Luz zaworowy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

Luz zaworowy

Post autor: ja4rqu » śr mar 14, 2012 22:34

Witam, mam pytanie. Coś mi zaświtało w głowie i postanowiłem zmierzyć luzy zaworowe w JR. Silnik ma regulacje na płytki i tak jak się spodziewałem to luz jest zbyt mały dla wydechowych. Norma przewiduje 0.40-0.50 mm a u mnie jest 0.25 na mniej więcej wszystkich. Mierzyłem kompresję i na tym garze w którym ten luz na wydechowym był najbliżej normy czyli 0.32mm to kompresja wynosiła 24 bary, na reszcie gdzie był mały luz było to około 12 barów. Kompresję mierzyłem na zimno. I tutaj moje pytanie, czy po regulacji luzów mogę spodziewać się poprawy wartości kompresji? Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem który siedzi w silnikach od dziecka i powiedział mi że raczej nie będzie żadnej poprawy gdyż luz jakiś jest i zawór tak czy inaczej się domyka. Ale tak sobie myślałem, że wiadomo jak jest krzywka zbudowana, i gdy jest za mały luz, zawór jest szybciej otwierany i później zamykany, więc jeżeli szybciej się otworzy zanim tłok osiągnie GMP to powietrze zamiast być sprężone uleci przez zawór, czy dobrze myślę? I czy zmniejszający się luz wpływa na dymienie? Wydaje mi się że tak ale chce uzyskać odpowiedzi od Was.Zauważyłem że od jakiegoś czasu zaczyna mi coraz bardziej kopcić przy przyspieszaniu, no i na 5 biegu czasem już tak brakuje mocy, tak samo na zimnym jak jade i przyspieszam powoli tak do 1600-1800 czuć jakby moment przy około 1300rpm jakby słabiej ciągnął. DO tej wartości jest ok powyżej takie jakby przełączenie i słabo idzie. Z góry dzieki za pomoc.



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Luz zaworowy

Post autor: Mumin90 » sob mar 17, 2012 20:46

jeżeli luz jest to zawory sa zamknięte jak by nie były po domykane to silnika byś nie uruchomił nie ma przy tym aż tak dużo roboty to ustaw takie jakie podaje producent ale nie liczył bym na poprawę kompresji, masz ciśnieniomierz to sprawdzisz ciśnienie po regulacji i będziesz miał porównanie



Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

Luz zaworowy

Post autor: ja4rqu » sob mar 17, 2012 21:42

Tak wiem, że są domknięte, jednak otwierają i zamykają się w nieodpowiednim momencie. Stąd więc moje pytanie o ewentualne różnice. W środę jestem umówiony bo wbrew wszystkiemu to jest trochę roboty. Zaleje jeszcze ceramizer i wtedy sprawdzę ciśnienie.



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Luz zaworowy

Post autor: Q_mac » ndz mar 18, 2012 00:19

Dobrze że to nie Peugeot ;) Tu w sumie nie jest tak źle, co do kompresji, też wątpię by uległa poprawie (może minimalnie).



Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

Luz zaworowy

Post autor: ja4rqu » ndz mar 18, 2012 15:56

mi też się wydaje że minimalnie może się podnieść gdyż zawór na normalnych luzach otworzy się w momencie gdy tłok osiągnie GMP. Mam nadzieje że ze 2 bary podskoczy, a remoncik i tak się szykuje. Jezeli zrobi mi to w środę to opisze wrażenia i postaram się zbadać czy sa jakieś różnice w kompresji.



Awatar użytkownika
krzysiek1606
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: pn lis 21, 2011 13:44
Lokalizacja: mazowieckie

Luz zaworowy

Post autor: krzysiek1606 » wt mar 20, 2012 07:58

ale nawet 24 bary to marnie jak na silnik wysokoprężny o co dopiero 12 bar, regulacja luzu zaworów nic nie pomoże remont albo wymiana silnika niema co się oszukiwać :bigok:


krzysiek.[audi a4 b5 avant +++ ]
246HP-472NM [ soft by spanky ]

oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 206 gości