieco inaczej skonstruowany niz w VP. Jest tam w ukladzie wymiennik ciepla i spaliny sa chlodzone plynem z ukladu chlodzenia. Dletego tez mozna powiedziec ze silnik z aktywnym EGRem szybciej sie nagrzewa. W silnikach VP konstrukcja jest na tyle prosta ze spaliny nic nie nagrzeja a ich udzial jest ze tak pwoem znikomy z stosunku do dzisiejszych konstrukcji.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
bocian19
Łowca Rarytasów
Łowca Rarytasów
Posty: 2278
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 23:07
Lokalizacja: Bruksela/Podlasie-BBI
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: bocian19 » ndz kwie 08, 2012 15:28

wesol, szadrak,

No to sie kompletnie nie zrozumielismy :rotfl:
Ja pisalem o Katalizatorze
bocian19 pisze:To juz od ciebie zalezy kolego
EGR nie daje duzo mocy tylko to ze twoje autko oddycha swiezym powietrzem
Lepiej zamiast tego wywal KAT


Moj mk3 VARIA(N)T
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad :-)

Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg :) on złamie Ci dokładkę :)

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: EGR out - wrazenia

Post autor: Baryla » ndz kwie 08, 2012 17:00

szadrak pisze:Tak tylko u mnie jeszcze doszło "grzebanie w sofcie" czego jak bym nie zrobił bo pojęcia i VAG-a nie mam. MOże taka cena bo chciałem na fakture wszystko...
Chociaż i tak wydaje mi się, że za drogo....
Na dodatek zwiększyło się spalanie o ok 1l na 100 wg kompa A ostatnio porównywałem spalanie z kompa i rzeczywiste i było prawie takie same.... Więc po świętach jade z reklamacją. Przy okazji rozrząd był zmieniany... NIe wiem, czy to wina, że EGR-a nie ma czy coś inego jest...
A na fakturze jest naprawa EGR....
A czy przypadkiem spalanie w tdi nie jest liczone z przepływki? A jak wiadomo po wywaleniu egr przepływka widzi troszkę więcej powietrza.



Awatar użytkownika
szadrak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: czw mar 25, 2010 23:28
Lokalizacja: PO
Auto: Seat Leon ST

EGR out - wrazenia

Post autor: szadrak » ndz kwie 08, 2012 17:11

Apropos EGR czy to jest kompletny zawór: Obrazek
czy do tego jeszcze coś dochodzi?



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

EGR out - wrazenia

Post autor: bradley » ndz kwie 08, 2012 17:28

To masz EGR razem z klapa gaszaca.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

lokomotion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn kwie 11, 2011 14:23
Lokalizacja: Łomianki
Kontakt:

Re: EGR out - wrazenia

Post autor: lokomotion » wt kwie 10, 2012 19:00

Baryla pisze:
szadrak pisze: A czy przypadkiem spalanie w tdi nie jest liczone z przepływki? A jak wiadomo po wywaleniu egr przepływka widzi troszkę więcej powietrza.
Ja po wywaleniu zaworu EGR i wstawieniu rury z kwasówki oraz zaślepieniu wężyków podciśnienia spotkałem się z 2 razy mniejszą dawką pobieranego powietrza niż żądana dla silnika ARL. Czy przyczyną może być nie wyłączenie elektronicznie EGR jeśli komputer po za przepływką nie wywalał żadnych błędów? Jest coś takiego: "wkład przepływomierza powietrza nie nadąża za mapą" Wywalony EGR może mieć na to wpływ?


vw - be inspired :D

Awatar użytkownika
szadrak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: czw mar 25, 2010 23:28
Lokalizacja: PO
Auto: Seat Leon ST

EGR out - wrazenia

Post autor: szadrak » wt kwie 10, 2012 22:58

Dobrze, by było żeby zebrać wszystkie argumenty/wnioski za zaślepieniem EGR i przeciw w silnikach PD:
1. spalanie z EGR i po zaślepieniu;
2. czas nagrzewania się silnika z EGR i po zaślepieniu;
3. trwałośc turbosprężarki....
Na razie to mi przyszło do głowy. Przeczytałem ten wątek i pare innych dot EGR na tdi tuning i trafiają się argumenty przeciw zaślepianiu EGR



Awatar użytkownika
bocian19
Łowca Rarytasów
Łowca Rarytasów
Posty: 2278
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 23:07
Lokalizacja: Bruksela/Podlasie-BBI
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: bocian19 » śr kwie 11, 2012 00:16

szadrak pisze:3. trwałośc turbosprężarki....
Mysle ze trwalosc turba nie ma nic do EGR?...


Moj mk3 VARIA(N)T
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad :-)

Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg :) on złamie Ci dokładkę :)

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

EGR out - wrazenia

Post autor: KoJ@K » śr kwie 11, 2012 05:11

Ja myślę,że trochę ma,gdy zaślepimy egr syf z niego nie wpierdziela się tak w turbo.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 41 gości