Dziwne znalezisko pod maską. Co to jest?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dziwne znalezisko pod maską. Co to jest?

Post autor: Shmatan » śr sty 25, 2012 21:26

filipex, tania sprawa - u mnie poszło coś koło 5m. Najtrudniejszy fragment to sięgnięcie do gruszki turbiny - trzeba mieć raczej długie i cienkie łapska.



filipex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr lis 24, 2010 19:08
Lokalizacja: Warszawa

Dziwne znalezisko pod maską. Co to jest?

Post autor: filipex » śr sty 25, 2012 21:53

Ale warto się w to bawić?


pozdrawiam,

F.

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dziwne znalezisko pod maską. Co to jest?

Post autor: Shmatan » śr sty 25, 2012 23:29

filipex, po "nastu" latach wężyki są zniszczone - ich wymiana zmniejszy szanse że któryś zacznie przepuszczać (o ile już nie przepuszczają), a przy okazji pozwoli Ci na zbudowanie "wężykologii" na 100% poprawnie ;]



Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Re: Dziwne znalezisko pod maską. Co to jest?

Post autor: stefano189 » śr sty 25, 2012 23:32

warto, bo auto nie jest już pierwszej młodości, a wężyki lubieją parcieć. Węże oryginalne, można zastapic wężami przelewowymi do paliwa np. ropy. Dostaniesz je w każdym sklepie z częściami do TIR-ów. Cena około 4zl / metr. Szczelność węży jest podstawą do dalszego szukania problemów z turbem, trzeba eliminować potencjalnych winowajców usterki, by poźniej coś wykluczyć. Temat przerabiałem z moim AHU tyle ze tam jest WG a nie VNT, ale szczelne węże to połowa sukcesu :jezor:


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

filipex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr lis 24, 2010 19:08
Lokalizacja: Warszawa

Dziwne znalezisko pod maską. Co to jest?

Post autor: filipex » śr sty 25, 2012 23:46



pozdrawiam,

F.

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Dziwne znalezisko pod maską. Co to jest?

Post autor: KamilP » śr sty 25, 2012 23:58

filipex, średnica wewnętrzna 3.2 więc z tego co pamietam to tak :)



filipex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr lis 24, 2010 19:08
Lokalizacja: Warszawa

Dziwne znalezisko pod maską. Co to jest?

Post autor: filipex » czw sty 26, 2012 01:02

Super w takim razie jutro jadę do sklepu a w weekend wszystko wymieniam:) Będę informował o dalszych postępach.


pozdrawiam,

F.

filipex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr lis 24, 2010 19:08
Lokalizacja: Warszawa

Dziwne znalezisko pod maską. Co to jest?

Post autor: filipex » czw sty 26, 2012 18:18

Koledzy mam pytanie, ponieważ szukałem dzisiaj tego wężyka i najtańszy jak znalazłem to za 7 zł.. Czy możecie mi jeszcze raz napisać jaki to ma być wężyk, albo jakim można go zastąpić? W tym sklepie co byłem ten za 7 zł wężyk nie ma oplotu takiego jak ten co jest w aucie czy to jest problem? A do tego 3,2 mm wydaje się strasznie ciasny, więc zastanawiam się czy nie powinien być szerszy?


pozdrawiam,

F.

Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Dziwne znalezisko pod maską. Co to jest?

Post autor: stefano189 » czw sty 26, 2012 19:48

słabo szukałeś, chyba że w warszawie takie ceny :goof:, wchodzisz do sklepu z częściami do stara lub kamaza i mowisz ze chcesz wężyk do paliwa w materiałowym oplocie i po kłopocie :hmm: Jeśli średnica waha się +/- 0,5mm to nie ma problemu, jak najbardziej sie nada


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

filipex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr lis 24, 2010 19:08
Lokalizacja: Warszawa

Dziwne znalezisko pod maską. Co to jest?

Post autor: filipex » czw sty 26, 2012 20:39

No facet następny miał 4 mm więc nie wiem czy nie za dużo, ale bez oplotu. Poszukam jakiegoś sklepu z częściami do żuka albo coś ten deseń.


pozdrawiam,

F.

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Dziwne znalezisko pod maską. Co to jest?

Post autor: KamilP » czw sty 26, 2012 22:10

Brat kawałek do Golfa IV kupil bez oplotu i nic tam sie nie dzieje :) Chociaż w oplocie pewnie leszy, tym bardziej że cała 'instalacje' wymieniasz :)



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dziwne znalezisko pod maską. Co to jest?

Post autor: Shmatan » pt sty 27, 2012 12:11

Można zakładać bez oplotu - w każdym motoryzacyjnym jest takich wężyków masa na metry.

Pamiętajcie że są 2 średnice



filipex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr lis 24, 2010 19:08
Lokalizacja: Warszawa

Dziwne znalezisko pod maską. Co to jest?

Post autor: filipex » pt sty 27, 2012 13:23

Witajcie dzisiaj z rana przeszedłem się popatrzeć jak to wygląda u mnie wszystko pod maską i urodziło mi się mase wątpliwości które wolał bym rozwiązać zanim zabiorę się do zmiany instalacji wężykowej.

1. U mnie w aucie normalnie wychodzi wężyk od pompy Vacum i idzie dalej do zaworka zwrotnego i to jest ok. Natomiast dalej z zaworka wychodzi wężyk w oplocie który dalej przechodzi w plastikową rurkę, która idzie na drugą stronę silnika (widoczne na zdjęciach) czy mam zostawić tę rurkę czy wymienić ją po prostu na wężyk?
Obrazek Obrazek Obrazek

2. Może pytanie głupie ale wole się upewnić czy to jest gruszka od Turbo?
Obrazek

3. Mam też taki problem że na tym schemacie rysunkowym instalacji, który dostalem (na 1 stronie wątku) są takie dwa elementy jak: "Mieszek przy EGR" i "Zawór plastikowy czarny przy EGR". Nie bardzo mogę to odnaleźć w aucie i nie pokrywa mi się to z tym drugim schematem (czarnobiałym)

4. I teraz chyba największy problem w całej opracji czyli 4 różne rodzaje wężyków:
Najcieńszy to taki np jak idzie do gruszki ( U mnie jeszcze ktoś zrobił tak, że od gruszki idzie cienki taki jak na zdjęciu a zaraz przed N75 jest kawałek plastikowej rurki która zmienia ten cienki na trochę grubszy (taki jak od EGR i dopiero do N75 idzie ten grubszy) Czy to znaczy, że ten Cieńszy by nie wszedł?
Obrazek
Troche grubszy to taki który idzie z N18 do EGR (tylko że u mnie jest zaślepiony):
Obrazek
Prawie Najgrubszy, to taki który np. łączy trójnik z filtrem powietrza
Obrazek
I najgrubszy to taki co wychodzi z N75 i łączy się z trójnikiem z którego później wężyki idą do filtru powietrza i dalej do N18.
Obrazek

Pomóżcie jakie wężyki mam kupić bo już się pogubiłem tzn jakiej średnicy, i po ile metrów, którego???

Jak już będę miał te info to jadę do sklepu i wieczorem biorę się za robotę. Ale muszę mieć rozwiane wątpliwości.


pozdrawiam,

F.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 165 gości