Falowanie obrotów na biegu jałowym bkd

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Falowanie obrotów na biegu jałowym bkd

Post autor: tzebrowski » sob sty 14, 2012 20:05

Witam

Czym może być spowodowane falowanie obrotów na biegu jałowym w tdi 2.0 bkd(v4), zakres 819 - 840? Dodam, że kat synchronizacji wałków jest -1.5CF (czyli w normie) i jedna z pompek ma bip ~60. Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam
Tomek



Awatar użytkownika
marmi m
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 743
Rejestracja: pn sie 08, 2011 23:08
Lokalizacja: K-ce

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym bkd

Post autor: marmi m » sob sty 14, 2012 21:59

moze byc spowodowane stanem wtryskow, ktorys leje paliwko...
a faluje ci ciagle czy czasami tylko??


CC 1,7CDTI --> VW GOLF V 1,9TDI -->GOLF 6 2.0TDI CR

Obrazek

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym bkd

Post autor: tzebrowski » ndz sty 15, 2012 11:18

W zasadzie to tak.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym bkd

Post autor: doggie » ndz sty 15, 2012 22:18

tzebrowski pisze: zakres 819 - 840?
to są delikatne wahnięcia i nie można tego nazwać falowaniem obrotów, mój BRU też tak miał do momentu kiedy podwyższyłem mu obroty na 900 rpm, od czasu się ustabilizował, wiele silników ma ten objaw

tzebrowski, delikatnie podwyższając obroty w adaptacjach można osiągnąć, że zatrzyma się na wskazaniach 840 rpm, natomiast z innej beczki - warto dodać mu obroty jałowego na 900 rpm, bo płynniej pracuje, tylko nie wiem czy do BKD poprzez dostęp upoważniony da się wejść loginem 12233, mój BRU go przyjmuje ale to 1.9

marmi m pisze: stanem wtryskow, ktorys leje paliwko...

zbyt pochopna diagnoza



lukas1305
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt lis 07, 2008 11:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym bkd

Post autor: lukas1305 » ndz sty 15, 2012 22:58

Witam.Spróbuj u dobrego tunera zrobić delikatną korekte mapy u mnie od początku jak go kupiłem to miał obr.819 i to było zbyt mało tzn.na obrotościomierzu nie falowało ale u mnie od czasu do czasu na postoju wyczówałem w środku takie delikatne bujnięcia autem i po podniesieniu obrotów do 840 problem znikł(jeszcze miedzy obr.819 a 840 miałem przez jakiś czas ustawione na 900 obr.ale to za dużo jak na ten motor.....tzn.bardzo dziko pracował na wolnych obrotach)co do konta synchronizacji to raczej niema co ruszać bo jest ok,u mnie mam na -2 i zbiera sie zaj....ie od samego dołu,pompka również jedna pokazuje u mnie ok.+50,reszta ok.-20 i motor pracuje równo.Oczywiście wszystko poprawione przez komp.
Niepisałeś nic czy to sie zaczeło dziać tak same od siebie czy coś ktoś ci grzebał przy motorze.
U mnie to było zrobione tak przy okazji bo miałem innych pare żeczy zje.....ych w tym aucie(ale nie mylić tego faktu ze złą opinią 2.0 tdi poprostu auto zostało popsute w aso i zaczeły sie problemy) naszczęście znalazł sie dobry człowiek(z tego forum i wszystkie usterki mi pousówał po tych patałachach z aso).

Pozdr.



Awatar użytkownika
marmi m
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 743
Rejestracja: pn sie 08, 2011 23:08
Lokalizacja: K-ce

Falowanie obrotów na biegu jałowym bkd

Post autor: marmi m » pn sty 16, 2012 14:22

A czy przy podciągnięciu obrotów na 900rpm nie spala na jałowym więcej?? niż przy 800-kilku???


CC 1,7CDTI --> VW GOLF V 1,9TDI -->GOLF 6 2.0TDI CR

Obrazek

lukas1305
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt lis 07, 2008 11:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym bkd

Post autor: lukas1305 » pn sty 16, 2012 14:48

Nie.Miałem 900 i teraz mam 840 a spalanie chwilowe(z wył.odb.)0.4-0.5 l/h.Ale to osobna bajka i też tym sie można przez komp"pobawić"wiem bo z innego powodu to też miałem poprawiane.Wcześniej pokazywało mi 0.0(!)-0.2l/h bo miałem przez "fachowców" z aso spie.....ny kąt synchronizacji. 900 niemam z racji tego jak napisałem,że chodził motor za"dziko".



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym bkd

Post autor: doggie » pn sty 16, 2012 23:19

marmi m pisze:A czy przy podciągnięciu obrotów na 900rpm nie spala na jałowym więcej?? niż przy 800-kilku???
nie a nawet powiem więcej - dawki paliwa pompowtryskiwaczy w bloku 013 się poprawiły



rauhi89pwo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt lut 08, 2013 11:41

Falowanie obrotów na biegu jałowym bkd

Post autor: rauhi89pwo » ndz lut 10, 2013 14:22

witam. u mnie problem polega na tym, ze nie dosc ze auto dlugo kreci na cieplym, to faluja obroty na biegu jalowym przy 900obr/min dodam lekko gazu na neicale 1000obr.min i jest ok, do tego auto glosno klekocze. ten sam problem jest gdy po przykladowym odcinku 1km dojezdzam do krzywowki zatrzymuje sie i chwile auto szarpie cala buda , po chwili dopiero sie uspokaja.

bylem u jednego echanika to zwiekszyl mi dawke paliwa zeby lepiej odpalalo na cieplym-niestety nic to nie dalo.
inny znalazl przestawiony rozrzad. i minimalnie jest lepiej. do tego wiem ze mam do wymiany amortyzatorek ten ktory jest przy pasku alternatora. moj silnik to 1,9tdi 110km 99rok



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 260 gości