MK4 TDI 110KM AHF - remont głowicy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
MK4 TDI 110KM AHF - remont głowicy
Witam.
1.Szykuje mi się remont głowicy i chciałbym się zorientować jakiej firmy części polecacie ?
- zawory
- prowadnice zaworów
- uszczelniacze
- szklanki
- uszczelkę pod głowicę
2. Mam drugą głowicę i chciałbym ją użyć "na zamianę" tyle, że nie ma w niej wałka.
Czy mogę przełożyć wałek, ktory obecnie mam w aucie czy będą jakieś problemy po takiej podmianie ?
3. Czy jest sens wymiany całego kompletu zaworów czy tylko pojedyńczych ?
Głównie chodzi mi o to, żeby wyremontować tą głowice, którą mam (oczywiście mówię o oddaniu jej do specjalistycznego warsztatu) i wsadzić ją do auta gdyż nie moge oddać auta na dłuższy czas do mechanika a druga sprawa że po prostu tym "fachowcom" nie ufam.
1.Szykuje mi się remont głowicy i chciałbym się zorientować jakiej firmy części polecacie ?
- zawory
- prowadnice zaworów
- uszczelniacze
- szklanki
- uszczelkę pod głowicę
2. Mam drugą głowicę i chciałbym ją użyć "na zamianę" tyle, że nie ma w niej wałka.
Czy mogę przełożyć wałek, ktory obecnie mam w aucie czy będą jakieś problemy po takiej podmianie ?
3. Czy jest sens wymiany całego kompletu zaworów czy tylko pojedyńczych ?
Głównie chodzi mi o to, żeby wyremontować tą głowice, którą mam (oczywiście mówię o oddaniu jej do specjalistycznego warsztatu) i wsadzić ją do auta gdyż nie moge oddać auta na dłuższy czas do mechanika a druga sprawa że po prostu tym "fachowcom" nie ufam.
Sebastian
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
MK4 TDI 110KM AHF
szklaniki kup ina, uszczelke np elringa
pamietaj tez o srubach do glowicy !!
zawory wymien wszystkie nie zaszkodzi to autu a wiem ze byly wadliwe serie ze grzybki sie urywaly
pamietaj tez o srubach do glowicy !!
zawory wymien wszystkie nie zaszkodzi to autu a wiem ze byly wadliwe serie ze grzybki sie urywaly
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
MK4 TDI 110KM AHF
całkiem niedawno widziałem urwany grzybek w AHF-ie ...niby pierdoła a jakie później koszta naprawyAdamm pisze:zawory wymien wszystkie nie zaszkodzi to autu a wiem ze byly wadliwe serie ze grzybki sie urywaly
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
MK4 TDI 110KM AHF
Dzięki, zrobię jak radzicie. Szczerze powiem, że o śrubach nie pomyślałem.
A zawory GIEFFE są ok ? albo CER ? Bo jeżeli chodzi o oryginał z ASO to cena jest zaporowa...
A wałek podejdzie od głowicy którą mam w aucie ?
A co do uszczelki pod głowicę to widziałem na allegro że mają jakieś oznaczenia 1 karb 2 karby chodzi tu o jej grubość. Skąd mam wiedzieć jaką zastosować ? Czy powie mi to człowiek, który będzie ją planował tzn ile materiału zebrał i odpowiednią uszczlkę mam wtedy zastosować ?
Teraz jest jeszcze oryginalna metalowa uszczelka.
A zawory GIEFFE są ok ? albo CER ? Bo jeżeli chodzi o oryginał z ASO to cena jest zaporowa...
A wałek podejdzie od głowicy którą mam w aucie ?
A co do uszczelki pod głowicę to widziałem na allegro że mają jakieś oznaczenia 1 karb 2 karby chodzi tu o jej grubość. Skąd mam wiedzieć jaką zastosować ? Czy powie mi to człowiek, który będzie ją planował tzn ile materiału zebrał i odpowiednią uszczlkę mam wtedy zastosować ?
Teraz jest jeszcze oryginalna metalowa uszczelka.
Sebastian
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
MK4 TDI 110KM AHF
sebastian1901, uszczelke nie dobierasz do splanowaneg lowicy tylko do wysokosci wysuniecie tloka z bloku
spojrz na stara uszczekle ile ma otworkow na czesci ktora wystaje spod glowicy i bedziesz wiedzial jaka kupic
co do zaworow mozesz brac CER
mam ich centrale i magazyn pod nosem i biore tez ich i od nich czesci
spojrz na stara uszczekle ile ma otworkow na czesci ktora wystaje spod glowicy i bedziesz wiedzial jaka kupic
co do zaworow mozesz brac CER
mam ich centrale i magazyn pod nosem i biore tez ich i od nich czesci
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
MK4 TDI 110KM AHF - remont głowicy
podejdzie razem z podporami
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Re: MK4 TDI 110KM AHF - remont głowicy
A jakie sa orientacyjne koszta remontu głowicy razem z robocizną?
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
Re: MK4 TDI 110KM AHF - remont głowicy
Panowie dzisiaj powyciągałem zawory z głowicy którą kupiłem za 50zł. Chłopak ją sprzedał za taką cene bo mechanik mu powiedział że tłok się wypalił i że niby są zawory pokrzywione. Tylko co ma jedno do drugiego ? Powyciągałem wszystkie zawory no fakt są poprzycierane głównie ssące na trzonkach i mają delikatny luz na prowadnicach ale nie jakoś tragicznie ale wydechowe są ok na oko. Na co jeszcze zwrócić uwagę bo nie mogę uwierzyć że za taką cenę sprzedał... ?
Sebastian
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
MK4 TDI 110KM AHF - remont głowicy
sebastian1901, daj ja na sprawdzenie szczelnosci i bedzie wsio
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
MK4 TDI 110KM AHF - remont głowicy
Ogromne dzięki Panowie punkty poszły
Jak zrobię głowicę to wpiszę koszta także proszę o nieusuwanie posta. Pozdrawiam
Jak zrobię głowicę to wpiszę koszta także proszę o nieusuwanie posta. Pozdrawiam
Sebastian
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
Re: MK4 TDI 110KM AHF - remont głowicy
Cześć.
Narazie nic nie ruszam bo zima.
Kupiłem zawory po 30zł za szt X 8 =240zł
+ prowadnice po 10zł X 8 = 80zł
Zawory i prowadnice firmy włoskiej Freccia.
Do tego wpasowanie zawrów i obróbka 350zł u Sprawki w Częstochowie.
Uszczelka pod głowicę ok 150zł.
Uszczelniacze trzonka zaworu po 16,50zł w Aso X 8 = 132zł ale są tańsze...
Śruby głowicy ASO po 23zł za szt = 184zł
Do tego uszczelki pod kolektory, nakrętki pod kolektor wydechowy ok 25zł.
Jak wyliczyłem 1000zł na dzieńdobry + wymiana.
Ceny ropy w góre zastanawiam się czy jest sens wogóle robić remont...
Narazie auto jeździ odkładam to w czasie.
Narazie nic nie ruszam bo zima.
Kupiłem zawory po 30zł za szt X 8 =240zł
+ prowadnice po 10zł X 8 = 80zł
Zawory i prowadnice firmy włoskiej Freccia.
Do tego wpasowanie zawrów i obróbka 350zł u Sprawki w Częstochowie.
Uszczelka pod głowicę ok 150zł.
Uszczelniacze trzonka zaworu po 16,50zł w Aso X 8 = 132zł ale są tańsze...
Śruby głowicy ASO po 23zł za szt = 184zł
Do tego uszczelki pod kolektory, nakrętki pod kolektor wydechowy ok 25zł.
Jak wyliczyłem 1000zł na dzieńdobry + wymiana.
Ceny ropy w góre zastanawiam się czy jest sens wogóle robić remont...
Narazie auto jeździ odkładam to w czasie.
Sebastian
MK4 TDI 110KM AHF - remont głowicy
moze ten remont wcale nie potrzebny taki jest. Szkoda kase inwestować skoro auto jedzi. Ja bym wymienił jak juz tylko uszczelniacze, zawory dotarł stare, Uszczelki pod kolektory to tez czy ja wiem czy trzeba wymieniać jak sa okej. Jak ostatnio wymienialem turbo to uszczleka kolektora wydechowego była okej to ja zostawiłem. Jedynie za tą wymiana zaworów przemawia fakt ze sie urywały. Sprawdz czy zawory stare maja tą sama srednice jak te nowe tylko tak dokladnie bo ostatnio mialem taki przypadek ze byly nowe nieco cieńsze. Sruby glowicy niektorzy zostawiaja stare choc producent mowi zeby wymienić. Można było nieco ciąć koszta tak do granic rozsądku. Chyba ze podchodzisz do sprawy tak ze jak robic to konkretnie. To ja bym jeszcze zapodał nowe pierscienie na tlokach. Koszt cos kolo 500 zl za komplet lub cos kolo tego. Czapka zdjeta to i to mozna by było zrobić.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 146 gości