Kopcenie przy zapalaniu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ForGin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 12:36

Kopcenie przy zapalaniu

Post autor: ForGin » wt lut 28, 2012 13:09

Witam, ostatnio zwróciłem uwagę, że jak samochód stoi po chmurka i sa opady deszczu lub śniegu, temaperatura jest ok +3 / -4 stop. podczas porannego odpalenia pojawia mi się chmura dymu, silnik przez pierwsze sekundy chodzi bardzo nierówno / rzuca nim / po chwuili sie ustatkuje jest ok. wymieniłem swiece - nic nie dało. Bede wdzieczny za jakies podpowiedzi. Pozdro.



Awatar użytkownika
Bolekrsko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 674
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 11:18
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Kopcenie przy zapalaniu

Post autor: Bolekrsko » wt lut 28, 2012 15:28

jakiego dymu? czarnego czy siwego ?


http://datingsidorsingel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Kopcenie przy zapalaniu

Post autor: stefano189 » wt lut 28, 2012 16:43

podłącze się do pytania, mam świeżo robioną głowice ( nowe szklanki, szlif wałka, nowe zawory popychacze, prowadnice), świeczki sprawdzone, wtryski odpowietrzone, a rano zawsze puści niebieskiego bąka i dosłownie przez 0,5 sek chodzi jakby na dwa gary, pozniej ok, w czsie dnia jak go zapalam po np. 4 godzinach pali z pół obrotu. Kąt wtrysku waha się między 50-52, dawka 3,8mg. Nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny. Mechanik mówił że pierścienie OK, kompresje trzyma.


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Kopcenie przy zapalaniu

Post autor: Baryla » wt lut 28, 2012 20:25

mam u siebie to samo, przestałem z tym walczyć :bigok: Silniki które posiadamy nie mają 10 czy 20tyś przebiegu tylko 200+ lub nawet 400+tyś więc już w pewnym stopniu są zużyte. A to chyba normalne że cała komora spalania jest zimna to pierwsze parę cykli spalania nie dopali dobrze ropy i wychodzi dymienie.



Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Kopcenie przy zapalaniu

Post autor: stefano189 » wt lut 28, 2012 20:29

kolego baryła, święta prawda to co piszesz, tylko niebieski bąk świadczy o spalaniu oleju, który dostaje się do komory spalania, a skąd on się tam bierze, jeśli :hmm: :hmm: mam prawie nową głowice, z nowymi uszczelniaczami itp., to mnie bardzo dziwi.


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Kopcenie przy zapalaniu

Post autor: Baryla » wt lut 28, 2012 21:11

i ze źle dopalonej ropy też będzie chmurka niebieska. Jak wtryski leją to też będzie kopcił na niebiesko.



Awatar użytkownika
krzysiek1606
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: pn lis 21, 2011 13:44
Lokalizacja: mazowieckie

Kopcenie przy zapalaniu

Post autor: krzysiek1606 » wt lut 28, 2012 22:52

Mechanik mówił że pierścienie OK, kompresje trzyma.

a ile jest dla tego mechanika ok??
znam takich co mierzą mówią jest ok ana pytanie ile jest na danym cylindrze
po prostu zapominają :bigok:


krzysiek.[audi a4 b5 avant +++ ]
246HP-472NM [ soft by spanky ]

oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW

ForGin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 12:36

Kopcenie przy zapalaniu

Post autor: ForGin » czw mar 15, 2012 20:02

Witam, u mnie ten temat znikł. pojawiło się słoneczko i niebieski dymek znikł. Mechanik powiedział podobnie co kolega Baryła, jeśli na 12 tys km dolewam oleju mniej niz 0,5 litra to tylko jezdzić i sie cieszyc :D



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Kopcenie przy zapalaniu

Post autor: tomogolf2 » czw mar 15, 2012 22:25

wlasnie, a ja dolewam 1litr na 1000km... rano jak odpali lekko leci jakis metny dymek,pracuje dosc rowno, mrozy nie mrozy odpala, turbo nie puszcza oleju, tazke silnik suchy i nic z niego nie kapie.... wiec gdzie znika olej? :bajer: czyzby az tyle oleju szlo przez uszczelniacze zaworowe??


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Kopcenie przy zapalaniu

Post autor: Baryla » czw mar 15, 2012 23:02

tomogolf2 pisze:wlasnie, a ja dolewam 1litr na 1000km... rano jak odpali lekko leci jakis metny dymek,pracuje dosc rowno, mrozy nie mrozy odpala, turbo nie puszcza oleju, tazke silnik suchy i nic z niego nie kapie.... wiec gdzie znika olej? :bajer: czyzby az tyle oleju szlo przez uszczelniacze zaworowe??
wątpliwe, mój JR lekko grzebnięty łykał od 0,5 do 1l na 1000km, kulał po odpaleniu, leciutko przykopcił na niebiesko a uszczelniacze miał założone nowe. Turbinę wyeliminowałem na 100% bo mtdi na tym samym turbo na 6tyś wziął jakieś 2mm z bagnetu :bigok: Co do odpalania to i w -20 gadał, ale ledwo. Kompresje miał od 21 do 26 bar :D



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Kopcenie przy zapalaniu

Post autor: tomogolf2 » czw mar 15, 2012 23:14

ech te nieszczesne pierscienie... w sumie ten 1Z ma juz prawie 500tys km nalatane moze warto go rozebrac i popatrzec co tam za chohlik w srodku siedzi :grin:


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 190 gości