Problem z turbo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

daniel1340
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 20:02

Problem z turbo

Post autor: daniel1340 » pn mar 12, 2012 21:59

witam posiadam B5 z 2000 roku. 115 km. dzis jechałem i auto straciło moc a za mną smuga siwego dymu smierdzącego spalenizną. dojechałem jeszcez tak z 5 km do warsztatu na turbo stwierdzili spory luz i uznali to za usterkę. moze to by ć to?
Drugi problem to to że właścieciel jezdził ok 60 tys km na oleju gulf 10w 40 wiem ze te auto powinno jezdzic na full synt ale co mam teraz zrobic zmieniac na 5w czy nie ryzykowac. w poprzednim pojzdzie tak zrobiłem i nic się nie stało. moze przez ten olej turbo padło. bardzo prosze o pomoc.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Problem z turbo

Post autor: italiano_83 » pn mar 12, 2012 22:24

daniel1340 pisze:Drugi problem to to że właścieciel jezdził ok 60 tys km na oleju gulf 10w 40 wiem ze te auto powinno jezdzic na full synt ale co mam teraz zrobic zmieniac na 5w czy nie ryzykowac. w poprzednim pojzdzie tak zrobiłem i nic się nie stało. moze przez ten olej turbo padło. bardzo prosze o pomoc.
Czy to było pytanie retoryczne 60kkm na jednej oliwie... :rozpacz: Cisz się, że wywaliło oleju na tłoki, bo byś już nowego silnika szukał..
Jak wali turbo olejem w dolot, to je wymień i zalewaj olej zgodny z normą vw 505.01 i wymieniaj zgodnie z interwałem przewidzianym przez producenta.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

daniel1340
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 20:02

Re: Problem z turbo

Post autor: daniel1340 » pn mar 12, 2012 22:30

italiano 83 źle mnie zrozumiałes. przez 60 kkm co 10 kkm był lany i wymieniany 10 w a nie jeżdzone na 10w przez 60tys. nie bedzie problemu jak teraz wleje castrol edge 5w??? mam do kupienia turbo ale od 130 km czy bedzie pasowało???



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Problem z turbo

Post autor: italiano_83 » wt mar 13, 2012 20:10

daniel1340 pisze:italiano 83 źle mnie zrozumiałes. przez 60 kkm co 10 kkm był lany i wymieniany 10 w a nie jeżdzone na 10w przez 60tys. nie bedzie problemu jak teraz wleje castrol edge 5w??? mam do kupienia turbo ale od 130 km czy bedzie pasowało???
Nie ma przeciwwskazań aby zmienić olej na inny..
Nie wiem ja w Passatach.. ale w golfach nie ma z tym problemu...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
binekbnk
Grupa Podlasie
Grupa Podlasie
Posty: 1361
Rejestracja: wt mar 09, 2010 22:51
Lokalizacja: Sidra (Podlasie)
Kontakt:

Problem z turbo

Post autor: binekbnk » śr mar 14, 2012 09:30

A może zaworek N75? :pub:


MK2 TDI by BiNeK
viewtopic.php?f=87&t=574569
Obrazek

daniel1340
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 20:02

Problem z turbo

Post autor: daniel1340 » śr mar 14, 2012 14:08

zaworek nie powodował by takie chmury dymu aż kierowcy za mną stawali i nie jechali dalej bo nic nie było widać. luz na osi turbo to ok 0,5 cm bardzo duży. ale nie wiece czy ze 130km bedzie turbo pasowało do 115 km. to wazne bo u mnie w miescie jest do kuienia jedna turbina i własnie od 130km. przed zmiana oleju zrobić płukanke?



Awatar użytkownika
binekbnk
Grupa Podlasie
Grupa Podlasie
Posty: 1361
Rejestracja: wt mar 09, 2010 22:51
Lokalizacja: Sidra (Podlasie)
Kontakt:

Problem z turbo

Post autor: binekbnk » śr mar 14, 2012 14:35

Nie wiem czy nie będzie pasowała, ale dzięki zaworkowi też robią się chmury. A 0.5 cm to rzeczywiście duży luz.
A co do pasowania, to poczekajmy na wypowiedz kogoś bardziej doświadczonego. Ale wszystko raczej powinno podejść. :pub:


MK2 TDI by BiNeK
viewtopic.php?f=87&t=574569
Obrazek

Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Problem z turbo

Post autor: 21Golfista21 » śr mar 14, 2012 15:07

Będzie pasowało


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
pawel99
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 19:36
Lokalizacja: lbn

Problem z turbo

Post autor: pawel99 » śr mar 14, 2012 16:24

0.5 cm luzu, turbo odleciało. Masz szczęście że silnik nie rozbieg się na oleju. Wymień turbo



daniel1340
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 20:02

Problem z turbo

Post autor: daniel1340 » czw mar 15, 2012 22:26

no dobra a co sądzicie zeby przeszedł na własciwy olej na 5w np castrol edge. Wcześniej conajmniej samochód jeździł 60 tys km na pół syntetyku olej marki Gulf. Bardzo chciałbym przejsc na syntetyk w bmw tak zrobiłem ale wcześniej na 10w zrobiłem tylko 15 tys wiec bez obaw ale róznica była dośc spora.



Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

Problem z turbo

Post autor: ja4rqu » czw mar 15, 2012 22:39

Nie ma zadnych przeciwskazań. Jezeli chcesz mozesz zrobic płukankę silnika i przechodz na 5W



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 147 gości