Pęknięta góra pompy wtryskowej.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

silver4400
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw lut 02, 2012 18:14

Pęknięta góra pompy wtryskowej.

Post autor: silver4400 » czw lut 02, 2012 18:31

Witam, po mrozach które nas odwiedziły zmienilem filter paliwa poniewaz gdzies ciągneło powietrze, zmienilem opaski, zalałem filter ropą po czym chciałem odpalić auto, po długim kręceniu (raz na jakis czas odpalał i po sekundzie gasł) pękł mi dekiel od pompy wtryskowej, czyli ta przykrywka nastawnika, dekiel zamówiłem juz od użytkownika forum jednak co mogło spowodować rozsadzenie dekla? Zapchany powrót? Lód gdzieś w środku pompy? macie jakieś pomysły? nie chce rozwalić drugiego dekla dlatego musze zlikwidować przyczynę.

P.S. Nie posiadam golfa ale Audi B4, ale silniki w nich te same ;) pisalem na audi80.pl ale nie dostalem zadnej odpowiedzi. Pozdrawiam


Audi 80 TDi, Pierburg, 1995 r, LY9Z

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Pęknięta góra pompy wtryskowej.

Post autor: Neoarti » czw lut 02, 2012 21:04

musiało by konkretnie zamarznąć aby rozsadzić ci dekielek nastawnika zamiast ropy musiałbyś mieć w pompie wodę, a jak wygląda po zdjęciu pokrywki ?
może to jakaś wada materiału ? na zamarzanie raczej bym nie stawiał


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6869
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Pęknięta góra pompy wtryskowej.

Post autor: Piasek » czw lut 02, 2012 22:11

Mogła się zgromadzić woda i mróz zrobił swoje lub ktoś "mądry" wcześniej lał gorącą wodą z czajnika na zmrożoną pompę wtryskową żeby silnik łatwiej zapalił.
Co dzień rano widuję takiego asa co za 10 ósma odpala w ten sposób ...
Powstało pęknięcie a Ty miałeś pecha że akurat na ciebie wymiana przypadła.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Pęknięta góra pompy wtryskowej.

Post autor: Neoarti » czw lut 02, 2012 22:20

no ale ile tej wody musiało by być żeby rozsadziło taką pokrywę ? raczej stawiam na jakąś wade materiału nie wiem błąd w odlewie czy coś


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

silver4400
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw lut 02, 2012 18:14

Pęknięta góra pompy wtryskowej.

Post autor: silver4400 » czw lut 02, 2012 23:37

Nastawnik jest w porządku, cały, nic nie uszkodzone jednak po zdjęciu na nim zauważyłem takie drobinki lodu, albo parafiny, po podgrzaniu suszarką się rozpłynęły
musiało by konkretnie zamarznąć aby rozsadzić ci dekielek nastawnika zamiast ropy musiałbyś mieć w pompie wodę
to właśnie wyglądało tak że dekiel pękł podczas próby odpalenia, czyli pompa pompowała, ciśnienie nie mialo gdzie ulecieć i trzask, nie wiem czy dobrze myśle bo nie wiem do końca czy pod tą pokrywką w nastawniku mogło się wytworzyć aż takie ciśnienie? może w środku gdzieś coś sie zapchało? ale ropa z tego wężyka gumowego od ostatniego wtrysku leciała i przed pęknięciem również ten wężyk wysadzało, nowy dekiel już mam tylko co zrobić żebym nie musiał szukać kolejnego bo sami wiecie jak cięzko dostać część pompy wtryskowej :D


Audi 80 TDi, Pierburg, 1995 r, LY9Z

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Pęknięta góra pompy wtryskowej.

Post autor: Neoarti » pt lut 03, 2012 08:04

wstaw auto do garażu miech odmarznie, możesz lekko podgrzać pompę np: opalarką


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

silver4400
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw lut 02, 2012 18:14

Pęknięta góra pompy wtryskowej.

Post autor: silver4400 » pt lut 03, 2012 10:45

Dziś będe ogrzewał, tylko jeszcze mam pytanie, czy to ciśnienie w pompie mogło spowodować że zetor nie chciał zapalić? przy zbyt dużym ciśnieniu nie odpala? bo po takim kręceniu raczej powinien zaskoczyć nawet jeśli był zapowietrzony


Audi 80 TDi, Pierburg, 1995 r, LY9Z

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości