Jak to jest z tym dieslem zimą??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
toofast_38
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pt lip 07, 2006 19:46
Lokalizacja: Toruń/Wiedeń
Kontakt:

Jak to jest z tym dieslem zimą??

Post autor: toofast_38 » ndz lip 09, 2006 19:43

Więc już się zdecydowałem... Golf (ewentualnie Jetta) mk2, 1.6 TD albo GTD, bo z tego co juz sie dowiedziałem zwykła 1.6 D nie ma wogóle mocy...
Teraz mam takie jedno ważne pytanie, bo wszyscy zawsze płaczą i narzekają na diesle zima ze nie odpalają... Jestem niby tech. samochodowym ale nie kapuje tego... Jak narazie miałem tylko przyjemność z jednym dieslem Fiat Stilo 1.9 JTD 115 KM. Był nowy więc zero problemów... Ale jak to jest z Golfem z 90-92 ???

Napewno ten temat już był poruszany ale dzięki wszystkim Golfiarzom za pomoc !!

ps. Są jakieś typowe usterki dla tego modelu których powinienem sie bać po zakupie? :panna:



Awatar użytkownika
dommarc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 14:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Jak to jest z tym dieslem zimą??

Post autor: dommarc » ndz lip 09, 2006 20:12

toofast_38 pisze: ... Teraz mam takie jedno ważne pytanie, bo wszyscy zawsze płaczą i narzekają na diesle zima ze nie odpalają ... Jestem niby tech. samochodowym ale nie kapuje tego... Jak narazie miałem tylko przyjemność z jednym dieslem Fiat Stilo 1.9 JTD 115 KM. Był nowy więc zero problemów... Ale jak to jest z Golfem z 90-92 ??? ...
MK2 1,6 D , rok 1989 , garażowany "pod chmurką", eksploatowany przez dwie zimy były mrozy poniżej -30 °C
Zawiódł mnie tylko raz i chyba było winne paliwo, bo przyjechał kumpel z nowym filtrem paliwa wymieniliśmy go i autko odpaliło, wlałem specyfika STP do diesla , pojechałęm na shela i zatankowałem auto na maksa, następnego dnia nie było większych problemów.

Przy okazji to jest dobry patent, aby mieć w domu filtr paliwa i trochę ropy w butelce i w przypadku wielkich mrozów problemów z filtrem można samemu sobie poradzić.


pozdrawiam Dominik

KUPIĘ:
- klapę tylną MK3 kombi najlepiej w kolorze LC3L

kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » ndz lip 09, 2006 20:18

mnie też zawiódł tylko raz przy -28, ale to pewnie wina oleju "Lotos" albo paliwa z "Neste", zalałem na shellu i dodatek do paliwa "Stp" czy jakoś tak ;) i zapalał bez problemowo przez cały czas, jeszcze olej trzeba zmienić na coś zagranicznego



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn lip 10, 2006 00:19

Ostatniej zimy zachciało mi się myć auto a rano za cholere nie mogłem się dostać do sodka , auto mnie nie zawiodło nawet o 4 rano przy -28.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn lip 10, 2006 08:55

TD MUSI miec wszystkie sprawne swiece
musi miec dobra kompresje
akumulator powinien byc niezly zeby dac rade szybko zakrecic
paliwo nie moze byc jakies gowniane i zamarzac

jezeli ktorys z tych warunkow nie bedzie spelniony to sa problemy, jezeli wszystko jest OK to naprawde nie ma zadnych problemow i nawet przy duzych mrozach nie bedzie problemow z odpalaniem, co wiecej, bedzie odpalal spokojnie za pierwszym razem bez jakiegos dlugiego krecenia... Na ekstremalnym mrozie moze miec jeszcze wplyw za gesty olej - stawia duzy opor przy uruchamianiu


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
woyteck
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 244
Rejestracja: śr maja 04, 2005 11:47
Lokalizacja: okolice bielska białej
Kontakt:

Post autor: woyteck » pn lip 10, 2006 09:02

paliwo najlepiej v-power
akumulator mam 72Ah
zmiana filtra paliwa w jesieni
nowe swiece
nic sie nie powinno dziac, ja tak robie co roku


było MK3 1Z 116ps 284Nm - zrobiłem 130 000km bez awarii !!! auto nie do zdarcia
w oczekiwaniu na spadek cen MK6/SuperB

lukopr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 20:10
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: lukopr » pn lip 10, 2006 12:23

zwykły banan 1Y nie zawiodł mnie ani razu.... chyba byłoo -32 i odpalił za pierwszym strzałem.... :bigok:


Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
toofast_38
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pt lip 07, 2006 19:46
Lokalizacja: Toruń/Wiedeń
Kontakt:

Post autor: toofast_38 » pn lip 10, 2006 14:13

Dzięki za wszelkie info! Jest tak jak myslałem-jak kto zadba o swojego diesla, tak ten mu sie odwdzięczy :) Chciałbym niektórym osobom dodać "POMÓGŁ",ale nie ma ikonki ???

Nie będę pisał nowego tematu, zapytam tutaj: Sa jakieś diametralne różnice pomiędzy mk2 TD a GTD ? I dlaczego mam nie kupować zwykłego 1.6 D ?

Dzieki wszystkim-pozdrawiam :okej:



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pn lip 10, 2006 14:33

GTD to tylko oznaczenie wersji wyposażenia ( przeważnie troche bogatsze niż standard ). to jak ktoś powiedział GT tylko diesel. występuje z silnikiem JR i SB/RA.
jest jeszcze TD chyba 1V z mniejszą mocą. a 1,6d sobie kup jak chcesz pomału dojeździć do emerytury :bigok: .


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
Macienty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
Lokalizacja: BWA

Post autor: Macienty » śr lip 12, 2006 20:35

toofast_38 pisze:I dlaczego mam nie kupować zwykłego 1.6 D ?
bo pakujac rodzine do golfa 5 osob nie bedziesz mial czym jechac. Pamietaj tez ze, o Turbo Diesla trzeba dbac, przede wszystkim o turbine! TD juz mozna cos pojezdzic a tym bardziej z intercoolerem. Zreszta TD mozesz cos podkrecic :bigok:


"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr lip 12, 2006 20:42

Moj tdi zapalal w zimie tak samo jak teraz - przy pierwszym obrocie. Tylko raz mialem klopot jak aku sie rozladowal a aku z Poloneza nie dal rady obrocic.

[ Dodano: 12 Lip 2006 20:43 ]
Wybierz TD albo lepiej TDI, w zwyklym dieslu bedziesz sie wkurzal jak cie byle Opel albo Poldek przescignie:)))



Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: adas01 » śr lip 12, 2006 22:40

Wybierz TD albo lepiej TDI, w zwyklym dieslu bedziesz sie wkurzal jak cie byle Opel albo Poldek przescignie:)))
ee tam, i zwykłym D jak się nauczysz jeździć to i żaden poldek nie podskoczy (oprócz 1.4 MPI, ale 90% z nich już i tak zardzewiało :lol: ). a jaka potem frajda jak wsiadasz za kierę td albo mocnej benzynki :D



k3b
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw maja 11, 2006 01:06
Lokalizacja: Zamość

Post autor: k3b » czw lip 13, 2006 00:36

I o to chodzi najlepiej wybrać coś prostego 1Y jest dobrym rozwiązaniem, tania eksploatacja nie musisz martwić sie o turbine,lejesz paliwko i śmigasz w imie też pali bez problemu.A z poldkami nie mam problem jak narazie meganka 1,4 nie ma polotu, (ale coś mi sie wydaje ze poprzedni właściciel grzebał coś w pompie i mam podkręconą dawke paliwa).Ale spalanie nie jest takie tragiczne więc nie bede grzebał w pompie.



Awatar użytkownika
faceman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob lut 04, 2006 01:08
Lokalizacja: Stargard

Post autor: faceman » czw lip 13, 2006 00:48

Ja bardzo miło wspominam swoją dwudziestoletnią "jedynkę" z silnikiem diesla. Nigdy nie miałem problemu z odpaleniem nawet podczas mrozów kiedy musiałem wsiadać przez tylną klapę bo zamki pozamarzały. Poldki i fiaciory wciągałem nosem.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości