stan tłoków po spotkaniu z zaworami

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
latirro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: pn paź 24, 2011 18:04
Lokalizacja: Suwałki

stan tłoków po spotkaniu z zaworami

Post autor: latirro » wt lut 21, 2012 14:02

Witam, miałem niefortunny wypadek i przestawił mi się rozrząd, pękły 3 szklanki nad zaworami i delikatnie zawory odcisnęły się na tłokach, widać to na zdj:
tłok1
Obrazek
tłok3
Obrazek
tłok4
Obrazek
teraz moje pytanie czy kwalifikują się one do wymiany, czy wystarczy je lekko wyrównać albo zostawić jak są? żadnych luzów na tłokach nie ma, próg na tulei tylko minimalny i żadnych zadrapań na tulejach. Głowicę dostanę całą kompletną używaną więc nią się nie przejmuję tylko chciałbym ocenić czy te odciski będą miały jakiś istotny wpływ na proces spalania i całą pracę silnika? pozdrawiam



Awatar użytkownika
Qball
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: pn lis 24, 2008 14:14
Lokalizacja: Zdunek/Myszyniec
Kontakt:

stan tłoków po spotkaniu z zaworami

Post autor: Qball » wt lut 21, 2012 14:30

Powiem tak. Ja miałem podobnie u siebie i autko złożone i silnik chodzi bardzo dobrze :satan: i nie widzę różnicy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14138
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

stan tłoków po spotkaniu z zaworami

Post autor: Michał_1977 » wt lut 21, 2012 14:49

Zrób kompleksowo głowicę,zmień pasek i ma hulać.Możesz jeszcze pierścionki zmienić,mając czapkę zdjętą.Będziesz miał prawie szwedzki remont.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
latirro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: pn paź 24, 2011 18:04
Lokalizacja: Suwałki

stan tłoków po spotkaniu z zaworami

Post autor: latirro » wt lut 21, 2012 14:55

zastanawiałem się nad pierścieniami ale oleju nie bierze i kanału brak więc komplikuje to cały zabieg. Wyrównać trochę te odciski(głównie na 4 tłoku) czy zostawić jak jest i mieć pewność że żadne opiłki nie zostaną w środku?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14138
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

stan tłoków po spotkaniu z zaworami

Post autor: Michał_1977 » wt lut 21, 2012 15:10

latirro pisze:czy zostawić jak jest i mieć pewność że żadne opiłki nie zostaną w środku?
Zetnij to jakimś ostrym dłutkiem i więcej nie ruszaj.Można by było liznąć drobnym papierkiem na klocku,ale raczej nie ma sensu :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
latirro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: pn paź 24, 2011 18:04
Lokalizacja: Suwałki

stan tłoków po spotkaniu z zaworami

Post autor: latirro » wt lut 21, 2012 15:25

myślę że wasze odpowiedzi koledzy wyczerpały wszystko co chciałem wiedzieć przed dalszym działaniem, dziękuję i pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

stan tłoków po spotkaniu z zaworami

Post autor: JABcok20 » wt lut 21, 2012 18:45

Sprawdz czy tłoki wychodzą równo ponad blok a jak będziesz wymieniał pierścienie to sprawdz czy ni ema luzów na korbowodach i trzpieniu tłoka...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

apln
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt cze 19, 2009 17:05
Lokalizacja: SY/SLU/SG
Kontakt:

stan tłoków po spotkaniu z zaworami

Post autor: apln » wt lut 21, 2012 21:48

Jak nie pogięło korbowodów to będzie hulać bez żadnych problemów, wyrównywać nie musisz.


I am traveler of both time and space...

Awatar użytkownika
areczek0000000
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw sty 19, 2012 19:12

stan tłoków po spotkaniu z zaworami

Post autor: areczek0000000 » wt lut 21, 2012 21:58

Ciekawe czy przy takim zabiegu nie dostały panewki???


Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
https://auto-doctorek.jimdo.com/

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14138
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

stan tłoków po spotkaniu z zaworami

Post autor: Michał_1977 » wt lut 21, 2012 22:40

areczek0000000 pisze:Ciekawe czy przy takim zabiegu nie dostały panewki???
Nic im nie będzie.Tam siły inaczej się rozkładają niż w przypadku biednego zaworu na marnym trzonku :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
maks149
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: sob lis 07, 2009 20:37
Lokalizacja: Lubatowa (RKR)

stan tłoków po spotkaniu z zaworami

Post autor: maks149 » śr lut 22, 2012 13:08

Ja tak samo miałem w scenicu II tylko mi się pasek urwał podczas jazdy do wymiany szklanki Zawory(pogięte) kompletny rozrząd + koszty z ściągnięciem głowicy (uszczelka Itp.) Mnie taka usterka wyniosła 3tyś (ale do renault są części droższe)


Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km

mandat007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lut 11, 2012 12:04
Lokalizacja: Podkarpacie(Kańczuga)

stan tłoków po spotkaniu z zaworami

Post autor: mandat007 » śr lut 22, 2012 23:26

u mnie przestawiony rozrząd ----> pęknięty zawór uderzył w tłok i gniazdo głowicy do wstawienia, tuleja w bloku do wstawienia ale na szczęście wałka rozrządu nie wykrzywiło
Tobie to i tak się udało że bez poważnych uszkodzeń



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 221 gości