Który schemat N-75 jest prawidłowy?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

filipex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr lis 24, 2010 19:08
Lokalizacja: Warszawa

Który schemat N-75 jest prawidłowy?

Post autor: filipex » pt sty 27, 2012 22:26

Witam, Mam Golf 3 z 1996 r. 1.9 TDI 110 KM 81 Kw

Mam pytanie, który z tych dwóch schematów jest prawidłowy.
Dostałem oba te schematy przy okazji dyskusji o podciśnieniu w MK3, zabrałem się za zmianę wężyków i okazała się, że rysunek i schemat pokazują dwa rożne sposoby podłączenia.

Bardzo proszę o odpowiedź, który schemat jest prawidłowy, bo chciał bym wszystko podłączyć tak jak być powinno.

Wersja 1:
http://img3.imageshack.us/img3/8335/a1c ... 7148d2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Wersja 2:
http://img442.imageshack.us/img442/4034 ... isnien.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
1- filtr powietrza
2- N75
3- N18
4- do ECU
5- do gruszki turbo
6- do recyrkulatora spalin
7- przewód podciśnieniowy od pompy VACUM do serwa hamulcy
8- zaworek zwrotny na przewodzie "7
9- do zasobnika podciśnienia w lewym nadkolu"


Króćce podciśnień na zaworkach N75 i N18 są opisane.

VAC- oznacza podciśnienie i podłanczasz je pod wężyki gdzie jest podciśnienie wytworzone przez pompe vacum i zmagazynowane w zasobniku podciśnienia w nadkolu
ATM- oznacza ciśnienie atmosferyczne i podłanczasz to do wężyka wychodzącego z filtra powietrza
OUT oznacza wyjście sterujące zaworka i podłanczasz od N75 do turbo, a od N18 do recyrkulatora.


pozdrawiam,

F.

arwam

Który schemat N-75 jest prawidłowy?

Post autor: arwam » sob sty 28, 2012 01:25

obydwa są dobre. dla Ciebie zastosowanie ma ten drugi bo pochodzi z auta silnikiem AFN czyli takim jak masz u siebie.



coval
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz sie 02, 2009 17:43
Lokalizacja: Zielona Góra

Który schemat N-75 jest prawidłowy?

Post autor: coval » sob sty 28, 2012 01:31

Dla AFn dobry jest ten drugi bo AFN nie ma klapy gaszącej, pierwszy krąży w sieci juz troche czasu i jest błędnie rozrysowany, nie nalezy się nim sugerować przy podłączaniu wężyków podcisnienia w AHF, ALH, ASV i niektórych TDI z PD



filipex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr lis 24, 2010 19:08
Lokalizacja: Warszawa

Który schemat N-75 jest prawidłowy?

Post autor: filipex » sob sty 28, 2012 02:03

Dziękuje za odpowiedź i pomoc założyłem wszystko zgodnie z 2:)


pozdrawiam,

F.

piotrek17120
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt lip 22, 2014 19:33

Który schemat N-75 jest prawidłowy?

Post autor: piotrek17120 » wt sie 19, 2014 23:13

a jak ja nie mam tej gruszki w nadkolu? i wogole zlke jest wszystko podłaczone silnik 110km AFN podpowie ktos jak podłaczyc? nie wiem ktory schemat brac a te na gorze na forum juz nie działaja



Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Który schemat N-75 jest prawidłowy?

Post autor: -michau- » śr sie 20, 2014 00:07

Obrazek


GTB... :satan:

arwam

Który schemat N-75 jest prawidłowy?

Post autor: arwam » śr sie 20, 2014 00:20

schemat prawdiło, jedynie zaworki muszą wisieć wtyczkami do góry dla ich prawidłowej pracy



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Który schemat N-75 jest prawidłowy?

Post autor: Michał_1977 » śr sie 20, 2014 07:03

arwam pisze:jedynie zaworki muszą wisieć wtyczkami do góry dla ich prawidłowej pracy
:goof:
Co Ty ściemniasz? :bajer:
Zajrzyj pod maskę mk4 lub A3,wszystkie zaworki wiszą wtyczkami do dołu :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Który schemat N-75 jest prawidłowy?

Post autor: arwam » czw sie 21, 2014 11:37

Michał_1977, a po n8cy masz podcisnienie w serwie ? :bajer:
Zreszta zaworki z wtyczka owalna juz sa odrobine inne, po drugie po fabryce powinny byz wtyczkami do gory, tak jest w mk3, w a4, w passatach b5, jesli nikt tam nie grzebal.
Po za tym pytanie bylo czy schemat jest prawidlowy, wiec piany nie bijmy, a Pan niech nie zapomni mi kolejki trzymac :bigok:



Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Który schemat N-75 jest prawidłowy?

Post autor: -michau- » czw sie 21, 2014 12:09

Pierwszy raz słyszę o czymś takim. Tzn., że n75 powinien być białym łepkiem do dołu?

U mnie schemat wygląda tak
Obrazek


GTB... :satan:

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Który schemat N-75 jest prawidłowy?

Post autor: Michał_1977 » pt sie 22, 2014 05:24

arwam pisze:a po n8cy masz podcisnienie w serwie ?
Oczywiście,że tak.
arwam pisze:po drugie po fabryce powinny byz wtyczkami do gory
To musiałby być zayebisty zbieg okoliczności,żeby te dziesiątki aut w których grzebałem miały poprzestawiane zaworki,bo ktoś tak chciał :grin:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Który schemat N-75 jest prawidłowy?

Post autor: arwam » pt sie 22, 2014 08:51

ja w kilku miałem kilka przypadków że nie chciało regulować pracy albo EGR, albo VNT ( takie same elektrozawory) albo po nocy schodziło ciśnienie.
po zmianie pozycji lebkiem w dół problem ustępował.
nie występował ten problem z zaworkami o owalnych wtyczkach.
nie wiem z czego dokładnie to wynika, ale fakt pozostaje faktem że z taką przypadłością się spotkałem, i jesli sie to pojawiało to zaworki zawsze tego starszego typu były



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 193 gości