Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
21Golfista21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 717
- Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
- Lokalizacja: Strzelin
Post
autor: 21Golfista21 » pn mar 15, 2010 08:38
ilio pisze:szatanek pisze:Kolego demontaż skrzyni w VW to nie jest jak pierdnąć o oponkę, ogólnie w każdym aucie jest z tym troche roboty, ale np. w oplu robi sie to szybciej i prościej , bo chociażby samo wypinanie półosi ze skrzyni w oplu zajmuje niespełna minute a w VW trzeba troche pogmerać przy odkręcaniu ich śrubek.Podałem za przyzkład opla bo grzebie przy nich często. CZasami przy sprzyjających warunkach, wymontowanie , załozenie nowego sprzęgła i zamontowanie spowrotem skrzyni w Astrze G benzynie, zajmuje nam niespełna godzine., ale opel to nie VW.
Także jak nie masz chociażby średniego doświadczenia praktycznego nie podejmuj sie tego sam.
a że tak zapytam
yyyy - skrzynia jest na szybkozłączce ?
dokładnie, podpinam się pod pytanie
tylko nie napisałeś, że w oplu ze skrzyni trzeba olej spuścić bo jak wyjmiesz półosie to wycieknie, poza tym mówimy tu o silniku diesla a nie benzynowym w VW w benzynie tez jest o połowę mniej roboty więc prosiłbym o nie mącenie koledze w głowie.
[ Dodano: 15 Mar 2010 07:40 ]
scols11 pisze:gOOzOl pisze:oddzielamy piaste od amortyzatorka, dwie sruby, moga mocno trzymac
I pozniej jedziemy na ustawianie katow bo opony na tnie, nie polecam juz lepiej caly Mcperson wujac razem z amortyzatorem (jedna sruba u gory) i zaoszczedzamy na geometrie
a po co całego Mcpersona wyjmować? odkręcamy śróbę od piasty (przegubu) i odpinamy na dole wahacz i pół os wychodzi bez problemu więc po co się narabiać? niepotzrebnie zacisk odkręcac kostke abs itp itd
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D
-
mikoreta
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: sob gru 16, 2006 14:47
- Lokalizacja: Mikołów
-
Kontakt:
Post
autor: mikoreta » wt lis 16, 2010 14:46
grzesiek1990 pisze:rozebrałes pół samochodu zeby wymienic sprzegło:) ja jak wymieniale mo nawet skrzyni nie wyjmowałem
Swoją drogą to może byś się podzielił tym jak to zrobiłeś z innymi!
-
munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
-
Kontakt:
Post
autor: munior » wt lis 16, 2010 16:21
mikoreta pisze:grzesiek1990 napisał(a):rozebrałes pół samochodu zeby wymienic sprzegło:) ja jak wymieniale mo nawet skrzyni nie wyjmowałem
mikoreta pisze:Swoją drogą to może byś się podzielił tym jak to zrobiłeś z innymi!
Pewnie kolega grzesiek1990 wymienił sprzegło przez okienko we flanszy
,skoro nie wyciągał skrzyni , albo wyciągał silnik
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
Fanzonum
- Mały gagatek
- Posty: 83
- Rejestracja: ndz lis 07, 2010 22:43
- Lokalizacja: FZG .....
Post
autor: Fanzonum » czw mar 03, 2011 13:52
Ponowie jest tu ktoś jeszcze????????
Mam zamiar wyciągać skrzynie i wymieniać sprzęgło ale gdzieś na forum czytałem coś na temat zabielenia-splanowania na tokarce koła zamachowego.
Mam dojście do tokarki i mogę to zrobić ale czy jest taka potrzeba??????
Dodam że moja jednostka to ALE.
Katalog podaje że:
1.9 TDI 66kW 09/1993 - 09/1997 1Z,AHU,ALE ma takie same sprzegło
3082 231 031 - tarcza
1878 043 141 - docisk
3151 180 231 - łożysko
Jakiej firmy polecacie????
-
markim321
- Użytkownik
- Posty: 318
- Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
- Lokalizacja: New Dzikow
Post
autor: markim321 » czw mar 03, 2011 21:25
Polecam LUKa. jestem właśnie dzisiaj świeżo po wymianie. Wrażenia super
-
Fanzonum
- Mały gagatek
- Posty: 83
- Rejestracja: ndz lis 07, 2010 22:43
- Lokalizacja: FZG .....
Post
autor: Fanzonum » pt mar 04, 2011 00:44
markim321,
No oki ceny na Allegro w granicach 4paczek więc się skusze a co
(ciekawe ile bęą wołac w sklepie u mnie w mieście).
Ale co z tym zamachem????? planować czy dać na luz????
-
arwam
Post
autor: arwam » pt mar 04, 2011 02:01
Fanzonum pisze:Ale co z tym zamachem????? planować czy dać na luz????
przetrzyj ręcznie papierem ściernym i będzie gites. nie naruszysz wtedy wyważenia.
bo inaczej trzeba wyważaćcyba że masz naprawdę świetnego tokarza.
u mnie po stoczeniu zamachu koło zamacowe staje w dowolnej pozycji nie ma tendencji do stawania w jednej pozycji.
oczywiście sprawdzane na "pryzmach" do tego celu przeznaczonych razem z wałem.
-
kamilos2011
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: pt mar 04, 2011 10:27
Post
autor: kamilos2011 » pt mar 04, 2011 10:56
Witam wszystkich.Posiadam a3 1.9 tdi AGR.Mam taki problem.Jak kupiłem auto slizgało się sprzęgło jak tylko obrotomież łapał 2000 tys załaczało się turbo to slizgało się sprzęgło praktycznie.Mechanik wymienił mi rozrząd i odziwo od tego momentu się nie slizga i tak do około 2500tyś wszystko ładnie idzie ale pózniej auto jest muł turbinr jakby słychac ale jest cos nie tak, z tym ze opaske trzymajaca rurę od inerculera zostawił starą i wypluło rurę która oparła się na pompie od wspomagania i wytarła dziure ,wziołem założyłem nowa opaskę dziure zakleiliśmy duża ilośc taśmy i niby dobrze ale tak jak pisałem wczesniej.Wina dobrze nie uszczelnionej rury czy może przestawił mi cos na rozrzadzie bo to dziwne sprzegło się slizgało a teraz wcale,biorę pod uwagę turbinę ale przejechałem wczesniej 250 km przed wymianą i i miałem problem tylko ze sprzegłem jak w gaz a tu obroty jak porabane do góry i to na kazdym praktycznie biegu po włączeniu turbo a teraz lipa.Piszę na waszym forum bo audi i vw to jedna rodzina takze myśle że coś pomożecie
-
Fanzonum
- Mały gagatek
- Posty: 83
- Rejestracja: ndz lis 07, 2010 22:43
- Lokalizacja: FZG .....
Post
autor: Fanzonum » pt mar 04, 2011 13:01
arwam,
No i o to mi chodzilo dzięks.
-
lewy2435
- Mały gagatek
- Posty: 50
- Rejestracja: śr mar 18, 2009 22:22
- Lokalizacja: Piotrków tr
-
Kontakt:
Post
autor: lewy2435 » ndz mar 04, 2012 18:26
i tu zaczynaja sie jaja. odkrecic da sie fanie ale sruba jest tak dluga ze nie ma szans wyjsc. to jest ta najnizsza.
po odkreceniu poduchy przedniej co nastapi za chwile wolamy koleje ktory pcha calosc w strone scianki grodziowej,
wtedy da rade wyjac ta srube" czyli dopiero po odkręceniu przedniej poduszki jest szansa żeby ta pierdo..... śruba wyszła tak??poległem na tym....
-
zgryza
- Mały gagatek
- Posty: 57
- Rejestracja: pn sie 16, 2010 22:32
- Lokalizacja: FSL
Post
autor: zgryza » pn kwie 02, 2012 22:00
panowie słychać w 1z łożysko oporowe ? czas na sprzęgło całe czy można samo łożysko
-
arwam
Post
autor: arwam » pn kwie 02, 2012 22:19
raczej całe sprzęgło, żeby nie okazało się za miesiąc lub dwa że jak wymienisz łożysko to potem znów rozebrać żeby zmienić sprzęgło.
chyba że będzie w naprawdę wyśmienitym stanie ale to raczej żadkość jest żeby auto po dużym przebiegu miało idealne sprzegło
-
krzysiek1606
- Użytkownik
- Posty: 273
- Rejestracja: pn lis 21, 2011 13:44
- Lokalizacja: mazowieckie
Post
autor: krzysiek1606 » śr kwie 04, 2012 10:00
zgryza pisze:panowie słychać w 1z łożysko oporowe ? czas na sprzęgło całe czy można samo łożysko
jak to się objawia hałasuje po wciśnięciu sprzęgła???
bo jak na luzie hałasuje to nie jest łożysko oporowe sprzęgła tylko raczej jakieś w skrzyni
krzysiek.[audi a4 b5 avant +++ ]
246HP-472NM [ soft by spanky ]
oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW
-
zgryza
- Mały gagatek
- Posty: 57
- Rejestracja: pn sie 16, 2010 22:32
- Lokalizacja: FSL
Post
autor: zgryza » czw kwie 05, 2012 19:18
krzysiek1606 pisze:zgryza pisze:panowie słychać w 1z łożysko oporowe ? czas na sprzęgło całe czy można samo łożysko
jak to się objawia hałasuje po wciśnięciu sprzęgła???
bo jak na luzie hałasuje to nie jest łożysko oporowe sprzęgła tylko raczej jakieś w skrzyni
auto na luzie, pedał sprzęgła w podłodze i nic nie słychać.
po odpuszczeniu pedała szum.
jakoś inaczej to sprawdzić?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 156 gości