wyciek oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Gpiatkacombi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob lut 04, 2012 12:08
Lokalizacja: warszawa

wyciek oleju

Post autor: Gpiatkacombi » sob lut 04, 2012 13:47

jestem od niedawna użytkownikiem golfa V 1.9 tdi kod silnika BXE,czy jest mozliwe zeby dekiel filtra oleju sam się poluzował,czy poprostu mechanik go nalezycie nie dokrecił podczas wymiany filtra? Co w konsekwencji doprowadziło do ubytku 1,5 litra oleju.Czy przyczyną mógł być mróz,lub wadliwy dekiel,prosze o pomoc ,po wymianie przejeczałem 630 km.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

wyciek oleju

Post autor: italiano_83 » sob lut 04, 2012 14:05

Zlokalizowałeś źródło wycieku w okolicy zakrętki obudowy filtra oleju ? Pokrywa jest dodatkowo uszczelniona oringiem.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Gpiatkacombi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob lut 04, 2012 12:08
Lokalizacja: warszawa

wyciek oleju

Post autor: Gpiatkacombi » sob lut 04, 2012 14:18

byłem z tym u mechanika który wymieniał mi rozrząd filtry i olej,on to zlokalizował,ale ja przy tym cały czas byłem,najpierw sugerował wymianę całej podstawy filtra potem uszczelki ,a w efekcie górnej zakrętki która była poluzowana,czy tam był oring nie widziałem ponieważ jak zobaczył ze jest poluzowany to go dokręcił i powiedział ze trzeba go wymienic (gwint trzyma dobrze nie jest przekręcony)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

wyciek oleju

Post autor: italiano_83 » sob lut 04, 2012 14:28

Więc uzupełnij olej do właściwego stanu - to raz. Dwa wytrzyj całą obudowę filtra oleju aby była czysta- to dwa. Sprawdzaj na bieżąco czy nie występują kolejne wycieki, pod obudową filtra oleju jest ( przynajmniej tak jest w mk4) chłodnica oleju i tam jest oring a nawet dwa które uszczelniają chłodnicę z podstawą filtra, w zimie również tam lubi powstawać nieszczelność która prowadzi do wycieku.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Gpiatkacombi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob lut 04, 2012 12:08
Lokalizacja: warszawa

wyciek oleju

Post autor: Gpiatkacombi » sob lut 04, 2012 14:33

Wszystko jest umyte i suche,olej uzupełniony... Czyli teraz czekać i obserwować ,czy odkręcić dekiel i sprawdzić czy ten oring tam na pewno jest?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

wyciek oleju

Post autor: italiano_83 » sob lut 04, 2012 15:33

Obserwuj na bieżąco co się dzieje, jeśli zauważysz wyciek to zrób zdjęcie i umieść w tym temacie, wtedy użytkownicy podpowiedzą Tobie, co jest powodem co by mechanik nie naciągnął Cię na niepotrzebne naprawy.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Gpiatkacombi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob lut 04, 2012 12:08
Lokalizacja: warszawa

wyciek oleju

Post autor: Gpiatkacombi » sob lut 04, 2012 15:47

Dzięki za pomoc,jak Cię nie zanudze to zapytam o jeszcze jedno,czy terkotanie po wciśnieciu sprzęgła to oznaka końca sprzęgła dwumasowego?
Samochód na 146000 km.



Gpiatkacombi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob lut 04, 2012 12:08
Lokalizacja: warszawa

wyciek oleju

Post autor: Gpiatkacombi » ndz lut 05, 2012 14:52

pomocy , to chyba padła mi turbina silnik 1.9 tdi BXE czy muszę szukać taką samą jak mam zamontowaną,czy pasują również od silników z innym kodem
Dziś zdemontowałem przewody dochodzące do interculera tam jest olej który zginoł z silnika,na mój rozum to turbina,CZY KTOŚ MA INNY POMYSŁ????



Awatar użytkownika
MD2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 19:34
Lokalizacja: śląskie

wyciek oleju

Post autor: MD2 » ndz lut 05, 2012 15:00

a demontowales IC?? wylewales z niego olej? jak duzo bylo tego oleju?
niewelka ilosc oleju, ktora mogla sie dostac przez odme jeszcze nie jest powodem do wymiany turbiny.



Gpiatkacombi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob lut 04, 2012 12:08
Lokalizacja: warszawa

wyciek oleju

Post autor: Gpiatkacombi » ndz lut 05, 2012 15:10

Ubyło mi z silnika 1,5 litra przez 20km, ponownego wycieku nie widać więc zaczołem rozbierać i tam go znalazłem mniej więcej ok 1 litra,część przepalił bo spaliny są biało-szare



Awatar użytkownika
MD2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 19:34
Lokalizacja: śląskie

wyciek oleju

Post autor: MD2 » ndz lut 05, 2012 15:24

zdejmij rure za turbina i obejrzyj turbine, wirnik w jakim jest stanie czy ma luzy (gora-dół).

nie odpalaj auta !!! bo silnik moze sie rozbiegac do wysokich obrotow tak ze korby moga wyjsc bokiem - jedyna wowczas szansa to zdusić silnik na 5biegu !!!



komor28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob sie 29, 2009 20:21
Lokalizacja: google

Re: wyciek oleju

Post autor: komor28 » sob lut 25, 2012 18:26

Witam,

Mam podobny problem, jestem posiadaczem golfa V silnik 1,9 Tdi BXE. Kupiłem go niedawno a ponieważ mam jeszcze poprzedniego Golfa IV na razie mało nim jeżdżę.
Mój problem - przyjechałem samochodem po zakupie z trasy, postawiłem przed domem i za dwa dni miałem zamiar przejechać się nim. Niestety nie długo trwała moja radość ponieważ po odpaleniu wywaliło mi cały olej z silnika - pokrywka filtra leżała obok obudowy, razem z filtrem. Mówię sobie - może był niedokręcony ??? Zalałem nowy olej, założyłem nowy filtr i oring. Po tym nieszczęściu zrobiłem ok. 20 km wszystko było ok. Postawiłem go na kolejne 2 tygodnie, dzisiaj rano wsiadłem , odpaliłem ruszam - na szczęście zatrzymałem się by zamknąć bramę, patrzę, za samochodem ślady wycieku, pod samochodem 2 kałuże oleju, znowu wywaliło mi cały olej z silnika, tym razem pokrywka nie zdążyła się jeszcze wykręcić do końca. Nie mam pomysłu co może być przyczyną? Gwint wydaje się być ok, dokręcając obudowa dociągnięta była odpowiednio. Może macie jakiś pomysł co może być przyczyną ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 77 gości