Momenty dokręcania śrub głowicy.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Momenty dokręcania śrub głowicy.
witam . tak na przyszłoś .. i dla potomnych śruby główki wymieniamy w dieslu , w benie nie trzeba..... poZdro
... w życiu piękne są tylko chwile ... R.R....
...człowiek z starą duszą...
...człowiek z starą duszą...
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: pt sty 27, 2012 23:49
Re: Momenty dokręcania śrub głowicy.
Panowie możecie mi podać momenty dokręcenia głowicy w silniku 1Y 1.9D na poszczególnych etapach i powiedzieć na czym polegaja ostatnie te w stopniach? Nie bardzo to rozumiem. to znaczy ze dokrecam ośrube o np.90 stopni ale jakim momentem... nie kumam. Ja tez miałem przedmuch do układu chłodzenia, ktory nasilał się z czasem. Zdjołem głowke i szoook peknieta miedzy zaworami na 4 bankach. nie wiem co robic, widać ze uszczekla też pusciła, mało na 1 szym garku była peknieta przy cylindrze... uszczelke i śrubeczki mam juz Elringa ale mam dylemat co z głowica....
Momenty dokręcania śrub głowicy.
Na chamaHiszpania32 pisze: na czym polegaja ostatnie te w stopniach? Nie bardzo to rozumiem. to znaczy ze dokrecam ośrube o np.90 stopni ale jakim momentem...
Czyli blokujesz klucz dynamometryczny na stałe i jazda
Zresztą jak kupisz uszczelkę to tam powinna być kolejność dokręcania i moment.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: pt sty 27, 2012 23:49
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Momenty dokręcania śrub głowicy.
Odgrzewam kotleta
Panowie mam pewną zagwózdkę.Otóż buduję silnik i wisi on sobie na wieszaku montażowym.Chciałbym założyć głowicę i przykręcić na 1 lub 2 etapy,a za kilka dni jak włożę go do auta,dokręcić jeszcze 2 X 90*.
Chyba nic nie powinno się uszczelce stać?...
Pacjent,to AAZ.
Prosiłbym o rady ludzi,którzy już w ten sposób robili,a nie "może","chyba" itd.
Panowie mam pewną zagwózdkę.Otóż buduję silnik i wisi on sobie na wieszaku montażowym.Chciałbym założyć głowicę i przykręcić na 1 lub 2 etapy,a za kilka dni jak włożę go do auta,dokręcić jeszcze 2 X 90*.
Chyba nic nie powinno się uszczelce stać?...
Pacjent,to AAZ.
Prosiłbym o rady ludzi,którzy już w ten sposób robili,a nie "może","chyba" itd.
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
Momenty dokręcania śrub głowicy.
Michał_1977, jesli masz stalowa uszczelke i nowe sruby to mozesz zrobic moim sposobem. tak jak zaleca ksiazka + 15 stopni dodatkowo. przy czym ja planowalem blok i glowice, zeby miec 100% pewnosci, ze jakas mala nierownosc nie spowoduje puszczania przy 2 barach doladowania. nie ma potrzeby dokrecania metalowych uszczelek po pewnym przebiegu. wystarczy dobrze poskladac. niech druga osoba ci pomoze i skrecaj na stojaku.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Momenty dokręcania śrub głowicy.
Ehhh ...chyba trochę niejasno opisałem o co mi biega...moja winasouler pisze: nie ma potrzeby dokrecania metalowych uszczelek po pewnym przebiegu
souler, chodzi mi o to,że na stojaku nie dam rady dokręcić 3 i 4 etapu.Nooo,3 jeszcze może bym dokręcił,ale 4 za chiny ludowe nie dam rady,bo stojak jest na kółkach i nawet jak 3 osoby go będą trzymać,to i tak nie da rady,a pasuje,żeby dokręcanie odbywało się faktycznie w 90*,a nie w 80 lub 100
Mądra książka przewiduje dla AAZ'a 5 etapów 40Nm,60Nm,90*,90*,po nagrzaniu silnika jeszcze raz 90*,natomiast na uszczelce (Elring) są wytyczne,że dokręcamy w 4 etapach,czyli bez nagrzewania i ponownego dokręcania o 90*.Trzymam się wytycznych producenta uszczelki.Zawsze tak robiłem i nigdy mi jeszcze uszczelka nie poleciała.
Puki co,przyłapałem głowę tak ciut mocniej niż w palcach i zastanawiam się,czy tak zostawić i wszystkie etapy machnąć już w aucie,czy zrobić teraz ze 2...
Momenty dokręcania śrub głowicy.
Zrob na aucie. W sumie to pwiem szczerze ze kiedys od reczoznawcy uslyszalem z emozna smialo dokrecic jeszcze glowice po np 10-20 tys km to zawsze to pewniej. Zazwyczja na opakowaniu od uszczelki nie podaja zadnych etapow dokrecania po zagrzaniu motorowni.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Momenty dokręcania śrub głowicy.
Wszystkie etapy?wesol pisze:Zrob na aucie
A jeśli uszczelka jest metalowa?wesol pisze: kiedys od reczoznawcy uslyszalem z emozna smialo dokrecic jeszcze glowice po np 10-20 tys km
Momenty dokręcania śrub głowicy.
Dokrec tylko tak reka lekko by sie nic nie ruszalo i pozniej na aucie dokonczysz.
Zaden rzeczoznawca nie bedzie sie wypowiadal jak robisz cos innego jak normalnie sie robi. WG nich uszczleka ma byc taka jak poroducent przewiduje. Metalowa to juz to tuningu a tu panuja juz nieco inne zasady.
Zaden rzeczoznawca nie bedzie sie wypowiadal jak robisz cos innego jak normalnie sie robi. WG nich uszczleka ma byc taka jak poroducent przewiduje. Metalowa to juz to tuningu a tu panuja juz nieco inne zasady.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Momenty dokręcania śrub głowicy.
Też mi się tak wydaje.Będzie najpewniejwesol pisze:Dokrec tylko tak reka lekko by sie nic nie ruszalo i pozniej na aucie dokonczysz.
Dzieki Panowie
Momenty dokręcania śrub głowicy.
w autodacie tez masz dosc duzo danych jakim momentem dokrecać korby, swiece czy nawet pokrywe zaworowa.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 166 gości