wymiana nastawnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lukas_1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt cze 05, 2007 18:36
Lokalizacja: opolskie

wymiana nastawnika

Post autor: Lukas_1 » sob mar 03, 2012 00:17

munior, podłącze się pod temat, bo mam podobny problem, co Twoim zdaniem jest sprawcą zamieszania?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

wymiana nastawnika

Post autor: munior » sob mar 03, 2012 20:04

Lukas_1 pisze:munior, podłącze się pod temat, bo mam podobny problem, co Twoim zdaniem jest sprawcą zamieszania?
W ALH ,brudny nastawnik jest bardzo mało prawdopodobny ,poza tym akurat objawy brudnego nastawnika nie objawiają sie w początkowej fazie na biegu jałowym :chytry: ...a co może być przyczyną ? dwumas np...jego objawy są wyczerpująco opisane na forum


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Lukas_1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt cze 05, 2007 18:36
Lokalizacja: opolskie

wymiana nastawnika

Post autor: Lukas_1 » sob mar 03, 2012 21:22

munior pisze: dwumas np...
to wiem, przerabiałem to u siebie... dwumas mam ok, sprawdzałem niedawno przy wymianie sprzęgła nastawnik po czyszczeniu, dawka ustawiona i do wczoraj ok, aż tu nagle ni to z gruszki ni z pietruszki znowu to telepanie na biegu jałowym... jakby dawka mu się zmieniał czy jaki grzyb :panna: .



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

wymiana nastawnika

Post autor: munior » ndz mar 04, 2012 11:36

Lukas_1 pisze:dwumas mam ok, sprawdzałem niedawno przy wymianie sprzęgła nastawnik po czyszczeniu, dawka ustawiona i do wczoraj ok, aż tu nagle ni to z gruszki ni z pietruszki znowu to telepanie na biegu jałowym... jakby dawka mu się zmieniał czy jaki grzyb :panna: .
Korekcje na wtryskiwaczach sprawdż


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

wymiana nastawnika

Post autor: JABcok20 » ndz mar 04, 2012 13:35

macem,
odkręcasz górną pokrywkę nastawnika, zakładasz nastwanik na pompe( starasz się trafić;) ), jak już nastawnik jest na pompie to przesuwasz go na maksa w lewo tak jakbyś chciał dawkę zmniejszyć, wtedy łapiesz za suwak ten co podaje do kompa dane o dawce ( jest na nastawniku można go palcem przesunąć a on połączony jest z tym palcem co przesuwa suwakiem) .
Czyli mówiąc prosto łapiesz suwak, przesuwasz go na maksymalną wartość i jedziesz całym nastawnikiem w prawo ( trzymając suwak cały czas na maksa ). jak już dojedziesz w prawo do kresu regulacji nastawnikiem to suwak lekko się cofnie mimo tego że go trzymałeś palcem w maksymalnym położeniu. Jak się lekko podda tzn. że trafiłeś w oczko;)
Jak robicie to pierwszy raz to może lepiej poluzować nastawnik, odkręcić pokrywke i zobaczyć jaki ruch wykonuje nastawnik ( lewo prawo ) z właściwie włożonym pierścieniem.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

wymiana nastawnika

Post autor: Fahoo » pn mar 05, 2012 12:56

niektóre sterowniki z ALH mają problemy i z tąd drgawki


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Lukas_1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt cze 05, 2007 18:36
Lokalizacja: opolskie

wymiana nastawnika

Post autor: Lukas_1 » pn mar 26, 2012 01:16

odgrzewam OT
munior pisze:Korekcje na wtryskiwaczach sprawdż
w czwartek (15.03) sprawdzałem, (niestety zrzutu z ekranu nie mam), z tego co pamiętam na dwóch (chyba 1 i 3) wartości były zbliżone do 0, a na 2 i 4 odpowiednio 0,38 i 0,41, czyli chyba ok, a może się mylę?
Fahoo pisze:niektóre sterowniki z ALH mają problemy i z tąd drgawki
sugerujesz pewnie podmianę, tylko skąd wyczarować na kilka dni, żeby chociaż sprawdzić :-k. Zastanawia mnie tylko czy ewentualny problem ze sterownikiem to kwestia eksploatacji- po czasie coś dziwaczy, bo w moim konkretnym przypadku te problemy zaczęły się kilka miesięcy temu i wcześniej nie występowały (samochodem zrobiłem blisko 100 000),ale jak coś znajdę zamelduje o efektach, na chwilę obecną dzięki za cenne wskazówki.



mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

wymiana nastawnika

Post autor: mewa2002 » pn mar 26, 2012 17:56

Panowie, mam pytanie. Napiecie RSW na zaplonie mialem 0,64v ( dziwnie malo), przestawilem na 0,76v. I teraz jaki ma to wplyw na maksymalne wysuniecie pierscienia przy max napieciu ze sterownika? Czy dzieki temu bedzie wieksza dawka czy mniejsza? Bo mi sie to w głowie kiełbasi:) Miałem dawke 4mg przy 0,64v, po ustawieniu na 0,76v wyszlo 7-8mg. I dzieki temu mogłem dalej pukać w nastawnik ku wiekszej dawce. Maksymalnie napięcie jakie wykazał nastawnik gdy przesunałem te ramie nastawnika az sie oparło to 4,78v, po zluzowaniu srubki da rade do 5,04v.

PS. Kombinuje z tym bo mam AHF po chipie, dawki 50.8mg, przy 4tys dochodzi do 4,480v, 216 FB, pompe 10/11, 1.24 bara, a dymu mało, a i mocy malo co wiecej niz po seryjnym ahfie po chipie.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

wymiana nastawnika

Post autor: munior » pn mar 26, 2012 19:31

Napiecie RSW w pompach z tłoczkiem 10mm wynosi na zapłonie od 0,72 do 0,76 ...jak będzie 0,7 czy 0,78 też róznicy nie poczujesz .Dawka fabryczna to ok.4mg na rozgrzanym silniku.Pompy 11 tki maja RSW 0,66 i dawka na takiej pompie raczej nie powinna być wieksza niż 5 mg ...ale kombinuj :hmm: sprawdż sobie jak ci dynamiczny kąt wtrysku przestawia w czasie jazdy ,blok 004 na vagu ...


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

wymiana nastawnika

Post autor: mewa2002 » pn mar 26, 2012 21:31

No niby nie powinna byc wieksza niż 5mg, ale u mnie nawet przy 1.6mg gdzie juz obroty zaczynaja falowac kopci tylko troche a powinna byc lokomotywa. No niby powinno byc 0,72 do 0,76 a u mnie bylo 0,64v. Ciekawi mnie własnie wpływ tego napięcia startowego na przesunięcie pierścienia dawkującego i realnej dawki. Czy przy wyższych obrotach wiecej faktycznego paliwa naleje jesli startowe bedzie 0,6v czy przy 0,8v:)
Dynamiczny przestawia ładnie nawet do 18-19 stopni.
http://vaglog.rtnet.pl/mwilenski_76318.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
matthew152
Miota mną jak szatan!!
Miota mną jak szatan!!
Posty: 276
Rejestracja: śr lip 27, 2011 21:18
Lokalizacja: Kluczewsko/TLW

wymiana nastawnika

Post autor: matthew152 » pn mar 26, 2012 23:39

wszyscy pisza ze ciezka trafic nastawnikiem w pierscien ja w bmw e39 525 tds patrzylem czy jest mozliwosc nie trafienia i ooooooo nie ma bo jak sie nie trafi to nawet nastawnik do konca nie wejdzie i bedzie szczelina miedzy nastawnikiem a pompa a mysle ze nikt normalny widzac to nie bedzie przekrecal na sile



Noxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: śr lut 16, 2011 12:53
Lokalizacja: Terespol/Warszawa

Re: wymiana nastawnika

Post autor: Noxi » pt mar 29, 2013 19:24

macem pisze:hejka JABcok20, mógłbyś to dokładniej opisać, bo mam zamiar się zabrać na swój nastawnik w Golf 4 ALH, bo mi telepie silnikiem na jałowym i skacze dawka. A własnie poczytałem że najgorsze to trafienie w ten pierścień.
Trochę odkopuję, ale od zmiany wtrysków na 216 też mam ten objaw. Tj. dawka czasami super 4,0- 4,6 już nei pamiętam na ilu zostawiłem i chodzi znośnie, a czasami po jeździe, ale nie zawsze dawka wejdzie na 5,0-5,6 i telepie silnikiem, jakby nierówno chodził mimo odpowiednich obrotów silnika. Nei ma na to reguły, jak już telepie na jałowym to telepie, a jak nie to samo podczas postoju raczej nie zacznie.
Silnik również ALH. Szukać pompy? Czyscic nastawnik?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 73 gości