golf mk3 tdi dziwny przypadek brak mocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

golf mk3 tdi dziwny przypadek brak mocy

Post autor: stefano189 » śr lut 15, 2012 19:40

ustaw dawkę nastawnikiem na 3,8 mg- 4,5 mg, wtedy odpal auto. 12 mg to stanowczo za mało. :hmm:

jakie masz wartości w BS 004 pozycja 2 i 3. Wymagane jest 17,4, które ciężko uzyskać, ja mam 8,9 - 9,1, a jeśli masz poniżej 5, to znaczy że coś z ciśnieniem nie halo.


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

golf mk3 tdi dziwny przypadek brak mocy

Post autor: JABcok20 » śr lut 15, 2012 20:21

Dawka 12 jest na całkiem zimnym silniku, na rozgrzanym jest 3,0mg, wartości w grupie 004 sa takie jak trzeba dochodzily mi do 13,2. ciśnienie w pompie 6 bar, Rozbierałem wtrysk i [patrzyłem na końcówki i sprężyny z podkładkami , wszystko ok. Wszystko wskazuje na pompe że fala inna albo podmieniona podkładka pod tłokorozdzielaczem, sam już nie wiem. sprężanie na cylindrach nie jest idealne mierzytłem na 4 jest 24 bary ( wysoka korekcja wtrysku) na ciepłym silniku a na 1 26 barów czyli pewnie dlatego kopci na zimnym i nierówno pracuje ale czy to może mieć wpływ na brak mocy coś jakby z 90 zrobiło sie 70 a mam do czego porównać bo jeżdżę 1z na codzień.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
krzysiek1606
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: pn lis 21, 2011 13:44
Lokalizacja: mazowieckie

Re: golf mk3 tdi dziwny przypadek brak mocy

Post autor: krzysiek1606 » śr lut 15, 2012 22:42

[quote="JABcok20"]Podmieniony nastawnik, zero reakcji jedzie tak samo. Problem musi leżeć w pompie. Na zimnym silniku kopci i nierówno pracuje jakby wtryski lały a są sprawdzone, korekcje na wtryskach na zimnym bardzo wysokie zwłaszcza na jednym około 2,5-3. po 3 minutach pracuje lepiej.


a powietrza w przewodach nie ma???


krzysiek.[audi a4 b5 avant +++ ]
246HP-472NM [ soft by spanky ]

oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

golf mk3 tdi dziwny przypadek brak mocy

Post autor: JABcok20 » śr lut 15, 2012 22:47

Bąble idą ale mierzyłem ciśnienie w pompie i jest 6 bar więc raczej brak paliwa w pompie chyba odpada... sam już nie wiem. mi się wydaje że jak "Mietek" uszczelniał pompę to zgubił podkładkę pod tłokorozdzielacz i dał grubszą tylko to przy chodzi mi na myśl.
No i ucięty był przewód 49 z kompa a prowadzi do pompy brązowo biały więc jak to miało pracować( a pracowało, 49 to przewód do elektromagnesu który przesuwa czujnik dawki. Według schematu elektromagnes w pompie ma dwa piny 5 i 6 według kostki więc skoro, jeden idzie z przekaźńika a drugi z komputera. Po odpaleniu na przewodzi idącym z pompy wystepuje 12 V czyli pewnie impulsy zależnie od wciśnięcia gazu itp. Tak czy siak vag pokazuje dawke pod obciązeniem taką jak na moim "sprawnym" 1z który idzie o jakies 10-20 koni lepiej. Więc elektromagnes pracuje ok i wychyla czujnik dawki ok to gdzie to paliwo?

Arwam ty grzebałeś sporo przy tłokorozdzielaczach ( pewnie więcej ode mnie ) co myślisz da rade tam włożyć podkładke grubszą niż seryjna pod tłoczek bo to na pewno zrobi różnice.
Ostatnio zmieniony śr lut 15, 2012 23:04 przez JABcok20, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
krzysiek1606
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: pn lis 21, 2011 13:44
Lokalizacja: mazowieckie

golf mk3 tdi dziwny przypadek brak mocy

Post autor: krzysiek1606 » śr lut 15, 2012 22:58

ja po zmianie tłoka i głowiczki z 10 na 11 miałem problem korekcjami i na zimnym było od 3 do -3 wymiana filtra paliwa pomogła


krzysiek.[audi a4 b5 avant +++ ]
246HP-472NM [ soft by spanky ]

oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

golf mk3 tdi dziwny przypadek brak mocy

Post autor: JABcok20 » śr lut 15, 2012 23:21

Filtr niby nowy, któryś z poprzednich 5 mechaników pomyślał o jego wymianie;) ale mówie ciśnienie w pompie 6 bar sam mierzyłem dzisiaj po przygazowaniu wzrasta więć to chba nie to. Samochód po przygazowniu bez ciśńienia turbiny czyli do 2000 tys nie ma wogóle życia zwaszcza na 4 i 5 biegu i wogóe pracuje za cicho. datego mi sie wydaje ze spieprzone uszczelnianie pompy. Gadałem dzisiaj z facetem i mówił ze przed uszczelnieniem zanim zaczął lać ekorope( która mu rozszczelniła pompe) samochód strasznie kopcił po dodaniu gazu a po uszczelnieniu już nie. Wymieniłem turbo a plastikowe rury nie mają wewnątrz tych metalowych tuleji więc jak ścisnę za mocno rurę to ją spłaszczę i tak pewnie było , ale był dym a tera nima.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

golf mk3 tdi dziwny przypadek brak mocy

Post autor: JABcok20 » śr lut 15, 2012 23:23

Tak sobie myślę, chyba wezmę zmierze suwmiarką głębokość tłokorozdzielacza w pompie jak jest cofnięty to mi da jakieś rozeznanie odnośnie podkładki pod tłokorozdzielaczem porównam z drugą;)


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
krzysiek1606
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: pn lis 21, 2011 13:44
Lokalizacja: mazowieckie

golf mk3 tdi dziwny przypadek brak mocy

Post autor: krzysiek1606 » czw lut 16, 2012 07:52

dla porównania wrzucam ci logi 90 słabo jeżdżącej

http://vaglog.rtnet.pl/krzysztof.ujazdowski_65018.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/krzysztof.ujazdowski_65019.html" onclick="window.open(this.href);return false; :crazy:
i po wymianie przepływomierza na inny w miarę sprawny
http://vaglog.rtnet.pl/krzysztof.ujazdowski_65060.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/krzysztof.ujazdowski_65061.html" onclick="window.open(this.href);return false; :helm:
po założeniu nowego orginalnego przepływomierza auto jak nowe :grin:
wrzuć logi to coś się wyjaśni :kac:


krzysiek.[audi a4 b5 avant +++ ]
246HP-472NM [ soft by spanky ]

oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

golf mk3 tdi dziwny przypadek brak mocy

Post autor: JABcok20 » czw lut 16, 2012 14:51

Dzięki ale tutaj widać jak byk że zadane nie pokładaja się z rzeczywistymi, u mnie wszystko gra, w 100%. program nic nie pokazuje, dawka , map , maf , kąt dynamiczny to wszystko jest tak jak trzeba, kąt wtrysku, , rozrząd wszystko gra, sprawdziem głębokość tłokorozdzielacza przez śrubę w głowiczce i jest taka sama jak w moim passacie b4 chociaż inne numery pompy i też 1z. więc gdzie się rozbiegło te 10-15 koni to nie wiem. skoro program pokazuje wszystko ok.
w kanale 001 mam pod maksymalnym obciążeniem dawke 35.2. jaka był u Ciebie po wymianie na dobry?
znaazem jeden log po wymianie. ten wyżej jest z mk3 z probemem, ten nizej z mojego passata przed wymianą fitrów powietrza paliwa , oleju itp( w pasacie lekkie przeładowanie wyszło ale nie odcina)
http://vaglog.rtnet.pl/zeejay83_72244.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W mk3 widaćjak być że turbo ospałe za późno wstaje ( praca silnika za cicha ).


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
krzysiek1606
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: pn lis 21, 2011 13:44
Lokalizacja: mazowieckie

golf mk3 tdi dziwny przypadek brak mocy

Post autor: krzysiek1606 » czw lut 16, 2012 15:16

zrób porządnie logi 1+4 i 3+11 od 1000 rpm do 4200 będzie więcej widać
a przede wszystkim rozgrzej silnik min 80 stopni


krzysiek.[audi a4 b5 avant +++ ]
246HP-472NM [ soft by spanky ]

oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

golf mk3 tdi dziwny przypadek brak mocy

Post autor: JABcok20 » czw lut 16, 2012 15:35

Przepływka pokazywała ok, podmieniłem nawet dla pewności na swoją sprawną 100% nic to nie dało. Samochód oddałem ale temat na pewno jeszcze odgrzeję bo tak łatwo się nie poddam :chytry: U Ciebie widać jak być na walniętym przepływomierzu że dawka nie była maksymalna, u mnie tego nie ma. ładnie ciągnie maksymalną czyi nastawnik jest wysterowany właściwie ale dymu nie widziałem i silnik pracował za cicho, zresztą widać jak wstawała idealna turbina jakby za wolno w porównaniu do mojego 1z z immo. ciekawe czy komprecha ma aż taki wpływ na pracę silnika.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości