Remont głowicy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Remont głowicy
Witam kolegów,
posiadam wehikuł MK 3 z 1.9 sdi, rok 1992. Jak już tutaj gdzieś kiedyś pisałem mam przedmuch do układu chłodzenia. Nie korki, nie pompa wody, uszczelka bankowo.
Przymierzam się powoli do remontu, bo nie jestem z tych którzy na szybko chcą komuś opchnąć bubla. I teraz proszę o jakiś w miarę trafny kosztorys, bo nie wiem na ile się szykować. Za "robociznę" liczą mnie 300 zł. I teraz proszę o cała resztę. Od razu zaznaczę, że interesuje mnie porządny remont, co tam się w ogóle już robi ze zdjętą głowicą.
Mógłby ktoś uprzejmy podać mniej więcej koszta części i najlepsze jakościowo i cenowo firmy?
Z góry dzięki, pozdro .
posiadam wehikuł MK 3 z 1.9 sdi, rok 1992. Jak już tutaj gdzieś kiedyś pisałem mam przedmuch do układu chłodzenia. Nie korki, nie pompa wody, uszczelka bankowo.
Przymierzam się powoli do remontu, bo nie jestem z tych którzy na szybko chcą komuś opchnąć bubla. I teraz proszę o jakiś w miarę trafny kosztorys, bo nie wiem na ile się szykować. Za "robociznę" liczą mnie 300 zł. I teraz proszę o cała resztę. Od razu zaznaczę, że interesuje mnie porządny remont, co tam się w ogóle już robi ze zdjętą głowicą.
Mógłby ktoś uprzejmy podać mniej więcej koszta części i najlepsze jakościowo i cenowo firmy?
Z góry dzięki, pozdro .
Remont głowicy
http://www.sklep-motoryzacyjny.eu/uszcz ... 52840.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Z firm polecam ELRING -- REINZ --- GOETZE a co do cen za usługę - to już zależy od warsztatu i samych mechaników .. w każdym regionie inne ceny.
Popytaj na regionalnym chłopaków - na pewno kogoś sprawdzonego polecą ...
Co do samego remontu - to już trzeba zobaczyć co wyjdzie w trakcie demontażu
Z firm polecam ELRING -- REINZ --- GOETZE a co do cen za usługę - to już zależy od warsztatu i samych mechaników .. w każdym regionie inne ceny.
Popytaj na regionalnym chłopaków - na pewno kogoś sprawdzonego polecą ...
Co do samego remontu - to już trzeba zobaczyć co wyjdzie w trakcie demontażu
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- stefano189
- Gadatliwa bestia
- Posty: 789
- Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
- Lokalizacja: Gliwice
Remont głowicy
podam na swoim przykładzie remontu głowicy tdi AHU 90PS
demontaż motaż glowicy 120zl
proba szczelnosci 60zl
obrobka wałka ( jeśli konieczna ) 70zl
prowadnice 4 * 50zl
frezowanie gniazd 8 * 12zl
uszczelka pod glowice elring 150zl
uszczelka pokrywy zaworow 90zl
uszczelka kolektora dolotowego i wylotowego 12 + 10 zl
komplet popychaczy INA 184 zl
kosztorys do SDI powinien być tańszy ( chyba), mechanik przy okazji zmienił koło pasowe wału ( nie wiem ile kosztowało), rozrząd i pompke wody. ZA to skasował 320 zl.
Mam nadzieje ze pomogłem.
demontaż motaż glowicy 120zl
proba szczelnosci 60zl
obrobka wałka ( jeśli konieczna ) 70zl
prowadnice 4 * 50zl
frezowanie gniazd 8 * 12zl
uszczelka pod glowice elring 150zl
uszczelka pokrywy zaworow 90zl
uszczelka kolektora dolotowego i wylotowego 12 + 10 zl
komplet popychaczy INA 184 zl
kosztorys do SDI powinien być tańszy ( chyba), mechanik przy okazji zmienił koło pasowe wału ( nie wiem ile kosztowało), rozrząd i pompke wody. ZA to skasował 320 zl.
Mam nadzieje ze pomogłem.
MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
Remont głowicy
O to chodziło kolego .
Dzięki też za uszczelkę. Na razie jeszcze jeżdżę tylko nie dokręcam korka i wożę zawsze 5l płynu ale remont nieuchronny.
No i ja jeszcze muszę dodać kompletny rozrząd.
Trochę pójdzie po kieszeni, ale podejrzewam, że po takim remoncie to buda wsiąknie w trawnik, a silnik zostanie w stanie igła .
Pozdro i dzięki.
Dzięki też za uszczelkę. Na razie jeszcze jeżdżę tylko nie dokręcam korka i wożę zawsze 5l płynu ale remont nieuchronny.
No i ja jeszcze muszę dodać kompletny rozrząd.
Trochę pójdzie po kieszeni, ale podejrzewam, że po takim remoncie to buda wsiąknie w trawnik, a silnik zostanie w stanie igła .
Pozdro i dzięki.
Re: Remont głowicy
Jak nie bity i nie ma na nim betonu to tak szybko nie wsiąknie w ten trawnik bo jest cała w ocynkuukal pisze: Trochę pójdzie po kieszeni, ale podejrzewam, że po takim remoncie to buda wsiąknie w trawnik, a silnik zostanie w stanie igła .
Pozdro i dzięki.
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Remont głowicy
ukal, w SDI nie masz wady pękających głowic chyba że mówisz o Dieslu. najlepiej podaj symbol silnika albo fotkę. jak głowicę zrzucisz sprawdź jakie masz luzy w prowadnicach zaworowych, bo prawie zawsze każdy mechanik chce naciągnąć klienta na dodatkowe koszta. takie prace są dość łatwe do wykonania.
jeśli auto Ci ładnie odpala, zrób sobie pomiar sprężania, włącznie w próbą olejową.
jak po próbie olejowej wyskoczy ciśnienie do góry to masz pierścienie do wymiany, koszt niewielki bo około 120-150zł za komplet.
jak będziesz głowicę miał na wierzchu to dotrzyj zawory,i zmień uszczelniacze zaworowe, jak to zrobisz to silnik niemal jak nowy. oczywiście wymiany simmeringów i innych oszczelek które będą w nagannym stanie nawet nie wspominam bo jest to oczywiste.
ale w SDI jeśli nie masz przebiegu koło 400kkm to najprawdopobniej wystarczy tylko zmiana gumek na zaworach, profilaktyczne dotarcie zaworów , wymiana uszczelki pod głowicą i tych które już nie trzymają.
jeśli auto Ci ładnie odpala, zrób sobie pomiar sprężania, włącznie w próbą olejową.
jak po próbie olejowej wyskoczy ciśnienie do góry to masz pierścienie do wymiany, koszt niewielki bo około 120-150zł za komplet.
jak będziesz głowicę miał na wierzchu to dotrzyj zawory,i zmień uszczelniacze zaworowe, jak to zrobisz to silnik niemal jak nowy. oczywiście wymiany simmeringów i innych oszczelek które będą w nagannym stanie nawet nie wspominam bo jest to oczywiste.
ale w SDI jeśli nie masz przebiegu koło 400kkm to najprawdopobniej wystarczy tylko zmiana gumek na zaworach, profilaktyczne dotarcie zaworów , wymiana uszczelki pod głowicą i tych które już nie trzymają.
Remont głowicy
W 92r nie było silników 1,9 SDI na wtrysku bezpośrednim w mk III, był tylko 1,9 D czyli silniki na wtrysku pośrednim. Chyba że mam jakieś niepełne informacje.
Re: Remont głowicy
Ten mój pojazd to może być składak. Jak się dokopie do numerów silnika to dam znać. Na moje to jest jednak SDI, bo siostra ma Polo z 2001 i jak dla mnie to to samo, ale co ja się tam znam .
Na razie postanowiłem jeździć, zobaczymy co dalej będzie się działo. Nie to żebym wierzył, że samo się naprawi .
Pozdrawiam, dzięki.
Na razie postanowiłem jeździć, zobaczymy co dalej będzie się działo. Nie to żebym wierzył, że samo się naprawi .
Pozdrawiam, dzięki.
Re: Remont głowicy
Najlepsze co w nocy mi się udało zrobić.
Jutro cyknę lepsze, ale pewnie poznacie co to za motur .
http://www.voila.pl/307/1py3f/index.php?get=1&f=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Jutro cyknę lepsze, ale pewnie poznacie co to za motur .
http://www.voila.pl/307/1py3f/index.php?get=1&f=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Remont głowicy
To lepiej czy gorzej w mojej sytuacji?
Jak bardzo to się różniło?
edit:
Już chyba widzę coś co mnie ucieszy, cena kompletnego rozrządu, czy źle widzę, że 2 stówki taniej niż SDI?
Jak bardzo to się różniło?
edit:
Już chyba widzę coś co mnie ucieszy, cena kompletnego rozrządu, czy źle widzę, że 2 stówki taniej niż SDI?
Ostatnio zmieniony ndz lut 12, 2012 22:02 przez ukal, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
Remont głowicy
części będą nieco tańsze i nie ma elektroniki. w starszych autach to może i lepiej
możesz zmienić w profilu z SDI na D
możesz zmienić w profilu z SDI na D
Remont głowicy
Zmienione, dzięki.
Nieco tańsze? Nie wiem jak z jakością, ale uszczelka głowicy 40 zł. to ponad połowę taniej niż w SDI.
To może ja go jeszcze uratuje .
Napiszcie mi, czy dobrze kojarzę, jeśli nie bierze mi w ogóle oleju, to prowadnice zaworowe będą ok?
I jeszcze mam parę problemów poza głowicą:
1) odma jak widać przez poprzedniego właściciela obklejona "fachowo" taśmą, co to może psuć?
2) ten "amortyzatorek" przy lince gazu, szczególnie jak jest zimny to się zacina, smarować, wymienić, wyczyścić?
3) spalanie, jeszcze nie mierzyłem dokładnie, bo mi padł aku i wyzerowało licznik, ale tak "na oko" pali koło 8 litrów. Fakt, że do roboty mam 4km, mroźna zima więc to raczej anty dieslowskie z mojej strony, ale nie za dużo? Świece nowe mam.
Pozdrooo
Nieco tańsze? Nie wiem jak z jakością, ale uszczelka głowicy 40 zł. to ponad połowę taniej niż w SDI.
To może ja go jeszcze uratuje .
Napiszcie mi, czy dobrze kojarzę, jeśli nie bierze mi w ogóle oleju, to prowadnice zaworowe będą ok?
I jeszcze mam parę problemów poza głowicą:
1) odma jak widać przez poprzedniego właściciela obklejona "fachowo" taśmą, co to może psuć?
2) ten "amortyzatorek" przy lince gazu, szczególnie jak jest zimny to się zacina, smarować, wymienić, wyczyścić?
3) spalanie, jeszcze nie mierzyłem dokładnie, bo mi padł aku i wyzerowało licznik, ale tak "na oko" pali koło 8 litrów. Fakt, że do roboty mam 4km, mroźna zima więc to raczej anty dieslowskie z mojej strony, ale nie za dużo? Świece nowe mam.
Pozdrooo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 179 gości