[MK4 AJM] falujące obroty tuż po odpaleniu na zimno

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

enzo83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn lis 26, 2007 23:42
Lokalizacja: Wrocław

[MK4 AJM] falujące obroty tuż po odpaleniu na zimno

Post autor: enzo83 » sob mar 31, 2012 11:05

Silnik bez problemu odpala na zimno (temperatura na zewnątrz dodatnia), ale po jakiś 3-4 sekundach pracy obroty zaczynają falować w przedziale 800-1000. Z rzadka silnik zaczyna się lekko ksztusić - wydaje taki odgłos jakby za chwilę miał zgasnąć. Samochodem mogę normalnie ruszyć - przy wyższych obrotach pracuje normalnie, na biegu jałowym faluje. Efekt znika zwykle po jakiś 40-60 sekundach jazdy.

Mechanik zdiagnozował nie do końca poprawne działanie pompowtryskiwaczy i przepływomierza. W obu wypadkach jest odchylenie normy - auto ma przejechane 350 tys. km, więc można się tego spodziewać - ale podobno nie na tyle duże, żeby powodować taki efekt. W gorszym stanie są pompowtryski, więc to one są głównym podejrzanym.

W toku poszukiwań innych możliwych przyczyn została wymieniona przepalona świeca podgrzewająca - niestety nie pomogło. Dodam jeszcze tylko, że zawór EGR był wymieniany jakieś 2 miesiące temu z powodów niezwiązanych z falowaniem po starcie na zimno.

Chciałbym za wszelką cenę uniknąć wymiany pompowtryskiwaczy - stąd pytanie o to co może być przyczyną falowania / co jeszcze sprawdzić?

Z góry dzięki!



lechu_gti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: śr sie 10, 2011 22:24
Lokalizacja: Łęczna

Re: [MK4 AJM] falujące obroty tuż po odpaleniu na zimno

Post autor: lechu_gti » sob mar 31, 2012 12:23

mam to samo, przy odpaleniu jakby mial na chwile za małą dawke powietrza, nie mam wcale błędów, sprawdź pompki Vagiem, chodzi o zakresy + - , odpala ci na ciepłym?



enzo83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn lis 26, 2007 23:42
Lokalizacja: Wrocław

Re: [MK4 AJM] falujące obroty tuż po odpaleniu na zimno

Post autor: enzo83 » sob mar 31, 2012 13:17

Do komputera był już podłączony i błędów brak.

Sprawdź pompki Vagiem = ? Raczej nie grzebię w nim sam, więc chyba potrzebuję rozwinięcia myśli ;)

Jak jest bardzo rozgrzany to pali ale po dłuższym kręceniu. Nie wiem czy to ma związek z falowaniem bo pojawiło się dużo wcześniej.



lechu_gti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: śr sie 10, 2011 22:24
Lokalizacja: Łęczna

[MK4 AJM] falujące obroty tuż po odpaleniu na zimno

Post autor: lechu_gti » sob mar 31, 2012 15:11

Vag to interfejs ODB2 czyli pod komputer, wyciągnij wtyczke od czujnika płynu chłodniczego i zobacz jak bedzie palił



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości