Tak się kończy gibanie koła pasowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: t0mal » sob mar 03, 2012 10:44

Trzeba dokręcić szpilkę prowadzącą do oporu i sprawdzić, czy jest prostopadle do płaszczyzny wału. Sam u siebie frezowałem i nie ma żadnych problemów. A no, i jak wielokrotnie pisałem, koniecznie trzeba wymienić duże koło pasowe z tłumikiem drgań - bo ono jest odpowiedzialne za uszkodzenie wału.



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: Marszall » sob mar 03, 2012 11:38

masz taki frez?
może to dlatego że nie dokreciłem do końca szpilki ale to dlatego że mi kontra by sie nie nakreciła


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: t0mal » sob mar 03, 2012 11:43

Ano mam. :bigok:
Nie dokręcisz szpilki to zawsze będzie trochę luzu na gwincie i może wyjść krzywo.



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: Marszall » sob mar 03, 2012 19:43

pożyczysz?
mam niedaleko bom z Łukowa


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: t0mal » ndz mar 04, 2012 09:51

Raczej nie, przyjedź, to się zrobi, chyba że zostawisz jakieś 500zł w ramach kaucji (czyli tyle co kosztował mnie frez)



Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Odp: Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: mivhal_f » pn mar 05, 2012 19:24

a jesli.wystepuje to gibanie to czy konieczne jest frrzowanie tego czopa?pytam bo myslalem ze bede.mial dostep do frezu ale jednak nie.

Wysłane z mojego X8 za pomocą Tapatalk



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: t0mal » pn mar 05, 2012 21:20

Wypada zajrzeć. Daj jakiemuś macherowi do oceny, co już niejedno widział. Może wystarczy wymienić tylko duże koło pasowe.



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: Marszall » pn mar 05, 2012 21:38

kurde szczerze to nie chce mi sie juz tego robić, bo boje sie że wyjdzie podobnie jak ostatnio, a nieźle sie przy tym nagibałem,

Frez masz z dociskiem? Ostry chociaż nie stępiony? Mój ostatni był mocno podjechany totez robota szła strasznie mozolnie


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: mivhal_f » pn mar 05, 2012 21:40

to już się zbiłem z tropu

Może napiszę czym się kieruję pisząc tu, mianowicie 2 miechy temu ustawiałem kąt wtrysku na idealnie 50 jednostek ( blok 000 pozycja 2), po jakimś czasie podłączam samochód pod vaga i pokazuje 15 jednostek więc znowu ustawiłem (miesiąc temu), teraz w tamtym tygodniu znowu sprawdziłem i wraz jest w okolicach 15-20 jednostek. Dobrze celuje w przyczyne problemu czyli kółko na wale??(akurat mam na myśli to małe od rozrządu a nie to pasowe)??

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: t0mal » pn mar 05, 2012 21:47

Marszall pisze:Ostry chociaż nie stępiony? Mój ostatni był mocno podjechany totez robota szła strasznie mozolnie
U mnie zrobiłem może z 10 obrotów i gotowe :bigok:

Kąt w vagu zależy od temperatury. Małe koło jak jest zużyte, albo ma wybity półksiężyc to odczyt może skakać non stop. Duże koło jak się kolebie to znaczy że guma sparciała i trzeba wymienić - bo inaczej rozrząd się rozpadnie.
Ostatnio zmieniony pn mar 05, 2012 21:50 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: Michał_1977 » pn mar 05, 2012 21:47

mivhal_f, kąt wtrysku sprawdza i reguluje się wtedy,gdy silnik jest rozgrzany przynajmniej do 80*.W przeciwnym razie,wskazania będą błędne :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: mivhal_f » pn mar 05, 2012 21:49

zawsze to robię na rozgrzanym porządnie silniku.a wykres w tdi-timing nawet sie nie pokazuje. sprawdzałem nawet oryginalnym vagiem i nic.

nie doczytałem Kolegi wyżej...wiec jednak bedę się musiał zebrać i pokolei wymienić kółka oba.



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: tomogolf2 » śr mar 14, 2012 22:30

a co sie stanie jakby zamiast kola z tym tłumikeim drgan zalozyc normlane kolo np z benzyny 1,8 bez tłumika?


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: IRAS AAZ » śr mar 14, 2012 22:40

Pewnie nic bo 1.6 d td nie miały i chodziły wieki i z klinem tak jak w 1,9 :bajer:


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 62 gości