regeneracja głowicy MKII silnik JP

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

nemesz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 15:02
Lokalizacja: Pruszków

regeneracja głowicy MKII silnik JP

Post autor: nemesz » pn lip 10, 2006 16:17

Witam,
Za jakiś czas będę chaił sobie wymienic usczelniacze zaworów bo troszkę mi oleju bierze i przy okazji przeszlifowałbym gniazda zaworów. Czy ktoś z Was może coś takiego robił i czy mógby mi powiedzieć czy mogę napotkać jakieś problemy - silnik JP - 1.6D ? Prosił bym też o jakąś profesionalną literaturę gdzie znalazłbym momenty dokręcania śrub, kolejnośc itp.
Wiem że do głowicy jest przykręcony kolektor wydechowy i pewnie będą problemy z odkręceniem. Czy są jakieś skuteczne metody żeby sie z tym uporać bez problemów i czy tam są śruby czy szpilki i naktętki ? Może powinienem wcześniej sobie kupić kilka na wypadek ukręcenia itp.?
W zasadzie to mam jeszcze kilka pytań :grin: :
- w zimę troche słabo mi odpalał a świece mam nowe - BERU może powinienem zaopatrzyć się w jakies lepsze np NGK albo Bosch ?
- czy podgrzewany filtr paliwa to dobra i potrzeba rzecz i czy pomoże mi uniknąć problemów z odpalaniem w zimę ?
Dzięuję wszystkim za odpowiedzi.



Awatar użytkownika
gregoreq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 14:46
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gregoreq » pn lip 10, 2006 22:21

Momenty i kolejnosc masz w ksiazce " Sam naprawiam VW golf/jetta diesel/turbodiesel 54/60/70/80 KM"

Obrazek

( chociaz chyba z tymi momentami to kazdy mechanik robi to wdlg. siebie . Ja naprzyklad glowice dokrecalem momentem 120 Nm i pozniej juz nic wiecej nie ruszalem.
Kolektor wydechowy nie wiem czy bedziesz musial odkrecac, Najlatwiej to odpiac go od rury laczacej go z tlumiekiem ( u mnie trzymal sie na na 2 sprezynach ) i juz masz glowice wolna , nie powienien chyba tobie kolektor przeszkadzac w naprawie gniazd .
Swiece ja mam Boscha i chyba zle trafilem bo troszke zabawy z nimi mialem podczas zimy. Ale juz o boschu slyszalem ze jak sie trafia to grzeja ladnie i trzymaja dlugo a jak trafi sie szajsowata seria to pol roku i wymiana. :dol:
A podgrzewany filtr montuj jak najbardziej :)


Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba

Awatar użytkownika
Macienty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
Lokalizacja: BWA

Post autor: Macienty » wt lip 11, 2006 01:34

nemesz pisze:iem że do głowicy jest przykręcony kolektor wydechowy i pewnie będą problemy z odkręceniem.
sciagasz dwie opaski co sa na łaczeniu wyjscia z kolektora juz do samej rury tlumika i juz, bez sciagania kolektora
nemesz pisze:Może powinienem wcześniej sobie kupić kilka na wypadek ukręcenia itp.?
w bloku masz sruby łaczace blok z głowiaca, zaopatrz sie w torsy bo bez nich ani rusz niestety, poza tym w-g literatur powinno sie wymieniac szpilki przy kazdym zdjeciu głowicy wraz z uszczelka.
gregoreq pisze:chociaz chyba z tymi momentami to kazdy mechanik robi to wdlg. siebie .
tego mechanik nie robi w-g siebie po to ustala producent...
gregoreq pisze:a naprzyklad glowice dokrecalem momentem 120 Nm i pozniej juz nic wiecej nie ruszalem.
po 1000 km powinno sie d0okrecic jeszcze o 90stopni Momenty dokręcania

- śrub głowicy

- 1. etap 40 N.m

- 2. etap 60 N.m

- 3. etap dokręcić o 180°

- 4. etap (po rozgrzaniu silnika do temp. 50°C) dokręcić o 90°

- 5. etap (po przebiegu 1000 km) dokręcić o 90°

- pokryw łożysk głównych 65 N.m

- pokryw łożysk korbowych

- śruby o długości gwintu 25 mm
:bigok:


"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"

Awatar użytkownika
gregoreq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 14:46
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gregoreq » wt lip 11, 2006 10:48

macientyvw pisze:tego mechanik nie robi w-g siebie po to ustala producent...
Zgadzam sie z tym ze powinno sie tak dokrecac jak przewiduje producent , ale mam zaufanie do mojego mechanika troche w fachu robi i nie slyszalem jeszcze zeby ktos na niego narzekal ;) wiec jak mi powiedzial dokrec na 120 to tak zrobilem. Czasami w praktyce wychodzi cos o o wiele lepszego niz w teori.
Sam napewno po miescie jezdzisz szybciej niz przepisowe 50 km/h mimo ze tak nakazuje " producent " przepisow do ktorych to jako kierowca powinienes sie stosowac ;)


Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba

nemesz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 15:02
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nemesz » wt lip 11, 2006 21:00

Dziękuje Wam za odpowiedzi. Powiedzcie mi jeszcze czy da sie sprawdzić ile karbów ma uszczelka bez zdejmowania głowicy ?



Awatar użytkownika
gregoreq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 14:46
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gregoreq » wt lip 11, 2006 22:51

To znajdziesz na kawalku uszczelki ktora wystaje na zewnatrz .

Obrazek


Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba

nemesz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 15:02
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nemesz » czw lip 13, 2006 19:16

Czy moglibyście jeszcze mi doradzić jak zwiększyć moc mojego silnika, jeśli już rozbieram głowicę to może wymienić wałek rozrządu a jeśli tak to czy coś jeszcze powinienem ? Gdzie w ogóle mogę szukać takich rzeczy i jakie są ceny ?
Czy oprócz tego warto robić np:
- polerowanie kolektora wydechowego - nie wiem czy tak to się dokładnie nazywa
- wstawić stumienicę - tutaj jest chyba wiele opinii ale jak jest naprawdę
- wstawić stożkowy filtr powietrza
- zmienić zawory na jakieś lepsze
- wyciąć środkowy tłumik - czy czasem nie będzie za głośno ?
- wstawić końcowy tłumik przelotowy - czy w diesle'ach sie coś takiego stosuje ?
Aha i jeszcze jedno bardzo ważne pytanie: jak będę zdejmował tą głowicę to czy musze ją oddawać do planowania czy warto czy lepiej nie ?
Sorki że was tak męczę :) Dzieki za odpowiedzi.



Awatar użytkownika
gregoreq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 14:46
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gregoreq » czw lip 13, 2006 21:58

Co do zwiekszenia mocy silnika sa 2 sensowne wyjscia

1) Takie sobie sensowne
Dolozenie trubo, plus oczywiscie wszytskie zmiany aby to turbo chodzilo , bylo juz kilka tematow na forum o tym poszukaj. Podobno duzo rzeczy do wymiany idzie i duzo roboty przy tym jest ( nie pamietam juz dokladnie )

2) Najbardziej sensowne
Wymiana silnika np. na SB-ka , jakiegos TDI lub co tam jeszcze zachcesz

Wdlg mojej opini w zwyklym kelkocie nie uzyszkasz sensownego zwiekszenia mocy przez takie bajery o ktorych piszesz.

- Wypolerowac mozesz jak bedziesz mial zdjeta glowice
- Strumienica watpie czy cos da
- Zamiast stozka proponowal bym zwykly filtr , tylko dbac o jego czystosc ( wiadomo diesel oddycha cala piersia wiec niskie opory na filtrze zalecane ) , mozesz go nawet przedmuchiwac sprezonym powietrzem co jakis czas.
- "... Zmienic zawory na lepsze ..." - kompletnie nie wiem o co B :otepienie:
- Tlumiki :otepienie: ( po porzednim pytaniu mnie jeszcze trzyma wiec nie wiem co napisac ;) )

Co do splanowania .

Wersja ksiazkowa :
Bierzesz linial przykladasz do glowicy i patrzysz . Jesli szczelina bedzie wieksza niz 1 mm to ja wywalasz i bierzesz inna . Glowica nie moze byc poddawana zadnej obrobce. Moze jest od strony cylindrow , czyms pokrywana lub jakies mega azotowanio-naweglanio-hartowanie ..... itd

Wersja mechanika :
Juz nie pamietam ale chyba jak jest do ok 0.8 to mozesz dac ja na planowanie powierzchni. Chociaz polak potrafi i raczej nie stosuje sie ograniczen :)

P.S. jeszcze mi sie przypomnialo, najzwyklejszy sposob na poprawe osiagow to dobre wyregulowanie dawki i kata wtrysku , sprawna pompa i wtryski , czyste filtry , dobry olej ( najlepiej rzepakowy ) i nowe wszytskie lozyska zeby opory toczenia byly znikome ;)


Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt lip 14, 2006 16:25

gregoreq, turbo w zwykły dieslu rozwali silnik !! ale gdyby nawet to jest to nie opłacalne warto wstawić TD


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 102 gości