TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Hmmm... a czy wgranie nowej mapy poprawi zapalanie auta w czasie takich mrozów jak były czy to jest rozwiązanie tylko dla dodatnich temp. i ciepłego motorka?
- LordSpooky
- Użytkownik
- Posty: 263
- Rejestracja: pn paź 19, 2009 11:47
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Na pewno poprawi odpalanie na cieplym silniku.beliar666 pisze:Hmmm... a czy wgranie nowej mapy poprawi zapalanie auta w czasie takich mrozów jak były czy to jest rozwiązanie tylko dla dodatnich temp. i ciepłego motorka?
- _pączek_
- Gadatliwa bestia
- Posty: 639
- Rejestracja: sob maja 06, 2006 22:08
- Lokalizacja: wisła
- Kontakt:
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
pobawię się jak pogoda pozwoli bo niestety auto zimuje na wolnym powietrzutomek08 pisze: krissek napisał(a):a jakbyś radził to sprawdzić??
wężyki niestety mam nieprzezroczyste...
jak sprawdzić smoka??
zaznaczam że auto odpala tym gorzej im jest większy mróz
zmień na próbę wężyk na przezroczysty od filtra do pompy. Smok musisz wyjąć ze zbiornika i sprawdzić czy jest czysty w środku i przez ten syf jaki się może znajdować w środku może się zapowietrzać, ja tak miałem.
Do smoka można się dostać przez tylne siedzenie, składasz je (siedzenie, oparcie pozostaje na miejscu), pod wykładziną masz klapkę na trzy wkręty, wypinasz kostkę, odłączasz wężyki i odkręcasz nakrętkę jak w słoiku i wyciągasz do góry smok.
a powiedzcie jakie sa objawy padających wtrysków i kończącej się popmy
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Jeżeli poprawi się tylko na ciepłym a na zimnym dalej będą problemy to może lepiej od razu robić pompę do porządku i mieć święty spokój niż dwa razy ponosić koszty bo tą pompę prędzej czy później i tak szlak trafi.Tylko skąd tu mieć pewność że to na 100% pompa, skoro takie objawy daje nie tylko pompa ale także wiele innych rzeczy
- hugobossbb
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: wt kwie 14, 2009 10:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Cześć,
U mnie mam podobne problemy jak wyżej ale nie do końca.
Od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka z olejem ale jak zapale zgasza i znów zapale to znika wiec może to nie jest ze sobą powiązane.
Od 3 dni jak odpalam rano to strasznie ciężko załapuje, kręcę i kręcę ale jak już załapie to przez chwilę nierówno chodzi i kopci na biało i po jakichś 30 sek wszystko jest ok. Na ciepłym silniku zapala bez problemu i nic nie kopci na zimnym masakra :/
Dodatkowo w czasie jazdy czasami jakby nie działała turbina przy przyśpieszaniu czuję jakby mi ktoś na chwilę ręczny zaciągnął.
Byłem u jednego mechanika i powiedział mi że to pompa wodna i trzeba przy okazji też rozrząd wymienić.
Dziś jadę do kolejnego ciekawe co on mi powie.
Macie jakieś pomysły gdzie może leżeć przyczyna ?
Pozdr
U mnie mam podobne problemy jak wyżej ale nie do końca.
Od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka z olejem ale jak zapale zgasza i znów zapale to znika wiec może to nie jest ze sobą powiązane.
Od 3 dni jak odpalam rano to strasznie ciężko załapuje, kręcę i kręcę ale jak już załapie to przez chwilę nierówno chodzi i kopci na biało i po jakichś 30 sek wszystko jest ok. Na ciepłym silniku zapala bez problemu i nic nie kopci na zimnym masakra :/
Dodatkowo w czasie jazdy czasami jakby nie działała turbina przy przyśpieszaniu czuję jakby mi ktoś na chwilę ręczny zaciągnął.
Byłem u jednego mechanika i powiedział mi że to pompa wodna i trzeba przy okazji też rozrząd wymienić.
Dziś jadę do kolejnego ciekawe co on mi powie.
Macie jakieś pomysły gdzie może leżeć przyczyna ?
Pozdr
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
A to ciekawe nie byłeś przypadkiem u tego samego fachowca co ja bo mi powiedział to samo żebym sobie rozrząd przy okazji zrobił ,że robocizna taniej wyjdzieY !!!UNREAD_POSTprzez hugobossbb » Śr lut 15, 2012 12:31
Cześć,
U mnie mam podobne problemy jak wyżej ale nie do końca.
Od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka z olejem ale jak zapale zgasza i znów zapale to znika wiec może to nie jest ze sobą powiązane.
Od 3 dni jak odpalam rano to strasznie ciężko załapuje, kręcę i kręcę ale jak już załapie to przez chwilę nierówno chodzi i kopci na biało i po jakichś 30 sek wszystko jest ok. Na ciepłym silniku zapala bez problemu i nic nie kopci na zimnym masakra :/
Dodatkowo w czasie jazdy czasami jakby nie działała turbina przy przyśpieszaniu czuję jakby mi ktoś na chwilę ręczny zaciągnął.
Byłem u jednego mechanika i powiedział mi że to pompa wodna i trzeba przy okazji też rozrząd wymienić.
,bo on chyba myśli(przepraszam za wyrażenie)że ja sram kasą.Już tyle do tego trupa włożyłem kasy a to tylko drobne rzeczy porobiłem i to w dodatku nie wszystkie bo jeszcze muszę z zawieszeniem robić.
Tylko w moim przypadku chodziło o pompę wtrysków a nie wody
Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Witam.
Miałem podobne problemy jak Wy, że silnik ciężko odpala na zimnym. Rano podpiąłem się na kable do innego uruchomionego auta i od razu nagrzałem raz świece i spróbowałem odpalić. Ku mojemu zdziwieniu mój samochód bardzo dobrze odpalił (tak jak na ciepłym). Z tego wniosek akumulator albo rozrusznik. Akumulator udało mi się sprawdzić w serwisie skody (po znajomości) okazało się, że jest dobry. Wyjąłem rozrusznik, który w rękach dobrze się kręcił. Po wymianie jednej tulejki, przesmarowaniu elementów mechanicznych smarem (wcześniej nie było go prawie wcale) auto rano odpaliło super.
Wydaj mi się, że ten powiedzmy "test" może pomóc też i wam.
Pozdrawiam
Miałem podobne problemy jak Wy, że silnik ciężko odpala na zimnym. Rano podpiąłem się na kable do innego uruchomionego auta i od razu nagrzałem raz świece i spróbowałem odpalić. Ku mojemu zdziwieniu mój samochód bardzo dobrze odpalił (tak jak na ciepłym). Z tego wniosek akumulator albo rozrusznik. Akumulator udało mi się sprawdzić w serwisie skody (po znajomości) okazało się, że jest dobry. Wyjąłem rozrusznik, który w rękach dobrze się kręcił. Po wymianie jednej tulejki, przesmarowaniu elementów mechanicznych smarem (wcześniej nie było go prawie wcale) auto rano odpaliło super.
Wydaj mi się, że ten powiedzmy "test" może pomóc też i wam.
Pozdrawiam
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Zadzwonił do mnie facet z serwisu Boscha(tam gdzie mam aktualnie autko) i mówił że posprawdzał go pod komputerem i na pewno mam źle ustawiony kąt wtrysku.
Było ustawiono na 20 i że tu może być przyczyna złego palenia na mrozach. Autko zostaje jeszcze do jutra bo chce zobaczyć jak rano zapali jak zagada to ok(to znalazłem przyczynę) jak nie to będą dalej szukać.
Więc mam takie pytanie ile powinien wynosić książkowo ustawiony kąt wtrysku w silniku AHF bo on mówił coś że ustawi go w granicach 70 ale to wydaje mi się trochę za dużo.
I jeszcze jedna sprawa poprzedni( nie mechanik) elektryk powiedział że sprawdzał kąt wtrysku i że jest ustawiony dobrze
Było ustawiono na 20 i że tu może być przyczyna złego palenia na mrozach. Autko zostaje jeszcze do jutra bo chce zobaczyć jak rano zapali jak zagada to ok(to znalazłem przyczynę) jak nie to będą dalej szukać.
Więc mam takie pytanie ile powinien wynosić książkowo ustawiony kąt wtrysku w silniku AHF bo on mówił coś że ustawi go w granicach 70 ale to wydaje mi się trochę za dużo.
I jeszcze jedna sprawa poprzedni( nie mechanik) elektryk powiedział że sprawdzał kąt wtrysku i że jest ustawiony dobrze
- daniocrack
- Forum Master
- Posty: 1023
- Rejestracja: czw kwie 27, 2006 13:02
- Lokalizacja: ZCH
- Kontakt:
Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
49-51 ja w swoim AHF ustawilem sobie 57-59 celem lepszego odpalania na zimnym ciekawe ile Cie zakasuja za ta opcje bo taki zabieg z tego co sie orientuje ustawienia kata to 150zl w gorebeliar666 pisze:Zadzwonił do mnie facet z serwisu Boscha(tam gdzie mam aktualnie autko) i mówił że posprawdzał go pod komputerem i na pewno mam źle ustawiony kąt wtrysku.
Było ustawiono na 20 i że tu może być przyczyna złego palenia na mrozach. Autko zostaje jeszcze do jutra bo chce zobaczyć jak rano zapali jak zagada to ok(to znalazłem przyczynę) jak nie to będą dalej szukać.
Więc mam takie pytanie ile powinien wynosić książkowo ustawiony kąt wtrysku w silniku AHF bo on mówił coś że ustawi go w granicach 70 ale to wydaje mi się trochę za dużo.
I jeszcze jedna sprawa poprzedni( nie mechanik) elektryk powiedział że sprawdzał kąt wtrysku i że jest ustawiony dobrze
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Witam wszystkich
Mam mały problem z odpalaniem mojego golfa po dłuższym postoju i szczególnie przy ujemnych temperaturach. Latem było o wiele lepiej. Gdy rano chcę go odpalić auto kręci dość długo i czasami odpala za 2 czasami za 3 razem. Kontrolką od świeć pali się około 8sek jak jest zimny więc normalnie.... Świece wymieniłem wczoraj na nowe Beru. Akumulator i rozrusznik też są sprawne napewno. Jak byłem wczoraj u mechanika powiedział mi że albo mam walnięty czujnik temp. wody (zielony 4piny) albo źle ustawiony kąt wtrysku. Podłączyłem auto pod vaga i sprawdziłem czy nie ma jakiś błędów czujnika ale niestety nic nie pokazało. Zrobiłem też według znalezionych opisów test konta wtrysku nie wiem czy dobrze? Mechanik powiedział mi jeszcze żebym rano przed odpaleniem auta odpioł czujnik i zabaczył czy odpali lepiej. czy może być tak, że czujnik jest walnięty ale nie pokazuje w vagu? temperatura na zegarach też normalnie rośnie do 90stopni.??
Prosiłbym o jakieś wskazówki co mam zrobić bo denerwuje mnie już ta sytuacja. A mechanik jest akurat zajęty więc chciałbym sam pokombinować.
Ps. Po odpięciu czujnika auto odpalilo za pierwszym strzałem. Ale nie wiem czy nie przez to że dzisiaj jest na plusie??? Gdyby był mróz wtedy byłbym pewien.
W teście konta wtrysku przy rozgrzanym silniku do 90stp. w VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2:
W Basic settings pokazuje mi od 19 do 23 natomiast w MB od 45 do 52?? Które jest poprawne???
Z góry dziękuję wszystkim za pomoc
Pozdrawiam
Mam mały problem z odpalaniem mojego golfa po dłuższym postoju i szczególnie przy ujemnych temperaturach. Latem było o wiele lepiej. Gdy rano chcę go odpalić auto kręci dość długo i czasami odpala za 2 czasami za 3 razem. Kontrolką od świeć pali się około 8sek jak jest zimny więc normalnie.... Świece wymieniłem wczoraj na nowe Beru. Akumulator i rozrusznik też są sprawne napewno. Jak byłem wczoraj u mechanika powiedział mi że albo mam walnięty czujnik temp. wody (zielony 4piny) albo źle ustawiony kąt wtrysku. Podłączyłem auto pod vaga i sprawdziłem czy nie ma jakiś błędów czujnika ale niestety nic nie pokazało. Zrobiłem też według znalezionych opisów test konta wtrysku nie wiem czy dobrze? Mechanik powiedział mi jeszcze żebym rano przed odpaleniem auta odpioł czujnik i zabaczył czy odpali lepiej. czy może być tak, że czujnik jest walnięty ale nie pokazuje w vagu? temperatura na zegarach też normalnie rośnie do 90stopni.??
Prosiłbym o jakieś wskazówki co mam zrobić bo denerwuje mnie już ta sytuacja. A mechanik jest akurat zajęty więc chciałbym sam pokombinować.
Ps. Po odpięciu czujnika auto odpalilo za pierwszym strzałem. Ale nie wiem czy nie przez to że dzisiaj jest na plusie??? Gdyby był mróz wtedy byłbym pewien.
W teście konta wtrysku przy rozgrzanym silniku do 90stp. w VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2:
W Basic settings pokazuje mi od 19 do 23 natomiast w MB od 45 do 52?? Które jest poprawne???
Z góry dziękuję wszystkim za pomoc
Pozdrawiam
Numi19
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Książka to jedno- życie to drugie ... jest zakres widoczny w tdi timig i w nim ma się mieścić kąt wtrysku. Im bardziej przyspieszony ( 50+) tym auto powinno lepiej odpalać- po prostu szybciej polewany jest gnój na tłoki...beliar666 pisze:Więc mam takie pytanie ile powinien wynosić książkowo ustawiony kąt wtrysku w silniku AHF
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Jak mnie skasuje 150zł to chyba nie duża cena za święty spokój tym bardziej że sam nie jestem w stanie tego zrobić bo nie mam vag-a49-51 ja w swoim AHF ustawilem sobie 57-59 celem lepszego odpalania na zimnym ciekawe ile Cie zakasuja za ta opcje bo taki zabieg z tego co sie orientuje ustawienia kata to 150zl w gore
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Gdybyś przeczytał ABC diagnozowania, to wiedział byś, że kąt wtrysku sprawdza się w BS- bo tam jest na zblokowanych nastawach, w MB kąt masz wysterowany przez ECU i dlatego "zawsze" będzie książkowy.numi19 pisze:W teście konta wtrysku przy rozgrzanym silniku do 90stp. w VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2:
W Basic settings pokazuje mi od 19 do 23 natomiast w MB od 45 do 52?? Które jest poprawne???
Sprawdź wskazania czujnika temperatury rano na zimnym silniku w vag/enginne/ 007 temperatury powinny być zbliżone, a potem w 17-Instruments 003 poz. 1.
Kąt wtrysku masz opóźniony do regulacji na kole pompy - instrukcja http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=381902" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Witam, zrób tak jak pisze italiano_83, temperatury w grupie 007 nie powinny różnic się więcej niż 5stopni.
beliar666, może kopcić na biało przez zapowietrzający się układ lub niesprawne(ą) świecę.
Spróbuj odpiąć wtyczkę z czujnika temperatury i sprawdź czy będzie jakaś poprawa.
Co do sprawdzenia pompy na ciepłym silniku, to tak jak pisałem odpiąć czujnik temperatury, jednak u mnie to nie pomogło.
Drugi sposób to po rozgrzaniu silnika schłodzić pompę np. szmatą zamoczoną w zimnej wodzie, następnie obkładać to szmatą pompę wtryskową, aby ją schłodzić.
W ogóle wszystko jest w tym temacie, zalecam poszukać, bo cały czas powtarzamy w kółko jedno i to samo, a temat ma już 94 strony.
Pozdrawiam.
beliar666, może kopcić na biało przez zapowietrzający się układ lub niesprawne(ą) świecę.
już Ci pisałem, ze jeśli dobrze pali na ciepłym, a źle na zimnym to nie jest wina pompy.beliar666 pisze:Jeżeli poprawi się tylko na ciepłym a na zimnym dalej będą problemy to może lepiej od razu robić pompę do porządku i mieć święty spokój niż dwa razy ponosić koszty bo tą pompę prędzej czy później i tak szlak trafi.Tylko skąd tu mieć pewność że to na 100% pompa, skoro takie objawy daje nie tylko pompa ale także wiele innych rzeczy
nie na zimnym nic się nie zmieni, tylko na ciepłym.beliar666 pisze:Hmmm... a czy wgranie nowej mapy poprawi zapalanie auta w czasie takich mrozów jak były czy to jest rozwiązanie tylko dla dodatnich temp. i ciepłego motorka?
Spróbuj odpiąć wtyczkę z czujnika temperatury i sprawdź czy będzie jakaś poprawa.
Co do sprawdzenia pompy na ciepłym silniku, to tak jak pisałem odpiąć czujnik temperatury, jednak u mnie to nie pomogło.
Drugi sposób to po rozgrzaniu silnika schłodzić pompę np. szmatą zamoczoną w zimnej wodzie, następnie obkładać to szmatą pompę wtryskową, aby ją schłodzić.
W ogóle wszystko jest w tym temacie, zalecam poszukać, bo cały czas powtarzamy w kółko jedno i to samo, a temat ma już 94 strony.
Pozdrawiam.
Tomek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 171 gości