Już bez opisywania powodu wymiany termostatu przejdę do sedna
Po zalaniu układu płynem (5l + dolewka ok.0,6l po rozgrzaniu), zagrzałem silnik do temp.roboczej,później pracował aż do załączenia wentylatora, wszystko niby OK (układ odpowietrzony) ale jak silnik jest zimny (do ok.70st.C) pali się kontrolka poziomu płynu w kokpicie.
pali się przez cały czas od momentu odpalenia samochodu (można jechać przez 100km) i nadal się pali, jak zgaszę silnik (ciepły) i ponownie odpalę to jest ok, kontrolka gaśnie po odpaleniu. Od momentu wymiany termostatu przejechałem ok.700km więc nawet gdybym jeszcze gdzieś miał układ zapowietrzony,to już by się odpowietrzył. Czy to wina czujnika? Który odpowiada za kontrolkę? Te 2 przy rozgałęźniku przy głowicy to wskazówka i świece żarowe chyba. Dodam jeszcze,że mam dość mocno zabrudzony zbiornik wyrównawczy,więc może ten czujnik w nim coś wariuje (przed operacją z termostatem wszystko było ok)
Jakiś czas temu miałem podobne objawy - podczas wymiany króćca przy głowicy (tego z dwoma czujnikami) i również kontrolka paliła się cały czas. Problem znikł po 2 dniach, teraz jednak już chyba sam się nie rozwiąże
Silnik to 1,6 TD 1V z pompą od JR...MK2
Po wymianie termostatu pali się kontrolka płynu - 1,6 TD
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
Po wymianie termostatu pali się kontrolka płynu - 1,6 TD
Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
Po wymianie termostatu pali się kontrolka płynu - 1,6 TD
Wykręć czujnik w zbiorniczku wyrównawczym i wyczyść , zbiera się tam osad i czujnik zaczyna wariować, Najlepiej było by wyczyścić cały zbiorniczek, ułatwia to kontrole stanu płynu , pomaga nafta oświetleniowa. Jeśli to nie pomoże to warto sprawdzić styki i instalacje czujnika, może gdzieś nie łączy.
Pozdr.
Pozdr.
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
Po wymianie termostatu pali się kontrolka płynu - 1,6 TD
myślałem już nad tym, ale jak go wyjąć,od zewnątrz widoczne są tylko styki, czy muszę wyjąć cały zbiorniczek?adik_92 pisze:Wykręć czujnik w zbiorniczku wyrównawczym i wyczyść
Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Po wymianie termostatu pali się kontrolka płynu - 1,6 TD
Masz zbiorniczek nowszego typu.wegi pisze:myślałem już nad tym, ale jak go wyjąć,od zewnątrz widoczne są tylko styki, czy muszę wyjąć cały zbiorniczek?
Zdejmij,zaślep króćce,zalej jakim detergentem o potelep nim w celu wypłukania.Później tylko czystą wodą i do auta.
Jeśli nie pomoże,wymień.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 153 gości