Golf4 1.9 Awaria, niebieski dym i brak mocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

xbigxboom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 16:32
Lokalizacja: Slask

Golf4 1.9 Awaria, niebieski dym i brak mocy

Post autor: xbigxboom » ndz kwie 08, 2012 17:01

Witam
Wczoraj mialem bardzo przykra przygode z moim autem. Jadac autostrada wszystko bylo wporzadku, auto szlo ladnie jak zwykle, spokojnie mozna bylo dojsc do 180km/h i jeszcze bylo troche rezerwy. Nagle auto zaczelo tracic moc i nie chcialo jechac wiecej niz 120km/h. Zatrzymalem sie na stacji, zgasilem motor i poczekalem az ostygnie.
Po odpaleniu silnika i ruszeniu nagle zaczal dymic bardzo obficie i czuc bylo spalony olej (dym bialo niebieski). Po sprawdzeniu stanu oleju bylo minimum. Dolalem oleju i postanowilem sprobowac jechac dalej, auto jechalo, turbina chodzila tak jakby chciala a nie mogla, tzn dalo sie wejsc troche powyzej 2tys obrotow i 120 km, ale auto dalej dymilo jak szalone (smuga za autem jak za odrzutowcem) po chwili zaswiecila sie kontrolka oleju. Po kolejnym zjechaniu i dolaniu oleju dalej ta sama sytuacja. Auto zzeralo okolo 2litrow oleju na 20-30km spokojnej jazdy. W sumie po przepaleniu jakis 10 litrow oleju, przestalo dymic i nagle zaczelo tracic juz kompletnie moc (kontrolka z oleju sie nie zaswiecila). Na kolejnym postoju i kolejnym dolaniu oleju, gdy znow ruszylismy przejechalismy jakies 5 km i znow stracil kompletnie moc. Reszte drogi do domu przemierzylismy na holu. Przez jakies 40 km drogi na holu auto normalnie chodzilo na wolnych i trzymalo rowno jakies 0,9 obrotow. Przy koncu juz nawet gaslo na wolnych. Prosze o pomoc i jakiekolwiek podpowiedzi co moglo sie stac. To ze turbina sie rozlala i lecial do niej olej to sie domyslam, ale czy jest mi ktos w stanie powiedziec co z dalszymi objawami ? Zadnych stukow w silniku nie slychac. Prosze o jakies opinie poniewaz ze wzgledu na swieta nic nie moge sie poki co dowiedziec w inny sposob jak tutaj.



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Re: Golf4 1.9 Awaria, niebieski dym i brak mocy

Post autor: krzycho85 » ndz kwie 08, 2012 18:14

Rozbierz dolot, prawdopodobnie będzie tam dużo oleju (w IC też). Jeśli tak będzie to wyciągaj turbinę i albo druga albo regeneracja. Poskładasz wszystko, wyczyścisz dolot i po wypaleniu oleju z wydechu pewnie przestanie kopcić :bajer:

PS. Odpalając silnik i próbując jechać z takimi objawami sporo zaryzykowałeś, mogło to się skończyć kompletnym zniszczeniem silnika.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Golf4 1.9 Awaria, niebieski dym i brak mocy

Post autor: Adamm » ndz kwie 08, 2012 19:14

xbigxboom, skad jestes?

musisz rozpiac dolot, wylac z niego olej, zmienic turbo, wykrecic swiece, odpiac pompe / lub pompowtryski, i pokrecic troche zeby wypluc olej z cylindrow, poskladac i odpalic
modlic sie zeby korb nie pogielo


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

xbigxboom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 16:32
Lokalizacja: Slask

Re: Golf4 1.9 Awaria, niebieski dym i brak mocy

Post autor: xbigxboom » pn kwie 09, 2012 10:40

Jestem ze Slaska. Mam jeszcze do Was pytanie, bo posiadam akurat turbine z Peugota 2.0HDI i jest ona z wygladu bardzo podobna do tej turbiny z golfa (moze sie roznic ewentualnie troche mocowaniem) i powiedzcie mi czy one sie czyms roznia czy jesli by dalo sie ta zalozyc to bede mogl na takiej jezdzic ?



Longhorn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pn lip 27, 2009 22:32
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Golf4 1.9 Awaria, niebieski dym i brak mocy

Post autor: Longhorn » pn kwie 09, 2012 14:42

Turbina w 2.0HDI jest z zaworem upustowym i jest sterowana podciśnieniem, a nie nadciśnieniem jak bywa to w niektórych silnikach VW, np. AGR, AMF, AHU, 1Z itp. Nie napisałeś jaki masz motor.



xbigxboom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 16:32
Lokalizacja: Slask

Golf4 1.9 Awaria, niebieski dym i brak mocy

Post autor: xbigxboom » pn kwie 09, 2012 16:45

Nie napisalem bo do konca sam nie wiem. Nie umialem znalezc oznaczenia... w dowodzie wbite jest 110km a po rozkodowaniu VIN wyszlo, ze jest 90km. Moge dodac tyle ze turbina jest zamontowana na dole z tylu silnika.



iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

Golf4 1.9 Awaria, niebieski dym i brak mocy

Post autor: iigAlisArr » pn kwie 09, 2012 17:12

Oznaczenie silnika masz na naklecje: przy kole zapasowym + ks. serwisowa, dodatkowo na obudowie rozrządu jest napisane. Możesz mieć: AGR, ALH, AHF, ASV.


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Golf4 1.9 Awaria, niebieski dym i brak mocy

Post autor: souler » pn kwie 09, 2012 23:10

w zasadzie po takim meczeniu silnika poszukaj drugiego silnika. gdyby kopcil tylko na bialo to pikus, ale tobie poszlo tez na tloki, a ty uparcie jechales do przodu. gasniecie na wolnych obrotach wskazuje na uszkodzenie silnika - przytarty+wypalone tloki i zawory.

jedynie mozna zmierzyc kompresje, ale to juz trup chocbys nie wiem co wymienil...


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

xbigxboom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 16:32
Lokalizacja: Slask

Golf4 1.9 Awaria, niebieski dym i brak mocy

Post autor: xbigxboom » pn kwie 09, 2012 23:41

Jutro bede wszystko wyciagal i mierzyl takze sie okaze, oczywiscie napisze co jest grane...Poki co jestem dobrej mysli, no ale trzeba sie liczyc z tym ze po silniku, ale ja w niego wierze :)

Naklejka w bagazniku byla nieczytelna, a ksiazki serwisowej nie posiadam. Jutro zobacze na obudowie rozrzadu.

PS: napisalem niebieski dym, bo myslalem, ze jak czuc spalony olej to tak sie nazywa ten dym... Ogolnie jego kolor byl raczej bialy ew czasem czarny, z rury wydechowej az kapalo... tak czy siak jutro sie okaze, dzieki za odzew



xbigxboom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 16:32
Lokalizacja: Slask

Golf4 1.9 Awaria, niebieski dym i brak mocy

Post autor: xbigxboom » wt kwie 10, 2012 16:02

jestem po wyjeciu dolotu i turbiny, rozrzadu nie rozbieralem wiec nie mialem jak sprawdzic tez oznaczenia silnika (bo z tego co rozumiem trzeba rozerbac obudowe zeby to sprawdzic)

A wiec tak numery turbiny to: 0382 5301 9A
Jest mi ktos w stanie powiedziec po numerach turbiny jaki mam motor?

Ew znalazlem tez numery wybite na bloku silnika i na glowicy:
038103373E
038103469E7F

Co do stanu turbiny to nie nadaje sie ona juz do niczego, wiec zaczynam poszukiwania nowej, a kompresji w silniku jeszcze nie sprawdzalem.
Dolot i wszystkie weze zgodnie z przypuszczeniami az 'kipialy' olejem,,, cdn


PS: widzialem ta naklejke, ale nie widizalem tam nic co mogloby byc oznaczeniem silnika, podjade jeszcze dzis na warsztat zrobie zdjecie i wstawie
Ostatnio zmieniony wt kwie 10, 2012 16:50 przez xbigxboom, łącznie zmieniany 1 raz.



iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

Golf4 1.9 Awaria, niebieski dym i brak mocy

Post autor: iigAlisArr » wt kwie 10, 2012 16:19

Nie trzeba, wystarczy zdjąć osłonę silnika i obok kodu kreskowego na naklejce są różne oznaczenia i m.in. kod silnika.


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

xbigxboom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 16:32
Lokalizacja: Slask

Golf4 1.9 Awaria, niebieski dym i brak mocy

Post autor: xbigxboom » ndz kwie 15, 2012 21:57

mam pytanie bo znalazlem turbine ktorej numery sa takie same jak u mnie tzn 038253019A, ale gosc twierdzi ze wyjal ja golfa IV 90km (widzialem na zdjeciach ze jest to anglik) wiec mozliwe ze poprostu sie myli, ale moje pytanie jest takie czy jak sa te same numery turbiny to nie bedzie czuc roznicy w mocy jesli bylaby ona faktycznie z 90ps ?

I jeszcez jedno, powiedzcie mi prosze czym mam wyczyscic dolot i intercooler ? zamoczyc to najpierw w benzynie a potem jakims preparatem czy jak bo nie mam pojecia ?



Awatar użytkownika
MD2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 19:34
Lokalizacja: śląskie

Golf4 1.9 Awaria, niebieski dym i brak mocy

Post autor: MD2 » pn kwie 16, 2012 07:52

chytasz sie za remont silnika a nie potrafisz ogarnąć podstawowej sprawy z KODEM SILNIKA !!!

moze sie okazać ze u ciebie w motorze jest turbina z innego silnika, ale jeśli nr te same to nie widze problemu,

ja dolot i IC płukałem benzyną ekstrakcyjną - ładnie wszystek oleju wypłukała i szybko paruje, ale mozna zwykłą benzyją (pozniej najwyzej przedmuchasz powietrzem).

Mierzyłeś silnik czy nada sie jeszcze do jazdy??



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Golf4 1.9 Awaria, niebieski dym i brak mocy

Post autor: Adamm » pn kwie 16, 2012 10:26

xbigxboom, w ALH i w ASV AHF sa taie same turbiny wiec nic dziwnego, inna bylaby tylko w AGR


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 191 gości