ALH trwałość napędu pompy olejowej silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

ALH trwałość napędu pompy olejowej silnika

Post autor: Piasek » pt kwie 06, 2012 14:27

Mianowicie interesuje mnie trwałość napędu pompy olejowej silnika czyli łańcucha i prowadnicy. Czy ktoś ma może takie dane ? Bo wiadomo że samo auto zaprojektowane zostało na przebieg 300 tys km :bajer: o czym świadczy zerowanie się licznika zaś mój firmowy ma już 424 tyś km i nadal chodzi ale przy porannych rozruchach dają o sobie znać szklanki - zwłaszcza jedna lub 2 na 4tym cylindrze. Do naprawy poprzez wyrzucenie wszystkich 8miu. Ale znajomy mechanik mówił że miał tak syt. w której po wymianie kpl hydroregulatorów w ALH wcale dużo lepiej nie było - praktycnzie ledwie słyszalna różnica (a przy wymianie mierzył gniazda i nie było owalizacji) i dopiero pomiar ciśnienia oleju wykazał znaczny spadek względem nominalnych wartości. Niestety było już za późno. Wytarty nadmiernie napinacz zluźnił łańcuch, ten powycierał wszystko po czym latał także kosztowo impreza znacznie wzrosła bo cześć rzeczy trzeba było z ASO zamawiać no i niestety panewki przez to były już też podjechane. Po założeniu nowego napędu pompa bez problemu zaczęła podawać nalezyte ciśnienie a szklanki się wyciszyły. Czujnik ciśnienia niczego nie pokazał - z doświadczenia - on niczego nie pokazuje :shock: . Jak kiedyś firmowym przywalili wytłukując w misie dziurę wielkości dłoni to olej zgubił na dyst. 5m od kamienia a kontrolka zaświeciła się dopiero po przejechaniu ok 500 metrów do zdarzenia.
Miał ktoś podobne zdarzenie z tym zespołem napędu pompy olejowej w ALH czy traktować to należy jako odosobniony przypadek ?


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

ALH trwałość napędu pompy olejowej silnika

Post autor: DANIEL LHR » pt kwie 06, 2012 15:04

mialem kiedys octawie 450tys km i jakos to chodziło tak ze do 500 tyskm mysle zespokojnie powinno wytrzymac.
Orginalna kotrolka cisnienia oleju bada cisnienie dopiero powyrzej 1500obr na min , tak ze ponizej nawet sie nie załączy chyba ze ma sie jeszcze czujnik poziomu oleju
Podłaczajac sie do tematu jakie powinno byc cisnienie oleju na rozgrzanym silniku na wolnych i 2000obr?Ksiazkowe to wiem mniej wiecej ale chodzi mi rzeczywiste ile u siebie zmierzyliscie.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

ALH trwałość napędu pompy olejowej silnika

Post autor: Piasek » pt kwie 06, 2012 15:42

No właśnie w moim nie mierzyłem jeszcze.
Mówisz że 500 powinno wytrzymać... u mnie już niewiele brakuje :grin:


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Re: ALH trwałość napędu pompy olejowej silnika

Post autor: przemlin » pt kwie 06, 2012 19:54

Gdzie jest pompa i olejowa , łańcuch i napinacz do niego w alh? Czy pomiar ciśnienia oleju wszystko wyjaśni?
Piasek,u Ciebie stukaja przy rozruchu, ale to jest stukot w rodzaju jakby ktoś młotkiem nap... w silnik czy lekki bociani stukot, Kiedyś miałem opla ecotec 2.0 16v to zrobiłem na stukajacych szklankach 40 tyś km na gazie szklanki !!stukały na ciepłym też!! potem sprzedałem auto, szklanek nie dotykałem tylko to było takie stukanie " onclick="window.open(this.href);return false; może troche głośniejsze jak na tym filmiku, teraz w golfie też mam lekkie bociani klekot po rozruchu, i w czasie jazdy na ciepłym jakby jedna szklanka lekko stukała. Ktoś kto nie słyszał wcześniej mojego silnika to by pomyślał zę tak ma być bo ładnie chodzi ale chodził ciszej kiedyś. Jeszcze kiedyś trafiłem na posta ze komuś w tdi lekko stulała szklanka, a jak zdjęli pokrywe i miske to spore odłamiki były w misce a mimo to silnik dość ładnie pracował...



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

ALH trwałość napędu pompy olejowej silnika

Post autor: Piasek » sob kwie 07, 2012 08:30

Przy porannym rozruchu zastukoczą szklanki i cichną ale jedna lub dwie tłuką dość długo nim ucichną jednak nie jest to totalna cisza. Na pracującym rozgrzanym silniku też słychać wyraźnie metalicznie postukującą ale już tylko jedną. Delikatny wzrost obrotów gdzieś do 1500 sprawia ze stukanie zanika.
Zasadniczo szklanki i tak mam do wymiany zatem biorę się za nie w nadziei że załatwi to sprawę. Postaram się wykonać pomiar ciśnienia oleju po zabiegu. Jeżeli nie będzie znacznej słyszalnej różnicy - niestety - micha w dół.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

ALH trwałość napędu pompy olejowej silnika

Post autor: jaro789 » sob kwie 07, 2012 12:05

ciekawy temat się rozwinął
ciekawe czemu producent tak dał ciała z czujnikami ciśnienia oleju
kiedyś szukałem i znalazłem że w motorze alh czujnik zapala się dopiero jak ciśnienie spadnie poniżej 0,35 bara
a wg mnie to już jest za późno

ja zmieniałem szklanki ok 40 tyś temu i teraz jedna albo dwie tłuka przy odpalaniu
zastanawiam się tylko które mechanik włożył
ale podejrzewam że te starsze od 1z bo były tanie
teraz mam problem bo jak silnik się rozgrzewa to chodzi ciszej niżeli mocno nagrzany
ale nie o tym temat

gdy robiłem kapitalkę silnika, pompa oleju i łańcuch były w dobrym stanie
teraz przebieg niby 234tyś ale dodał bym z 100tyś minimalnie

a i jak to jest z tymi pomiarami?
ja mierzyłem u siebie na jałowym i 2000obr w podstawie filtra
a czy można zmierzyć w głowicy?
normalnie wykręca się czujnik i wkręca końcówkę od miernika??
producent nie podaje ciśnienia w głowicy, więc jaką powinna mieć wartość?



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

ALH trwałość napędu pompy olejowej silnika

Post autor: DANIEL LHR » sob kwie 07, 2012 18:28

według mnie cisnienie bedzie takie samo przy filtrzy czy w głowicy . Cisnienie mocno zalezy od temperatury i gestosci oleju . U mnie w 1z mierzylem dwoma manometrami i na wolnych byla rozbierznosc na jednym bylo 0,5 bar a drugi 1 bar , a przy 2000obr cos minimalnie powyrzej 2 barów . Olej to był motul 5w40 xcess. Ale zmienilem na 5w50 mobil 1 i jest nieco wyzsze . Temperatura oleju za chlodniczka byla ok 85 st C mam wskaznik cyfrowy . Przy rozruchu popychacze cykaja ok 3 sekundy , przebieg 400tys km. Mam podłaczony w głowicy czujnik cisnienia 1,8 bar biały i podłaczony pod kontrolke na liczniku i zanim olej wejdzie na 60 stopni C to kontrolka pokazuje cisnienie ze jest rowne lub wieksze 1,8 bar olej 5w50
Patrzyłem tez w mk4 ale nie mialem wskaznika temperatury oleju i pomiar nie byl miarodajny ,



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

ALH trwałość napędu pompy olejowej silnika

Post autor: Piasek » sob kwie 07, 2012 22:49

DANIEL LHR, właśnie, kwestia oleju. Podejrzewam że każdy musiałby mierzyć mając ten sam i równie zużyty olej w silniku bo inne wskazania będzą na 5W-40 a inne na 10W-60. Nie bez znaczenia będzie tu kwestia wypracowanych motogodzin od wymiany.
jaro860929 pisze:ja zmieniałem szklanki ok 40 tyś temu i teraz jedna albo dwie tłuka przy odpalaniu
zastanawiam się tylko które mechanik włożył
ale podejrzewam że te starsze od 1z bo były tanie
teraz mam problem bo jak silnik się rozgrzewa to chodzi ciszej niżeli mocno nagrzany
Faktycznie jest różnica w oznaczeniach kodowych szklanek do 1Z, AHU itp a do ALH np... Ale nie bardzo wiem z czego ta różnica wynika.
Rouville natomiast oferuje również szklanki nadwymiarowe +0,5 dla wyrąbanych gniazd po szlifie.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

ALH trwałość napędu pompy olejowej silnika

Post autor: jaro789 » śr kwie 11, 2012 20:45

czytałem temat na tym forum właśnie o oznaczeniach szklanek ina
różnią się końcówką numeracji i oczywiście ceną
wymiary zewnętrzne są identyczne ale podobno właściwości tłoczków w środku, przystosowanie do parametrów oleju i rozmieszczenie kanalików olejowych wewnątrz inne
nie wiem ile w tym prawdy

a o tych nad wymiarowych nawet nie słyszałem :grrr: trzeba się do-edukować
aktualnie jeżdżę na motulu 10w40 od kolegi z forum
więc olej nie jest najgorszy
a przeskoczyłem z schela i auto na nim inaczej pracowało



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 198 gości