EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
koVWal
Golf Uzależnia
Golf Uzależnia
Posty: 497
Rejestracja: czw sty 28, 2010 12:22
Lokalizacja: Teresin/ Bydgoszcz
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: koVWal » pn lut 20, 2012 18:41

Witam. Posiadam audi a4 1Z i w EGR miałem wkręconą śrubkę a na to nasunięty wężyk. Nie wiedziałem prędzej o tym, dziś to zobaczyłem i wykręciłem tą śrubkę. Moje pytanie brzmi dlaczego ta śrubka była tam wkręcona? Czy lepiej ją z powrotem wkręcić czy jeździć bez niej? :pub:


Moje MK2 ;)
viewtopic.php?t=304644
Moje byłe MK3 TDI GTI 20 JAHRE----> viewtopic.php?f=88&t=363229

Awatar użytkownika
mariusz514
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: wt maja 05, 2009 12:18
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Re: EGR out - wrazenia

Post autor: mariusz514 » pn lut 20, 2012 20:03

dexter7d pisze:wlasnie poszedlem sprawdzic co i jak - wyglada ze mozna to samemu zrobic.

ale jest zonk - cieknie olej z EGR - co to oznacza ???
wrzucilem nowy topi w tym dziale
nie dorzeczne olej w EGR ??? :crazy: przecież nim idą spaliny tylko , a nawet jak jest tam jakiś olej ( ze spalinami) to chyba są niewielkie ilości ,więc to chyba coś innego leci



Awatar użytkownika
mariusz514
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: wt maja 05, 2009 12:18
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Re: EGR out - wrazenia

Post autor: mariusz514 » pn lut 20, 2012 20:08

koVWal pisze:Witam. Posiadam audi a4 1Z i w EGR miałem wkręconą śrubkę a na to nasunięty wężyk. Nie wiedziałem prędzej o tym, dziś to zobaczyłem i wykręciłem tą śrubkę. Moje pytanie brzmi dlaczego ta śrubka była tam wkręcona? Czy lepiej ją z powrotem wkręcić czy jeździć bez niej? :pub:
kolego wrzuć fotkę jak to wszystko wygląda, moim zdaniem jak ktoś ją wkręcił to niech jest, bezcelowo chyba ktoś tego nie zrobił



Awatar użytkownika
Lampart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 540
Rejestracja: pn wrz 13, 2010 18:32

EGR out - wrazenia

Post autor: Lampart » pn lut 20, 2012 20:20

po to ta śrubka by podciśnienie nie uciekało....


oswoić autyzm, http://www.michalautyzm.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km :okej: :satan:

Obrazek

Awatar użytkownika
dexter7d
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt sie 30, 2011 20:47

Re: EGR out - wrazenia

Post autor: dexter7d » pn lut 20, 2012 20:33

mariusz514 pisze:
dexter7d pisze:wlasnie poszedlem sprawdzic co i jak - wyglada ze mozna to samemu zrobic.

ale jest zonk - cieknie olej z EGR - co to oznacza ???
wrzucilem nowy topi w tym dziale
nie dorzeczne olej w EGR ??? :crazy: przecież nim idą spaliny tylko , a nawet jak jest tam jakiś olej ( ze spalinami) to chyba są niewielkie ilości ,więc to chyba coś innego leci

wlasnie uzyskalem informacje
"Przez EGR idą spaliny ,,i generalne działa on tylko na postoju ... tj wolnych obrotach ....
Wiadomo ,że w TDI zawsze trochę oliwy poleci wężami + do tego sadza i w EGR jest BAGNO
.."

wiec uznaje ze na tym zdjeciu jest - no wlasnie - sam nie wiem :) bede musial chyba najpierw wyczyscic

Obrazek


"What if you found a portal to a parallel universe?"

Awatar użytkownika
mariusz514
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: wt maja 05, 2009 12:18
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: mariusz514 » wt lut 21, 2012 13:11

kolego przypuszczam ze masz ostro zawalony zawór EGR i kolektor, mocno zawalony układ ma gdzieś ujście dlatego spaliny, z cząstkami oleju uciekają na zewnątrz, weź się za wyczyszczenie tego wszystkiego i daj nowe uszczelki między łączeniami i będzie wszystko ok :D



Awatar użytkownika
dexter7d
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt sie 30, 2011 20:47

Re: EGR out - wrazenia

Post autor: dexter7d » wt lut 21, 2012 17:11

mariusz514 pisze:kolego przypuszczam ze masz ostro zawalony zawór EGR i kolektor, mocno zawalony układ ma gdzieś ujście dlatego spaliny, z cząstkami oleju uciekają na zewnątrz, weź się za wyczyszczenie tego wszystkiego i daj nowe uszczelki między łączeniami i będzie wszystko ok :D
dzieki za diagnoze
wlasnie dzwonilem do sklepu pytac o uszczelke do kolektora i srodek czyszczacy
dzwonilem tez do dwoch warsztatow spytac ile by chcieli za to wziac - a ze mieszkam w UK to wywalili - 50 funtow :shock: (tak nawiasem mowiac ile w Polsce musialbym zaplacic ? )
wiec bede to robil sam - mam nadzieje ze dam rade i nic nie schrzanie

mam jednak pytanie -
moj silnik to tdi pd ATD- tutaj jest w miare ladna fajna foto porada http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... &start=616" onclick="window.open(this.href);return false;
tyle ze do silnika ALH

pytanie jest czy latwo zdejme kolektor - czy z tylu latwo sie dostane do srub - na tej poradzie kolekor jest pokazany po zdjeciu
zakladam ze dostane sie latwo do tych srub od gory - nie mam kanalu.

druga sprawa - wyglada to bardzo podobnie do mojego silnika - moge sie na tym wzorowac ? nie popsuje nic ?

prosze o porade


"What if you found a portal to a parallel universe?"

Behemoth1987
GREEN
GREEN
Posty: 666
Rejestracja: śr maja 20, 2009 12:18
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: Behemoth1987 » wt lut 21, 2012 19:38

są duże szanse że śruby są tak zapieczone że ich nie odkręcisz potrzebny jest dobry klucz mowa tu o tych 2 na samym dole przy kolektorze tym wydechowym reszta idzie już spoko


Obrazek



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: EGR out - wrazenia

Post autor: Haki » wt lut 21, 2012 20:45

wlasnie uzyskalem informacje
"Przez EGR idą spaliny ,,i generalne działa on tylko na postoju ... tj wolnych obrotach ....
Wiadomo ,że w TDI zawsze trochę oliwy poleci wężami + do tego sadza i w EGR jest BAGNO
.."

wiec uznaje ze na tym zdjeciu jest - no wlasnie - sam nie wiem :) bede musial chyba najpierw wyczyscic

Obrazek[/quote]


To chyba nawet moje słowa :bajer:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
dexter7d
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt sie 30, 2011 20:47

Re: EGR out - wrazenia

Post autor: dexter7d » wt lut 21, 2012 20:51

Haki pisze:

To chyba nawet moje słowa :bajer:
Twoje Twoje.
uznalem ze madre to zacytowalem :grin:

a tak a propos czyszczenia zabiore sie za to w piatek - mam nadzieje ze to choc troche ma wplyw na to buczeniem miedzy 1500 - 1800 z ktorym walcze od wrzesnia
e kolektor i EGR jest zasyfiony - ze wyczyszcze i to pomoze

--- te obejmy na tych rurach gumowych sa bardzo sztywne - kombinerkami je scisnac ??? tak sie je zdejmuje ? (chodzi mi o ta z lewej na zdjeciu powyzej obok EGR )

jeszcze jedno wazne pytanie : jak juz zdejme kolektor i EGR i pojde czyscic to czy wlot w glowicy niczym sie nie zdazy zabrudzic ? nie trzeba sie zbytnio przejmowac ??
w koncu tam idzie mieszanka ropy z powietrzem - powinno byc czysto


"What if you found a portal to a parallel universe?"

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: JABcok20 » wt lut 21, 2012 21:22

Haki egr nie działa tylko na postoju;) hehe po co konstruktorzy zrobili egr ? żeby działał jak samochód stoi sobie bezruchu :D


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
mariusz514
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: wt maja 05, 2009 12:18
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Re: EGR out - wrazenia

Post autor: mariusz514 » śr lut 22, 2012 00:07

dexter7d pisze:
Haki pisze:

To chyba nawet moje słowa :bajer:
Twoje Twoje.
uznalem ze madre to zacytowalem :grin:

a tak a propos czyszczenia zabiore sie za to w piatek - mam nadzieje ze to choc troche ma wplyw na to buczeniem miedzy 1500 - 1800 z ktorym walcze od wrzesnia
e kolektor i EGR jest zasyfiony - ze wyczyszcze i to pomoze

-jak najbardziej wszystko możne być ze sobą powiązane

--- te obejmy na tych rurach gumowych sa bardzo sztywne - kombinerkami je scisnac ??? tak sie je zdejmuje ? (chodzi mi o ta z lewej na zdjeciu powyzej obok EGR )
- tak kombinerkami ją ścisnąć, i w tedy wszystko zejdzie , później możesz zastąpić taką obejmą http://allegro.pl/opaska-obejma-zacisko ... 68861.html" onclick="window.open(this.href);return false; ale jak jest ok to zostaw ja szkoda wydawać pieniądze

jeszcze jedno wazne pytanie : jak juz zdejme kolektor i EGR i pojde czyscic to czy wlot w glowicy niczym sie nie zdazy zabrudzic ? nie trzeba sie zbytnio przejmowac ??
w koncu tam idzie mieszanka ropy z powietrzem - powinno byc czysto
nic tam nie wleci , spokojna Twoja głowa :-) , bez problemu sam zrobisz trzeba dużo chęci i trochę wiedzy :grin: , kup tylko dobre klucze imbusowe lub je pożycz , takimi bez problemu sobie poradzisz http://allegro.pl/beta-zestaw-komplet-k ... 33607.html" onclick="window.open(this.href);return false;, do tego grzechotka dobre i klucze nasadowe do zaworu EGR( dół zaworu , dwie śruby)



Awatar użytkownika
mariusz514
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: wt maja 05, 2009 12:18
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: mariusz514 » śr lut 22, 2012 00:10

nie trzeba kanału od dołu nic nie zdziałasz :bigok:



Awatar użytkownika
mariusz514
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: wt maja 05, 2009 12:18
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: mariusz514 » śr lut 22, 2012 00:13

jedynie co możesz popsuć to urwać śruby (trzymające EGR od dołu, fotka wstawiona przez kolegę Behemoth1987) tak jak ja to zrobiłem :okej:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 203 gości