Passat B6 2.0 TDI brak smarowania
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Prosze o pomoc passat B6
a jak chcecie niby sprawdzić vagiem fakt, że zębatka pompy olejowej jest wytarta? Jak sprawdzicie ciśnienie oleju VCDS-em?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Prosze o pomoc passat B6
Ciśnienia nie wskaże,ale jeśli jest całkowity brak ciśnienia,to VAG powinien to wyłapać,no chyba,że faktycznie mylę sie...doggie pisze: Jak sprawdzicie ciśnienie oleju VCDS-em?
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Prosze o pomoc passat B6
sprawdzałem Lupo z migającą kontrolką oleju - zbyt wysokie ciśnienie z powodu zamarzniętej odmy - zero błedów, podpinałem Audi A4 B6 z palącą się stale kontrolką oleju /niedrożny filtr olejowy/ - brak błędów, więc mało prawdopodobne aby VCDS pomógł w tej kwestii, tutaj tylko "łopatologicznie" z kluczami w dłoni zaradzimy, oczywiście tak czy owak diagnoza wskazana, może być tak jak napisałem - zatkany DPF rozrzedził paliwem olej i taki efekt
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Prosze o pomoc passat B6
O.K. Przyjąłem do wiadomościdoggie pisze:brak błędów, więc mało prawdopodobne aby VCDS pomógł w tej kwestii, tutaj tylko "łopatologicznie" z kluczami w dłoni zaradzimy
Yyyyy,tez tak pisałemdoggie pisze:może być tak jak napisałem - zatkany DPF rozrzedził paliwem olej i taki efekt
Prosze o pomoc passat B6
zacholowalem auto do mechanika i bedzie sie z tym bawil,ale z czego mi mowil to poszla turbina. ale czekam na tel co mi jeszcze powie.
Prosze o pomoc passat B6
Siadla pompa oleju a przy tym turbina...jutro sie dowiem czy silnik jest w calosci.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Prosze o pomoc passat B6
dodol2006 pisze:Siadla pompa oleju a przy tym turbina...jutro sie dowiem czy silnik jest w calosci.
no to nieciekawie, typowy objaw 2.0 TDI
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Passat B6 2.0 TDI brak smarowania
markim321 pisze:Te silniki są tak udane że potrafią się sypać już po 30 tys, pompowtryski Siemensa to typowe jednorazówki, padają jak muchy, jeden po drugim, jak nie 4 na raz, koszt wymiany też podwyzsza tetno. Kolejne nowinki techniczne tego silnika to pękająca głowica, turbina wytrzymująca jeden sezon, rozsypujące się koła dwumasowe itp.
Ty ale koleś pi*****isz.
Pompowtryski Simensa to problem dotyczący TYLKO rynku polskiego i jest to spowodowane katastrofalna jakością polskiego paliwa. Niemcy nie mają tego problemu.
Ze względu na to że jakość paliwa nie jest zależna od producenta auta a od norm obowiązujących w danym kraju volkswagen już od co najmniej roku wymienia takie uszkodzone pompowtryski ZA DARMO w autoryzowanych serwisach.
pękające głowice to tylko problem pierwszej partii silników 2,0 TDI w TOURANIE, nigdy ten problem nie dotyczył passata.
Turbiny wytrzymują wiele, wiele więcej, tylko trzeba je umieć użytkować, A jak się postarasz to każdą da się zajechać w jeden sezon.
koło dwumasowe jest obliczone na przebieg około 150 000 kilometrów i już. Tak ma VW, ford i opel. To żadna nowość ani mankament, tak mają nowe samochody,
Ostatnio zmieniony czw mar 08, 2012 20:41 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Passat B6 2.0 TDI brak smarowania
Trochę za późno tutaj trafiłem,
Ciśnienie oleju zmierzyć tylko za pomocą manometru wkręconego zamiast (w miejsce) czujnika ciśnienia oleju,
Raczej nie padł napęd łańcuchowy pompy oleju bo już od około 3 -4 lat VW przeprowadza akcje fabryczną (WYMIANA NA KOSZT PRODUCENTA) napędu łańcuchowego na napęd za pomocą kół zębatych, no chyba że auto nigdy nie było w serwisie i ta akcja nie została zrobiona i cały czas na nim wisi.
