Uciszenie AHF

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 666
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Uciszenie AHF

Post autor: krissMK4 » sob mar 17, 2012 09:09

Kolega ma , i właśnie nie wiem jak mu wytłumaczyć co potrzebuje , jak bym wiedział jakie grupy to by było łatwiej


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Re: Uciszenie AHF

Post autor: kw » sob mar 17, 2012 15:09

krissMK4 pisze:Kolega ma , i właśnie nie wiem jak mu wytłumaczyć co potrzebuje , jak bym wiedział jakie grupy to by było łatwiej
Jak masz się bawić w regenerację turbin i inne ciekawe rzeczy to zainwestuj 40zł w kabel, zwróci się.


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Uciszenie AHF

Post autor: wesol » sob mar 17, 2012 15:18

sprawdz kat wtrysku oraz dobrz eby bylo zerknac czy jest luz na popychaczach hydraulicznych. one najwiecej halasu daja- klekotanie w dieslu to wlasnie od nich. Umnie w ASZ klekotania niema, ładnie cichutko jest a w AUY juz niestety dwumas slychac, hudrosztosy no i moze jeszcze do kompletu kolo pasowe na wale.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 666
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Uciszenie AHF

Post autor: krissMK4 » sob mar 17, 2012 15:39

wiem Koledzy ze VAG by mi się przydał , ale jak na razie nie mam lapka , potrzebuje się na razie dowiedzieć jakie logi muszę zrobić aby wyszła przyczyna notlaufa ...


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 666
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Uciszenie AHF

Post autor: krissMK4 » sob mar 17, 2012 21:17

000 - Pełne obciążenie (dziesiętne wartości wskazań)
[Wartość wymagana] — [Odpowiada wartości]
1 Obroty silnika [138 do 148] — [2900 do 3100/min]
2 Kąt początku wtrysku [138 do 188] — [8 do 12° przed GZP]
3 Położenie pedału przyspieszenia [255] — [100 %]
4 Dawka wtryskiwanego paliwa [170 do 190] — [34 do 38 mg/obj.]
5 Podciśnienie w kolektorze ssącym [180 do 245] — [1500 do 2000 mbar]
6 Ciśnienie atmosferyczne [bez znaczenia]
7 Temperatura płynu chłodzącego [80 do 35] — [80 do 110°C]
8 Temperatura kolektora ssącego [182 do 50] — [10 do 100°C]
9 Temperatura paliwa [91 do 201] — [20 do 80°C]
10 Masa powietrza [225 do 255] — [750 do 850 mg/skok]

004 - Pełne obciążenie - (kąt początku wtrysku)
[1] [2] [3] [4] Wartość wymagana
1 Obroty silnika [2900 do 3100/min]
2 Kąt początku wtrysku (wymagany) [8° do 12° przed GZP]
3 Kąt początku wtrysku (rzeczywisty) [Około wymaganego początku wtrysku]
4 Współczynnik trwania impulsu otwarcia zaworu początku wtrysku [2 do 95 %]

Wskazanie kąta początku wtrysku (rzeczywisty)
Przy zbyt dużym odchyleniu od wartości wymaganej (ok. 5°)
- Uszkodzony zawór N108 kąta początku – sprawdzić zawór N108 początku wtrysku.
- Pompa wtryskowa ustawiona poza zakresem – sprawdzić i wyregulować dynamiczny kąt
początku wtrysku.
- Powietrze w układzie zasilania paliwem – sprawdzić układ zasilania paliwem.

Wskazanie czas trwania impulsu sterowania zaworem początku wtrysku
Poniżej 2 lub powyżej 95 % - Uszkodzony zawór N108 kąta początku wtrysku
- sprawdzić zawór N108.
- sprawdzić i wyregulować dynamiczny kąt początku wtrysku.
- sprawdzić układ zasilania paliwem.

008 - Pełne obciążenie - (ograniczenie dawki wtrysku)
[1] [2] [3] [4] Wartość wymagana
1 Obroty silnika [2900 do 3100/min]
2 Dawka paliwa [39 do 45 mg/skok]
3 Ogranicz. dawki paliwa poprzez obr. (ogranicz momentu obr.) [35 do 36 mg/skok]
4 Ograniczenia dawki paliwa na podstawie zasysanej masy powietrza (eliminowanie
dymienia) [38 do 43 mb/skok]

Wskazanie dawki paliwa/wtrysku - Poniżej 39 mg/skok.
- Brak pełnego przyspieszenia – powtórzyć sprawdzanie przy wciśniętym do końca pedale przyspieszenia.
- Czujnik G79 położenia pedału przyspieszenia nieprawidłowo ustawiony lub uszkodzony
- Sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować czujnik G79. (naprawa układu uruchamiania
przepustnicy)

Wskazanie ograniczenia dawki wtrysku poprzez obroty (ograniczanie momentu obrotowego) - Poniżej 35 mg/skok
- Za wysokie lub za niskie obroty silnika – przy obrotach 3000/min odczytać wymaganą wartość obrotów - wyregulować.

Wskazanie ograniczenia dawki wtrysku na podstawie zasysanej masy powietrza (eliminowanie tworzenia się dymu) - Poniżej 34 mg/skok
- Za mała ilość zasysanego powietrza – sprawdzić układ recyrkulacji i pomiaru masy powietrza G70.
- Za duża dawka recyrkulacji spalin – sprawdzić układ recyrkulacji spalin.

010 Pełne obciążenie - (wielkości powietrza)
[1] [2] [3] [4] Wartość wymagana
1 Masa zasysanego powietrza. [750 do 850 mg/skok]
2 Ciśnienie atmosferyczne (ciśnienie powietrza) [brak wymaganej wartości]
3 Ciśnienie w kolektorze ssącym (ciśnienie doładowania) [1700 do 2100 mbar]
4 Położenie pedału przyspieszenia [100 %]

Wskazanie 1 masa zasysanego powietrza - Poniżej 750 mg/skok
- Za niskie lub za wysokie obroty silnika – przy obrotach 3000/min odczytać wymaganą wartość obrotów.
- Za niskie ciśnienie doładowania – sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania.
- Uszkodzony przepływomierz masy powietrza G70 – układ doładowania powietrza z turbosprężarką, sprawdzanie turbosprężarki.

Wskazanie 3 ciśnienie w kolektorze ssącym (ciśnienie doładowania)
- Poniżej 1700 mbar - Uszkodzona regulacja ciśnienia doładowania – sprawdzić regulację ciśnienia doładowania – sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania.
- Powyżej 2100 mbar - Źle działająca/uszkodzona turbosprężarka doładowania lub wymaga sprawdzenia i regulacji lub naprawy/wymiany.

Wskazanie 4 położenie pedału przyspieszenia Poniżej 100 %
- Pedał przyspieszenia nie naciśnięty do końca. – powtórzyć pomiar na wciśniętym do końca pedale przyspieszenia.
- Czujnik G79 położenia pedału przyspieszenia uszkodzony lub błędnie wyregulowany.

011 Pełne obciążenie - (regulacja ciśnienia doładowania)
[1] [2] [3] [4] Wartość wymagana
1 Obroty silnika [2900 do 3100/min]
2 Ciśnienie doładowania (wymagane) [1800 do 2000 mbar]
3 Ciśnienie doładowania (rzeczywiste) [1700 do 2100 mbar]
4 Współczynnik trwania impulsu otwarcia zaworu ograniczania ciśnienia doładowania [40 do 80 %]






Czy te liczby np 004 to są grupy ?? i czy to w ogóle o to chodzi ?


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 666
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Uciszenie AHF

Post autor: krissMK4 » wt mar 20, 2012 22:46

Temat do Usunięcia lub zamknięcia


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

Uciszenie AHF

Post autor: iigAlisArr » wt mar 20, 2012 23:12

krissMK4 Nie podzielisz się co i jak zrobione, przyczyna - działanie - skutek... Może ktoś, kiedyś będzie chciał zrobić to samo.


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 666
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Uciszenie AHF

Post autor: krissMK4 » pt mar 23, 2012 14:20

iigAlisArr, jedyne co zrobiłem to usunąłem nieszczelności w wydechu :) i kąt wtrysku ustawiony :) zrobiło się ciszej i wydaje mi się ze już ciszej nie będzie :) ale jeszcze zrobię komplet logów statycznych bs dynamicznych żeby jak najwięcej się dowiedzieć :) i przy okazji dziękuje wszystkim za pomoc w temacie :)


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 666
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Uciszenie AHF

Post autor: krissMK4 » pn mar 26, 2012 16:23

Witam


mam takie pytanie , czy trudno jest zrobić żeby się zapalała kontrolka od klocków hamulcowych , no bo już 2 raz mi sie zdarzyło do samej blachy dotrzeć . wiem ze aktywacja vagiem ale jak poprowadzić kable


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
bo3ek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pt paź 05, 2007 21:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Odp: Uciszenie AHF

Post autor: bo3ek » ndz sty 13, 2013 20:41

Klocki powinienes miec z kablem do podpiecia i wtedy jak je zjedziesz do granicznej wartosci to sie lampka zaswieci :-) jesli jezdzisz na klockach bez kabelka i na desce ci nic nie swieci to albo masz kontrolke zjarana albo mechec zrobil zwore na stale by nie komunikowalo...

Ja obecnie mam klocki bez kabla do podpiecia i caly czas swieca mi okladziny

wyslane z NavRoad Nexo 3G


MóJ MK4 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2215494#2215494

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości