Turbo bez VNT do AHF

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 664
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Turbo bez VNT do AHF

Post autor: krissMK4 » wt mar 20, 2012 11:27

Witam

Chciał bym założyć do silnika Ahf jakieś turbo bez zmiennej geometrii np Agr , czy było by to wykonalne ? i czy by wszystko pracowało jak powinno ?


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Turbo bez VNT do AHF

Post autor: Adamm » wt mar 20, 2012 15:12

jesli zmienisz sterownik i sterowanie turbina to jak najbardziej tak


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 664
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Turbo bez VNT do AHF

Post autor: krissMK4 » wt mar 20, 2012 16:26

Ale po zmianie sterownika będzie chodził jak AGR czyli 90km 210 NM , to ja już nie wiem jak to jest z tymi AHF , zmieniam biegi przy około 3.5 tysiąca , i mi sie zapiekły kierownice , to tak prawidłowo przy ilu się powinno ? żeby geometria chodziła


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Turbo bez VNT do AHF

Post autor: Haki » wt mar 20, 2012 20:34

Byś nie miał z nią problemów - wypoleruj kierownice i powierzchnię po której pracują na lustro ... wtedy zapomnisz o problemie ...
Tak poważnie to trochę dziwne ,że nie traktując TDI po emerycku zapieka Ci się VNT ,,, może tam gdzie dawałeś do czyszczenia robili to , że tak powiem od :ass: strony i tak by tylko skasować


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Turbo bez VNT do AHF

Post autor: italiano_83 » wt mar 20, 2012 20:52

krissMK4 pisze: zmieniam biegi przy około 3.5 tysiąca , i mi sie zapiekły kierownice , to tak prawidłowo przy ilu się powinno ? żeby geometria chodziła
Możesz sobie zmieniać i przy 5000 ... nie chodzi o chwilowe butowanie bo to .... no daje, ale o przelot przynajmniej 120km/h prze 20km non stop, żeby temperatura swoje zrobiła. Gdyby się VNT zapiekało od spokojnej jazdy to bym nie nadążył turbo czyścić... a jakoś od prawie czterech lat tego nie robiłem.
Nie wykluczone jest, że kiery ocierają o bieżnie- wtedy niewielka ilość nagaru będzie problemem. Stan układu wtryskowego też ma znaczenie.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 664
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Turbo bez VNT do AHF

Post autor: krissMK4 » wt mar 20, 2012 22:11

Haki, ja nie wiem kto turbo czyścił , jak kupowałem samochód to koleś mi dał fakturę za czyszczenie turbiny dzisiaj troszkę podziałałem , wd-40 i śrubokręt aby dosięgnąć sztangi , rozruszałem ją troszkę bo palcami jej nie mogłem ruszyć a teraz lata jakoś , po odpaleniu sztanga idzie w drugą po zgaszeniu po jakimś czasie odbija płynnie ,słychac takie pssst i jest cofnięta , ale notlaufa dalej łapie , nie chce jej wyjmować bo czuje że mogę coś zepsuć , nie wiem jak tam z wtryskami jest , i takie pytanie , jak bym chciał zregenerować wtryski to droga sprawa ? jak uzbieram gotówki to planuje , założyć nową przepływke , nowy n75 , nowy czujnik w dolocie i zregenerować dobrze turbo i wtryski ewentualnie pompę ale chyba jest dobra bo nic się nie dzieje z nią .

PS italiano_83 ja codziennie do szkoły jeżdżę 35 km w jedną stronę , na tempomacie 110km/h na piątce ze -2300 2400 rmp czy to może szkodzić turbo ?


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Turbo bez VNT do AHF

Post autor: Haki » wt mar 20, 2012 22:24

Nie idź w koszta kolego ...

Zrób podstawowe logi Statyczne i Dynamiczne ... daj do działu DIAGNOSTYKA ... tam koledzy tacy jak italiano_83, ocenią co i jak , co warto sprawdzić , co wymienić a czego się nie tykać ... :bigok:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 664
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Turbo bez VNT do AHF

Post autor: krissMK4 » wt mar 20, 2012 22:33

Tam mówisz ? , tylko że Vaga nie mam , kolega ma ale muszę mu powiedzieć jakie chce których grup itp , a tego nie wiem

znalazłem takie coś

000 - Pełne obciążenie (dziesiętne wartości wskazań)
[Wartość wymagana] — [Odpowiada wartości]
1 Obroty silnika [138 do 148] — [2900 do 3100/min]
2 Kąt początku wtrysku [138 do 188] — [8 do 12° przed GZP]
3 Położenie pedału przyspieszenia [255] — [100 %]
4 Dawka wtryskiwanego paliwa [170 do 190] — [34 do 38 mg/obj.]
5 Podciśnienie w kolektorze ssącym [180 do 245] — [1500 do 2000 mbar]
6 Ciśnienie atmosferyczne [bez znaczenia]
7 Temperatura płynu chłodzącego [80 do 35] — [80 do 110°C]
8 Temperatura kolektora ssącego [182 do 50] — [10 do 100°C]
9 Temperatura paliwa [91 do 201] — [20 do 80°C]
10 Masa powietrza [225 do 255] — [750 do 850 mg/skok]

004 - Pełne obciążenie - (kąt początku wtrysku)
[1] [2] [3] [4] Wartość wymagana
1 Obroty silnika [2900 do 3100/min]
2 Kąt początku wtrysku (wymagany) [8° do 12° przed GZP]
3 Kąt początku wtrysku (rzeczywisty) [Około wymaganego początku wtrysku]
4 Współczynnik trwania impulsu otwarcia zaworu początku wtrysku [2 do 95 %]

Wskazanie kąta początku wtrysku (rzeczywisty)
Przy zbyt dużym odchyleniu od wartości wymaganej (ok. 5°)
- Uszkodzony zawór N108 kąta początku – sprawdzić zawór N108 początku wtrysku.
- Pompa wtryskowa ustawiona poza zakresem – sprawdzić i wyregulować dynamiczny kąt
początku wtrysku.
- Powietrze w układzie zasilania paliwem – sprawdzić układ zasilania paliwem.

Wskazanie czas trwania impulsu sterowania zaworem początku wtrysku
Poniżej 2 lub powyżej 95 % - Uszkodzony zawór N108 kąta początku wtrysku
- sprawdzić zawór N108.
- sprawdzić i wyregulować dynamiczny kąt początku wtrysku.
- sprawdzić układ zasilania paliwem.

008 - Pełne obciążenie - (ograniczenie dawki wtrysku)
[1] [2] [3] [4] Wartość wymagana
1 Obroty silnika [2900 do 3100/min]
2 Dawka paliwa [39 do 45 mg/skok]
3 Ogranicz. dawki paliwa poprzez obr. (ogranicz momentu obr.) [35 do 36 mg/skok]
4 Ograniczenia dawki paliwa na podstawie zasysanej masy powietrza (eliminowanie
dymienia) [38 do 43 mb/skok]

Wskazanie dawki paliwa/wtrysku - Poniżej 39 mg/skok.
- Brak pełnego przyspieszenia – powtórzyć sprawdzanie przy wciśniętym do końca pedale przyspieszenia.
- Czujnik G79 położenia pedału przyspieszenia nieprawidłowo ustawiony lub uszkodzony
- Sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować czujnik G79. (naprawa układu uruchamiania
przepustnicy)

Wskazanie ograniczenia dawki wtrysku poprzez obroty (ograniczanie momentu obrotowego) - Poniżej 35 mg/skok
- Za wysokie lub za niskie obroty silnika – przy obrotach 3000/min odczytać wymaganą wartość obrotów - wyregulować.

Wskazanie ograniczenia dawki wtrysku na podstawie zasysanej masy powietrza (eliminowanie tworzenia się dymu) - Poniżej 34 mg/skok
- Za mała ilość zasysanego powietrza – sprawdzić układ recyrkulacji i pomiaru masy powietrza G70.
- Za duża dawka recyrkulacji spalin – sprawdzić układ recyrkulacji spalin.

010 Pełne obciążenie - (wielkości powietrza)
[1] [2] [3] [4] Wartość wymagana
1 Masa zasysanego powietrza. [750 do 850 mg/skok]
2 Ciśnienie atmosferyczne (ciśnienie powietrza) [brak wymaganej wartości]
3 Ciśnienie w kolektorze ssącym (ciśnienie doładowania) [1700 do 2100 mbar]
4 Położenie pedału przyspieszenia [100 %]

Wskazanie 1 masa zasysanego powietrza - Poniżej 750 mg/skok
- Za niskie lub za wysokie obroty silnika – przy obrotach 3000/min odczytać wymaganą wartość obrotów.
- Za niskie ciśnienie doładowania – sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania.
- Uszkodzony przepływomierz masy powietrza G70 – układ doładowania powietrza z turbosprężarką, sprawdzanie turbosprężarki.

Wskazanie 3 ciśnienie w kolektorze ssącym (ciśnienie doładowania)
- Poniżej 1700 mbar - Uszkodzona regulacja ciśnienia doładowania – sprawdzić regulację ciśnienia doładowania – sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania.
- Powyżej 2100 mbar - Źle działająca/uszkodzona turbosprężarka doładowania lub wymaga sprawdzenia i regulacji lub naprawy/wymiany.

Wskazanie 4 położenie pedału przyspieszenia Poniżej 100 %
- Pedał przyspieszenia nie naciśnięty do końca. – powtórzyć pomiar na wciśniętym do końca pedale przyspieszenia.
- Czujnik G79 położenia pedału przyspieszenia uszkodzony lub błędnie wyregulowany.

011 Pełne obciążenie - (regulacja ciśnienia doładowania)
[1] [2] [3] [4] Wartość wymagana
1 Obroty silnika [2900 do 3100/min]
2 Ciśnienie doładowania (wymagane) [1800 do 2000 mbar]
3 Ciśnienie doładowania (rzeczywiste) [1700 do 2100 mbar]
4 Współczynnik trwania impulsu otwarcia zaworu ograniczania ciśnienia doładowania [40 do 80 %]

czy te trzycyfrowe liczby np 004 to są grupy ??

i które bym musiał zrobić żeby jak najwięcej się dowiedzieć o przyczynie to złapie kolegę i zrobimy te logi . niech mi ktoś poda liste , jakie zrobić statyczne i jakie dynamiczne i zrobię i nie będe męczył już ludzi :)


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Re: Turbo bez VNT do AHF

Post autor: krzycho85 » wt mar 20, 2012 23:50

czy te trzycyfrowe liczby np 004 to są grupy ??
Tak.

Zrób logi statyczne grup : 000, 001, 003, 004, 007, 013
Basic settings: 000, 003, 004, 011
Dynamiczne: 003, 004, 008, 010, 011

Ale jeśli chodzi o samo przeładowanie to starczy na początek 003, 008, 011 dynamiczne.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 259 gości