TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

beliar666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz lut 12, 2012 20:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: beliar666 » śr lut 15, 2012 09:33

Hmmm... a czy wgranie nowej mapy poprawi zapalanie auta w czasie takich mrozów jak były czy to jest rozwiązanie tylko dla dodatnich temp. i ciepłego motorka?



Awatar użytkownika
LordSpooky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn paź 19, 2009 11:47
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: LordSpooky » śr lut 15, 2012 12:35

beliar666 pisze:Hmmm... a czy wgranie nowej mapy poprawi zapalanie auta w czasie takich mrozów jak były czy to jest rozwiązanie tylko dla dodatnich temp. i ciepłego motorka?
Na pewno poprawi odpalanie na cieplym silniku.



Awatar użytkownika
_pączek_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 639
Rejestracja: sob maja 06, 2006 22:08
Lokalizacja: wisła
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: _pączek_ » śr lut 15, 2012 12:54

tomek08 pisze: krissek napisał(a):a jakbyś radził to sprawdzić??
wężyki niestety mam nieprzezroczyste...
jak sprawdzić smoka??
zaznaczam że auto odpala tym gorzej im jest większy mróz

zmień na próbę wężyk na przezroczysty od filtra do pompy. Smok musisz wyjąć ze zbiornika i sprawdzić czy jest czysty w środku i przez ten syf jaki się może znajdować w środku może się zapowietrzać, ja tak miałem.
Do smoka można się dostać przez tylne siedzenie, składasz je (siedzenie, oparcie pozostaje na miejscu), pod wykładziną masz klapkę na trzy wkręty, wypinasz kostkę, odłączasz wężyki i odkręcasz nakrętkę jak w słoiku i wyciągasz do góry smok.
pobawię się jak pogoda pozwoli bo niestety auto zimuje na wolnym powietrzu
a powiedzcie jakie sa objawy padających wtrysków i kończącej się popmy



beliar666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz lut 12, 2012 20:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: beliar666 » śr lut 15, 2012 13:11

Jeżeli poprawi się tylko na ciepłym a na zimnym dalej będą problemy to może lepiej od razu robić pompę do porządku i mieć święty spokój niż dwa razy ponosić koszty bo tą pompę prędzej czy później i tak szlak trafi.Tylko skąd tu mieć pewność że to na 100% pompa, skoro takie objawy daje nie tylko pompa ale także wiele innych rzeczy :banghead:



Awatar użytkownika
hugobossbb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt kwie 14, 2009 10:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: hugobossbb » śr lut 15, 2012 13:31

Cześć,
U mnie mam podobne problemy jak wyżej ale nie do końca.
Od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka z olejem ale jak zapale zgasza i znów zapale to znika wiec może to nie jest ze sobą powiązane.
Od 3 dni jak odpalam rano to strasznie ciężko załapuje, kręcę i kręcę ale jak już załapie to przez chwilę nierówno chodzi i kopci na biało i po jakichś 30 sek wszystko jest ok. Na ciepłym silniku zapala bez problemu i nic nie kopci na zimnym masakra :/
Dodatkowo w czasie jazdy czasami jakby nie działała turbina przy przyśpieszaniu czuję jakby mi ktoś na chwilę ręczny zaciągnął.
Byłem u jednego mechanika i powiedział mi że to pompa wodna i trzeba przy okazji też rozrząd wymienić.
Dziś jadę do kolejnego ciekawe co on mi powie.

Macie jakieś pomysły gdzie może leżeć przyczyna ?

Pozdr



beliar666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz lut 12, 2012 20:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: beliar666 » śr lut 15, 2012 14:26

Y !!!UNREAD_POSTprzez hugobossbb » Śr lut 15, 2012 12:31
Cześć,
U mnie mam podobne problemy jak wyżej ale nie do końca.
Od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka z olejem ale jak zapale zgasza i znów zapale to znika wiec może to nie jest ze sobą powiązane.
Od 3 dni jak odpalam rano to strasznie ciężko załapuje, kręcę i kręcę ale jak już załapie to przez chwilę nierówno chodzi i kopci na biało i po jakichś 30 sek wszystko jest ok. Na ciepłym silniku zapala bez problemu i nic nie kopci na zimnym masakra :/
Dodatkowo w czasie jazdy czasami jakby nie działała turbina przy przyśpieszaniu czuję jakby mi ktoś na chwilę ręczny zaciągnął.
Byłem u jednego mechanika i powiedział mi że to pompa wodna i trzeba przy okazji też rozrząd wymienić.
A to ciekawe nie byłeś przypadkiem u tego samego fachowca co ja :bajer: bo mi powiedział to samo żebym sobie rozrząd przy okazji zrobił ,że robocizna taniej wyjdzie
,bo on chyba myśli(przepraszam za wyrażenie)że ja sram kasą.Już tyle do tego trupa włożyłem kasy a to tylko drobne rzeczy porobiłem i to w dodatku nie wszystkie bo jeszcze muszę z zawieszeniem robić.
Tylko w moim przypadku chodziło o pompę wtrysków a nie wody



futuuure
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 14:17

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: futuuure » śr lut 15, 2012 16:25

Witam.

Miałem podobne problemy jak Wy, że silnik ciężko odpala na zimnym. Rano podpiąłem się na kable do innego uruchomionego auta i od razu nagrzałem raz świece i spróbowałem odpalić. Ku mojemu zdziwieniu mój samochód bardzo dobrze odpalił (tak jak na ciepłym). Z tego wniosek akumulator albo rozrusznik. Akumulator udało mi się sprawdzić w serwisie skody (po znajomości) okazało się, że jest dobry. Wyjąłem rozrusznik, który w rękach dobrze się kręcił. Po wymianie jednej tulejki, przesmarowaniu elementów mechanicznych smarem (wcześniej nie było go prawie wcale) auto rano odpaliło super.

Wydaj mi się, że ten powiedzmy "test" może pomóc też i wam.

Pozdrawiam



beliar666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz lut 12, 2012 20:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: beliar666 » śr lut 15, 2012 18:18

Zadzwonił do mnie facet z serwisu Boscha(tam gdzie mam aktualnie autko) i mówił że posprawdzał go pod komputerem i na pewno mam źle ustawiony kąt wtrysku.
Było ustawiono na 20 i że tu może być przyczyna złego palenia na mrozach. Autko zostaje jeszcze do jutra bo chce zobaczyć jak rano zapali jak zagada to ok(to znalazłem przyczynę) jak nie to będą dalej szukać.
Więc mam takie pytanie ile powinien wynosić książkowo ustawiony kąt wtrysku w silniku AHF bo on mówił coś że ustawi go w granicach 70 ale to wydaje mi się trochę za dużo.
I jeszcze jedna sprawa poprzedni( nie mechanik) elektryk powiedział że sprawdzał kąt wtrysku i że jest ustawiony dobrze :jezor:



Awatar użytkownika
daniocrack
Forum Master
Forum Master
Posty: 1023
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 13:02
Lokalizacja: ZCH
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: daniocrack » śr lut 15, 2012 18:45

beliar666 pisze:Zadzwonił do mnie facet z serwisu Boscha(tam gdzie mam aktualnie autko) i mówił że posprawdzał go pod komputerem i na pewno mam źle ustawiony kąt wtrysku.
Było ustawiono na 20 i że tu może być przyczyna złego palenia na mrozach. Autko zostaje jeszcze do jutra bo chce zobaczyć jak rano zapali jak zagada to ok(to znalazłem przyczynę) jak nie to będą dalej szukać.
Więc mam takie pytanie ile powinien wynosić książkowo ustawiony kąt wtrysku w silniku AHF bo on mówił coś że ustawi go w granicach 70 ale to wydaje mi się trochę za dużo.
I jeszcze jedna sprawa poprzedni( nie mechanik) elektryk powiedział że sprawdzał kąt wtrysku i że jest ustawiony dobrze :jezor:
49-51 ja w swoim AHF ustawilem sobie 57-59 celem lepszego odpalania na zimnym ciekawe ile Cie zakasuja za ta opcje bo taki zabieg z tego co sie orientuje ustawienia kata to 150zl w gore :popcorn:



numi19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr paź 29, 2008 10:52
Lokalizacja: Koronowo
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: numi19 » śr lut 15, 2012 19:20

Witam wszystkich
Mam mały problem z odpalaniem mojego golfa po dłuższym postoju i szczególnie przy ujemnych temperaturach. Latem było o wiele lepiej. Gdy rano chcę go odpalić auto kręci dość długo i czasami odpala za 2 czasami za 3 razem. Kontrolką od świeć pali się około 8sek jak jest zimny więc normalnie.... Świece wymieniłem wczoraj na nowe Beru. Akumulator i rozrusznik też są sprawne napewno. Jak byłem wczoraj u mechanika powiedział mi że albo mam walnięty czujnik temp. wody (zielony 4piny) albo źle ustawiony kąt wtrysku. Podłączyłem auto pod vaga i sprawdziłem czy nie ma jakiś błędów czujnika ale niestety nic nie pokazało. Zrobiłem też według znalezionych opisów test konta wtrysku nie wiem czy dobrze? Mechanik powiedział mi jeszcze żebym rano przed odpaleniem auta odpioł czujnik i zabaczył czy odpali lepiej. czy może być tak, że czujnik jest walnięty ale nie pokazuje w vagu? temperatura na zegarach też normalnie rośnie do 90stopni.??
Prosiłbym o jakieś wskazówki co mam zrobić bo denerwuje mnie już ta sytuacja. A mechanik jest akurat zajęty więc chciałbym sam pokombinować.
Ps. Po odpięciu czujnika auto odpalilo za pierwszym strzałem. Ale nie wiem czy nie przez to że dzisiaj jest na plusie??? Gdyby był mróz wtedy byłbym pewien.
W teście konta wtrysku przy rozgrzanym silniku do 90stp. w VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2:
W Basic settings pokazuje mi od 19 do 23 natomiast w MB od 45 do 52?? Które jest poprawne???
Z góry dziękuję wszystkim za pomoc
Pozdrawiam Obrazek Obrazek


Numi19

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: italiano_83 » śr lut 15, 2012 19:22

beliar666 pisze:Więc mam takie pytanie ile powinien wynosić książkowo ustawiony kąt wtrysku w silniku AHF
Książka to jedno- życie to drugie ... jest zakres widoczny w tdi timig i w nim ma się mieścić kąt wtrysku. Im bardziej przyspieszony ( 50+) tym auto powinno lepiej odpalać- po prostu szybciej polewany jest gnój na tłoki...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

beliar666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz lut 12, 2012 20:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: beliar666 » śr lut 15, 2012 19:48

49-51 ja w swoim AHF ustawilem sobie 57-59 celem lepszego odpalania na zimnym ciekawe ile Cie zakasuja za ta opcje bo taki zabieg z tego co sie orientuje ustawienia kata to 150zl w gore :popcorn:
Jak mnie skasuje 150zł to chyba nie duża cena za święty spokój tym bardziej że sam nie jestem w stanie tego zrobić bo nie mam vag-a



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: italiano_83 » śr lut 15, 2012 20:02

numi19 pisze:W teście konta wtrysku przy rozgrzanym silniku do 90stp. w VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2:
W Basic settings pokazuje mi od 19 do 23 natomiast w MB od 45 do 52?? Które jest poprawne???
Gdybyś przeczytał ABC diagnozowania, to wiedział byś, że kąt wtrysku sprawdza się w BS- bo tam jest na zblokowanych nastawach, w MB kąt masz wysterowany przez ECU i dlatego "zawsze" będzie książkowy.

Sprawdź wskazania czujnika temperatury rano na zimnym silniku w vag/enginne/ 007 temperatury powinny być zbliżone, a potem w 17-Instruments 003 poz. 1.
Kąt wtrysku masz opóźniony do regulacji na kole pompy - instrukcja http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=381902" onclick="window.open(this.href);return false;


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek08 » śr lut 15, 2012 22:01

Witam, zrób tak jak pisze italiano_83, temperatury w grupie 007 nie powinny różnic się więcej niż 5stopni.
beliar666, może kopcić na biało przez zapowietrzający się układ lub niesprawne(ą) świecę.
beliar666 pisze:Jeżeli poprawi się tylko na ciepłym a na zimnym dalej będą problemy to może lepiej od razu robić pompę do porządku i mieć święty spokój niż dwa razy ponosić koszty bo tą pompę prędzej czy później i tak szlak trafi.Tylko skąd tu mieć pewność że to na 100% pompa, skoro takie objawy daje nie tylko pompa ale także wiele innych rzeczy :banghead:
już Ci pisałem, ze jeśli dobrze pali na ciepłym, a źle na zimnym to nie jest wina pompy.
beliar666 pisze:Hmmm... a czy wgranie nowej mapy poprawi zapalanie auta w czasie takich mrozów jak były czy to jest rozwiązanie tylko dla dodatnich temp. i ciepłego motorka?
nie na zimnym nic się nie zmieni, tylko na ciepłym.
Spróbuj odpiąć wtyczkę z czujnika temperatury i sprawdź czy będzie jakaś poprawa.
Co do sprawdzenia pompy na ciepłym silniku, to tak jak pisałem odpiąć czujnik temperatury, jednak u mnie to nie pomogło.
Drugi sposób to po rozgrzaniu silnika schłodzić pompę np. szmatą zamoczoną w zimnej wodzie, następnie obkładać to szmatą pompę wtryskową, aby ją schłodzić.
W ogóle wszystko jest w tym temacie, zalecam poszukać, bo cały czas powtarzamy w kółko jedno i to samo, a temat ma już 94 strony.
Pozdrawiam.


Tomek

Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 207 gości