a jak dołoże interculer?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

robson245
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:33
Lokalizacja: bogatynia

a jak dołoże interculer?

Post autor: robson245 » pt lip 07, 2006 20:36

jak w dołoże interculer w mk3 silnik AAZ 1.9 GTD to ile przybędzie kucyków?



Awatar użytkownika
damian24
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 29, 2006 21:22
Lokalizacja: Częstochowa/Białystok/Hildesheim
Kontakt:

Post autor: damian24 » pt lip 07, 2006 21:55

Całe stado :bigok: Poszukaj i poczytaj troche tematów na forum to sie dowiesz.



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » pt lip 07, 2006 22:59

Raczej nic z samego dołożenia intercoolera nie bedzie, a nwet przeciwnie. Konieczne jest podniesienie ciśnienia na turbo i dawki paliwa.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt lip 07, 2006 23:53

interculer
to nie wiem ale Intercooler to moze cos da :PP



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Re: a jak dołoże interculer?

Post autor: eldorado84 » sob lip 08, 2006 08:23

robson245 pisze:jak w dołoże interculer w mk3 silnik AAZ 1.9 GTD to ile przybędzie kucyków?
heheheheee da tyle że po paru startach na skrzyżowaniu nie zdechnie :bigok: a może nawet polecisz z 10km/h więcej :grin:

ale postawa to podniesienie na turbinie i na pompie paliwa i jazda


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Re: a jak dołoże interculer?

Post autor: Michnik » sob lip 08, 2006 09:49

eldorado84 pisze:
robson245 pisze:jak w dołoże interculer w mk3 silnik AAZ 1.9 GTD to ile przybędzie kucyków?
heheheheee da tyle że po paru startach na skrzyżowaniu nie zdechnie :bigok: a może nawet polecisz z 10km/h więcej :grin:

ale postawa to podniesienie na turbinie i na pompie paliwa i jazda
Ja mam dołożony fabryczny i prawie tak samo moc spada po kilku ostrych startach jak i bez :(



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Re: a jak dołoże interculer?

Post autor: eldorado84 » sob lip 08, 2006 13:31

Michnik pisze:
eldorado84 pisze:
robson245 pisze:jak w dołoże interculer w mk3 silnik AAZ 1.9 GTD to ile przybędzie kucyków?
heheheheee da tyle że po paru startach na skrzyżowaniu nie zdechnie :bigok: a może nawet polecisz z 10km/h więcej :grin:

ale postawa to podniesienie na turbinie i na pompie paliwa i jazda
Ja mam dołożony fabryczny i prawie tak samo moc spada po kilku ostrych startach jak i bez :(
wszystko sie zgadza bo miejsce interka twojego jest fabryczne i intercoolery są badziewne, założe sie o :kufel: a nawet :kufel: :kufel: :kufel: :kufel: :kufel: ze jakbyś kupił inny intercooler o grubości ok 7-9cm, o długości ok 50cm i wysokości ok 20-30 cm i zamontował go między zderzak a chłodnice gdzie jest większa powierzchnia styczności powietrza i interka to byś zmienił zdanie. Czytałem na jakimś forum diesla o takich kompinacjach i właśnie doszli do wniosku że najlepsze są intercoolery długie nie za wysokie i ciekie (grubość ścianki) - poprostu interek szybciej sie chłodzi (i to jest podstawą). I jeszcze zmiana orurowania z stanadardowego (guma i plastik) na aluminiowe (zwłaszcza)


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
Macienty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
Lokalizacja: BWA

Post autor: Macienty » sob lip 08, 2006 14:12

eldorado84 pisze:wszystko sie zgadza bo miejsce interka twojego jest fabryczne i intercoolery są badziewne, założe sie o :kufel: a nawet :kufel: :kufel: :kufel: :kufel: :kufel: ze jakbyś kupił inny intercooler o grubości ok 7-9cm, o długości ok 50cm i wysokości ok 20-30 cm i zamontował go między zderzak a chłodnice gdzie jest większa powierzchnia styczności powietrza i interka to byś zmienił zdanie. Czytałem na jakimś forum diesla o takich kompinacjach i właśnie doszli do wniosku że najlepsze są intercoolery długie nie za wysokie i ciekie (grubość ścianki) - poprostu interek szybciej sie chłodzi (i to jest podstawą). I jeszcze zmiana orurowania z stanadardowego (guma i plastik) na aluminiowe (zwłaszcza)
przez ten intercooler sprezarka musi jeszcze tłoczyc powietrze, poza tym seryjne intercoolery sa obliczene pod konkretny silnik i na pewno nie sa zle, choc ich umijescowienie mogloby byc lepsze. Zwiekszenie rur od intercoolera niesie za soba zwiekszenie sie turbo dziury, wiec wszystkie za i przeciw tzreba rozwazyc, Jakby byly zly intercooler to by go nie montowali. Mysle ze odczujesz roznice po zamotowniu intercoolera i wczesniejszych przerobkach ktore pozwola mu fonkcjonowac tak jak powinien. Poza tym Twoj ma 75PS a GTD z intercoloerem ma chyba jak pamietam 82PS, co tez nie jset ostateczna wartoscia. :bigok: tu lepsze umiejscowienie intercoolera jednego z uzytkownikow. Obrazek


"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"

robson2b
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lip 08, 2006 08:13
Lokalizacja: dolny śląsk
Kontakt:

Post autor: robson2b » sob lip 08, 2006 18:12

dzięki za rady a ja dziś włożyłem ic a wymontowałem go z mk2 w zasadzie silnik ten sam tylko pompa ciut inna i u mnie z turbiny wychodzi cieńszy kruciec na przewód gumowy ale jokoś sobie poradziłem a w poniedziałek wytocze odpowiednią mówkę .w dwójce ic jest zamontowany obok akumulatora no i niema co na niego wiać i ja na razie też go tak zamontowałem i fakt różnica niewielka lub ja tego nie czuje więc pytanko do szanownych kolegów ,bo znalazłem link z opisem ale nie po polsku ,jak i co trzeba podkręcić ,czy potrzebny do tego jest sprzęt



Awatar użytkownika
Macienty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
Lokalizacja: BWA

Post autor: Macienty » sob lip 08, 2006 20:35

http://mk2.vwgolf.pl/porada42.html masz tutaj po polskiemu :bigok: na przykladzie mk II ale to to samo. :bajer:
Ostatnio zmieniony pn mar 02, 2009 20:54 przez Macienty, łącznie zmieniany 1 raz.


"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » ndz lip 09, 2006 13:06

macientyvw pisze:http://vw-scene.info/porada42.html masz tutaj po polskiemu :bigok: na przykladzie mk II ale to to samo. :bajer:
koledze bardziej chodziło chyba o podkręcenie tu i ówdzie :) pisze że założył już IC.

zależy jakie masz turbo, bo są różne. ale wszystko na tym fiorum już było opisane- po polskiemu


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

robson2b
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lip 08, 2006 08:13
Lokalizacja: dolny śląsk
Kontakt:

Post autor: robson2b » pn lip 10, 2006 14:20

a ja jeszcze chciałbym się dowiedzieć jak się sprawa ma przy zwiększeniu mocy a kołem pasowym na wale bo podobno zrywa klinczy coś koło tego



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pn lip 10, 2006 14:24

klin na kole pasowym to niestety przypadłość 1,9 niezależnie od mocy. po prstu jak ktoś to marnie złożył przy wymianie rozrządu np. to sie urywa


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

robson2b
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lip 08, 2006 08:13
Lokalizacja: dolny śląsk
Kontakt:

Post autor: robson2b » pn lip 10, 2006 23:08

napewno to pracy silnika nie pogorszyło więc będę tak pomykał dziś zalałem do pełna i zobaczę ile spali po 100km na miejscu



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości