Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

Post autor: Mumin90 » śr mar 28, 2012 20:34

jak jest mocno wyrobiona to coś się podniesie ale nie liczył bym na cuda
ja mam zegar w kabinie to zauważyłem poprawę ciśnienia



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14133
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

Post autor: Michał_1977 » śr mar 28, 2012 21:52

Ja jednak myślę,że ma dość duży,bo tak jak wcześniej pisałem-jest połączona z kanałem olejowym o dość pokaźnych rozmiarach.
Gdy panewka zowalizuje się,to wałek odsunie się od tego kanału i ciśnienie spadnie.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

Post autor: Marszall » śr mar 28, 2012 22:06

mocno to znaczy ile?
jak ostatnio zdjołem rozrząd to na początku poczułem reką luz promieniowy na kole wałka posredniego, natomiast jak zdjołem wałek to panewka nie wyglądała źle, więc zmieniłem simering złożyłem całość i zmiezyłem czujnikiem zegarowym i wyszło 0,03mm, chyba nie duzo?
jednak jak mam dobrze rozgrzany silnik to na wolnych obrotach mam (wg. wskażnika w kabinie) 0,5 bara ciśnienia, a jak spadna za bardzo obroty to zapala sie kontrolka oleju.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14133
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

Post autor: Michał_1977 » śr mar 28, 2012 22:50

Marszall pisze: wyszło 0,03mm, chyba nie duzo?
Pikuś.Nie przejmuj się tym.U mnie luz wynosił ok. 2mm.Jednak powinienes też wiedzieć,że owy luz powinieneś sprawdzać nie np. góra-dół,tylko w takim kierunku jak go dociska pasek :bajer:
Marszall pisze:0,5 bara ciśnienia, a jak spadna za bardzo obroty to zapala sie kontrolka oleju.
Musisz szukać przyczyny gdzie indziej,np. w pompie oleju,albo w jej smoku.Widziałem już różne numery.Niedawno miałem w łapach taki smok,w którym sitko w całości było zasyfione jakimś kitem olejo-pochodnym.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

Post autor: Marszall » śr mar 28, 2012 23:15

pompa razem ze smokiem jest nowa, luz był mierzony po załozeniu nowego simeringu nie wiem czy on nie był za sztywny bo na poczatku przed rozebraniem pod reką wydało mi sie tego luzu wiecej. A przecież na korbowodach nawet wyczuwalnego luzu nie ma? Jak sie odniesiesz do tego?

Jest jeszcze opcja ze uszczelka pod podstawą oleju dała ciała


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

Post autor: Mumin90 » czw mar 29, 2012 06:25

simering na pewno trochę trzyma ale luz powinien być wyczuwalny i tak u mnie ciśnienie podniosło się o ok 0.3bara to zależy dużo od zużycia panewki
dodam też że oryginalne panewki wałka pośredniego mają taką powłokę w środku chyba z jakiegoś tworzywa czy czegoś takiego i zdarza się że ten środek pęka i wykrusza się i wtedy mamy duży luz trzeba zwrócić na to uwagę



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14133
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

Post autor: Michał_1977 » czw mar 29, 2012 06:32

Marszall pisze: A przecież na korbowodach nawet wyczuwalnego luzu nie ma? Jak sie odniesiesz do tego?
Właśnie.Dlatego pisałem,że owy luz ma znaczenie,ale skoro piszesz,że mierzyłeś go po założeniu uszczelniacza,to może on Cię w błąd wprowadził.
Odkręć dekiel z uszczelniaczem i zmierz bez niego,tak jak wcześniej pisałem.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

Post autor: Marszall » czw mar 29, 2012 06:48

ok, ale ogólenie to nowa panewkę zakłądamy bez jakiegokolwiek docierania dopasowywania itp?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14133
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

Post autor: Michał_1977 » czw mar 29, 2012 08:49

Marszall pisze:panewkę zakłądamy bez jakiegokolwiek docierania dopasowywania itp?
Tak,jeśli wałek nie przeszedł żadnej obróbki,to zakładasz nominalną.
Przyjrzyj się jak wygląda nowa.Ma taki zatrzask jak w puzzlach.Nowej nie rozpinasz tylko wbijasz tak jak jest,ale starą wyjmujesz przez podważenie w miejscu tego zamka (zatrzasku) i bardzo łatwo ją wyjmiesz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

Post autor: Mumin90 » czw mar 29, 2012 20:01

ostatnio składałem sobie drugi silnik i przy okazji też zmieniałem te panewki, i ta co jest w środku bliżej str skrzyni biegów
też miała duży luz i właśnie na niej była uszkodzona ta powłoka, zrobię zdjęcie to wrzucę, a kanał smarujący jest tych samych wymiarów jak ten od str rozrządu,tylko od rozrządu jeszcze są naprężenia od paska



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

Post autor: Marszall » czw mar 29, 2012 20:27

ja mam dotoczony taki długi wałek że moge i ta druga wybić i nabić ale nie chce mi sie zciągać drugi raz miski:/


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

Post autor: Mumin90 » czw mar 29, 2012 20:36

tulejka wewnętrzna ma inny wymiar, ale niestety do wymiany wewnętrznej trzeba zdjąć miskę w przeciwieństwie do zewnętrznej



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

Post autor: Marszall » pt mar 30, 2012 08:44

no ja mam dwa wałki dotoczone jeden mniejszej średnicy dłuższy drugi krutszy wiekszej średnicy, nie chciało mi sie tego robić jak miałem zdjeta miskę teraz trzeba to robić jeszcze raz.

Najpierw wybija sie pierwszą potem drugą bo inaczej wałek nie wejdzie. Walki mają zrobioną fazkę wiec idealnie sie nimi wbija i wybija.

jak co moge wypozyczyć


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

arwam

Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

Post autor: arwam » pt mar 30, 2012 09:14

Marszall,

jeśli masz problem z niskim ciśnieniem to raczej nie z winy tej drugiej panewki,
one praktycznie cały żywot silnika przeżywają i są w dobrym stanie, chyba że jakiś syf się dostanie do oleju i mechanicznie uszkodzi, tam masz bardzo stabilny film olejowy bo jest to jeden z pierwszych punktów gdzie olej dociera po odpaleniu, i obciążenie tej panewki jest znikome.
albo pierwsza, jest przyczyną małego ciśnienia, albo panewki na wale ( najczęściej), albo wyrobione łożyskowanie wałka rozrządu( bardzo żadko)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 129 gości