remont TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

remont TD

Post autor: BENITO » śr mar 14, 2012 21:51

Witam.

Proszę o poradę. Budżet 1500 pln i ani złotówki więcej. Motor Bazowy, (prawdopodobnie) słupek JR z turbiną T2 bez chłodzenia wodnego, pompa JR (nieszczelna-kapie z niej paliwo gdzieś od strony silnika- górny dekiel nowo uszczelniony), kompresja 27, 28,28, 27 bar, wtryski z rozpylaczami DN O SD 293 mocno nadwątlone, skrzynia 4S w stanie dobrym(oryginalnie była 4T).

Dostępna za darmo głowica z 1.9 TD z VW T4 w dobrym stanie (bez pęknięć), dostęp do częsci z intercars i cempolu.

Co byście poradzili w tych pieniądzach do zrobienia? A może poszukać innego motoru ze skrzynią w tej cenie i nie bawić się w remont?


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

remont TD

Post autor: ja4rqu » śr mar 14, 2012 22:24

wtryski około 250zł z regulacją, głowica sprawdzenie z profilaktyczną wymianą prowadnic i uszczelniaczy pewnie około 250-300zł, dół powinien być dobry z uwagi na dobrą kompresję, ale dla pewności sprawdzić (zalać naftą) , remont pompy chyba około 500zł lub nową pewną do 200zł kupisz, no i pierdółki czyli nowe oleje filtry pasek rozrządu pompa wody termostat jeżeli jest potrzeba i uszczelka głowicy. myślę że w 1k się powinieneś zmieścić.



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

remont TD

Post autor: BENITO » śr mar 14, 2012 23:57

ja4rqu, graniczne zużycie to 26 bar, więc nie mów mi o dobrej kompresji. Auto przebiera przy każdym odpaleniu na zimnym i musi jeździć non stop na przyspieszaczu.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

remont TD

Post autor: ja4rqu » czw mar 15, 2012 09:22

Ze jak? ta kompresja na cieplo czy na zimno mierzona? u mnie jest 24 24 12 12 i przebiera chwilke po odpaleniu. kat wtrysku mam nawet opóźniony w stosunku do oryginału. I jak odpali to chodzi jak burza. w mrozy do minus 10 palił dobrze. wiec nie wiem co sie dzieje u Cechę.



Awatar użytkownika
Qball
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: pn lis 24, 2008 14:14
Lokalizacja: Zdunek/Myszyniec
Kontakt:

remont TD

Post autor: Qball » czw mar 15, 2012 13:09

BENITO pisze:Co byście poradzili w tych pieniądzach do zrobienia? A może poszukać innego motoru ze skrzynią w tej cenie i nie bawić się w remont?
Ja bym poszukał jakiegoś silniczka używanego i doprowadził go do dobrego stanu. Ja kupiłem SB-ka ze skrzynią 4s(padła niestety :grrr: )za 600zł i od razu wymieniłem uszczelkę pod głowicą bo stara padła i silnik chodzi pięknie. Ja bym szukał silnika :bigok:

ja4rqu pisze: 24 24 12 12
:rotfl: Kompresja 12 to chyba w silniku benzynowym a nie w dieslu. Nominalnie powinno być 34 bar minimalne 26 bar tak jest w danych technicznych :smoke:
Po za tym różnica pomiędzy cylindrami nie powinna wynosić powyżej 3 bar :bajer:



Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

remont TD

Post autor: ja4rqu » czw mar 15, 2012 15:28

Takie były wartości, po próbie olejowej skoczyło na 20. znam wartości nominalne:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 166 gości