"Podwójne" IC
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 157
- Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
- Lokalizacja: Gdynia
"Podwójne" IC
Chyba zrobiłem burzę opinii w innym wątku.. Czemu latem diesle kopcą?
Bo mają za mało tlenu do dawkowanego paliwa.. Kopcą bo mają za mało tlenu potrzebnego do spalania. W wyższej temperaturze prężność tlenu spada, ktoś wymyślił turbo, potem IC coby tego tlenu było więcej..
Kolega (kierowca takiej fajnej Magnumki) kiedyś mi powiedział, że jego auto nie kopci bo ma "podwójny" intercooler. Auto jest super i właśnie dlatego dostał jakieś tam literki jako jeden z pierwszych w Europie. Dobre na wiarę.
Temat "podwójnego intercoolera" mnie trochę zastanowił..
Przykładem auta z podwójnym intercoolerem jest SEAT CUPRA GT, Audi RS6 i RS8 (podwójny), Renault Magnum 440 (aftercooler) i pewnie wiele innych (tylko trzeba poszukać, albo dopisać..)
Czyli jednak koniec z kpinami.. Chodzi o jak najniższą temperaturę przy jak najwyższym ciśnieniu i jak najkrótszym "turbo lag" (opóźnieniu). Ciśnienie: odpowiednie turbawki. Lag: minimalne odległości do kolektorów. Temperatura.. Odpowiednie chłodzenie.
"Double intercooler" to tak naprawdę pare zupełnie różnych pojęć:
- po prostu dwa intercoolery: na dwie sekcje, najczęściej w silnikach "V"
- aftercooler: intercooler chłodzony cieczą (nie powietrzem!), często stosowany w ciężarówkach (i jeszcze częściej statkach )
- double core: intercooler chłodzony.. schłodzonym powietrzem?!?
- double passed: ???
A temat tak z ciekawości..
Czytałem o samochodzie z US.. Dwa turbo + aftercooler + coś jeszcze dawało 19PSI przy 100F (~37*C) i bardzo niskich "turbo lag". Ciekawe czy jakiś "normalny" silnik to by wytrzymał (przecież diesel ma kompresję w okolicy 32..)
A czy tuning w Polsce kończy się na chip i podwyższaniu ciśnienia do 6PSI i dodaniu IC (najlepiej pod grillem)? Jest to szczyt marzeń i jednocześnie kres możliwości do osiągnięcia?
Zapraszam do dyskusji..
Bo mają za mało tlenu do dawkowanego paliwa.. Kopcą bo mają za mało tlenu potrzebnego do spalania. W wyższej temperaturze prężność tlenu spada, ktoś wymyślił turbo, potem IC coby tego tlenu było więcej..
Kolega (kierowca takiej fajnej Magnumki) kiedyś mi powiedział, że jego auto nie kopci bo ma "podwójny" intercooler. Auto jest super i właśnie dlatego dostał jakieś tam literki jako jeden z pierwszych w Europie. Dobre na wiarę.
Temat "podwójnego intercoolera" mnie trochę zastanowił..
Przykładem auta z podwójnym intercoolerem jest SEAT CUPRA GT, Audi RS6 i RS8 (podwójny), Renault Magnum 440 (aftercooler) i pewnie wiele innych (tylko trzeba poszukać, albo dopisać..)
Czyli jednak koniec z kpinami.. Chodzi o jak najniższą temperaturę przy jak najwyższym ciśnieniu i jak najkrótszym "turbo lag" (opóźnieniu). Ciśnienie: odpowiednie turbawki. Lag: minimalne odległości do kolektorów. Temperatura.. Odpowiednie chłodzenie.
"Double intercooler" to tak naprawdę pare zupełnie różnych pojęć:
- po prostu dwa intercoolery: na dwie sekcje, najczęściej w silnikach "V"
- aftercooler: intercooler chłodzony cieczą (nie powietrzem!), często stosowany w ciężarówkach (i jeszcze częściej statkach )
- double core: intercooler chłodzony.. schłodzonym powietrzem?!?
- double passed: ???
A temat tak z ciekawości..
Czytałem o samochodzie z US.. Dwa turbo + aftercooler + coś jeszcze dawało 19PSI przy 100F (~37*C) i bardzo niskich "turbo lag". Ciekawe czy jakiś "normalny" silnik to by wytrzymał (przecież diesel ma kompresję w okolicy 32..)
A czy tuning w Polsce kończy się na chip i podwyższaniu ciśnienia do 6PSI i dodaniu IC (najlepiej pod grillem)? Jest to szczyt marzeń i jednocześnie kres możliwości do osiągnięcia?
Zapraszam do dyskusji..
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
19 PSI to okolo 1,31 bar... chyba nic nadzwyczajnego w dieslachpajakgdynia pisze:coś jeszcze dawało 19PSI przy 100F (~37*C)
polecam:
http://www.centauro-owners.com/articles/psibar.html
chyba porsche gt2 i pewnie jeszcze inne, tylko co z tego wynika?pajakgdynia pisze:Przykładem auta z podwójnym intercoolerem jest SEAT CUPRA GT, Audi RS6 i RS8 (podwójny), Renault Magnum 440 (aftercooler) i pewnie wiele innych (tylko trzeba poszukać, albo dopisać..)
6 PSI to bys musial konkretnie obnizyc seryjne cisnienie... Pod grillem zapewne dlatego, ze to jest najchlodniejsze miejsce z najlepszym przeplywem zimnego powietrza. Dlaczego auta scigajace sie na 1/4 mili maja zazwyczaj 1 fmic a mimo to Polska jest na bardzo wysokim poziomie jesli chodzi o tuning i wyscigi na 1/4?pajakgdynia pisze:A czy tuning w Polsce kończy się na chip i podwyższaniu ciśnienia do 6PSI i dodaniu IC (najlepiej pod grillem)? Jest to szczyt marzeń i jednocześnie kres możliwości do osiągnięcia?
Tak wlasciwie to co chcesz osiagnac tym postem?
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
-
- Ma gadane
- Posty: 157
- Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
- Lokalizacja: Gdynia
Niestety się przyda Oczywiście podałem złą jednostkę..zaprzal pisze:polecam:
http://www.centauro-owners.com/articles/psibar.html
Poznać opinię "światka" i poszerzyć swoją wiedzę . Skoro śmietanka zauważyła to w skromnym wątku, to i może coś z tego zyskam!zaprzal pisze:Tak wlasciwie to co chcesz osiagnac tym postem?
Może faktycznie powinno znaleźć się w "Na każdy temat".
Re: "Podwójne" IC
intercooler podwójnego przejścia? - chociaż niebardzo wiem jak by to miało działaćpajakgdynia pisze:- double passed: ???
Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D
- Gobo90
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2197
- Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
- Lokalizacja: Świdnik
- Kontakt:
SouleR pisze:najlepiej walnac fmica z natryskiem wody i nie ma ch... we wsi
Bierzesz wężyk od spryskiwaczy odłączasz, zapodajesz na koniec lance od opryskiwacza montujesz przed IC. Jak mu mocy braknie to spryskujesz sobie i od razu jak byś nitro włączył.damian24 pisze:le moze kosztowac taka zabawka i czy dozo daje. Jest mozliwosc podlaczenia pod zwykły IC czy mosi byc przystosowany? Wogole jak to działa? Uruchamia sie automat. czy recznie?
Nie wiem jakiego Golfa (napewno z silnikiem diesla) katowano w top gear z bezpośrednim wtryskiem w kolektor. W przypadku braku mocy włączała dziewczyna przycisk i miała efekt uzyskiwany przy nitro w benzynie. Zakładam że był to propan albo jakiś inny gaz palny a z innych opcji to czysty tlen (raczej takich przyrostów jak było widać to się nie osiągnie ;p) albo woda . Dziewczyna stawała z Hondą NSX na sprint i trzeba przyznać że Honda za bardzo nie zakozaczyła (nie mogłem tego odcinka obejżeć dokładnie ale stawiam że to był 1Z z wtryskiem dorobionym propanu)
Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
jesli juz robic natrysk na ic to taki by mozna go bylo samemu zalaczac. dodatkowy zbiornik na wode+pompka od spryskiwaczy i przycisk na desce. przydatne podczas katowania. przy normalnej jezdzie za duzo wody by sie zuzywalo. ic z natryskiem swego czasu mial w planach gosc z jednego forum o kompach w swoim escorcie rs. nie wiem jak mu poszlo bo nie bylem tam 100 lat, ale gosciu ze starego kwadratowego escorta zrobil potwora. mial cos kolo 6-7 sekund do setki i startowal na 400m na bemowie.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 118 gości