Po wymianie termostatu pali się kontrolka płynu - 1,6 TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Po wymianie termostatu pali się kontrolka płynu - 1,6 TD

Post autor: wegi » ndz sty 29, 2012 13:48

Już bez opisywania powodu wymiany termostatu przejdę do sedna :)
Po zalaniu układu płynem (5l + dolewka ok.0,6l po rozgrzaniu), zagrzałem silnik do temp.roboczej,później pracował aż do załączenia wentylatora, wszystko niby OK (układ odpowietrzony) ale jak silnik jest zimny (do ok.70st.C) pali się kontrolka poziomu płynu w kokpicie.
pali się przez cały czas od momentu odpalenia samochodu (można jechać przez 100km) i nadal się pali, jak zgaszę silnik (ciepły) i ponownie odpalę to jest ok, kontrolka gaśnie po odpaleniu. Od momentu wymiany termostatu przejechałem ok.700km więc nawet gdybym jeszcze gdzieś miał układ zapowietrzony,to już by się odpowietrzył. Czy to wina czujnika? Który odpowiada za kontrolkę? Te 2 przy rozgałęźniku przy głowicy to wskazówka i świece żarowe chyba. Dodam jeszcze,że mam dość mocno zabrudzony zbiornik wyrównawczy,więc może ten czujnik w nim coś wariuje (przed operacją z termostatem wszystko było ok)

Jakiś czas temu miałem podobne objawy - podczas wymiany króćca przy głowicy (tego z dwoma czujnikami) i również kontrolka paliła się cały czas. Problem znikł po 2 dniach, teraz jednak już chyba sam się nie rozwiąże ;)

Silnik to 1,6 TD 1V z pompą od JR...MK2


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

adik_92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz sty 01, 2012 21:54
Lokalizacja: Olkusz

Po wymianie termostatu pali się kontrolka płynu - 1,6 TD

Post autor: adik_92 » ndz sty 29, 2012 14:02

Wykręć czujnik w zbiorniczku wyrównawczym i wyczyść :bigok: , zbiera się tam osad i czujnik zaczyna wariować, Najlepiej było by wyczyścić cały zbiorniczek, ułatwia to kontrole stanu płynu :hmm:, pomaga nafta oświetleniowa. Jeśli to nie pomoże to warto sprawdzić styki i instalacje czujnika, może gdzieś nie łączy.
Pozdr.



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Po wymianie termostatu pali się kontrolka płynu - 1,6 TD

Post autor: wegi » ndz sty 29, 2012 18:30

adik_92 pisze:Wykręć czujnik w zbiorniczku wyrównawczym i wyczyść
myślałem już nad tym, ale jak go wyjąć,od zewnątrz widoczne są tylko styki, czy muszę wyjąć cały zbiorniczek?


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Po wymianie termostatu pali się kontrolka płynu - 1,6 TD

Post autor: Michał_1977 » ndz sty 29, 2012 22:48

wegi pisze:myślałem już nad tym, ale jak go wyjąć,od zewnątrz widoczne są tylko styki, czy muszę wyjąć cały zbiorniczek?
Masz zbiorniczek nowszego typu.
Zdejmij,zaślep króćce,zalej jakim detergentem o potelep nim w celu wypłukania.Później tylko czystą wodą i do auta.
Jeśli nie pomoże,wymień.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 153 gości