mk3 - co to za część

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

nikosieq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt gru 28, 2010 16:28

mk3 - co to za część

Post autor: nikosieq » sob mar 31, 2012 11:14

witam mam mały problem , mianowicie zepsuła mi się pewna część której nazwy nikt nie zna i myślę że ktoś mi pomoze oto fotka tej ów częśćihttp://imageshack.us/photo/my-images/685/cdcffcf.jpg/ jest to vw golf 1.9D

[precyzuj tematy i umieszczaj w odpowiednim dziale :!: /zielu ]



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

mk3 - co to za część

Post autor: KamilP » sob mar 31, 2012 18:52

Automatyczny przyśpieszacz obrotów (elektryczny siłownik bimetalowy). Bo chyba tylko obrotów, kątem wtrysku zajmuje się już elektronika (w starszych dieslach , przed ~95 rokiem jest to przyśpieszacz kąta wtrysku i obrotów, i nie jest on automatyczny tylko włączany w kabinie) On po prostu na zimnym silniczku zwiększa obroty :)

EDIT iii lektuka dla Ciebie :) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=185943" onclick="window.open(this.href);return false; zajrzyj tam masz dodatkowe info



Awatar użytkownika
indigo1975
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: czw lut 04, 2010 22:46
Auto: vw golf 3 gtd/vw scirocco

Re: mk3 - co to za część

Post autor: indigo1975 » sob mar 31, 2012 21:21

Mam taki sam silnik moze masz slabo naciagnieta ta linke od tego,wydaje mi sie ze tam nie ma co sie popsuc rozbieralem to i ogladalem .Jak silnik tylko troche bedzie cieply to ten element tez nie dziala .Umnie dziala tylko zima jak mocno zimno a jak temperatury dodatnie to tez nie dziala.Masz moze nie ruszane srubki na pompie?bo mam troche rozregulowana swoja i moze bym ustawil wedlug twojej Daj znac .Pozdr.


indigo1975

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

mk3 - co to za część

Post autor: KamilP » sob mar 31, 2012 22:12

Właśnie zapomniałem zapytać, co Ci się tam niby zepsuło? Czemu tak twierdzisz?



Awatar użytkownika
indigo1975
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: czw lut 04, 2010 22:46
Auto: vw golf 3 gtd/vw scirocco

Re: mk3 - co to za część

Post autor: indigo1975 » sob mar 31, 2012 22:43

Mam pytanie do kolegi Kamilp moglbys mi opisac jak masz wkrecona srube od dawki i od wydatku resztowego? mam wszystko rozregulowane i nie moge do ladu dojsc moze jakas fotka?


indigo1975

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

mk3 - co to za część

Post autor: KamilP » sob mar 31, 2012 22:55

Ale Tobie chodzi o te śrubki z tyłu pompy jak w tym temacie? Nawet nie wiem.. Nie ruszałem tego jeszcze. Spróbuj może ustawić tak jak w tamtym temacie. A jak Ci się nie uda to na forum sporo pompiarzy dobrych jest, oni by Ci mogli podpowiedzieć, np Moderator Michał_1977 on nie raz pompę rozbierał to wie co i jak :) Ja w tym temacie jestem niestety zielony..

EDIT tylko to jest porada do pompy z TD więc u Ciebie może być trochę inaczej



Awatar użytkownika
indigo1975
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: czw lut 04, 2010 22:46
Auto: vw golf 3 gtd/vw scirocco

Re: mk3 - co to za część

Post autor: indigo1975 » sob mar 31, 2012 23:02

na tym zdjeciu jest starsza pompa .Moja jest troche nowsza ma kilka czujnikow do ktorych dochodza kabelki .Chodzi mi o to jak masz wkrecona ta srubke z plomba co jest zaznaczona czerwona strzalka.Mam stara pompe taka jak na zdjeciu i jak ustawie ta w aucie wedlug tej starej to auto nie chodzi.Masz ciegno "ssania" w kabinie czy automatyczne?


indigo1975

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

mk3 - co to za część

Post autor: KamilP » sob mar 31, 2012 23:13

indigo1975, w kabinie. I to nie jest ssanie tylko przyśpieszacz zapłonu jak coś :bajer: U Ciebie przy automacie przyśpieszacz obrotów ;) A te kabelki są od kąta wtrysku. Albo spróbuj metodą prób i błędów.. Mogę Ci foto swojego zrobić ale u mnie też pompa trochę starsza jest, ale nie wiem czy są między nimi jakieś duże różnice.



Awatar użytkownika
indigo1975
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: czw lut 04, 2010 22:46
Auto: vw golf 3 gtd/vw scirocco

Re: mk3 - co to za część

Post autor: indigo1975 » sob mar 31, 2012 23:22

wiem ze to nie ssanie tylko wszyscy tak pisza i tyle.Jesli chodzi o pompy to roznice sa bo moja ma sterownik i podlaczalem vaga pod nia i bledy czytalem vagiem. Parametry mozna tylko ogladac nic przez vaga sie nie ustawi.Myslalem ze masz taka jak ja .Pisalem pare razy na forum na ten temat ale nikt nie umial doradzic ,kazdy mowi zeby na stol pompe dac do ustawienia.jakbym znal dokladne dane tej pompy to poprzez podglad vag moglbym ja regulowac bo przeciez pocos niemcy zrobili taka mozliwosc podgladu vag. tak mysle


indigo1975

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

mk3 - co to za część

Post autor: KamilP » sob mar 31, 2012 23:37

A próbowałeś coś regulować metodą prób i błędów? Spróbuj własnie ewentualnie tak. Niestety w tym temacie CI za bardzo nie pomogę bo jestem zielony.. :kac: Ale gdzieś czytałem że tą pompę chyba nie jest łatwo wyregulować..

A skąd wiesz że coś jest nie tak, że pompa jest rozregulowana?



Awatar użytkownika
indigo1975
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: czw lut 04, 2010 22:46
Auto: vw golf 3 gtd/vw scirocco

Re: mk3 - co to za część

Post autor: indigo1975 » sob mar 31, 2012 23:48

bo gosc mi uszczelnial oske gazu i po tym auto juz tak nie jezdzi jak przedtem w trasie kiedys wyszlo mi spalanie 4.3l/100km tak przy predkosci 80-90 a teraz to mniej niz 5,5l to sie nie udaje zejsc no i obroty sie zmieniaja . Mam 4 pompy tego starszego typu i we wszystkich jest tak samo wkrecona dawka wiem bo wykrecalem te sruby zeby porownac a jak wkrece w tej w aucie tyle co w tych starszych to auto slabe strasznie i max predkosc to 100km/h


indigo1975

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

mk3 - co to za część

Post autor: KamilP » ndz kwie 01, 2012 10:41

Zaraz.. To tak na chłopski rozum, jak przykręciłeś śrubkę tak jak w tamtych pompach to dawka była najmniejsza (mała moc) a jak teraz Ci za dużo pali to znaczy że może dawka jest za duża (nie kopci Ci? ) więc może ustaw tak pomiędzy.. :hmm:

PS a kto Ci tą ośkę uszczelniał? Bo to on powinien to wszystko ustawić.. Tym bardziej jak to jakiś pompiarz. Gadałeś z nim? A co do spalania to moim chyba dużo poniżej 5 litrów zejść nie udało mi się, a co mówić o 4.3........ Brat w TDi chyba by musiał nieźle się postarać, bo i jemu wypije +- 5 litrów



Awatar użytkownika
indigo1975
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: czw lut 04, 2010 22:46
Auto: vw golf 3 gtd/vw scirocco

Re: mk3 - co to za część

Post autor: indigo1975 » ndz kwie 01, 2012 11:03

4.3 to tylko raz tak wyszlo jak nad morze jechalem ale spalanie ponizej 5l bylo na trasie a teraz nie idzie zejsc .Pompe mi mechanik robil twierdzi ze tak samo wszystko jest ustawione jak bylo wiem ze dawka byla inaczej ustawiona bo teraz srube od obrotow mam tylko troche wkrecona a przedtem byla do polowy wkrecona to napewno pamietam.no szkoda ze masz inna pompe.Umnie klopot jest w tym ze jak mam mniejsza dawke to auto slabe strasznie i duzo pali a jak mam dawke prawie na max to zbiera sie super a pali ciut mniej niz na malej dawce.zostawilbym ta duza dawke tylko nie wiem czy silnik nie klęknie od tego


indigo1975

Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

mk3 - co to za część

Post autor: ja4rqu » ndz kwie 01, 2012 12:34

na pełnej dawce kopci mocno na czarno jak butujesz? Podczas normalnej jazdy jest jakiś dym? Jeżeli kopci tylko przyy mocnym bucie to nie masz się czym przejmować tylko ustaw dawkę taką żeby auto dobrze jechało i tyle. Twój silnik ma natrysk oleju na denka tłoków więc od dużej dawki jak będziesz jeździł rozsądnie to nic się nie stanie. Obroty ustaw na ciepłym silniku na około 950-1000 i gra. :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 177 gości