Moim zdaniem to padł wałek napędu w samej pompie oleju.
Jeśli zgasiłeś auto zaraz po zapaleniu się kontrolki to tylko nowy wałek za 50 zł plus ze 200 zł za robotę i śmigać dalej.
Ale jak jechałeś bez ciśnienia oleju to już
Ciśnienie oleju zmierzyć tylko za pomocą manometru wkręconego zamiast (w miejsce) czujnika ciśnienia oleju,
Raczej nie padł napęd łańcuchowy pompy oleju bo już od około 3 -4 lat VW przeprowadza akcje fabryczną (WYMIANA NA KOSZT PRODUCENTA) napędu łańcuchowego na napęd za pomocą kół zębatych, no chyba że auto nigdy nie było w serwisie i ta akcja nie została zrobiona i cały czas na nim wisi.
Moim zdaniem to padł wałek napędu w samej pompie oleju.
Jeśli zgasiłeś auto zaraz po zapaleniu się kontrolki to tylko nowy wałek za 50 zł plus ze 200 zł za robotę i śmigać dalej.
Ale jak jechałeś bez ciśnienia oleju to już
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Passat B6 2.0 TDI brak smarowania
mylisz się, mają ale nie w takim stopniu, kumpel kupił od Niemca Tourana w wersji 170 konnej z przebiegiem 88 tyś km i ledwo granicę przejechał stanął a nie tankował jeszcze w PL, okazało się że jedna pompka odmówiła posłuszeństwa, z racji iż kontynuował serwisowania w ASO pompkę wymienili mu gratismariusz75 pisze:
Pompowtryski Simensa to problem dotyczący TYLKO rynku polskiego i jest to spowodowane katastrofalna jakością polskiego paliwa. Niemcy nie mają tego problemu.
Re: Passat B6 2.0 TDI brak smarowania
Witam. Panowie jak już mowa m.in.o pompach oleju to mój ponoć niema tego nieszczęsnego imbusika co napędza pompe oleju to u mnie jeśli jest łańuszek(czy jest u mnie na 100%?) to czy mam zacząć też sie bać czy może u mnie(160.000km z 2004r.)mam w tej pompie też coś wymienic(profilaktycznie dla spokojności)żeby nie zrobiło mi kuku-prosze o info.
Pozdr.
Pozdr.
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Passat B6 2.0 TDI brak smarowania
doggie pisze: kumpel kupił od Niemca Tourana w wersji 170 konnej
Padające pompki dotycza na rynku polskim tylko passata i pompek SIMENSA.
Przez całą moją prawie 10-cio letnią kariere w ASO VW jeszcze nie mieliśmy innego auta na padniętą pompke jak passat.
Ten sam motor 2.0 TDI 140 PS w touranie , golfie, sharanie i passacie a pompki padają tylko w passacie.
Padnięta pompka w touranie to tylko jakiś przypadek, żadna reguła.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Passat B6 2.0 TDI brak smarowania
skoro nie dotyczy to dlaczego również na siemensy w Touranie jest akcja serwisowa?
Re: Passat B6 2.0 TDI brak smarowania
Panowie nie oszukujmy się i przestańmy się głupio tłumaczyć... Po prostu 2.0 TDI nie obrażając właścicieli to sama przyjemność z jazdy, super ciąg ale niestety i technologiczna padaka. Niedopracowany pod względem trwałości za to świetnie dopracowany pod względem ASO. I faktycznie okres gwarancji raczej wytrzymuje bezawaryjnie, chociaż nie zawsze.
viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 117 gości