Nie ma żadnego nadmiernego ubytku oleju, wszystko w normie.krissMK4 pisze: jakie mogą byś jeszcze powody ubytku oleju ?
Uciszenie AHF
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Uciszenie AHF
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Uciszenie AHF
Tak. Podaj jeszcze jaki olej zalewasz. Ja mam ALH (bliźniaczy silnik) auto bierze od 1 do 1,5 litra oleju na 10tys km i ma tak od zawsze, a silnik nie żaden trup tylko porządny z małym przebiegiem. Norma VW z książki serwisowej to 10l na 10tys czyli już kompletne wariactwo.
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Uciszenie AHF
Olej to półsyntetyk Castrol 10w40 i tak apropo mam przelatane 266 tyś niecofany nigdy w życiu , więc jeszcze trup nie jest
Ostatnio zmieniony czw mar 15, 2012 20:37 przez krissMK4, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- ->|<-
- Posty: 1750
- Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
- Lokalizacja: northern
Uciszenie AHF
Kąt sprawdź koniecznie, przynajmniej to wykluczysz jak ok. Lepszy wyciek niż przepalanie muszę przyznać, ale trochę ubywa - jednak mieści się w normie spokojnie. U mnie prawdopodobnie nic/minimalnie by ubywało gdyby nie fakt, że mam wyciek przez śrubę w misce.
Kupię:
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
Uciszenie AHF
a jak bym był upierdliwy i chciał zlikwidować ubytek do minimum , (wiem że diesle wszystkie biorą olej ale chciałbym to ograniczyć do tego co musi , to do czego zajrzeć , pod te pokrywę to na pewno , uszczelniacze ?? turbo ? jest jeszcze jakieś miejsce ?
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Re: Uciszenie AHF
Możesz się zainteresować tym wyciekiem, który jest jak już koniecznie musisz, jak nie puszcza "bączka" przy paleniu to uszczelniacze są ok, turba nie ruszaj jak jest ok (nie ma luzów, nie kopci). Widziałem ostatnio avensis, przebieg poniżej 100tys kupiona w 2009 roku, nie przejedzie 1500km bez dolewki na autostradzie, w serwisie mówią że ten typ tak ma, więc możesz wymienić pół silnika a i tak nie będzie jak nówka bo nówki są gorsze. Kolega Piasek polecał olej valvoline maxlife, u niego na tym smarowidle konsumpcja znacząco spadła, sam u siebie zaleje przy następnej wymianiekrissMK4 pisze:a jak bym był upierdliwy i chciał zlikwidować ubytek do minimum , (wiem że diesle wszystkie biorą olej ale chciałbym to ograniczyć do tego co musi , to do czego zajrzeć , pod te pokrywę to na pewno , uszczelniacze ?? turbo ? jest jeszcze jakieś miejsce ?
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Uciszenie AHF
to już wiem jaki olej wleje z tą avensis to tragedia . a po za tym ja turbo będę i tak robił... notlaufy itp , ratuje jak tylko mogę wd-40 ale coraz mniej to pomaga
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Uciszenie AHF
Robił to znaczy czyścił VTG? A zrobiłeś diagnostykę i wszystko co należy sprawdzić przy notlaufach?krissMK4 pisze:to już wiem jaki olej wleje z tą avensis to tragedia . a po za tym ja turbo będę i tak robił... notlaufy itp , ratuje jak tylko mogę wd-40 ale coraz mniej to pomaga
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Uciszenie AHF
nierobiłem , ale widze że sztanga coraz bardziej opornie chodzi i już nie pomaga smarowanie wd-40 więc pójdzie na czyszczenie a jak znajdą ze ciągnie olej to regeneracje , przepływka jest ok , n75 też , podciśnienie w przewodzie od zasobnika ma blisko 1 bar więc jest ok , nieszczelności niema , zostaje tylko VTG
Uciszenie AHF
witam , dzisiaj zrobiłem troszkę badań nad moim AHF , wyczyściłem egr , ten waż gumowy który łączy egr z tym plastikowym przewodem jest wilgotny od oleju , znaczyć to może że turbo puszcza olej w dolot ? i po odpięciu przepływki zdawał się szybciej wkręcać na obroty , więc podejrzewam ze uszkodzona , planuje zrobić logi dynamiczne , i dosłownie błagam jakie je zrobić które bloki bs czy nie bs , żeby się wszystkiego dowiedzieć o notlauf itp , ja nie mam pojęcia na ten temat , a że kolega ma vaga to muszę mu powiedzieć co chce bo on raczej się nie bawi na codzień w logi że wie co i jak
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Uciszenie AHF
Nie, olej w intercoolerze świadczy o puszczaniu oliwy przez turbo i to nie zawsze bo często też przez odmę idzie, swoją drogą poczytaj na forum o odłączaniu odmy, separatorze i oil cath tanku - lepsze to niż regeneracja dobrej turbosprężarki.krissMK4 pisze: ten waż gumowy który łączy egr z tym plastikowym przewodem jest wilgotny od oleju , znaczyć to może że turbo puszcza olej w dolot ?
pełną instrukcję krok po kroku masz na forum, temat ABC diagnozowania i adaptacji - google i wszystko jasne.krissMK4 pisze: i dosłownie błagam jakie je zrobić które bloki bs czy nie bs
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Uciszenie AHF
Kurde no ale to nic mi nie mówi czytałem to zanim postanowiłem napisać posta , chciałbym aby wiedzieć których grup logi zrobić i czy bs czy nie
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Re: Uciszenie AHF
Masz kabel i oprogramowanie? Jeśli tak to podłącz i poklikaj to jest bardzo proste.krissMK4 pisze:Kurde no ale to nic mi nie mówi czytałem to zanim postanowiłem napisać posta , chciałbym aby wiedzieć których grup logi zrobić i czy bs czy nie
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości