Uciszenie AHF

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Uciszenie AHF

Post autor: kw » czw mar 15, 2012 20:26

krissMK4 pisze: jakie mogą byś jeszcze powody ubytku oleju ?
Nie ma żadnego nadmiernego ubytku oleju, wszystko w normie.


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 666
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Uciszenie AHF

Post autor: krissMK4 » czw mar 15, 2012 20:27

czyli mówisz kolego ze to normalne że tyle mi ubywa na tyle km ?


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Uciszenie AHF

Post autor: kw » czw mar 15, 2012 20:33

Tak. Podaj jeszcze jaki olej zalewasz. Ja mam ALH (bliźniaczy silnik) auto bierze od 1 do 1,5 litra oleju na 10tys km i ma tak od zawsze, a silnik nie żaden trup tylko porządny z małym przebiegiem. Norma VW z książki serwisowej to 10l na 10tys czyli już kompletne wariactwo.


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 666
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Uciszenie AHF

Post autor: krissMK4 » czw mar 15, 2012 20:36

Olej to półsyntetyk Castrol 10w40 i tak apropo mam przelatane 266 tyś niecofany nigdy w życiu , więc jeszcze trup nie jest
Ostatnio zmieniony czw mar 15, 2012 20:37 przez krissMK4, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

Uciszenie AHF

Post autor: iigAlisArr » czw mar 15, 2012 20:36

Kąt sprawdź koniecznie, przynajmniej to wykluczysz jak ok. Lepszy wyciek niż przepalanie muszę przyznać, ale trochę ubywa - jednak mieści się w normie spokojnie. U mnie prawdopodobnie nic/minimalnie by ubywało gdyby nie fakt, że mam wyciek przez śrubę w misce. :?


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 666
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Uciszenie AHF

Post autor: krissMK4 » czw mar 15, 2012 20:40

a jak bym był upierdliwy i chciał zlikwidować ubytek do minimum , (wiem że diesle wszystkie biorą olej ale chciałbym to ograniczyć do tego co musi :) , to do czego zajrzeć , pod te pokrywę to na pewno , uszczelniacze ?? turbo ? jest jeszcze jakieś miejsce ?


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Re: Uciszenie AHF

Post autor: kw » czw mar 15, 2012 20:51

krissMK4 pisze:a jak bym był upierdliwy i chciał zlikwidować ubytek do minimum , (wiem że diesle wszystkie biorą olej ale chciałbym to ograniczyć do tego co musi :) , to do czego zajrzeć , pod te pokrywę to na pewno , uszczelniacze ?? turbo ? jest jeszcze jakieś miejsce ?
Możesz się zainteresować tym wyciekiem, który jest jak już koniecznie musisz, jak nie puszcza "bączka" przy paleniu to uszczelniacze są ok, turba nie ruszaj jak jest ok (nie ma luzów, nie kopci). Widziałem ostatnio avensis, przebieg poniżej 100tys kupiona w 2009 roku, nie przejedzie 1500km bez dolewki na autostradzie, w serwisie mówią że ten typ tak ma, więc możesz wymienić pół silnika a i tak nie będzie jak nówka bo nówki są gorsze. Kolega Piasek polecał olej valvoline maxlife, u niego na tym smarowidle konsumpcja znacząco spadła, sam u siebie zaleje przy następnej wymianie :grin:


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 666
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Uciszenie AHF

Post autor: krissMK4 » czw mar 15, 2012 22:21

to już wiem jaki olej wleje :) z tą avensis to tragedia . a po za tym ja turbo będę i tak robił... notlaufy itp , ratuje jak tylko mogę wd-40 ale coraz mniej to pomaga


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Uciszenie AHF

Post autor: kw » czw mar 15, 2012 22:53

krissMK4 pisze:to już wiem jaki olej wleje z tą avensis to tragedia . a po za tym ja turbo będę i tak robił... notlaufy itp , ratuje jak tylko mogę wd-40 ale coraz mniej to pomaga
Robił to znaczy czyścił VTG? A zrobiłeś diagnostykę i wszystko co należy sprawdzić przy notlaufach?


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 666
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Uciszenie AHF

Post autor: krissMK4 » czw mar 15, 2012 23:15

nierobiłem , ale widze że sztanga coraz bardziej opornie chodzi i już nie pomaga smarowanie wd-40 więc pójdzie na czyszczenie a jak znajdą ze ciągnie olej to regeneracje , przepływka jest ok , n75 też , podciśnienie w przewodzie od zasobnika ma blisko 1 bar więc jest ok , nieszczelności niema , zostaje tylko VTG


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 666
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Uciszenie AHF

Post autor: krissMK4 » pt mar 16, 2012 20:58

witam , dzisiaj zrobiłem troszkę badań nad moim AHF , wyczyściłem egr , ten waż gumowy który łączy egr z tym plastikowym przewodem jest wilgotny od oleju , znaczyć to może że turbo puszcza olej w dolot ? i po odpięciu przepływki zdawał się szybciej wkręcać na obroty , więc podejrzewam ze uszkodzona , planuje zrobić logi dynamiczne , i dosłownie błagam jakie je zrobić które bloki bs czy nie bs , żeby się wszystkiego dowiedzieć o notlauf itp , ja nie mam pojęcia na ten temat , a że kolega ma vaga to muszę mu powiedzieć co chce bo on raczej się nie bawi na codzień w logi że wie co i jak


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Uciszenie AHF

Post autor: kw » pt mar 16, 2012 21:51

krissMK4 pisze: ten waż gumowy który łączy egr z tym plastikowym przewodem jest wilgotny od oleju , znaczyć to może że turbo puszcza olej w dolot ?
Nie, olej w intercoolerze świadczy o puszczaniu oliwy przez turbo i to nie zawsze bo często też przez odmę idzie, swoją drogą poczytaj na forum o odłączaniu odmy, separatorze i oil cath tanku - lepsze to niż regeneracja dobrej turbosprężarki.
krissMK4 pisze: i dosłownie błagam jakie je zrobić które bloki bs czy nie bs
pełną instrukcję krok po kroku masz na forum, temat ABC diagnozowania i adaptacji - google i wszystko jasne.


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 666
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Uciszenie AHF

Post autor: krissMK4 » pt mar 16, 2012 22:36

Kurde no ale to nic mi nie mówi czytałem to zanim postanowiłem napisać posta , chciałbym aby wiedzieć których grup logi zrobić i czy bs czy nie


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Re: Uciszenie AHF

Post autor: kw » pt mar 16, 2012 23:30

krissMK4 pisze:Kurde no ale to nic mi nie mówi czytałem to zanim postanowiłem napisać posta , chciałbym aby wiedzieć których grup logi zrobić i czy bs czy nie
Masz kabel i oprogramowanie? Jeśli tak to podłącz i poklikaj to jest bardzo proste.


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości