MK4 1.9 TDI cieknie korek spustowy kroćca płynu chłodniczego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

gelek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob lis 01, 2008 13:20
Lokalizacja: Lublin

MK4 1.9 TDI cieknie korek spustowy kroćca płynu chłodniczego

Post autor: gelek82 » ndz sty 29, 2012 16:14

Mam nieszczelność przy górnym korku spustowym obwodu chłodzenia i ucieka mi kropla po kropli płyn chłodniczy.
Na początku myślałem, że się sączy wokół czujnika wkręconego w chłodnice (na zdjęciu oklejony zieloną taśmą).

Czy wiecie jak to naprawić i od czego zacząć ?
Czy ten korek można całkiem wykręcić i czy wyleje się wtedy z niego płyn ?
Czy pod tym korkiem jest jakaś uszczelka (oring), który można wymienić ?
Czy można dokupić sam korek czy trzeba wymienić cały krociec ?

Tak to wygląda:
korek1.jpg
korek2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

MK4 1.9 TDI cieknie korek spustowy kroćca płynu chłodniczego

Post autor: italiano_83 » ndz sty 29, 2012 16:28

A czemu korek spustowy jest zainstalowany u Ciebie na górnym króćcu chłodnicy a nie na dolnym :?
Osobiście wątpię, aby ten element był możliwy do naprawienia. Więc raczej pozostanie wymiana całego elementu, wypięcie szybko złączki i zdjęcie opaski zaciskowej z węża. Płynu na pewno się trochę wyleje, pozostaje uzupełnić.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

gelek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob lis 01, 2008 13:20
Lokalizacja: Lublin

MK4 1.9 TDI cieknie korek spustowy kroćca płynu chłodniczego

Post autor: gelek82 » ndz sty 29, 2012 16:57

Mam na górnym i na dolnym :)
Sam się zastanawiałem po co na górze, może do odpowietrzenia ?



Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

MK4 1.9 TDI cieknie korek spustowy kroćca płynu chłodniczego

Post autor: Baryla » ndz sty 29, 2012 17:01

Nasi tam byli :D Kup samo kolanko bez króćca do spuszczania wody i będzie git.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

MK4 1.9 TDI cieknie korek spustowy kroćca płynu chłodniczego

Post autor: italiano_83 » ndz sty 29, 2012 17:04

gelek82 pisze:Mam na górnym i na dolnym :-)
Baryla pisze:Nasi tam byli Kup samo kolanko bez króćca do spuszczania wody i będzie git.
I to chyba tyle w temacie, oryginalnie jest jeden korek spustowy na dolnym króćcu chłodnicy zamontowany, widać ktoś z braku kolanka zastosował element z korkiem spustowym.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

gelek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob lis 01, 2008 13:20
Lokalizacja: Lublin

MK4 1.9 TDI cieknie korek spustowy kroćca płynu chłodniczego

Post autor: gelek82 » ndz sty 29, 2012 17:09

Heh, to by się zgadzało, że powinno być samo kolanko bo z tym korkiem wystającym to się źle akumulator wyciąga i wkłada w takie mrozy :)
Dzięki za info, pozdrawiam.



Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

MK4 1.9 TDI cieknie korek spustowy kroćca płynu chłodniczego

Post autor: Baryla » ndz sty 29, 2012 18:38

bo akumulator powinien być taki że wyjmuje się go tylko po to żeby wymienić na nowy czyli co 2-3lata



gelek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob lis 01, 2008 13:20
Lokalizacja: Lublin

MK4 1.9 TDI cieknie korek spustowy kroćca płynu chłodniczego

Post autor: gelek82 » czw lut 23, 2012 22:10

a po co wymieniać co 2-3 lata ? jak można dłużej na nim pojeździć ;)
ja wyciągam jak jest -20, wtedy wkładam ciepły do auta, rozrusznik lepiej kręci i auto bez problemu odpala za pierwszym obrotem

wracając do tematu, wymieniłem złączke, czas 15 minut, koszt nowej 19 zł w intercarsie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości